Avance Gas kurs kr 18,24, cash pr aksje kr 14,13?
Hvor mye cash har Avance Gas nå?
Q1 2020 har 91 dager, Avance Gas har 14 skip pr dags dato, dvs 1274 dager totalt. Skipene er ute av drift i ca 139 dagene pga scrubber fitting i Q1/20 (56 + 56 + 27 dager) + de har 1 skip (Mistral) på fastkontrakt usd 40.000 (91 dager). Mistral har inntekt på usd 3.640.000 i Q1/20. Da er det totalt 1044 dager igjen for de andre skipene å tjene penger i Q1/20. Estimert forsiktige dagsrater på usd 43.000 pr dag for skipene i spot markedet. Dvs totalt inntekter i Q1/20 (ink fastkontrakten) er på usd 48.532.000. Antall aksjer 64.527.972, dvs usd 0,75 pr aksje i inntekt. Cashbreakeven usd 21.700, totalt utgifter Q1 2020 usd 27.645.800. Totalt overskudd usd 20.886.200, dvs kr 217.843.006 med dollar på 10,43. Det gir en EPS for et kvartal på usd 0,32 (nkr 3,37).
Cash pr 31.12.2019 var usd 85.909.000. Avance har utbetalt utbytte på usd 0,3, dvs usd 19.358.391. Hvis overskuddet i Q1/20 er på usd 20.886.200, har de cash pr 31.3.2020 på ca usd 87.434.309. Dvs kr 911.939.842. Da har Avance Gas kr 14,13 pr aksje (usd 1,35) i kontanter pr aksje. Markedsverdien pr 29.3.2020 er kr 1.161.000.000, aksjekurs kr 18,24.
Aksjekurs kr 18,24
Kontant beholdning kr 14,13 pr aksje
De 14 skipene er priset til kr 4,11 pr aksje, dvs kr 265 millioner
Et nytt skip koster ca kr 800 millioner?
https://www.avancegas.com/Fleet
Q1 2020 har 91 dager, Avance Gas har 14 skip pr dags dato, dvs 1274 dager totalt. Skipene er ute av drift i ca 139 dagene pga scrubber fitting i Q1/20 (56 + 56 + 27 dager) + de har 1 skip (Mistral) på fastkontrakt usd 40.000 (91 dager). Mistral har inntekt på usd 3.640.000 i Q1/20. Da er det totalt 1044 dager igjen for de andre skipene å tjene penger i Q1/20. Estimert forsiktige dagsrater på usd 43.000 pr dag for skipene i spot markedet. Dvs totalt inntekter i Q1/20 (ink fastkontrakten) er på usd 48.532.000. Antall aksjer 64.527.972, dvs usd 0,75 pr aksje i inntekt. Cashbreakeven usd 21.700, totalt utgifter Q1 2020 usd 27.645.800. Totalt overskudd usd 20.886.200, dvs kr 217.843.006 med dollar på 10,43. Det gir en EPS for et kvartal på usd 0,32 (nkr 3,37).
Cash pr 31.12.2019 var usd 85.909.000. Avance har utbetalt utbytte på usd 0,3, dvs usd 19.358.391. Hvis overskuddet i Q1/20 er på usd 20.886.200, har de cash pr 31.3.2020 på ca usd 87.434.309. Dvs kr 911.939.842. Da har Avance Gas kr 14,13 pr aksje (usd 1,35) i kontanter pr aksje. Markedsverdien pr 29.3.2020 er kr 1.161.000.000, aksjekurs kr 18,24.
Aksjekurs kr 18,24
Kontant beholdning kr 14,13 pr aksje
De 14 skipene er priset til kr 4,11 pr aksje, dvs kr 265 millioner
Et nytt skip koster ca kr 800 millioner?
https://www.avancegas.com/Fleet
Redigert 21.01.2021 kl 07:55
Du må logge inn for å svare
uldiuldi skrev Rate Tuesday, May 26, 2020 ($/day) 22,877
Det er ikke akkurat bra,men kan ikke annet enn håpe at det tar seg litt opp i løpet av uken.Det sies at dette kun blir kortvarig før Kina begynner å bunkre LPG igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
LPGfan
26.05.2020 kl 20:42
7275
uldiuldi skrev Rate Tuesday, May 26, 2020 ($/day) 22,877
Dorian er nå opp noen prosent( +2,5 i skrivende stund) etter at ratene kom, så alle halmstrå osv ..:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
26.05.2020 kl 21:46
7156
Vil antagelig svinge 2-2,5kr i morra, 18-20,50 ca. Forventer utebytte et sted mellom 2-4kr.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
vestor Highlights – 4Q FY20 Earnings
Baltic VLGC Index Performance
Helios LPG Information
Dorian LPG Operating Statistics
90 80 70 60 50 40 30 20 10
-
1/1/2020
2/1/2020
3/1/2020
4/1/2020
• •
$49,502 − Hellios Pool TCE / Available Day
$ 51,481 − Hellios Pool Spot + COA TCE / Available Day
• • • • • •
$ 51,888 − 91.7% − $ 55,470 − 90.7% − $ 9,407 − $
Dorian hadde en snittrate på 50.000$/måned.Dårlig flåteutnyttelse.
Baltic VLGC Index Performance
Helios LPG Information
Dorian LPG Operating Statistics
90 80 70 60 50 40 30 20 10
-
1/1/2020
2/1/2020
3/1/2020
4/1/2020
• •
$49,502 − Hellios Pool TCE / Available Day
$ 51,481 − Hellios Pool Spot + COA TCE / Available Day
• • • • • •
$ 51,888 − 91.7% − $ 55,470 − 90.7% − $ 9,407 − $
Dorian hadde en snittrate på 50.000$/måned.Dårlig flåteutnyttelse.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Jeg tipper utbyttet blir rundt 2,8kr.pr.aksje(50%)men pga usikkerheten rundt corona kan den bare bli 1,4.
Svaret får vi i morgen
Svaret får vi i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Borret
27.05.2020 kl 14:06
6586
Veldig spennende foran morgendagen med hensyn til signal om utbytte for 1Q og guiding fremover. Det kan for slå 2 kroner hver vei i morgen. Har testet litt på salg av en liten post i dag, men ser at maskinene har fullstendig overtak. Nesten før jeg har tykket ferdig bekreft knappen faller kursen med 12-16 øre og det ligger en solid sperre i overkant. Dette ser jo ut for å være klar prismanipulasjon, men ikke ulovlig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
LPGfan
27.05.2020 kl 20:17
6414
Ørliten økning i rater (22,933 $/d), og Dorian opp 14(!)% (sålangt) i dag ! blir gøy å se hva vår tullebørs gjør med Avance i morgen....
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
LPGfan
27.05.2020 kl 21:05
6305
Og Dorian LPG gruser BWLPG i oppnådde rater for Q1. nesten 10,000 $/d høyere... Kommer vi nærmere 50k pr dag blir Q1 og utbytte meget hyggelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
zefal
27.05.2020 kl 21:11
6282
Flere som ser en tydelig hode skulder formasjon i 30 min chart? (spesielt tydelig i 15 min). Håper på positive nyheter i morgen så vi kan bli dratt ut av denne formasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
28.05.2020 kl 08:05
5977
BERMUDA, 28 May 2020 - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) today reported
unaudited results for the first quarter 2020.
HIGHLIGHTS
* The average time charter equivalent (TCE) rate was $44,990/day on the basis
of IFRS 15 accounting standard and $40,143/day on discharge to discharge
basis, compared to $51,047/day and $51,358/day, respectively, in Q4 2019.
* Daily operating expenses (OPEX) were $8,650/day, compared to $7,983/day in
2019.
* A&G expenses were $1,042/day, down from $1,082/day in 2019.
* In February the company entered into a $15 million credit facility to part
finance the scrubber installments for our fleet.
* In March, the company made a dividend payment of $0.3/share or $19.1 million
to the shareholders.
* At the time of this report, five ships have completed special survey and
four scrubbers have been installed. Further four ships are due for drydock
during the remainder of 2020.
The Covid-19 virus outbreak has had significant impact on global trade and in
the capital markets. For the VLGC market, we have in Q1 seen temporary
reductions in LPG demand in Asia and Europe, while travel bans, quarantines and
lock downs has led to delays at shipyards and lower global fleet efficiency.
While the latter has led to lower fleet capacity in support of the freight
market, it has led to lower returns for those impacted by the delays.
The freight market has remained at firm levels in Q1, with disruptions from IMO
2020 implementation and US exports being the key contributors. However, the
freight market volatility has returned as LPG trading fundamentals have become
less attractive. US Gulf and USEC VLGC exports were 8.9 million tons in Q1
2020, up from 8.6 million tons in Q4 2019 and 7.0 million in Q1 2019. US Gulf
and USEC recorded 67 monthly VLGC cargoes in Q1 2020, compared to 62 cargoes in
Q4 2019 and 52 cargoes in Q1 2019.
Middle East VLGC exports totaled 7.6 million tons in Q1 2020, down from 7.7
million tons in Q4 2019 and 7.8 million in Q1 2019. The increase in oil
production impacted the spot market activity in the Middle East in March/April
but has since then fallen back due to production cuts. Middle East exported on
average 57 cargoes per month in Q1, down from 59 in both Q4 2019 and Q1 2019.
The global fleet totaled 294 ships by end April 2020, with an orderbook of 33
ships (11%). Ten ships are due for delivery for the remainder of 2020, 19 ships
are due for delivery in 2021 and 4 ships due for delivery in 2022. Shipbrokers
are expecting slippage in the orderbook due to delays in delivery of key ship
components to shipyards following the Covid-19 outbreak.
unaudited results for the first quarter 2020.
HIGHLIGHTS
* The average time charter equivalent (TCE) rate was $44,990/day on the basis
of IFRS 15 accounting standard and $40,143/day on discharge to discharge
basis, compared to $51,047/day and $51,358/day, respectively, in Q4 2019.
* Daily operating expenses (OPEX) were $8,650/day, compared to $7,983/day in
2019.
* A&G expenses were $1,042/day, down from $1,082/day in 2019.
* In February the company entered into a $15 million credit facility to part
finance the scrubber installments for our fleet.
* In March, the company made a dividend payment of $0.3/share or $19.1 million
to the shareholders.
* At the time of this report, five ships have completed special survey and
four scrubbers have been installed. Further four ships are due for drydock
during the remainder of 2020.
The Covid-19 virus outbreak has had significant impact on global trade and in
the capital markets. For the VLGC market, we have in Q1 seen temporary
reductions in LPG demand in Asia and Europe, while travel bans, quarantines and
lock downs has led to delays at shipyards and lower global fleet efficiency.
While the latter has led to lower fleet capacity in support of the freight
market, it has led to lower returns for those impacted by the delays.
The freight market has remained at firm levels in Q1, with disruptions from IMO
2020 implementation and US exports being the key contributors. However, the
freight market volatility has returned as LPG trading fundamentals have become
less attractive. US Gulf and USEC VLGC exports were 8.9 million tons in Q1
2020, up from 8.6 million tons in Q4 2019 and 7.0 million in Q1 2019. US Gulf
and USEC recorded 67 monthly VLGC cargoes in Q1 2020, compared to 62 cargoes in
Q4 2019 and 52 cargoes in Q1 2019.
Middle East VLGC exports totaled 7.6 million tons in Q1 2020, down from 7.7
million tons in Q4 2019 and 7.8 million in Q1 2019. The increase in oil
production impacted the spot market activity in the Middle East in March/April
but has since then fallen back due to production cuts. Middle East exported on
average 57 cargoes per month in Q1, down from 59 in both Q4 2019 and Q1 2019.
The global fleet totaled 294 ships by end April 2020, with an orderbook of 33
ships (11%). Ten ships are due for delivery for the remainder of 2020, 19 ships
are due for delivery in 2021 and 4 ships due for delivery in 2022. Shipbrokers
are expecting slippage in the orderbook due to delays in delivery of key ship
components to shipyards following the Covid-19 outbreak.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
theblueone
28.05.2020 kl 08:32
5708
Hvor i rapporten klarer du å lese noe som helst om utbytte?
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Ling
28.05.2020 kl 08:37
5639
Resultatet ble 0,24 dollar per aksje. Men de skriver ikke noe om utbytte, så da ble det vel ikke noe.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
molhede
28.05.2020 kl 08:37
5636
Det bliver vel en flot stigning fra morgenen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
28.05.2020 kl 08:41
5582
Jeg tviler det. Jeg får inntrykk at Avance prioriterer cash-in-hand ifm lånavtale og finansforpliktelse ifm de to nye skippene og scrubber instalasjon, særlig spotrate er ganske lav nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Raspeballe
28.05.2020 kl 08:44
5551
Merkelig å kun nevne utbytte betalt i mars men ikke noe info om utbytte for Q1.
Ser ut som 0, men kanskje det kommer noe info senere.
De kunne kanskje klart 0.1 eller 0.05 USD.
Men de kan også velge å heller øke ved neste kvartal om markedet bedrer seg.
Ser ut som 0, men kanskje det kommer noe info senere.
De kunne kanskje klart 0.1 eller 0.05 USD.
Men de kan også velge å heller øke ved neste kvartal om markedet bedrer seg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Jeg tror Avance gjør klokt i å ikke betale utbytte i disse usikre tider.Overskuddet er ennå i selskapet👍De skulle gjerne vært i min lomme,men sånn ble det ikke denne gangen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Jeg ser i rapporten at gjelda har økt noe og investeringene ( installasjon av scrubbere og inspeksjoner ) har økt kraftig.Den totale likviditeten er nesten den samme. Dem har rett og slett brukt overskuddet og litt til på skipene sine.Her er det bare å glemme utbytte for denne gang.
Eiendelene verdsettes til 3,9 milliarder, mens selskapet verdsettes til 1,2 milliarder på børsen. Avance har i tillegg 858.mill i cash.Om usikkerheten og ratene øker, er det ikke utenkelig at Avance vil bli handlet for 65 kr.pr.aksje.
Eiendelene verdsettes til 3,9 milliarder, mens selskapet verdsettes til 1,2 milliarder på børsen. Avance har i tillegg 858.mill i cash.Om usikkerheten og ratene øker, er det ikke utenkelig at Avance vil bli handlet for 65 kr.pr.aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
UNIT
28.05.2020 kl 11:49
5105
Ser også at det er betalt 7,8 mill USD på de to skipene som er under bygging
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Mitt forslag er å selge Avance.Da ville hver aksjonær fått 74kr.pr.Aksje( reelle verdier i selskapet)men er dessverre ikke så enkelt😂
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Se der ja.15-12kr neste.Trur jeg må ringe modern og be om forskudd på arv
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
specc
29.05.2020 kl 13:57
4703
Nå skal det lastes
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Pacino
29.05.2020 kl 21:46
4484
Elendig kursutvikling i Avance
Fre 24.04 21,84
Fre 01.05 21,74
Fre 08.05 21,42
Fre 15.05 19,15
Fre 22.05 19,62
Fre 29.05 20,70
Noen som tør tippe kursen neste Fredag?
Fre 24.04 21,84
Fre 01.05 21,74
Fre 08.05 21,42
Fre 15.05 19,15
Fre 22.05 19,62
Fre 29.05 20,70
Noen som tør tippe kursen neste Fredag?
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
kodenavn
29.05.2020 kl 22:11
4436
Og opp en femtiøring på stort volum i sluttauksjonen i dag
Shortinndekning?
Og Dorian opp 4 % i kveld.
Full fart til uken.
Shortinndekning?
Og Dorian opp 4 % i kveld.
Full fart til uken.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Ling
30.05.2020 kl 11:33
4093
Ratene synker litt hver dag, derfor går kursen nedover. NOK har styrket seg mye den siste uken, er det pga alle utbyttene i utenlandske selskap som nå må kjør norske kroner for å betale utbytte? Jeg har bare aksje i bwlpg, så jeg ser frem til 12 juni.
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
Er på 2017 nivåer nå, ikke bra
-2% to $31/t
-2% to $31/t
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
10.07.2020 kl 23:40
2668
Det kan snu fort i LPG, håpet egentlig at Avance kom ned mot 14-15 igjen, Da vil jeg sterkt vurdere ny inngang med 9-12mnd sikt .
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
14.07.2020 kl 21:21
2299
Aksjen tråkker opp og ned 17.50-18 område ,gjort det en periode, ser at det ikke er short i aksjen. Kan det være at nedsiden er inne nå ?
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare
BIF78
14.07.2020 kl 22:25
2209
Stigende rater, hvis det fortsætter så skal du snart hoppe på toget, hvis du ikke vil stå på perronen, når vi passerer 30 kr
Redigert 21.01.2021 kl 05:58
Du må logge inn for å svare