Hvad er der foregået i Biotec vi ikke har viden om.?

fisker65
BIOTEC 16.08.2018 kl 14:53 5558

Da Jan Raa gik fra sin bestyrelsepost, var her en del brok, og mange var sure på ham, men jeg forstår ham godt, munden skulle lukkes på Jan, og derfor gav de ham posten, men det må efterhånden være gået op for de fleste, at noget i Biotec ikke tålte dagens lys, jeg havde gerne set en granskning af hele selskabet, men mange var nok imod, fordi de mente så blev uroen grund til kursfald, men det har vi fået alligevel, men vi sidder stadig og undre os over, hvad pokker der er sket og hvorfor sælger Woulgan Biogel ikke,? og hvorfor Lien gav S&N frie hænder helt gratis,? det er i hvert fald ikke normalt, jeg håber virkelig at Jørgensen kan få Biotec på ret køl igen, og hans forbindelser kan blive til noget positivt, men det må tiden vise, og til TO og Lothian, kan jeg kun sige, i ligger lige nu som i selv har redt op til, desværre for os andre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Jan Raa
16.08.2018 kl 15:46 5498

En varslet katastrofe. Det burde ha vært ryddet i skapene for mange år siden. Men det er enda håp - nå som ET og SL ikke lenger vokter skapdørene. Jan Raa
Corelli
16.08.2018 kl 16:10 5450

ifm Woulgam Gel , den er veldig overdramatisert og dyr ;-) den funker men er bare en liten nisje i sårbehandling så den store omsetning kan dok vente lenge på,
kansje litt bedre internationalt hvis det er skikkelig organisert , de grossistene som nå er bare uk og norden. Ellers i verden vet ingen om Woulgan ;-)
deter bare ett sjh (svg) i norge som bruker det etter det jeg vet.
bravi
16.08.2018 kl 16:54 5384

fisker65, hva som har skjedd i Biotec vet ikke jeg, annet enn at det har gått helt galt. Kanskje Jan Raa kan peke ut de ansvarlige for denne tragedien og hva de har drevet med. Klart dette selskapet burde ha blitt gransket. Selv ikke en granskning har det vært mulig å få til. Jeg har ikke hørt om noen utenom Viksmoen som har tatt ansvar for noe som helst i dette selskapet. Det har vært mulig med et aksjonærflertall ledet TO og Lothian

Er fremdeles irritert på meg selv for at jeg ikke solgte tidligere enn jeg gjorde, varsellampene hadde lyst rødt ì årevis, både selskapets ledelse og opptredenen til aksjonærflertallet burde få folk til å trykke på salgsknappen asap. Heldigvis klarte jeg å komme meg ut uten å måtte ta tap. Å miste en fin fortjeneste kan også betraktes som en form for tap.
Redigert 16.08.2018 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2018 kl 17:57 5309

.....nå nå, bravi.
Lien har da vitterlig også tatt ansvar. Riktignok for å tømme selskapet for penger, og overføre de til seg selv og sine. Men det er da ansvar det også. Noe han forøvrig lyktes godt med.

Ellers var det tragisk at Viksmoen «tok ansvar» og gikk.

Strengt burde han sendt alt og alle andre på dør, og så selv videreført driften i selskapet.

Da kunne vi sittet på virkelig store verdier i dag.

Og ikke som nå. Ruiner. Uten noen utsikter til framtidige muligheter.
fisker65
19.08.2018 kl 23:06 5047

Ja Jan Raa det fik lov at sejle med E.T og S.L, guderne må vide hvorfor de største aktionærer lod det ske, men en ting er jeg blevet klar over, Christian ved hvad der skal til for at få gang i salget, og det går han efter, og ikke som Lien plan A B C D som aldrig fandtes, måske i hans fantasi, ,men lad os nu lige se om C.J ikke kan skaffe de forbindelser, som Lien ikke var i stand til, eller måske gad bruge tid på.
Redigert 19.08.2018 kl 23:08 Du må logge inn for å svare
Computum
19.08.2018 kl 23:43 5014

Men hvem skulle kunne gjøre noe med den kritikkverdige situasjonen? Jo, vi hadde en talefør og faglig sterk kandidat som var villig til å ta jobben, og vi stemte han inn i styret. Etter noen uker trakk han seg. Noen ny aksjonærkandidat med samme forutsetninger kommer nok aldri til å bli lansert igjen.
Om han hadde hatt et minimum av stayervilje ville han nå sittet i styret under et nytt regime. Vi har ikke fått noen god forklaring på hvorfor han sviktet.
Nå synes jeg det er på tide å se framover og ikke gnåle mer om Lien og Thorsen. Devine ble genierklært her på forumet (på grunn av bedre beherskelse av engelsk enn Lien?), han fikk heller ikke til noe. Nå har vår danske venn på forumet fått en landsmann i ledelsen. Da burde det bli bra? De som ikke tror på høyere kurs enn dagens knappe femkroner har bare en ting å gjøre.
bravi
20.08.2018 kl 00:36 4960

Computum, er ikke enig i at det var Raa som sviktet, snarere tvert i mot, han gjorde iallefall et forsøk.
De som sviktet var flertallet av aksjonærene med TO og Lothian i spissen.
Computum
20.08.2018 kl 01:04 4939

Et forsøk på noen få uker. Vel, det er historie nå. Jeg husker en gang Lien sa at "vi arbeider det vi kan for å møte aksjonærenes forventninger til kursutvikling" (eller noe i den dur). Det lyktes ikke. Kan det være noe med aksjonærenes forventninger? Er de realistiske eller basert på ønsketenkning? Når vi ser kursmålene enkelte på Hegnar har for sine selskaper så er de helt uten magamål. Som vi vet så vil de fleste selskaper i denne sektoren mislykkes.
repsol
20.08.2018 kl 06:36 4892

Er det nå S/N kjøper Biotec ?
fisker65
20.08.2018 kl 20:15 4680

Som vi vet så vil de fleste selskaper i denne sektoren mislykkes.
Computum Det har du helt ret i, men det er fordi de fejler, i Biotec står vi med et fantastisk produkt, som virker og burde være lige til at sælge, men igen og igen kan vi spørge hvad Fa.. har de haft gang i i Biotec,? de har jo nærmest gemt selskabet væk og deres produkter, ring en hvilken som helst læge, eller apotek i dk og spørg til Woulgan Biogel,, og måske 1 ud af 100 ved det findes, jeg har bare ikke mødt nogen endnu, prisen skal ned, og så skal der reklame til i medierne, hvor man ser behandlinger med WB, Lien fik alletiders chance for at få medie omtale for WB, det havde krævet lidt samarbejde, og formenligt gratis tuber Woulgan, til behandlingen i forsøg, men det havde ikke interesse vel Børge,? men hvor om alting står i dag, så skal der muskler til, og E.T og S.L misbrugte ca 100 mill som ellers skulle være brugt til at få WB på markedet, og jeg tænker stadig, hvad laver Devine en S&N mand egentligt i Biotec , han skaber intet som mange forventede hmmm, forstår godt Jan Raa ikke kunne blive i styret, gad godt se skeletterne i skabet, men det får vi vist aldrig nu.

Og nu håber jeg så, at Christian Jørgensens tidligere job, giver ham mulighed hos Coloplast jeg krydser i hvert fald fingre for det, for ved fra tidligere at de manglede netop noget i deres sår afdeling, og så håber jeg at Jan Raa`s gratis hjælp tilbud tidligere stadig gælder, og bliver taget imod denne gang, man har jo lov at håbe.
Slettet bruker
21.08.2018 kl 07:24 4571

Hva/Hvem er S/N?
rufus01
21.08.2018 kl 07:59 4534

S&N er Smith and Nephew. Dette er verdens største firma som har spesialisert seg på sårbehandlingsprodukter. Biotec hadde ett "samarbeid" med dette firmaet i over 2 år. Der S&N skulle evaluere woulgan, for og se om de skulle ta produktet inn i sin portefølje og hjelpe biotec med og ta produktet til markedet. Etter litt over 2 år "valgte" Lien og bryte samarbeidet, da han mente at woulgan ikke ville få nok fokus som produkt under S&N sin fane. Biotec fikk ingenting igjen for den tiden S&N brukte på sin evaluering av produktet. 2 verdifulle år var bortkastet
JosefK
21.08.2018 kl 08:22 4492


Ehem... Styret valgte. Vær nå mer etterettelig enn den danske skrikhalsen.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 10:51 4283

Illusionen, som de fleste BIOTEC-aktionærer gør sig er, at vi tror, at det er nemt at komme ind på sårmarkedet - det er det ikke. Markedet er totalt mættet med produkter i alle kategorier, så den eneste måde at komme ind på, er ved at have et BEDRE produkt. Det har BIOTEC, men da der ikke er noget “vakuum” i sårmarkedet at fylde ud, er det næsten umuligt at penetrere. Kun en stor distributør kan gøre dette.

Lien smed formodentlig S&N væk, fordi han troede (ligesom mange andre), at BIOTEC kunne gå på vandet. Resultatet blev et voldsomt kursfald, og der er ingen andre store, der har bidt til bolle. Aftalerne med Rogg og Navamedic var udelukkende symbolske handlinger for Ikke at crashe selskabet totalt da det gik op for dem, at bruddet med S&N var en kæmpe fejl - Lien nærede sig aldrig nogen forestilling om, at de ville generere salg. BIOTEC har altid vidst, at sårmarkedet var svært at komme ind på. Aktionærerne troede, det ville blive en leg. Faktum er, at mange gode produkter aldrig kommer på markedet i denne branche.

Der kommer en stor distributør, det er jeg ganske overbevist om. Men om det bliver i næste uge eller om to år er umuligt at vide, for BIOTEC skal snakke med MANGE firmaer, før de får et match.

Og glem alt om opkøb. BIOTEC er ikke en opkøbskandidat. Alle de store, der har penge til et opkøb, har ikke brug for BIOTECs produkter for at tjene penge - tværtimod.
liang
22.08.2018 kl 11:44 4231

S&N hadde en meget fordelaktig avtale med biotek.
Utløpsdatoen for denne avtalen passerte uten at S&N benyttet seg av den,dette etter at S&N hadde testet ut produktet.
Hva skal en legge i slikt noe?
Fünke
22.08.2018 kl 13:44 4161

Det som er litt betryggende på disse kurser er at vi har AZ. De har hatt en årlig omsetning på rundt kr 40 mill. Da går de noen mill i grønt på tallene. Halvparten av inntektene kommer fra rSAP. Nå indikeres det ganske kraftig at SANHQ innen rimelig tid vil kunne oppnå samme omsetning som rSAP. I tillegg er det veldig mange andre produkter som også er veldig lovende på litt lengre sikt. Jeg tror ikke det er lenge til AZ viser overskudd på 20 mill. Om 5-10 år kan vi virkelig begynne å snakke. Og prisingen av AZ vil vi se lenge før vi her kommet 5-10 år frem i tid.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 13:51 4148

Den historie har vi hørt på i mange år nu. BIOTEC udvikler og udvikler, og sælger ikke en dyt. De sidste tre kvartaler fra AZ har været uimponerende og nedadgående. AZ kan ikke redde forretningen - det er en sutteklud, som bange aktionærer bruger for at berolige sig selv.

Hvis BIOTEC skal tjene rigtige penge, så skal de sælge Woulgan. Og til det skal de have en stor distributør. Tror man, de kan det (jeg gør), bør man blive i aktien. Tror man ikke, at de kan det, bør man smutte. AZ er ikke nogen “perle” som folk påstår - det fremgår tydeligt af de sidste mange regnskaber.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 13:59 4129

For all framtid vil Biotec framstå som er grelt resultat over kombinasjonen av ledelsens inkompetanse og destruktive arroganse.
Det kan være et nyttig eksempel for framtidige studier og læring.

Dessverre er det aksjonærene som har betalt prisen for tragedien.
Fünke
22.08.2018 kl 14:00 4128

Jeg skal ikke være uenig i det som tilhører fortiden, men jeg har tro på begge selskap i fremtiden. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de må klare å tilegne seg en god internasjonal partner til Woulgan-teknologien. For den rette partner må det jo være gode penger å tjene. Woulgan er fiksferdig, klart til å selges, samt at det er produkter i pipeline. Jeg føler vi er tilbake i 2014, men med langt bedre kort på hånden. Bortsett fra at jeg da var mer skeptisk til AZ.
rufus01
22.08.2018 kl 15:43 4063

Jeg er enig i at AZ er bra og ha, men det er ikke det selskapet som vil løfte biotec i fremtiden tror jeg. Det er woulgan som er fremtiden og det er her ledelsen bør legge inn støtet, sammen med andre betaglucan produkter. Biotec sitter på en diamant som man vet hvor ligger, det gjenstår bare og grave den opp og gjøre den synlig. Så langt har de gjort en slett jobb i så måte. Avtale med ett stort firma med ett ferdig utbygd distribusjonsapparat kan endre det nærmest over natta. Og det er tydeligvis det de jobber mot.
Redigert 23.08.2018 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.08.2018 kl 22:29 3951

Just dette.
bravi
22.08.2018 kl 22:47 3933

Tror ikke de får noen partner til Woulgan som er villig til å satse i denne divisjonen av sårbehandling. Preparatet har ikke god nok dokumentasjon til det, goverment er goverment sa Lien. Kanskje de kunne fått solgt litt i massemarkedet men då må prisen ned til 30-40 kr/tube.

Det er egentlig helt utrolig hvordan det har vært mulig å holde på å tulle så lenge som de har gjort i Biotec.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 23:22 3900

Ingen ville købe Woulgan i “massemarkedet”. Der er jo ingen, der kender Woulgan. Hvem skulle bare sådan af sig selv købe det?
fisker65
24.08.2018 kl 22:38 3672

Coq_ selvfølgelig vil der være salg i massemarkedet men det kræver lidt reklame,det bliver da ikke lettere at sælge til sygehuse, dem der har forstand på dette, siger jo netop der mangler dokumentation, altså forsøg der beviser virkningen, JosefK , hvorfor kalde mig skrigehals,? det er snarer dig selv, jeg forholder mig til virkeligheden, og har sagt det siden 2014, at Lien ville ødelægge alt,og det er netop hvad han og E.T har gjort, og jeg vil sætte stort spørgsmålstegn ved, at det skulle være Lien der droppede S&N, og nu skal Christian Jørgensen prøve at redde Biotec, håb på han har så god forbindelse til Coloplast så han får en aftale med dem, og du behøver ikke hoppe på mig igen, gider ikke svare personer som dig, undersøg selv istedet, oplysninger kan være godt, men viden er mere sikker gavflab.
Redigert 24.08.2018 kl 22:45 Du må logge inn for å svare