PHO - Finnes det et sikrere case med større potensiale på OSE?

Slettet bruker
PHO 16.08.2018 kl 11:03 28293

Jeg kan ikke finne noen noen bedre enn PHO på OSE.
Nå venter vi bare på nyheter før neste oppgang-syklus, og med så få aksjer som det er i PHO, så skal det ikke mye til før vi ser en større oppgang igjen.

Ved pres av Q2 ble vi lovt at det skulle komme en god nyhet om ikke alt for lenge, og denne venter vi på sammen med OPW om utsetting og økning av bruk av skop i klinikkene, først og fremst i USA, men også i andre markeder.
Redigert 21.01.2021 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Allislost
18.08.2018 kl 15:17 5040

Enig med deg Oppgang Kommer. Jeg hadde heller ikke forventet at det skulle skje så mye før Q3, men ble positivt overrasket av Q2 og kursøkningen. Jeg føler meg sikker på at det kommer et skikkelig rally opp mot Q3, og etter det vil det bare bli å spenne seg fast. Jeg håper Focuss sitt kursmål på 1900 slår til og ser det slett ikke som usannsynlig på sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 15:49 4995

Diplomat, rund omkring 5 mill høyere omsetning i tredje kvartal sammenlignet med andre kvartal burde være nok til
å bli cash positiv. Andre kvartal var belastet med 13 mill i engangskostnader.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 16:02 4977

onuk

Vi kan vel også trygt legge til at dette var `engangskostnader` i ordets rette forstand.
Det gikk 7 mill i sluttpakke til CEO Kjetil Hestdal, og tilsammen 6 mill til 5 andre medarbeidere det ikke er bruk for i den nye offensiven til Photocure.
Totalt ble det avskrevet 13 mill til sluttpakker i Q2.
Så ja, en økning i omsetningen på 5 mill skulle holde, men de fleste tror vel på betydelig mer enn 5 mill i økt omsetning fra Q2 til Q3 2018.
Optimismen på Q2-presentasjonen tyder på det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
18.08.2018 kl 16:26 4957

Ref linken fra OK 14:26
Der kan man også lese følgende:
«A medical trial has shown that blue light cystoscopy will reduce the recurrence rate of bladder cancer from 35% to just 10%. Last year, about 100 bladder resections were carried out at the Hampshire Hospitals NHS Foundation Trust’s Basingstoke and North Hampshire Hospital and at the Hampshire clinic. With current techniques, one would expect about 35 of these to recur and require further admission and resection. With blue light cystoscopy, one would only expect 10 recurrences – 25 patients would remain cancer free and not require further hospital admission and surgery.»

Hvilke lege eller sykehus kan i fremtiden forsvare å undersøke sine pasienter med kun hvitt lys? Hvilke pasienter som skal undersøkes for bladder cancer vil akseptere å kun bli undersøkt med hvitt lys?

Jeg kan ikke fatte og begripe at markedsaktørene ikke evner å skjønne hvor dette bærer hen. Glem historien til PHO, glem Hestdal, glem selskapets manglende evne til å få frem verdiene i PHO og for all del glem Ipsen og deres manglende evne til å selge Hexvix i Europa.
Kortene er lagt på nytt. Det amerikanske markedet er enormt i seg selv og resultatene PHO oppnår med sitt Cysview/Hexvix er så overveldende at ingen ting kommer til å stanse PHO når denne ballen først får fart i USA.

Vi står på startstreken til en av Norges største suksesshistorier på OsE. Der føler jeg meg rimelig sikker på! Se på effekten av Cysview BLC og «do the maths«! Nytt mulighetene til å laste opp billige aksjer i tiden frem mot Q3 18. Der er slett ikke noen garanti for at man får billige aksjer helt frem til Q3, men enn så lenge synes det å være en del som mer enn gjerne selger sine aksjer på 45 tallet, noe som innen måneder vil vise seg å være skitbillig! Etter Q3 føler jeg meg rime,IG sikker på at svært mange vil få øynene opp for PHO, tro på caset og være villige til å bla opp store summer for å få ta del i eventyret. Men som vi vet er der et begrenset antall aksjer tilgjengelig. Så det vil ikke overraske meg om vi kommer til å oppleve tidenes reprising etter Q3 presentasjonen. Og tar jeg ikke mye feil vil Ballete nok en gang opptre og den gang med et megasmil om munnen!
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Snøffelen
18.08.2018 kl 16:55 4909

Merlin, skulle HS måtte selge så kommer ikke de aksjene til å gå over børs, så hverken du eller jeg kommer til å få anledning til å kjøpe de, det kan du være trygg på.

Cysview er i ferd med å ta av, så det vil være null problem (om HS må selge) å finne en eller flere store kjøpere til en akseptabel pris.
Jeg tror imidlertid ikke HS må selge, og om vi svært overraskende en dag får en børsmelding om at noen har overtatt HS sin aksjepost så er ditt store "problem" løst Merlin, og aksjekursen faller neppe på en slik hypotetisk melding.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 17:34 4869

Veldig godt skrevet Snøffelen.

Jeg tror det er små sjanser for at Merlin sitt `problem` blir `løst` ved at HS sine aksjer blir tvangssolgt i det hele tatt, men skulle det allikevel skje i morgen, så ville aksjene antagelig bli lagt ut som en Bookbuilding procedure, og antatt pris 41-42.
Deretter ville det høyst sannsynlig ha kommet en rekyl eller rally i etterkant av meldingen.

Jeg stikker nesen fram og sier at toget har gått fra Merlin når det gjelder `billige` aksjer, så vil han ha aksjer før oppgangen tar til for alvor, så må han finne seg i å kjøpe aksjer på dette nivået.
Jeg tenker også at PHO-aksjen ikke er å få under 50 særlig lenge.


Merlin sitt egentlige problem er at han har solgt alle aksjene sine i PHO, og det etter en relativt liten oppgang i f t den vi ser pr i dag, og at han forsøker alle slags negative vinklinger for å få en billigere inngang.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Allislost
18.08.2018 kl 18:24 4811

Enig med deg Londonmannen. Det er ikke forsvarlig å velge bort blått lys. Det vil alle seriøse urologer innse. Opplysningens tid har kommet. Cysview og fleksibelt skop med kombinasjonen hvitt og blått lys vil ta over som gullstandarden for blærekreft diagnostikk og behandling. Toget står på stasjonen og er klart for avgang! Men det kan gjerne vente litt til så jeg får lastet meg ferdig på billige Pho aksjer først..
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
18.08.2018 kl 18:26 4805

Livsfarlig å trade i stjerneskudd, Merlin.
Drit i hva du fikk for aksjene. Du må bare kjøpe.
Aksjer har ikke minne. De tar ikke hensyn til hva du fikk eller hva du ga.
Det kommer en dag da aksjen beveger seg 45 kr bare i løpet av dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 18:15 3990

Vel 3 uker etter at jeg startet denne tråden kan jeg fortsatt ikke se et eneste case på OSE (jeg har ikke sett på absolutt alle) som kan måle seg med PHO på anslagsvis 3 år fra nå.

Finnes det noen andre som leser dette innlegget som kan vise til et like godt eller bedre case enn PHO i OSE-systemet eller på skandinaviske børser pr i dag som er billig priset, og har så mye på plass for å lykkes i et enormt marked, og har et så stort potensiale som PHO i f t størrelsen på selskapet pr idag, så vær vennlig å gi meg et vink/tips.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
kreinh
17.09.2018 kl 16:32 3755

Kan ikke si annet enn at jeg føler meg lurt. Nå må jeg bare vente på gode nyheter. Mulig det kan ta tid. Håper PHO vil snu nå...
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
rgkap
17.09.2018 kl 16:38 3731

Føler deg lurt :-D

Takk for en god latter på en ellers dårlig dag :-)

Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 16:43 3723

Kreinh, rule number one is to never listen to what people on a forum think about a stock.

The point with PHO is that it has big potential, but in my opinion not the sort of potential that some of the halleluja brigade on here will have you believe.

You have to ask yourself this simple question. If PHO was a "sure thing" (which of course dont exist on the stock market) do you really think that we would see the stock traded at the volume it is traded at? The big boys would be all over it and buying hand over fist. They are not and the largest share holders are actually selling down their postion and profit taking.

PHO is an exciting company but has a long history of dissapointing investors. My concern with them is not the product, but their ability to implement it commercially ie: to start making money. They have had their product in Europe for years and de to various reasons they still dont make money.

They need to start showing some hard currency on the bottom line before people start going bananas. I don`t mind people writing that they believe PHO is the next big thing on OSE, but the way some people carry on on this forum is obviously misleading some people into believeing that this is a sure fire way to make million without any downside risk. That is pure bullshit and should not be happening.

I have a heavy investment in PHO and am obviously hoping for the stock price to increase but I am not so blind as to not recognize the dangers involved and the potential dangers of them failing to deliver upto the sky high expecatations over the next 12 months.

Bottom line, don`t listen to the rants of a keyboard warrior on HO, make up your own mind.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 16:43 3722

Kreinh, rule number one is to never listen to what people on a forum think about a stock.

The point with PHO is that it has big potential, but in my opinion not the sort of potential that some of the halleluja brigade on here will have you believe.

You have to ask yourself this simple question. If PHO was a "sure thing" (which of course dont exist on the stock market) do you really think that we would see the stock traded at the volume it is traded at? The big boys would be all over it and buying hand over fist. They are not and the largest share holders are actually selling down their postion and profit taking.

PHO is an exciting company but has a long history of dissapointing investors. My concern with them is not the product, but their ability to implement it commercially ie: to start making money. They have had their product in Europe for years and de to various reasons they still dont make money.

They need to start showing some hard currency on the bottom line before people start going bananas. I don`t mind people writing that they believe PHO is the next big thing on OSE, but the way some people carry on on this forum is obviously misleading some people into believeing that this is a sure fire way to make million without any downside risk. That is pure bullshit and should not be happening.

I have a heavy investment in PHO and am obviously hoping for the stock price to increase but I am not so blind as to not recognize the dangers involved and the potential dangers of them failing to deliver upto the sky high expecatations over the next 12 months.

Bottom line, don`t listen to the rants of a keyboard warrior on HO, make up your own mind.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 16:43 3722

Intet annet å gjøre enn å stole på hausserne kreinh. Skjeldent de tar feil.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 16:56 3697

Pho caset er mlnst like sterkt som i går, og de du skal høre mest på er styreformann, avgående CEO, Jonas Einarsson fra Radforsk, samt børsmeødinger.
Legger du sammen disse faktorene, aå får du ikke et sterkere case på Ose, og heller ikke et case med større potensiale.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 17:02 3678

Ever the optimist :)

15% down from the top. This has got to snap back soon or it's freefall time. Trust me, I'm a broker
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Computum
17.09.2018 kl 17:13 3644

Idag var en usedvanlig sur dag for farma-aksjene. Selvom børsen som sådan gikk i pluss var det rødt i de fleste farma aksjene.
Hodeskulderformasjonen som oppsto i PHO forrige uke fikk full effekt idag. Er redd det fortsetter ned resten av uka.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
såpe i øynene
17.09.2018 kl 17:21 3621

Fantastik flott kjøpsdag. Hadde ikke trodd en fremdeles skulle få nede på rundt 55. Her er det bare å takke nå som muligheten byr seg. Ser at det plutselig er kommet fler inn på Photocure trådene som aldri har vært her før. Plutselig er emisjons selskapene PCIB og Nano blitt diskusjonstemaer her. Disse har da ingenting med Photocure å gjøre. Fullstendig uinterressante selskaper uten godkjenning og om de skulle få den er det sikkert 10-20 år før refusjon. Nei takke meg til et selskap med gullstandard, 100 mill på bok, refusjon, osv. Her er det bare å hamstre spør du meg. Latterlige utspill om HS som en ikke har noe som helst peiling på. Photocure kan jo kjøpe 2 mill aksjer i morgen uten engang å spørre banken. Dette blir litt søkt for meg. Jeg laster nå opp alt jeg kan og dumper de andre selskapene jeg sitter i. En liten dupp før neste rekyl er bare en gave på veien. Det fundamentale i denne er bygget på Norsk granitt og ikke leire som noen av selskapene en febrlsk prøver å sammenlikne Photocure med. Har aldri vært mer sikker enn jeg er på Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
17.09.2018 kl 17:27 3607

Må si meg veldig enig med Såpe.
Det er helt naturlig med et lite fall etter sterk oppgang. Noen aner ikke hva de kjøper, men hiver seg på det som stiger. Nå blir de redde og selger, fortsatt uvitende om at de satt på selskapet som er best i verden på den dyreste kreftformen og som allerede er godkjent.

Her er det mange som vil angre bittert i månedene og årene fremover
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 17:31 3503

Såpa

Å sammenligne Pho med Nano og Pcib har du neppe kompetanse til å gjøre, men nok om det.

Pho trenger ferske nyheter for å snu den negative trenden. Aksjen er opp ca 30% siste måned og det er fortsatt mange som vil ta gevinst og satse på å kjøpe tilbake på lavere kurs.

Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Computum
17.09.2018 kl 17:33 5578

Det er mange parameter som er med å bestemme en aksjes kursbevegelser. At du bare blåser av slikt er i beste fall lite troverdig. De fleste vil nok foretrekke mest mulig informasjon omkring aksjen de satser på. Om dine vurderinger vanligvis er like lettvindte som de du avslører her, så får du bare satse på at flaksen er med deg. Lykke til :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 17:55 5506

Computum

Ikke få meg til å le..
Alle som kan tenke selvstendig ser et stort potensialet i Photocure etter fase III, FDA-godkjenning, refusjon, snart enda bedre refusjon og fexiscope.

Jeg skal selge ca 2/3 av aksjene mine ved slutten av 2021, og hvis det blir krakk eller finanskrise i mellomtiden, så blir salget utsatt i kanskje 2 år.

Når jeg sitter med en aksje som har vært på vinnerlista mange ganger i sommer, så tåler jeg godt at vi er på taperlista en gang også.

Jeg er ikke av dem som har fått penger av pappa til å bygge meg opp i aksjemarkedet, tvert i mot.
De fleste kommer langt med utpreget logisk sans, og trenger egentlig ikke å lese eller skrive noe på et forum i det hele tatt.
Jeg gjør det fordi jeg synes det er morsomt.
Jeg hadde tatt de samme beslutningene uten HO og andre forum.

Takk for at du ønsker meg lykke til med flaksen, men det trenger jeg ikke.
Jeg har nok så lenge jeg lever om jeg skulle bli godt over 100.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Computum
17.09.2018 kl 18:10 5458

Så enkelt er det altså! Tar av meg hatten for deg :-)

PS: Men min kommentar var ikke til deg
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.09.2018 kl 18:18 5422

Computum

De som bruker tiden til å bekymre seg hele tiden fordi om man har noen kr i aksjemarkedet har som regel 3 valg.

1 Selge alt og begynne med andre ting enn aksjer.
2 Øke sjansen betydelig for en tidlig død.
3 Aldri være ordentlig lykkelig, og med dårligere livskvalitet enn flertallet i befolkningen.

Lykke til med ekte eller påtatte bekymringer.

Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
kreinh
17.09.2018 kl 18:29 5351

Power: spar meg for selvfølgeligheter. Det at jeg føler meg lurt er egentlig at jeg har prøvet å trade i PHO. Med dårlig resultat. Klandrer ingen her inne. Hadde jeg etter kjøpet på 45.70 holdt meg i ro hadde jeg sittet langt mer komfortabelt enn det jeg gjør nå! Denne kommer, bare vent. Jeg må bare vente lenger enn de fleste trenger slik som jeg har bommet på inn og ut kurs.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Computum
17.09.2018 kl 18:51 5246

Den som ikke bekymres av et fall på over 10% på noen få dager kan ikke ha satset de helt store beløpene vil jeg tro.
Skal man få en diskusjon på et diskusjonsforum så må en tåle synspunkter både for og imot. Om man ikke tåler det så er nok agendaen noe helt annet enn diskusjon vil jeg tro.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Panis
17.09.2018 kl 18:56 5208

kreinh,
Det er ikke alltid like lurt å prøve å trade aksjer som det har vært rolig rundt i lengre tid, og som plutselig får en boost etter nyheter/rapportering.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
focuss
17.09.2018 kl 19:01 5170

En kompliserende ting ved å skrive og dele tanker og meninger med andre på forum som dette, er at man kan komme til å overvurdere de man henvender seg til. Selv om jeg har svært lang fartstid i markedet så kan det være at flere av leserne kanskje er ganske ferske og kan da ha andre bekymringer enn hva mer erfarne har. Samtidig kan det være slik at en med mye erfaring kan se risiko og faresignaler der en med mindre erfaring ikke ser det samme. Dette skaper et komplisert system for presis kommunikasjon og kanskje også missforståelser. Når det gjelder meg selv ønsker jeg å understreke dette:

- Det er alltid mye hyggeligere når kursen stiger enn når den faller, men slik er det i aksjemarkedet i absolutt alle aksjer. Det finnes ingen unntak.
- PHO har hatt en kraftig rask vekst fra noen og tyve kroner og det er forventet at det kommer reaksjoner tilbake. Det viktige er at hovedtrenden fortsetter
opp
- Att hovedtrenden ikke skal fortsette opp finnes det ingen rasjonell grunn til basert på kjent informasjon. BLC Cysview bidrar til at folk får beholde blæra si
og også berger livet . Fase tre studiet fastslår dette med en sikkerhet som jeg tror bransjen neppe har sett maken til. p<0,0001 betyr at det er en tidels promille sjans for at konklusjonen ikke er riktig.
- Helt ærlig så mener jeg det vil være rart om ikke BLC Cysview klarer en markedsandel på minst 20% i sitt marked
- Det betyr at de må ha en fantastisk salgsvekst USA. Fra ca 60 millioner i dag til ca 3000 millioner.
- Jeg tror det er realistisk men jeg vet at det ikke vil skje ved at aksjen ikke svinger opp og ned men med hovedretning opp
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Panis
17.09.2018 kl 19:14 5019

focuss,
Takk for et flott innlegg, og at du deler av dine tanker rundt PHO. Ikke alle har satt seg like godt inn i selskapets potensiale som du har, men vi lærer etterhvert.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
focuss
17.09.2018 kl 19:23 4958

Panis
For en som er vant til å få huden full med sjikane og ukvemsord på Nano tråden så er det utrolig hyggelig med positiv feedback innimellom.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Panis
17.09.2018 kl 19:32 4858

fokuss,
Det skulle bare mangle at du ikke får positive tilbakemeldinger også, for du har nok opplyst mange her på HO. Stå på videre med jobben du gjør!
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
focuss
17.09.2018 kl 19:36 4829

Det kan være mange som ikke er så kjent med begrep som statistisk signifikans. Det benyttes i all type forskning for å ta stilling til om et resultat/observasjon er holdbar statistisk som betyr man skal være sikker på at resultatet ikke er basert på tilfeldigheter. FDA og andre bruker ofte å legge til grunn at for at en konklusjon er rett så må sannsynligheten for at den er feil være mindre enn 5%. Det uttrykkes slik p<0,05. Photocures passerte dette hindret med sikkerhet definert ved p<0,0001. Dette betyr at konklusjonene er absolutt bunn solide med en tidels promille mulighet for tilfeldige resultater. Da skjønner man at dersom noen ønsker å skape tvil om resultatene til BLC Cysview like godt kan gi opp før de begynner.
Det er dette som fikk Jonas Einasson i Radforsk til å komme med utbruddet:De sykehus som ikke bruker BLC Cysview risikerer å bli saksøkt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Ebit
17.09.2018 kl 19:39 4758

Uansett

Fallet i aksjekursen er overraskende stort.
Ikke rart en skvetter og undres på om spådommene til fokuss på +200 er vel optimistisk.
Da er det bare å håpe ar ledersauen fokuss får rett
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
focuss
17.09.2018 kl 19:43 4732

Dette med statistisk signifikant er viktig også på veien videre mot store markedsandeler. Det vil jo være noen som vil søke å så tvil om BLC Cysview sine kvaliteter for på den måte beskytte sin egen plass i markedet. Med p<0,0001 så kan de bare spare seg bryet. Det er ikke noe å diskutere. Dette er årsaken til at jeg mener å få 20% markedsandel burde bli "a walk in the park" Utfordringen ligger i å se hvorfor den ikke skal bli langt høyere enn 20%
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Smeg
17.09.2018 kl 19:53 4636

At noen blir overasket over at den går ned 10% etter å ha gått opp 100% gjør meg overasket.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
focuss
17.09.2018 kl 19:57 4609

Så er det også slik at ingen får stor markedsandel hvis man ikke jobber med salg, markedsføring, ha produktet klart til levering, oppfølging osv. Photocure vet dette, sikkert ikke minst ved å se på Ipsen. Så de gjør det som skal til for å lykkes. De bygger noe jeg tror er en super proff organisasjon i USA for å sørge for at målet nås.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
stimar
17.09.2018 kl 20:16 4501

Biotek paa ose er ikke stoerre enn at mange aktoerer sitter lastet i flere av de samme selskapene, meg selv innbefattet. Det foregaar en kapitalutvidelse i pcib med fortrinnsrett til tidligere aksjonaerer. For mange som trenger kapital til aa gjennomfoere sin del av emisjonen, saa er et naerliggende valg aa realisere gevinst fra sin beholdning i pho. Vanskeligere og vaerre er det ikke i vaar herres lekegrind paa ose. Om det vil vise seg aa vaere et "klokt" valg, det tror jeg ingen kan svare begrunnet godt paa i kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
trigger1
17.09.2018 kl 20:24 4458

Focuss 19:01. Fornuftig og godt innlegg. Litt bumpy ride på veien må vi finne oss i. Husker godt veien oppover med Algeta. Var ikke akkurat rettlinjet, den. Men belønningen for utholdenhet ble bra. Og Pho er langt mindre risikabel enn hva Algeta var. Vi står "kun" igjen med kommersiell risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
bravi
17.09.2018 kl 20:45 4396

stimar, det du skriver er feil, Pcib har ikke gjennomført noen emisjon med fortrinnsrett til tidligere aksjonærer, snarer tvert i mot. Det har vært fortrinnsrett for nye aksjonærer, de gamle aksjonærene ble pisset på. Her har en hvilken som helst ny aksjonær etter at emisjonen ble meldt kunne kjøpe aksjen for under 40 kr og fått tegningsretter. Nå gjenstår det å se om tegningsrettene overhodet vil få noen verdi og om kursen holder seg over emisjonskursen på 30 kr.

Det vil ikke forbause meg om også aksjonærene i Photocure vil bli rævkjørt av selskapet. Så vidt jeg vet er samme mannen styreformannen i Pcib og formann i valgkomiteen i Photocure.
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare
Forsiktig Mann
17.09.2018 kl 20:51 4833

Jeg lurer litt på hva som gjør at enkelte bruker tilsynelatende svært meget tid, nesten hele døgnet på å skrive innlegg på dette forumet (og andre). Har dere aksjer som fulltidsbeskjeftigelse eller hobby? Hva gjør dere om dagan ellers?
Redigert 21.01.2021 kl 01:04 Du må logge inn for å svare