TTS: Q2 ... og TTS leverer

Flaxx
TTS 16.08.2018 kl 09:47 4336

TTS leverer.
Salget til Cargotec er i rute.
Og ikke minst: Gjenværende virksomhet i Syncrolift tjener gode penger ... og har rekordstor ordrereserve.
- Her blir det godt å være aksjonær.
Redigert 20.01.2021 kl 05:05 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
30.10.2018 kl 14:22 2465

MacGregor signs Letter of Intent on strategic cooperation with CSSC


CARGOTEC CORPORATION, PRESS RELEASE, 30 OCTOBER, 2018 AT 2.30 PM EET



MacGregor and China State Shipbuilding Corporation (CSSC) have signed a Letter of Intent (LOI) on strategic cooperation. The LOI was signed on 29 October, 2018 at an executive level meeting in Beijing led by Lei Fanpei, the CSSC Chairman and Michel van Roozendaal, MacGregor President.



MacGregor sees that this cooperation will further strengthen its presence in Asia and specifically in China, the world's biggest shipbuilding market. CSSC is a very important partner for MacGregor, as it is the primary shipbuilding group in China and well positioned as a global leader in the industry.



The LOI relates to MacGregor's planned acquisition of the marine and offshore businesses of TTS Group and future cooperation potential between the two groups. The acquisition is subject to regulatory approvals in China, Germany and South Korea, and MacGregor is expecting to receive these approvals by the end of 2018.



The mutual trust built between MacGregor and CSSC during the 30 years of partnership will be a solid foundation for the new chapter of strategic cooperation.

sorte
18.10.2018 kl 11:33 2670

Ser poenget ditt når det gjelder 450/100.

100% blir selvsagt riktig om man kjøper på 6 og oppnår 12. Jeg regnet på en litt annen måte. I og med at man med stor sannsynlighet her vil få tilbakebetalt 5kr per aksje kontant om kort tid, så har man jo mulighet til å innvestere disse 5 kr i noe og oppnå avkastning også her. Eller så kan man jo også låne disse 5 kr, og kapitalkostnaden på de vil jo bli svært lav om man bare må betale rente i noen uker.

Er enig i at kursen neppe faller til 1,40 etter utbytte, den vil mest sannsynlig stige i perioden fra godkjennelse frem til den går eks utbytte. Kursen vil nok falle bortimot 5 kr etter at den går eks utbytte, men da fra en høyere kurs en dagens. Så vi vil nok aldri se Nekkar i 1,40 kr.
riskypick
18.10.2018 kl 06:57 2721

Forøvrig morsomt at man kan kjøpe såpass interessant/spennende teknologi så billig i en tid der forward prising på olje og laks er ganske heftig på OSE.
riskypick
18.10.2018 kl 06:50 2729

Tipper også på utbytte på 5kr ved salg,men avkastning ved kjøp nå blir ikke 450%. Hvis vi antar kursen legger seg opp på 6,4kr etter utbytte på 5kr vil den bli en del under 100% ved inngang nå. Skal du få 450% må du kjøpe på 1,4 etter utbytte. Poenget er at den vil nok aldri falle så mye. Det er for mange kapitalsterke,smarte aksjonærer her til at den vil falle hele utbytte. Syncrolift vil jo tjene inn disse 1,4kr ila 2020 bare på inngåtte kontrakter som alt er spikret.

Kursen ligger der den gjør pga frykt for ikke godkjenning. Vi må se q3 resultater som er knallgode for å få løft og evt flytting av nedsidepotensiale. Det er ikke umulig. Vi skal opp omsetningsmessig i q3,så da spørs det på marginene og q4 guiding. Hadde det kommet melding nå om ikke godkjenning hadde vi havnet ned mot 4kr igjen tror jeg. Skulle de greie en eps opp mot 0,5kr i q3 er jeg ikke så sikker på nedsiderisken lenger da man vil være på 0,7 i eps etter tre kvartaler.

Uansett svært positive Syncrolift kontrakter meldt i år og jeg har store forventninger til kommende resultater her.
sorte
17.10.2018 kl 23:09 2792

Stille rundt TTS for tiden. Vil nok ikke skje så mye her før melding om at salget er godkjent av konkurransemyndighetene. Det har tatt lenger tid enn forventet og de som ønsker å sitte i aksjen når melding har nok allerede posisjonert seg for en stund siden. Enkelte små er utålmodig og kaster kortene ser det ut til, til glede for de som fortsatt ligger å plukker. Har selv også fortsatt å kjøpe de siste ukene.

Hvilke verdier som ligger i TTS etter salget har nok de fleste regnet på, men utifra børskurs så tolker jeg det slik at enkelte kanskje har en noe beskjeden verdisetting av den gjenværende virksomheten Syncrolift.

På fult utvannet basis så representerte salget en verdi på 6,60 kr netto per aksje. Det som da er igjen er bankbeholdning og utsatt skattefordel i morselskapet. Den største verdien er selvsagt Syncrolift og så er de største eier av Intellilift.

Dagens prising er 6,40 trekker man da fra 6,60 + 0,7 (utsatt skattefordel) så er vi på 6,4 - 7,3 = -0,9 kr.
Altså prises Syncrolift, eierpost i Intellilift samt kontantbeholdningen i morselskapet negativ med 90 øre.

Jeg mener at Syncrolift fortjener en vesentlig høyere prising. I dag så får man altså 1 kr per aksje og Syncrolift i avkastning ved å kjøpe aksjen nå, fremfor å vente til melding kommer om noen timer, dager eller uker. Jeg tørr iallefall ikke å sitte utenfor denne.

Syncrolift har en helt fantastisk utvikling. De kan vise til solid vekst og meget god lønnsomhet. Ordreboken eser ut og fremtiden ser meget lys ut.
Jeg mener Syncrolift fort forsvarer en pris på 3-4 kr per aksje.

Det har blitt lovet et vesentlig utbytte når de får oppgjøret inn på konto ila høsten. Potensialet er opp mot 7 kr per aksje, men jeg tror vi vil få et utbytte på 5kr/aksje. Da vil selskapet være gjeldfritt og ha 150-200 millioner på konto til nye oppkjøp. De har selvsagt mulighet til å ta opp lån i Syncrolift slik at de kan utbetale utbytte godt over 7kr/aksje. Men i og med at de har kommunisert at de ønsker å bygge et "nytt TTS" under navnet Nekkar, så har de nok planer om å beholde endel penger for å kunne finansiere veksten.

6,40 - 5 kr i forventet utbytte = 1,40. Nå er det jo usikkert akkurat hvilken dag klarsignalet for gjennomføring av salget kommer, men antar at det er snakk om uker og ikke måneder.

6,6 + 0,7 + 4 = 11,3 11,3 - 5 (forventet utbytte) = 6,3 6,3/1,4 = ca 450% Man vil altså med mitt regnestykke ha en avkastning på ca 450% ved å kjøpe nå. Forbeholdet er selvsagt verdivurdering av Syncrolift. Avkastningen vil jo også gå ned om det drøyer lenge med å få alle godkjennelser.

Er det noen som har andre formeninger om størrelse på utbytte og verdi på Syncrolift ? Om man ser på børskurs så får man jo et inntrykk av at gjennomsnittet mener den resterende virksomheten har negativ verdi. Eller at salget ikke oppnår godkjennelse fra konkurransemyndighetene. Det siste er helt utenkelig etter min mening.

Kan vel også være at aksjonærene ikke har glemt at Palfinger trakk seg, og har kalkulert en risiko for at det samme vil gjenta seg denne gangen. Nå har jo salget blitt godkjent i TTS, og ingen aksjonær kan stoppe det nå. Markedet har bedret seg vesentlig og Kjøper har kjøpt mye i Norge de siste årene og jeg kjenner ikke til at de har trykket seg fra noe kjøp til nå. Videre har de jo heller ikke mulighet til å trekke seg med mindre det skulle dukke opp veldig mange spøkelser i skapet, og regnskapet de siste kvartaler tyder vel ikke akkurat på at det står noe dårligere til nå enn ved avtale inngåelse, heller tvert imot.

Vi får håpe melding kommer snart, og skal bli spennende å bli med på veksten til Nekkar de neste årene. Markedet for Syncrolift er veldig stort, og mye store ordrer den siste tiden tyder på at de sitter på teknologien som markedet ønsker.
Redigert 17.10.2018 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
olsvik
03.10.2018 kl 20:36 2992

Kan vi tolke det at salget er i rute og det at det nå står og faller på konkurransemyndighetene slik at den verdisettingen som Cargotec gjorde ved kjøpet er korrekt? Det vil da si at det vil komme en utbetaling ganske snart? Videre må en vel tolke det som hvis ikke de får godkjennelse at aksjeverdien vil holde seg på dagens nivå. TTS har en fin ordrereserve som tilsier et godt overskudd i fremtiden uansett hvem eieren er.
zxcvbnm
03.10.2018 kl 08:49 3041

TTS Group ASA: New contracts for hatch covers and electrical winches
TTS Group ASA has through its business unit Container, Bulk, Tank signed new
contracts for electrical winches and hatch-covers. The total value of the orders
is approximately MNOK 86.

The equipment will be delivered to shipyards in China, Korea and Europe.
Deliveries are expected to take place in the period 2019-2022.

Bergen, 3 October 2018
Hoff@
26.09.2018 kl 09:24 3209

Stadig nye kontrakter

TTS:SIGNERT TO KONTRAKTER, SAMLET VERDI RUNDT 46M

08:32
Oslo (TDN Direkt): TTS Group har signert to nye kontrakter med en samlet verdi på rundt 46 millioner kroner, ifølge en melding torsdag.



Den ene kontrakten er for et sidelastingssystem mens den andre er for to offshore kraner.



Sidelastingssystemet skal installeres om bord et fiskefartøy og ventes levert i første halvdel 2019, mens kranene ventes levert til et europeisk verft i desember 2019.
Hoff@
24.09.2018 kl 08:17 3285

Helt klart en skjult pærle dette her og det minner om den gangen SINVEST ble kjøpt opp, marledet trodde ikke helt på det heller så vi som satt tilslutt fikk 12 gangen,
ruda
23.09.2018 kl 15:46 3368

Har noen aksjer i TTS, og har tro på økning fremover. Etter at de fikk en dame til sjef, ble fart i selskapet
riskypick
23.09.2018 kl 10:30 3424

At det er så liten interesse for Tts på forumet er merkelig. Vi kan telles på en hånd vi som eier noen aksjer her virker det som. Jeg regner det som svært sannsynlig at vi får Cargotec transaksjon. Mulig jeg tar feil selvsagt.
Men dersom den kommer,er det godt med penger på gaten her. Ordrebok Syncrolift er nesten 700 mill,og det er gode marginer. Kontraktene kommer jevnt og trutt.
riskypick
17.09.2018 kl 12:56 3585

Nei gjorde ikke det. Hyggelig overraskelse idag! Nok et år med fin ordreinngang for Syncrolift.
Q3 8.november
Hoff@
17.09.2018 kl 12:22 3608

Riskypick du visste det du?
zxcvbnm
17.09.2018 kl 11:14 3642

TTS Group ASA: 180 MNOK Syncrolift ® contract for India
TTS Group ASA has today signed a new contract for design and delivery of a
14.000 ton Syncrolift® in India. The total order value is approximately MNOK
180.

The contract has been signed with Indian civil contractor Navayuga Engineering
Company.

Deliveries are expected to take place in third quarter of 2020.

Bergen, 17 September 2018
riskypick
14.09.2018 kl 01:33 3759

De må først få godkjenning fra konkurranse myndigheter fra Kina,Tyskland og sør Korea. Dette drøyer nok forbi antatt dato som var 30.sep. Så litt usikkerhet har oppstått. Håper på gode tall for q3 og at godkjenning er i boks ved q3- tall 8. November.
Så tar det nok noe tid etter evt myndighetsgodkjenning før salg er gjennomført. Deretter tid før utbytte er på konto. Tipper det blir neste år før vi evt har utbytte på konto.
Mr hansen
13.09.2018 kl 21:39 3802

Når forventes det at utbytte kommer ?
riskypick
17.08.2018 kl 10:45 4258

Hva om Syncrolift hanker inn en 200 mill kontrakt til ila året?
Da vil jeg påstå at Syncrolift forvarer hele dagens mcap. Og det kan skje. Skjer det ikke er fortsatt Syncrolift verdt 5kr/aksje synes jeg.
riskypick
17.08.2018 kl 10:33 4271

Det stemmer Flaxx
Hvis ikke jeg har misforstått,skal det ikke være vesentlige endringer på cash oppgjør tilsvarende 6,6kr. Dog ikke helt sikker her.
Det som er sikkert er at det er allokeringer og elimineringer i TTS ASA som trekker ned tallet til 3mnok.
Med gross marginer i Syncrolift på 41,5% ligger dette an til å bli en av børsens mest lukrative bedrifter. Ordrebok og tilgangen på ikke børsmeldte ordre tyder på at vi blir liggende omkring 80 mill i kvartalsomsetning fremover. Dette er antagelig gratis.
Fakta er at Syncrolift kommer til å generere net profit langt over hva flere selskaper med milliard mcap klarer idag. Markedet går etter mitt skjønn på antall båter på vannet og den trenden er fin. Jo fler båter,dess mer skipsheiser trengs.
Her blir det godt å være aksjonær!