Norwegian slåss mot klokka, styret er passive

Slettet bruker
NAS 29.03.2020 kl 07:32 9361

Mens Norwegian slåss mot klokka, er flere långivermøter som kan si ja til en bønn om betalingsutsettelse fortsatt ikke innkalt.

I mellomtida tikker klokka: Innkallingsfristen er ti bankdager.

«Vi ønsker å gjøre det klart at uten en formell godkjenning fra det nødvendige flertall på et obligasjonseiermøte i de respektive obligasjonslånene, er det ikke gitt og kan ikke gis noen utsettelse («forbearance») slik det er anmodet om», skriver direktør for selskapsobligasjoner Jørgen Andersen i Nordic Trustee i et brev til Norwegian.

Norwegian hadde ved årsskiftet ei rentebærende gjeld på 58 milliarder kroner og cirka fire milliarder kroner i kontanter, etter svekkeslen av NOK har gjelden steget dramatisk kanskje til så mye som over 75 milliarder, trolig er NAS nå tomme for kontanter.

Selskapet har stanset betalinger til leasing selskapene og det er kun et spørsmål om timer før styret må sende melding om at de bryter lånebetingelsene.

Enkelte analytikere har anslått at selskapet under corona-krisen månedlig svir av over en milliard kroner, inkludert renter, flyleie og avdrag.

Denne uka meldte Norwegian at to nordiske banker er villig til å garantere for ti prosent av de 300 millionene i den første «transjen» av krisepakken.

Imidlertid er pengene fortsatt ikke skaffet til veie, blant annet fordi EFTAs kontrollorgan ennå ikke har godkjent krisepakken.


Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2020 kl 16:12 2087

Ballen ligger hos styret i NAS, pt. har de ikke kommet med noe tilbud eller invitasjon til møte med obligasjonseierne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2020 kl 15:42 2162

Dere ryker på et tap på 40 mrd. altså ?

Vi starter et nytt "superman" flyselskap med bunnsolid egenkapitalandel.
Og superbillig fuel for 20 år fremover. Og superbillige fly. Vi er da kapitalister
på ordentlig her i Norge. Skikkelig Onkel Skrue opptreden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Kantarell
31.03.2020 kl 15:18 2215

Enig med deg. Skulle bare mangle ;)
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2020 kl 15:04 2256

Hvorfor søle bort penger på aksjer når man får kastet gjeld etter seg til halv pris?

Gjeld i mange selskaper gir nå en avkastning på godt over 20 prosent. Krev det i aksjemarkedet og du blir hentet av menn i hvite frakker.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.03.2020 kl 00:00 2525

Et land kjent som verdens rikeste land skulle redde et selskap som NAS i disse grusomme corona tider! Det er en sjelden mulighet å gi hjelp og støtte til de som NAS. Hvis det skjer ikke blir det et største skam noensinne for en av de rikeste land i verden det skal jeg si! Så vær så god gjør motsatt hvis dere har baller!
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
hstray
30.03.2020 kl 23:54 2539

Hjelp. Staten har stengt ned hans virksomhet, da må dette kompanserers
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
seismicrec
30.03.2020 kl 23:34 2596

Ingen akasjonærer innløses med tvang eller annet i et aksjeselskap.
Men n emisjon på lave nivåer kan føles som tvangsinnløsning.
Alle endringer i aksjekapitalen må godkjennes av generalforsamling som kun trenger 1/3 av fremmøtte stemmer for å avvise alle forslag man anser urimelige.
Liker man ikke forslagene kan man altså stemme de ned.
Aksjonærene kan velge å stemme for andre emisjonsforslag de finner bedre.
Men det er lurt å ha kommitert den kapitalen man ønsker inn i selskapet,og siden 2,7 milliarder er veldig mye o disse dager .
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
bj111
30.03.2020 kl 23:19 2650

Har vel tikket mot konkurs lenge denne men ikke alle vil innse realitetene. Selg og kjøp noe som en kan tjene penger på. Dere er i ferd med å bli løst ut med tvang. Kursen dere får er da kr 0,-
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
TomW
30.03.2020 kl 22:49 2706

Den er vel heller ikke avvist da det ikke har kommet noen statment om det. Burde komme en avklaring her inne ikke alt for lang tid
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 22:41 2731

EFTA har ikke godkjent redningspakken til flybransjen fra AS Norge, kun pakken til SMB bedrifter er gått igjennom; http://www.eftasurv.int/press--publications/press-releases/state-aid/

Noe obligasjonsmøte er heller ikke berammet.

NAS har heller ikke innkalt til ekstraordinær generalforsamling.

Klokken tikker raskt mot K-ordet nu.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 18:56 2843

Tok 57% gevinst på NAS for noen dager siden! Kjøpte på bunn da rundt 7 kr og trylte alt ut! Gidder ikke lengre den usikkerheten! Nå må man ha finansiering på plass før eg eventuelt kjøper den!
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 15:36 2948

Obligasjonseiermøte kan tidligst avholdes over påske dersom innkalling kommer i dag, 10 dagers fristen for innkalling.

Hva er sannsynligheten for at det blir et møte?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
30.03.2020 kl 14:01 3052


Det rapporteres nå om "korono-innsidehandel" i flyselskap på "Alltid nyheter". Spesifikt fra Sverige som ser poenget nå.

Viktig å innrette politikken og forhindre snylting på fellesskapets midler.


Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Kantarell
30.03.2020 kl 12:10 3186

Hva tenker du om Stordalen? Skal han få hjelp eller ikke?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
hstray
30.03.2020 kl 12:10 3190

Ganske utrolig kommentar å komme med midt i en krisetid for norges største næring, oljebransjen. NAS er indirekte ansvarlig for 24 000 arbeidsplasser innen hotell og reiseliv, og ca 6000 egne arbeidsplasser i Norge. Det er 30 000 arbeidsplasser som skal skapes på nytt
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Kantarell
30.03.2020 kl 12:10 3194

Takk ;) 1
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 12:09 3199


Se der, ja. Den pompøse selvoppnevnte danske "fly-eksperten" kom ingen vei med sitt ynkelige forsøk på å blokkere deg. Veldig bra!
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 11:59 3231

I Norge er det for tiden over 300000 uten arbeid.
For meg er det viktig å bruke samfunnets ressurser på arbeidsplasser som vi med sikkerhet vet har et marked etter coronakrisen. Å pøse inn flere milliarder for å holde Norwegian i live av frykt for at SAS, om de overlever, vil utnytte en eventuell monopolsituasjon, mener jeg er feil ressursbruk.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 11:53 3256

Ett. Hvor mange har du?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 11:49 3292


OK, Jeg observerer, og kommenterer. Det er min interesse her. Fornøyd? Hva er dine?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 11:47 3302


Hvis det skulle gjemme seg en journalist bak noen av nickene her, hva tror du sjansen er for at de ville svare bekreftende på et slikt spørsmål som du stiller?

Paranoid-faktoren er høy i dette forumet. Kanskje ikke så merkelig hvis en tar i betraktning hva som står på spill. Pust meg magen, folkens, og aksepter at andre kan ha oppfatning som ikke er i tråd med deres egen. Ikke minst bør saklige argumenter trumfe drittslenging.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 11:46 3317

Hvad var det i mit svar til deg du ikke forstod. At du ikke kan læse en pressemeddelse må jo stå for egen regning!
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Pirlo21
30.03.2020 kl 11:44 3327

Får bare sitere deg: du er ikke i stand til å svare på ett enkelt spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 11:43 3340

Yep som jeg skrev så har jeg ikke brugt det nye finansavisen.no jeg har til gengæld brugt det gamle hegner.no i mere end 7 år, dette er forklaret også. Jeg har kun haft 2 nick i al den tid, meget simpelt. Da jeg loggede på den nye platform var mit gamle nick borte.

Men jeg tager da gerne diskussionen, hvad specifikt er det jeg har skrevet som du eller andre ikke mener er korrekt omkring luftfart?

Jeg skrev faktisk så sent som igår at jeg fandt det dybt kritisabelt at Danmark ikke støtter om omkring NAS, jeg skrev at enten burde man redde begge selskaberne eller ingen, endvidere at det ville give mye mer mening at redde NAS sa SAS opererer uf fra en langt dyrerere platform, så jeg er skam helt enig i dette.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 11:37 3371

Hvis du havde den mindste indsigt i luftfart ville du vide at ALLE luftfarts-selskaber uden undtagelse har henvendt sig til sine leasing-selskaber for at enten udsætte eller fryse alle leasing-forpligtigelser. YDERLIGERE.

At man har valgt IKKE at betale er ikke det samme som man IKKE kan betale.

Hvis du nå brugte et par minutter på at læse den pressemeddelse som blev udsendt så står der gud-hjælpeme at alle andre leasing-forpligtigelser bliver overholdt, ERGO ER NAS IKKE INSOLVENT SOM PÅSTÅET. Endvidere står i pressemeddelse at MAN ER I KONTAKT MED NAS, omkring hvordan man på bedste vis løser de fremtidige forpligtigelser.

DER STÅR IKKE:

NAS KAN IKKE BETALE, det kan sku da ikke være så svært at læse en pressemeddelse kan det?

Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
mofi1
30.03.2020 kl 11:35 3378

Det er mange med ulike agendaer og særdeles sterke meninger her nå, og få om ingen som vet noe mer enn andre, dvs ingenting om hvordan dette ender til slutt.

Vil Norwegian få tilslutning om betalingsutsettelse fra obligasjonseierne? Tja, det kan vel skje hvis de finner ut at det er mest å tjene på å gå med på det, spørsmålet er kanskje til hvilken betingelser?

Vil staten hjelpe Norwegian ytterligere hvis de ikke blir enige med obligasjonseierne? Mulig det kan bli en prinsippsak, men det kan vel heller ikke være lett å se så mange arbeidsplasser gå fløyten? Det kan kanskje også være bedriftsøkonomisk lønnsomt å hjelpe nå med så lav aksjekurs for deretter å selge seg ut igjen seinere?

Hva med dagens aksjonærer, er det liv laga for dem? Det er vel heller tvilsomt om de ikke kommer til å bli offer for en omstrukturering og utvanning uansett?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 11:24 3414

DisastAir,
Er du en journalist i Aftenposten el. lign. ?
Debuterte her 22 mars.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 11:13 3464


Hva er din interesse her?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 11:12 3472


Habub, Du er ikke istand til å svare på ett enkelt spm, men fabler om at jeg er den samme som Mr B.

Prøver på nytt: Hvis NAS ikke har betalt leasing cost som forfalt den 13. mars. Flere dager før regjeringen kom med "redningspakken" til NAS, så må du snarest forklare hvorfor!
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 11:04 3502

Habub debuterte her 25 februar. Og har fått slettet andre sine nick.

Habub må forstå at det ikke er bare bare i NAS-caset.
Det kan bli konkurs, men da kommer en norsk erstatning i steden.
Noe annet enn dette vil bety regjeringskrise.
Det er nok stor tilbøyelighet for å redde NAS. Men kreditorer må bidra.
Og vi synes staten bør trekke støtten til SAS. SAS er Sveriges og Danmarks oppgave.
Sverige og Danmark trakk plutselig kommitert støtte til NAS. Det kan vi ikke finne
oss i. Dette er konkurransevridende.
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Pirlo21
30.03.2020 kl 10:53 3537

Siden du er så engasjert. Hva er din interesse her?
Redigert 21.01.2021 kl 04:13 Du må logge inn for å svare
Habub
30.03.2020 kl 10:52 3797

Nå vet jeg ikke hvem af de andre totalt blæste nick jeg skriver til, men sikkert samme som jeg rapporterede.

Da skrev DU ÍKKE OM/HVIS Nas var likvidt, du skrev at NAS IKKE var likvidt og det er strafbart, end of discussion.

Jeg forstår simpelthen ikke dere orker at lave så mange nye nicks, kan dere ikke se at det bare bliver for dumt, det er jo ikke fordi i skifter holdning til NAS eller har lært noe som helst af det folk skriver her.

My god a bunch of losers...;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 10:48 3819


Hva så? Jeg er ny her, så hvilke problemer har du med det?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
tod-l
30.03.2020 kl 10:45 3842

men sprøyter staten inn 12 milliarder ,blir som under finaskrisen og bankene, aksjene blir nullet ut
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
tradingstock
30.03.2020 kl 10:38 3883

Latterlig hvor mange nye nick som blir opprettet.
20 innlegg om NAS, bruker opprettet for 1 uke siden...
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
30.03.2020 kl 10:24 3952

Flotte ord og fleskefett!.
Sto vel en artikkel om at staten kunne bidra med 12 milliarder og allikevel spare på det. Dette handler ikke om Nas alene, men må ses i en større sammenheng.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
DisastAir
30.03.2020 kl 10:19 3982


"Jeg har brugt mye tid her på at forklare luftfart, men alt jeg har fået tilbage fra nogle nicks er rent SHIT og det er ikke acceptabelt. Du kan se hvad jeg har klaget over nederst."

Hvem i all verden biller du deg inn at du er?

Hvis NAS ikke har betalt leasing cost som forfalt den 13. mars. Flere dager før regjeringen kom med "redningspakken" til NAS, så må du snarest forklare hvorfor!

Hvis du har problemer med å tolerere at andre har divergerende meninger om NAS enn deg selv, så er ikke veien å gå å sladre til moderator, bør du snarere gå i deg selv.

"Staten bør gå inn med 8 mrd, og senere 4 mrd til." Ja, slik snakker en ekte utopist.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.03.2020 kl 10:15 4016

Brent barn skyr ilden
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Epona
30.03.2020 kl 10:11 3991

Bare et lite men godt innspill fra et leserinnlegg:
"Det er utrolig mye rart og usaklig som skrives om flyselskapene i disse Corona tider. Mye er synsing og bærer preg av at enkelte i sin egen kjedsomhet har et behov for å si det de føler uten å være selvkritisk. Det å representere Norwegian på deres « front line « (Call Centre) som britene kaller det å jobbe for NHS, har vært en utfordring ( for å si det mildt) i flere måneder. I stedet for klaging stod Englands befolkning opp og unisont klappet for NHS I går kveld. Det samme burde noen vurdert å gjøre for SAS og Norwegian som har stått overfor store prøvelser i 2020. Det har vært stengte flyplasser p.g.a brann (Alicante), et par stormer, sandstormer på GC/Tenerife og nå Corona. Og mange her på FB gir uttrykk for at deres egne private «problemer « overskygger det meste. Alle i flyselskapene har stått på og gitt av seg selv for å gjøre alle disse problemene så skånsomme som mulige for alle som berøres. Når Norwegian «over natten» tvinges til å kansellere 4000 avganger så bør de fleste forstå at det tar tid å absorbere konsekvensene av dette og samtidig forsøke å tilby alternative løsninger. I en slik sammenheng er det komplett umulig å unngå at noen blir skadelidende. Og at en her i en annen FB link er opprørt over ikke å ha mottatt refusjon på en kansellert reise for 3-4 dager siden blir patetisk."
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Kantarell
30.03.2020 kl 10:00 4045

Det som imponerer meg mest er Sissener & co stillheten; Har de fått refs fra Finansdepartementet?


Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Den nye
30.03.2020 kl 09:55 4071

Så fremt jeg har skjønt det, så er det 3 stykk obligasjoner (norge, usa, japan).

Samtlige har samme intresse da, at NAS får fortsette å eksistere og ta opp betaling av renter og avdrag om tre måneder.

Ved konkurs, så er det like kjørt for obligasjonseiere som for aksjonærer.
Tviler ikke på at flertallet vil godta betingelsene siden dem er nok vel beviste om at det medfører at NAS får 1.2 miljarder nok "gratis" via det.

Spørsmålet er da tid, hvis dem ikke får avstemt tidsnok, så går NAS tom for penger og da er er igjen opp til staten å ta beslutningen.

1. Tvinge NAS konkurs via flyforbudet (stanse all mulighet for inntekt).
2. Kompensere for effektene av Covid-19 og flyforbudet ved å betale NAS nok at den klarer seg til krisen er over.

Går NAS konkurs, så er det ene og alene på grunn av Covid-19, ikke fordi den var drevet dålig eller ikke drev god butikk.
Det må bli svært vanskelig for regjeringen å forklare for det norske folk da dem skal fly enten med det nå enda dyrere SAS, eller det usle Ryanair samtidig som hundrevis, tusenvis norske individer med komperansen innenfor flysektoren er på dagpenger.

Jeg klarer ikke å se at det skjer.


Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Claude
30.03.2020 kl 09:26 4159

Er det bare snakk om en obligasjon ? Hvis det er flere skal det stemmes for hver enkelt ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Den nye
30.03.2020 kl 07:31 4324

Obligasjonseierne vil stemme om saken, det går så vidt jrg vet med en enkel majoritet, 51 stemmer vinner over 49 stemmer.

Jeg er trygg på at det går veien, men at NAS begynner å få skikkelig vondt om tid grunnet en tredjepart (långivere).

En uke siden hadde norge AS mer enn 200.000 nye søknader på dagpenger, noen tusen av dem er fra flybransjen, noen tusen igjen fra hotelnæringen, det er litt fra alle bransjer.

For enkelte er dems sine jobber alt borte, noen bedrifter starter aldri igjen.

Staten vil betale dagpengene men med stadig minkende antal bedrifter og ansatte å beskatte.


Kan du se for deg at regjeringen har rukket å føle på hvor stort dette er ila de siste ukene og hvordan valgene dem tar idag har betydelse for norge i en lang tid fremover?

Det er stort sett utenkelig at NAS ikke blir reddet.


All tull om at NAS frakter mer turister ut enn inn er helt idiotiskt, ville det endre seg hvis vi flyr med ryanair?

NAS omsetter 30 miljarder per år, herunder er kostnader i form av skatter, avgifter, lønn og så videre som går direkte til skattekisten i norge.

Det, fra en bedrift som ila 20 år ALDRI har bedt om stønader fra staten og som IKKE var noe sted nær konkurs ved inngangen av 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Claude
30.03.2020 kl 06:18 4438

Er sikkert ikke så enkelt for obligasjonseiere som skal beskytte verdiene til sine eiere igjen. Så de regner vel iherdig på hva de sitter igjen med etter en konkurs.

De forskjellige obligasjonene har kanskje også forskjellig sikkerhet ? I så fall kan det nok bli vanskelig å enes om noe.

Vi har jo infrastrukturen for å drive med luftfart på plass, så er ikke så redd for at vi skal bli isolert her oppe etter at virus skitten er ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
Fred55
29.03.2020 kl 22:21 4764

Om dette varer lengre en mai 2020. Vil ikke ett eneste selskap overleve uten hjelp fra enkelt land. Ikke BA, KLM etc har nok kapital til å overleve ett par månder uten inntekter. Med andre ord vil en på ett eller annet tidspubkt måtte foreta noen valg på hvem som skal overleve.
Sier Norge nei til NAS vil en ha permanent x antall tusen uten arbeid. Ikke lett å få innpass i andre selskaper og AS Norge settes mange år tilbake i tid og blir ett utkant land for resten av verden.
Valg må tas og mest sannsynlig til uken. Sier obligasjons eiere nei. Sier de trolig ja til konkurs også. Om ikke staten sier vi redder NAS. Har fått bedre tid på å sette seg inn i selskapet en de hadde for 1 og 2 uker siden
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
EliotS
29.03.2020 kl 22:18 4787

En egenkapitalandel på 60-70%. Hvor mange flyselskaber har det?
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare
deltaker
29.03.2020 kl 22:02 4872

Jeg skjønner ikke at folk fortsatt kan tro at NAS kan overleve. Nå er det klart at Covid er her i alle fall i 4-5 mnd framover. Og etter det, tar det lang tid før kundene kommer tilbake. Kanksje aldri. I mellomtiden enorm overkapasitet i bransjen og konkurs etter konkurs. NAS er blant de største konkurskandidatene, grunnet den enorme gearingen. Tror heller ikke noen er interessert i å overta selskapet. Det måtte i så fall være dersom SAS også er i ferd med å gå konkurs, og staten bestemmer seg for å nasjonalisere begge selskaper, ala bankkrisen på 90-tallet. Det kommer nok emisjon, men de pengene vil brukes opp kjapt. Behov for omfattende restrukturering og gjeldssanering før selskapet er liv lage under nytt navn (ala Swissair som gikk konk og gjenoppsto som Swiss).

Edit: Merk det som skjer i Kina. De er i praksis kvitt viruset. Men fører det til mer flyvning? Nei, de stenger grensene, og begrenser til ett fly per land per uke. Regn med at flere land vil gjøre det. Hvordan skal det bli noe fly-business da? Vi vil få tilsvarende tilstander i Europa. Før alt er over, har så mange fått flyskrekk og innarbeidet andre vaner, at markedet kanskje aldri kommer seg på bena igjen. Og den som først går under, er selvsagt den uansvarlige spilleren som opererer med 2-8% EK.andel, når man behøver 60-70% EK-andel.
Redigert 21.01.2021 kl 05:24 Du må logge inn for å svare