Avance Gas kurs kr 18,24, cash pr aksje kr 14,13?

Slettet bruker
AVANCE 29.03.2020 kl 11:32 30803

Hvor mye cash har Avance Gas nå?

Q1 2020 har 91 dager, Avance Gas har 14 skip pr dags dato, dvs 1274 dager totalt. Skipene er ute av drift i ca 139 dagene pga scrubber fitting i Q1/20 (56 + 56 + 27 dager) + de har 1 skip (Mistral) på fastkontrakt usd 40.000 (91 dager). Mistral har inntekt på usd 3.640.000 i Q1/20. Da er det totalt 1044 dager igjen for de andre skipene å tjene penger i Q1/20. Estimert forsiktige dagsrater på usd 43.000 pr dag for skipene i spot markedet. Dvs totalt inntekter i Q1/20 (ink fastkontrakten) er på usd 48.532.000. Antall aksjer 64.527.972, dvs usd 0,75 pr aksje i inntekt. Cashbreakeven usd 21.700, totalt utgifter Q1 2020 usd 27.645.800. Totalt overskudd usd 20.886.200, dvs kr 217.843.006 med dollar på 10,43. Det gir en EPS for et kvartal på usd 0,32 (nkr 3,37).

Cash pr 31.12.2019 var usd 85.909.000. Avance har utbetalt utbytte på usd 0,3, dvs usd 19.358.391. Hvis overskuddet i Q1/20 er på usd 20.886.200, har de cash pr 31.3.2020 på ca usd 87.434.309. Dvs kr 911.939.842. Da har Avance Gas kr 14,13 pr aksje (usd 1,35) i kontanter pr aksje. Markedsverdien pr 29.3.2020 er kr 1.161.000.000, aksjekurs kr 18,24.

Aksjekurs kr 18,24
Kontant beholdning kr 14,13 pr aksje
De 14 skipene er priset til kr 4,11 pr aksje, dvs kr 265 millioner
Et nytt skip koster ca kr 800 millioner?

https://www.avancegas.com/Fleet
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Mulla3
26.05.2020 kl 13:37 7595

Hva er det som rir denne aksje? Dersom vi ikke får beskjed den 29 om at Avance har gått på en reall smell å er aksjen totalt feilpriset.
Her er noe skult for småaksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
LPGfan
26.05.2020 kl 13:23 7629

Endelig kom litt volum.. Men det er salg. Ser noe negativt ut fremmover.. Og BW Lpg hjalp ikke heller... Ett kanonresultat torsdag kan muligens gjøre denne aksjen nøytral.
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.05.2020 kl 20:27 8016

Dette trenger ikke å bety all verdens om dagens rater er dårlige.Litt opp betyr nada.
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
LPGfan
25.05.2020 kl 16:32 8204

Ett par noenlunde positivt vinklede innlegg om både Avance og BW LPG i FA i dag... burde gi en bra uke ! kommer mye ann på BW sine oppnådde Q1 rater som kommer i morgen :)
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
25.05.2020 kl 13:38 8197

Skal vi tippe samme utbytte ca som sist ? Har troen på Avance LPG de nærmeste årene hvis verden består. Rent teknisk ser jeg aksjen nærmere kr.100 innen 2 år.
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
21.05.2020 kl 09:24 8544

20.5.2020 18.19 · GlobeNewswire
Avance Gas - Invitation to Earnings Release Audio Webcast for the First Quarter of 2020

Bermuda, 20 May 2020 - Avance Gas Holding Ltd (OSE: "AVANCE"), will on Thursday 28 May 2020 release its unaudited results for the first quarter of 2020. In connection with the earnings release, an audio webcast and conference call will be held at 14:00 (CET). The webcast can be accessed at Avance Gas' website www.avancegas.com. Dial in details are +44 (0) 2071 928 000 (UK and International), +1 631 510 7495 (US) or +47 23 96 02 64 (Norway). Please quote the passcode: 9088721. Phone lines will open 10 minutes before the conference call.

For further queries, please contact: Peder C. G. Simonsen, Interim CEO and CFO Tel: +47 22 00 48 15
Email: p.simonsen@avancegas.com
ABOUT AVANCE GAS
Avance Gas Holding Ltd operates in the global market for transportation of liquefied petroleum gas (LPG). The Company is one of the world's leading owners and operators of very large gas carriers (VLGCs), operating a fleet of 14 modern VLGC.
For more information about Avance Gas, please visit: www.avancegas.com
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.
https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400673098
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.05.2020 kl 02:09 8725

Dorian LPG Ltd. Announces Fourth Quarter 2020 Earnings and Conference Call Date

May 19, 2020

STAMFORD, Conn., May 19, 2020 /PRNewswire/ -- Dorian LPG Ltd. (NYSE: LPG) (the "Company" or "Dorian LPG"), a leading owner and operator of modern and ECO very large gas carriers ("VLGCs"), will issue a news release on Wednesday, May 27, 2020 prior to the market open, announcing its financial results for the fourth quarter and fiscal year ended March 31, 2020.
A conference call to discuss the results will be held the same day at 10:00 a.m. ET. The conference call can be accessed live by dialing 1-877-407-9716, or for international callers, 1-201-493-6779, and requesting to be joined into the Dorian LPG call.
A replay will be available at 1:00 p.m. ET the same day and can be accessed by dialing 1-844-512-2921, or for international callers, 1-412-317-6671. The passcode for the replay is 13704051. The replay will be available until June 3, 2020, at 11:59 p.m. ET.
A live webcast of the conference call will also be available under the investors section at www.dorianlpg.com.
About Dorian LPG Ltd.
Dorian LPG is a liquefied petroleum gas shipping company and a leading owner and operator of modern VLGCs. Dorian LPG's fleet currently consists of 24 modern VLGCs. Dorian LPG has offices in Stamford, Connecticut, USA; London, United Kingdom; Copenhagen, Denmark; and Athens, Greece.
Visit our website at www.dorianlpg.com
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.05.2020 kl 21:53 8925

Ser man det ja

Baltic LPG shipping index +2% to $35/t


Dorian LPG Ltd. (LPG)
NYSE - Nasdaq

8.00+0.77 (+10.65%
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
20.05.2020 kl 20:35 8987

Hvor lenge tenker du å sitte på din investering ? Ja har kjøpt på under 17 og tilleggskjøpt på litt over 19.En investering for meg er minst 3 måneder, noen ganger flere år som nå i Asetek
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
20.05.2020 kl 20:30 9012

Det som mange ikke skjønner at dette kan snu fort etter vinden, noe jeg absolutt tror. Markedet ser pr i dag på hva ratene ligger på fremover men ser ikke at markedet kan endre seg rimelig kjapt. Har ståltro på at de som kjøper nå og tenker ut året vil bli happy. Selv har jeg gått tungt inn og vet Avance (ogBW LPG) utover året vil gå en annen retning enn det mange ser idag. Med utsiktene til utbytter i tillegg så ser jeg meget lyst på tilværelsen fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 02:10 Du må logge inn for å svare
Just me
20.05.2020 kl 18:47 4362

Dorian LPG opp 9% i USA.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
investorAR
20.05.2020 kl 18:23 4406

dagens er 24,749 $/d
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
20.05.2020 kl 16:50 4530

Bomma med en dag på kurs over 20.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
BennyATM
19.05.2020 kl 19:30 4912

Den stakk ikke så veldig langt. Det virker heller som den går å gjemmer seg
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
LPGfan
19.05.2020 kl 18:58 4985

Desverre fullstendig kollaps i ratene . dagens er 27,936 $/d .
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Siphlonurus
19.05.2020 kl 10:09 5242

Tror ikke jeg ville lagt mye vekt på den der. Hvis du hadde handlet på de 10 siste "signalene" for Avance så hadde du tapt 6 av 10 ganger..
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
19.05.2020 kl 00:49 5497

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=AVANCE.OL
DEt samme med BW LPG. I morgen stikker aksjen over 20 et sted
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.05.2020 kl 16:05 5877

Er vel ikke problem med lav oms. det er ofte et godt tegn. Oppgang på høy oms. salg på lav oms. Tror det vil stramme seg til
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.05.2020 kl 16:03 5865

Magefølesen sier at aksjen har bunnet , så det litt fredag og nå idag. Tipper vi ser 20 tallet igjen rimelig raskt
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
LPGfan
18.05.2020 kl 14:34 5993

Er volumet nå som er problemet...vell... ett av problemene . Blir nok en dag med ett volum som er meeeget tynt. Trenger bare en liten god nyhet her før volumet og kursen stikker av ! Forran Q319 steg kursen 10 kr, og forran Q4 stupte den... spennede å se hva som skjer denne gangen :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.05.2020 kl 14:04 6042

Man skulle tru at normaliseringen og oppstarten i verden vil gi et positivt signal og dermed løfte LPG sektoren fremover.Jeg ser for meg et utbytte på 0,3$ i 1.kvartal
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.05.2020 kl 11:12 6190

Vi skriver 18 mai og løfter opp denne tråden mot Q1 som nærmer seg raskt nå. Er spent på utbytte denne gang, sist ble det 0,3 . Kursen idag slik jeg ser det er veldig billig, tipper det strammer seg til mot Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2020 kl 08:42 6663

DNB oppgraderer hele LPG-sektoren i dag. Både Avance Gas og BW LPG fra Hold til BUY.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
08.04.2020 kl 08:23 6707

Av Økonom Lau Svenssen
Lau Svenssen ejer aktier i BW LPG. Hver uge bringer vi en fundamental analyse af en aktie i samarbejde med Aktieinfo. Analysen udarbejdes af John Stihøj, som har mangeårig erfaring fra den finansielle sektor, og Lau Svenssen, som har beskæftiget sig med aktieanalyse siden 1978, og som er fast porteføljeforvalter i Millionærklubben.

Turbulensen på aktiemarkedet fører til mange mærkelige forløb i kursudviklingen. Det giver nye muligheder, hvis man altså tør gøre noget aktivt i stedet for blot at være en forskrækket tilskuer. Rederiaktier har alle dage været mere volatile end landbaserede erhverv, idet man er ude i åben konkurrence og hurtigt påvirkes fra alle mulige sider. Her er rederiet BW LPG en overset perle.
I øjeblikket er rederier ramt af flere negative parametre: Et generelt dyk i aktiekursernes niveau, frygt for fremtiden, nedgang i de transporterede mængder og stærkt svingende oliepriser. Årets store udfordring var skift fra billig fuel olie til dyrere svovlfattig marineolie, men det er næsten glemt i øjeblikket. Tørlast (containere og bulk) har det hårdt, mens tankskibe indtil nu har klaret sig godt.
Tankskibene styres med en forsinkelse af udviklingen i olieforbruget, og det er ramt af et dyk. Men det overtrumfes (midlertidigt?) af en magtkamp på oliemarkedet om både prisen og kunderne til de faktiske leverancer. USA er nemlig involveret og ser ikke længere sig selv som nettoforbruger men som den mest prisfølsomme eksportør. Udvindingen af skifferolie kræver en høj pris for at være rentabel. Boomet i denne branche har givet fremgang og glæde til Trumps kernevælgere ude på landet. I den nye handelsaftale indgår således amerikansk eksport til Kina på 2,0 mio. tønder olie i døgnet.
Verdensførende i LPG-segmentet
En anden interessant vinkel i skifer-eventyret er et boom i eksporten af propangas, der udvindes sammen med naturgas eller fremkommer ved raffinering af råolie. Ved nedkøling til -43 grader bliver propan, der kendes som flaskegas, flydende. Det kaldes LPG (Liquefied Petroleum Gas) og kan transporteres.
Rederiet BW LPG (oprindelig Norges største rederi Sigvald Bergesen Den Yngre) er verdens største i dette specielle segment. Markedsandelen er på 15 procent inden for de største LPG-skibe (Very Large Gas Carriers) med 47 skibe ud af en samlet bestand på ca. 300. Krav til sikkerhed og kvalitet er højt.
Fragtraterne styres især af udviklingen i eksporten fra USA, idet Mellemøstens output er stabilt. I 2019 opnåede USA førstepladsen efter en vækst på 23 procent. Afstanden til køberne i Asien er lang, og transportarbejdet opgjort i tonmil voksede sidste år med 13 procent.
LPG-raterne fik et boom i årene 2013-15, men åbningen af den nye og bredere Panama-kanal gav skibene kortere rejser. Årene 2016-18 blev svage med overkapacitet, men i 2019 kom der atter et løft i fragtraterne og fuld udnyttelse af skibene. Det fortsætter i år, men nu trues eventyret af et afbræk, hvis prisfaldet på olie rammer USAs output af olie og naturgas. Olieprisen er derfor blevet central for LPG-markedet.
Kollaps i olieprisen udfordrer
BW LPG aktien oplevede i 2019 et boom fra ca. 30 NOK til en top på 80 for så at returnere til udgangspunktet. Dagens pris ligger på omtrent 31 NOK, og i mellemtiden er NOK faldet ca. 10 procent til 0,66 DKK. Nøgletallene for 2019 er nærmest fortryllende: Indtjeningen pr. aktie var 20,4 NOK. Udbyttet var 8,8 NOK. Indre værdi var 86 NOK. Forrentningen af egenkapitalen i 2019 lå på hele 23,5 procent. For hver USD i egenkapital ejer man skibe for 1,6 USD, altså dynamik med en lav gearing (risiko).
Balladepunktet netop nu er olieprisens kollaps. Vil der blive indgået aftaler mellem USA, Saudi-Arabien og Rusland, som kan løfte prisen op til et niveau over 40 USD, hvor udvindingen i USA er rentabel?
Efterspørgslen på LPG til madlavning, opvarmning og kemisk industri er i sig selv mere stabil end olieprodukter, hvor især flyenes forbrug (ca. 6 procent) er faldet drastisk. Der er heller ingen trussel fra stor tilgang af nye skibe, idet der leveres 21 VLGC’ere i år og kommer 17 mere i 2021.
På finansmarkederne spekuleres der ivrigt i en optur for olieprisen. Det presser olieselskaber opad. Stortankrederier er også i vælten, men de svinger voldsomt i børskurs, f.eks. Frontline. Deres rater boomer, men er det holdbart, når olieforbruget falder?
Efterspørgslen på tankskibe skyldes oliekøb, hvor skibene benyttes som lager i håb om gevinst ved en prisstigning. Samtidig er der et voksende antal lange rejser, f.eks. USA-Kina syd om Afrika. En fortsættelse af USAs LPG-eksportboom udgør en anden vinkel på denne problematik. Aktiemæssigt forekommer det at rumme et bedre og mindre risikofyldt potentiale end rederier med råolietankere.
LPG er glemt, mens stortank er hot.
Styrker
Propan er et glimrende brændstof og har relativ lav CO2 udledning. Det kan benyttes uden krav til infrastruktur (typisk madlavning i boliger ude på landet). Cirka 40 procent af forbruget sker i den petrokemiske industri mv. Rederiets skibe har en høj teknisk standard og lav gennemsnitsalder. De udbudte mængder fra raffinaderierne vokser i takt med olieproduktionen (ca. +1,2 procent årligt).
Svagheder
Man er afhængig af propan-udbuddets omfang. Her har den skiferbaserede produktionen ændret strukturen og udvidet markedet. Prisen på råolie og prisspread USA-Asien for propangas har fået betydning. Alternativ beskæftigelse af skibene er minimal på kort sigt.
Muligheder
Udvidelse af eksportfaciliteter i USA kan øge eksporten herfra. Brug af LPG fra lasten til skibenes motor er en ny teknologi, som forventes udbredt. Gastankskibe kan på langt sigt rumme et stort potentiale relateret til CO2 reduktion. Det drejer sig om transport af hhv. nye former for elektro-fuel til brug i skibsmotorer (udvikling heraf er i gang) og muligheden for lagring af CO2 i udtjente oliefelter på havet og dermed behov for gastankere. For CO2 kræver det dog nye skibstyper.
Trusler
Nedskæring i USA af udvindingen af skiferbaseret naturgas og råolie på grund af for lave salgspriser vil kaste LPG-skibe ud i en dyb krise. Efterspørgslen fra kundernes side kan desværre klares med andre former for olieprodukter og naturgas. Et nichemarked er altid sårbart over for afbræk.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 07:19 6778

Veldig følsom type du titleist. Følelser og avkastning har som kjent negativ korrelasjon
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 00:55 6881

Komikveld fra Bullebasse:

Basert på dette, tilsier dagens prising av markedet at inntjeningen skal kraftig ned

Kjempeklovn!
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Springer
08.04.2020 kl 00:51 6885

"Basert på dette, tilsier dagens prising av markedet at inntjeningen skal kraftig ned"

Aha, tail wagging the dog. Mye bra fra deg Bulle.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
07.04.2020 kl 23:50 6858

Avanceman, husk at ett selskap prises basert på forventet fremtid inntjening. Hva de tjente i går eller siste 6 mnd er ikke det som priser aksjen. Vil som alltid være momentum trade osv basert på kortsiktige svingninger, men det viktigste er å hvertfall skaffe seg ett bilde om inntjeningsmulighetene de neste 12-18 mnd (minst) for selskapet.

Basert på dette, tilsier dagens prising av markedet at inntjeningen skal kraftig ned
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2020 kl 21:57 6996

Det som er tullete i shipping er at aksjene kun går på ratebevegelsen.. Altså hadde vi kommer nedenfra og opp mot disse ratene på 42000/dag så hadde aksjen antagelig ligget langt over 30. Men fordi vi i stedet faller ned mot det nivået så faller aksjen. Men uansett så tjener Avance veldig gode penger på disse ratene og før eller senere vil dette være det avgjørende. Og ratene, de kan fort snu opp igjen. Det er når alle er pessimistiske i shipping det motsatte skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Kenevil
07.04.2020 kl 21:49 6999

Dorian LPG er godt opp i kveld
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
07.04.2020 kl 21:10 7050

Avance og Bw lpg har ikke fulgt oppgang sammen med endel av markedet enda. Blir de holdt nede med vilje ? Hadde tippet avance 40 i og BW lpg i 60 i løpet av april.
Teknisk ser det ut som en bunnformasjon som etableres. Jeg vil fortsatt sitte tålmodig på mine aksjer oppgangen vil komme etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Ling
03.04.2020 kl 16:51 7738

Beklager.Avanceman, at du ikke inn ser virkeligheten. Nå er vi tilbake på den kursen før vi fikk en rekl, men vi skal lenger ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Avanceman
31.03.2020 kl 18:09 8348

For en manglende innsikt du viser. Hvis et selskap tjener gode penger, blir selskapet mer verdt. Aksjene skal avspeile selskapets verdi. Hvis aksjekursen har falt uforholdsmessig mye (altså mye mer enn hva fundamentale forhold skulle tilsi), ja, da er det både naturlig og riktig at kursen stiger. Dette er basert på fakta og psykologi (inkludert frykt og grådighet), så derfor stiger kursene noen ganger og faller andre ganger. Så, jo, det var en grunn til at kursen steg i går. Det er alltid en grunn...
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Ling
31.03.2020 kl 16:09 8489

Ratene faller. Jeg vil heller si hvorfor steg den så mye i går, det var det ingen grunn for.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
suspekt
31.03.2020 kl 15:47 8553

Hvorfor falt bwlpg så brått i dag? noen felles problem med avance?
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
UNIT
31.03.2020 kl 12:56 8737

Om en ser på Bullebajas tidligere innlegg på HO så ser en når Bullebajas startet å skrive om Avance.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Springer
31.03.2020 kl 12:46 8761

Klovnebajas synes den er dyr fordi han:
- Ikke tar hensyn til inntjeningen i Q1 og Q2
- Ikke tar hensyn til naturlig avhending av gamle skip
- Forutsetter en daglig rate på 12K i over ett år. Forventningen blant markedsaktører er godt over 30K
Snodig oppførsel av en kar som skriver som om han har greie på skipsfart.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Titleist
31.03.2020 kl 10:44 8937

Markedet forstår nå at det kan bli snakk om Contango i LPG også. Helt latterlig å se de lave kursene, når man ser f.eks på tank. Vi har jevnere inntjening og burde aldri sett Avance under 20 kr. Klovnebajas synes den var for dyr.

Ses på 30 kr i Avance!
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare
Tøff
31.03.2020 kl 09:30 9082

Jeg husker godt Avance i 2016. En viktig grunn til at markedet kolapset var overkontrahering. Verdensflåten for LPG skip gikk fra 160 fartøyer til 260 fartøyer på noen få kvartaler. Avance var tidlig ute med sine nye fartøyer og fikk med seg toppen av markedet. Plutselig var det slutt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:21 Du må logge inn for å svare