Hvorfor bruker ikke nordmenn ansiktsmaske

Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:26 492

og engangshansker når de handler?

Tror folk på røverhistoriene om at det kun fungerer på helsepersonell?

Eller er det en kulturell greie, en slags demonstrasjon av konformitet?

Eller handler det mer om solidaritet og fellesskap, å føle tilhørighet til gruppen?



Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:38 484

Slike engangshansker må faktisk byttes gansk ofte skal det ha noe for seg.
Dessuten bør man være bevisst hvor ofte man tar seg i ansiktet.
Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:39 485

fordi FHI har fått ordre fra den råtne puddingen at saueflokken skal holdes for narr. ikke hamstre mat det er usosialt vettu LOL

-unngå panikkstemning
-munnbind er ikke mulig å oppdrive i molboland

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/jdjV69/kinas-rikeste-mann-har-donert-ansiktsmasker-til-norge

i asiatiske land så har de "universal masking" for å beskytte seg selv og unngå å spre smitten hvis man selv har blitt smittet.
puddingen er så jævla udugelig at jeg blir kvalm. gjorde nada før hun stengte ned samfunnet 12 mars. før dette kunne folk fly ut og inn fra alle de mest risikofylte områdene bla kina, hk, etc



Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:45 473

Det er jo ingen tvil om at dagligvarebutikkene utgjør den største smittefaren i dagens situasjon, det meste annet er stengt og alle må jo ha mat.

Selv de som er aller mest oppskremt av medias telleverk over antall smittede, innlagte, og døde, får seg liksom ikke til å skille seg ut fra mengden ved å bruke maske og hansker.

For oss 0,1 prosentere er dette derfor en fantastisk mulighet til å slå et slag for individualismen ved å møte opp i butikken når det er mest mulig folk der, i full vernedrakt og gassmaske.

Da tenker jeg nok at kollektivistene får kjenne på at de lever.
Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:49 470

Her har vi en storkæll som skremte opp hønseflokken litt:

https://www.dagbladet.no/nyheter/gikk-en-faen-i-meg/72244242

Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:55 466

Ja, det er egentlig litt fascinerende det der...

Du trenger bare en individualist for å skremme 100 kollektivister nok til at de revurderer sitt ideologiske ståsted.

Redigert 29.03.2020 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2020 kl 11:57 460

jeg har tenk på det i det siste dvs at daglivarebutikkene utgjør en stor smittefare spesielt mtp på brødmaskinen. tror at det å bruke engangshansker er lurt når man handler mat.

hk tok corona veldig alvorlig fra første stund siden mange fortsatt husket SARS.

i molboland og andre europeiske land så blir man mistenkt for å være smittet hvis man bruker munnbind. faktisk har jeg sett flere i de siste dagene som bruker munnbind dvs 2-3 stk.

flere som begynner å se at tiltakene er totalt ødeleggene gitt at de ikke er kjøpt og betalt hehe

https://www.dn.no/kronikk/koronaviruset/helse/psykologi/kronikk-sannsynligheten-for-at-vi-innforer-for-strenge-tiltak-mot-koronaviruset-er-langt-storre-enn-sannsynligheten-for-det-motsatte-her-er-fem-grunner-til-det/2-1-782601
Fjordgubben
29.03.2020 kl 11:58 458

Helt isolert blir man selvsagt ikke, og man blir selvsagt eksponert når man er i butikken. Og det bør man bli, for denne lockdown situasjonen kan ikke vare evig, alle, eller nesten alle blir og bør bli eksponert for corona slik at man skaper immunitet.

Den eneste grunnen til at vi har lockdown er at sykehusene skal ha en sjanse til å ta seg av de som trenger behandling.
Betonghue
29.03.2020 kl 11:59 455

Et betydelig antall "nordmenn" går da med maske - året rundt, og har gjort det i åresvis ! Du vet hvem...
atnorhe
29.03.2020 kl 12:04 449

Du overlever nok corona uten problem, men sjansen for at du stryker med av hat mot «puddingen» er stor,hvis du har underliggende problemer.
Litt høyt blodtrykk, kan være nok hvis det ikke holdes under kontroll.
Slettet bruker
29.03.2020 kl 12:06 442

Ja det er dagligvarebutikkene som utgjør den største smittefaren nå, og tro meg når jeg sier at du ikke må tro på TV-reklamene deres om at de liksom er så flinke til å vaske. Bare glem det. Tipper at handlevognene blir vasket maks 1-2 ganger i året. Hvis de nå har skjerpet seg noe helt enormt og har satt inn ekstra bemanning, så kan nok likevel 100 stykker å holdt i handlevogna før deg. Men tror jeg virkelig at de har det, og at de ansatte gidder å følge det opp?...nja....

Noen butikker har satt ut engangshansker og antibac i inngangspartiet, i den ene Kiwi butikken her var det nærmest hanskepåbud for ca to uker siden, vet ikke hvordan det er nå...
Slettet bruker
29.03.2020 kl 12:11 433

Jeg har faktisk inntrykk avat de tar renhold seriøst, iallefall rundt der jeg handler. Et eks er egne plasser for brukte og rene handlevogner.
Uansett er noe bedre enn ingenting. Og gjøres ingenting tror jeg nok feks mattilsynet kommr raskt på banen...
Slettet bruker
29.03.2020 kl 12:38 423

ikke hat men fakta det jeg skriver om den råtne puddingen. så udugelig at det eneste hun duger til er å være politiker dvs blablabla dagen lang uten handling. bare se på kolapsen av coronakursen fordi folk for null tiltro til den råtne puddingen

en årsak til at det ikke er opprør er fordi 35-40% av arbeidsstyrken jobber i det offentlige og er nå happy for betalt ferie
en som skrev at den offentlige kaffedrikkehæren burde bli permittert og det hadde spart samfunnet for milliærder av corona

https://www.dn.no/politikk/asle-toje/koronaviruset/victor-norman/asle-toje-isoler-de-sarbare-og-apne-samfunnet-igjen/2-1-782609

corona har dessverre liten sjanse til å ta kverken på meg. det står verre til med den råtne puddingen med fedme, diabetes og lav lungekapasitet LOL
Redigert 29.03.2020 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2020 kl 16:08 399

Man kan kjøpe slike hansker for slikk og ingenting på Europris. Man skifter hansker på vei inn i bilen som skal være et rent sted, verre er det ikke, og fra bilen til huset ditt tar du på rent par som kastes når du er hjemme.