Sveeas og Sundt på eiersiden: Slik skal Magnora satse grønt

Puglia
MGN 29.03.2020 kl 18:12 3002

https://e24.no/energi/i/wPQRbo/sveeas-og-sundt-paa-eiersiden-slik-skal-magnora-satse-groent

Sitat:
– Hvor store kan dere bli? Kan dere bli et nytt Nel, med 15 milliarder i børsverdi?

– Jeg tror ikke jeg skal kommentere det. Det er klart vi har vekstambisjoner, men la oss komme i gang og vise at vi har skaffet den rette kompetansen, så får vi se hvordan det går, sier styrelederen.
Redigert 20.01.2021 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
Steerco
29.03.2020 kl 20:55 2919

Her er oppsiden stor! Med sikre inntekter de neste 15-20 årene i de 2 lisensene de har pr i dag så er jo Magnora allerede en stor suksess!
På dagens kurs er det en yield på 13-14% og ser man dagens finans situasjon så MGN bunnsolid med basic null nedside...
Hellhammer
30.03.2020 kl 08:30 2780

Strålende artikkel!

Bare ein liten korrigering. Penguins vil kun gi utbetalinger tidligst slutten av 2021 og siste betaling i 2022 (prosjektet er forsinket).

Det fine med WI forøvrig er og at vi sannsynlig har meir enn dei 15-20 åra feltet er pr no planlagt i drift siden levetida på fpsoen er hvertfall 25 år.
Redigert 30.03.2020 kl 08:30 Du må logge inn for å svare
Hellhammer
30.03.2020 kl 16:32 2679

I motsetning til hva jeg skrev så er ifølge årsrapporten ikke Magnora kjent med noen forsinkelser med Penguins.

Puglia
01.04.2020 kl 10:26 2642

Storfisker inn i ledelsen til Magnora...Pedersen og Alfstad er industri-tungvektere!

Magnora ASA: Leadership Update – The Future is Renewable and Electric!

Magnora ASA (“Magnora” or the “Company”) is pleased to announce changes to its Senior Management team and long-term incentive plan to align key management with its renewable strategy.

Theis Hanang Pedersen has recently been appointed Head of Business Development and Strategy. Mr. Pedersen was prior to this an advisor to Magnora since 2H of 2019 and has been instrumental to the Company’s entry into the wind development market. Mr. Pedersen has been the country manager for Vestas in Norway for over a decade and brings over 25 years of experience from the wind development industry to the company. Mr. Pedersen has been granted 25.000 options with a strike price of 8 NOK which gives the right to acquire 25.000 shares. Vesting period is 3 years, and the options expire 5 years from vesting date.

Effective 6th of April 2020, Mr. Haakon Alfstad will be the Company’s Investment Director (acting) and responsible for active ownership services of Magnora’s wind assets. Haakon is already Chairman in Magnora’s two wind assets and brings over 20 years of experience from the wind development industry from Statkraft in Norway and abroad. Mr. Alfstad is highly respected within the industry and will be instrumental in the value creation process from investment-to permit-to exit. Mr. Alfstad has been granted 50.000 options with a strike price of 8 NOK which gives him the right to acquire 50.000 shares in Magnora. Vesting period is 3 years, and the options expire 5 years from vesting date. Mr. Alfstad holds 6,515 shares in Magnora ASA, which equals 0.01 percent of the issued shares and votes in the company. Mr. Alfstad holds 50,000 share options in Magnora ASA including the 50,000 options mentioned above.

Mr. Bård Olsen will be the Company’s permanent CFO. He will also take the position as Board member in Vindr and serve as company secretary in both Vindr and our offshore wind development project. Mr. Olsen brings over 20 years of controller and audit experience, and best practice from several industries. Mr. Olsen provides our renewable assets with active ownership services in IT, accounting, HR and administration in support of our portfolio companies. Mr. Olsen has been granted 25.000 options with a strike price of 8 NOK which gives him the right to acquire 25.000 additional shares in the Company. Vesting period is 3 years, and the options expire 5 years from vesting date. Mr. Olsen holds 16,000 shares in Magnora ASA, which equals 0.03 percent of the issued shares and votes in the company. Mr. Olsen holds 25,000 share options in Magnora ASA including the 25,000 options mentioned above.

Mr. Erik Sneve will be the Company’s permanent CEO. Mr. Sneve has been instrumental in the company’s strategic development process and acquisitions as well cost streamlining together with the Company’s board and owners. Mr. Sneve brings over 20 years of operational and investment experience from the energy, renewable (Statkraft, Hafslund and Eidsiva Energi) and technology industry. Mr. Sneve will work closely with the Board and the executive group to further strengthen our portfolio companies. Mr. Sneve will in addition develop strategic partnerships within the renewable industry. Mr. Sneve has been granted 50.000 options with a strike price of 8 NOK which gives him the right to acquire 50.000 additional shares in Magnora. Vesting period is 3 years, and the options expire 5 years from vesting date. Mr. Sneve’s total ownership directly and through affiliated ownership through close family and other accounts is 544,919 shares, which equals 1.04 percent of the issued shares and votes in the company. Mr. Sneve also holds 450,000 share options in Magnora ASA including the 50.000 options mentioned above.

Note that options are granted in accordance with and pursuant to the program approved at the 2019 AGM.
Hellhammer
06.04.2020 kl 21:54 2431

Håper Magnora snart er på banen og kjøper egne aksjer slik at vi kanskje får både litt omsetning og fart i aksjen igjen.

Man kan jo undres om det noen skrev (her inne eller på Shareville) at Sneve hadde uttalt at dei ønsket å holde kursen nede og derfor var ikke så aktiv med tilbakekjøp av aksjer.
Hellhammer
07.04.2020 kl 15:43 2347

Da ble jeg hørt.

With reference to Magnora ASA’s stock exchange announcement from May 21, 2019, Magnora ASA has on April 7th, 2020, bought 15 000 shares in Magnora ASA at an average price of NOK 7.7173 per share. Magnora ASA now holds 15 862 of own shares after this trade, which represents 0.03 percent of total shares outstanding.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 21:52 2246

Det var jeg som skrev at Sneve hadde sagt at tilbakekjøp ikke må være kursdrivende. Men han har ikke uttalt at de ønsker å holde kursen nede, vet ikke hvor du har det fra. Det er strenge regler for tilbakekjøp, du finner det meste om det her: https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Retningslinjer-for-tilbakekjoep-av-egne-aksjer-og-kursstabilisering
Sikkert fler med meg som tenkte at tilbakekjøp ville gi kursløft. Der tok vi altså feil...
Ellers litt overrasket over at kursen nå ligger stabilt på ca. 7,90, selv på ellers gode dager og med godt volum. Det er kanskje mange småaksjonærer som har fått panikk og ikke helt har skjønt at MGN er gull? Også mange store handler i det siste, bl.a. fra DNB. Hvem selger? Venter spent på GF i mai.
Hellhammer
10.04.2020 kl 20:44 2167

Jeg blander nok litt der mellom det du skrev og noen andre skrev.

For min del har det handlet om effektene det har at selskapet tilbakekjøp er aksjer. Kursdrivende er det i utgangspunktet ikke, men det hjelper å holde volumet opp som har vært det viktigste for min del, for slik det for ofte er i Magnora så er volum ca NOK 100k (foruten om desse store avtalte transaksjonene) noe som er "lik null".
Men viss en også ser på dagens kurs så tror jeg ledelsen anser dette som en god kurs å handle på.

Det er dette som er noe av de mest spennende for min del også, hvem har kjøpt dei store postene. Hadde vært morro om samme kjøper har kjøpt flere av postene. Endringer på Topp 20 får vi garantert 🤞🏻
Hellhammer
06.05.2020 kl 08:56 1921

Veldig treig aksjen siste tida og dessverre nede på ett minimal volum den meste av tida igjen.

Nytt utbytte blir bekreftet i slutten av Mai. Western Isles har produsert gjennom hele koronnatida så langt (ingen nyheter i mediene om stans) slik at veien opp til over 10kr+ burde være i sikte da Magnora skal ikke være berørt av viruset.

Kanskje vi får mer informasjon om investeringene og videre planene til Magnora, tenker da på Vindr og Project X (500 MW offshore vind). Det ble rapportert om god utvikling i Vindr tidligere.

Magnora har handlet en viss mengde egne aksjer siste måneden noe som er positiv, og det har vært store endringer på Topp 20 aksjonærlisten.

Ny hjemmeside har dei fått https://magnora.org/ og der er det ingen problem å se fokuset fremover, nemlig vind. Så får vi inderlig håpe at vind skal bli god økonomi for Magnora/oss aksjonærer.

Vi bør ha mye å se framover mot men skulle gjerne sett litt mer fart i aksjen!