Gjør en innsats - Skriv til de folkevalgte NÅ

OleR77
NAS 30.03.2020 kl 16:52 5351

Jeg er dypt uenig med regjeringens valg med å gi samme betingelser på lån til SAS og Norwegian, at 3 land skal støtte SAS og det eneste landet, Norge, skal stille nesten umulige kriterier for Norwegian som har mange kreditorer og har urettferdig vært rammet av problemer med Boeing og Rolls Royce.
De har ekspandert kraftig de siste årene, lå an til et knallgodt 2020 og hadde hatt en god fremtid om ikke koronaviruset kom. Det kan også nevnes at nesten ingen flyselskap kan overleve denne perioden uten pengestøtte. Selv ikke SAS med 6 milliarder i cash og mye mindre lån.

Det er argumenter i fleng her til hvorfor Norwegian må få massiv støtte, og jeg oppfordrer dere her inne til å skrive en mail til både regjeringen, samferdselsministeren og Stortinget med en gang. Bruk heller tid på dette enn å sitte å svare på poster i forumet her fra de samme 2 personene bak mange nicknames. Det er tydelig ut i fra både skrivemåte og (dårlig) argumentasjon at det er de samme personene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:36 Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 01:11 1832

Kjempebra. Det er bra at man legger litt press på de og synliggjør at det norske folk følger med. Jeg har allerede skrevet til noen på Stortinget, du finner mail til enkeltpersoner der. Det har vært prat om å kjøpe seg inn i Norwegian av AP og SP, men jeg tror ikke de evt gjør det omtrent dagen før Norwegian går konkurs. Det sitter veldig langt inne.

Videre så har noen på Sverigesiden skrevet til Europakommisjonen om at Sverige utelot Norwegian i sin pakke, da dette kan være anti-konkurranse som EU tar svært seriøst. Så vi får se om noe av dette hjelper
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.04.2020 kl 01:25 1817

Huff - for noe pjatt!
Det er vel ikke EN på Stortinget som bryr seg noe som helst om hva noen forsmådde småaksjonærer i NAS måtte mene og tro.
Hvilken verden lever dere i?

Rolf;
Bare å beklage. Jeg har hatt helt rett under de siste års reiser.
Kortsiktige stigninger slik at du og andre skulle få spyttet inn flere gode NOK inn i det sorte hullet.
Noe jeg advarte mot etter beste evne.
Alt bare tull og tøys, de lovnadene dere ble framlagt - og nå er nesten HVER krone dere satset borte. Kun 8-9 pr aksje igjen.

Jeg ser faktisk ikke EN reell mulighet for at dere får noe tilbake. Ja, bortsett fra penger på skatten.
Ja, det kan høres brutalt ut, men slik er jeg ganske så overbevist at det også vil gå. SPESIELT etter at K/K kastet kortene.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 01:31 1807

Det er ingen her som bryr seg om hva du skriver.
«Beklager» til folk som om noe allerede har skjedd. Finn deg noe å gjør om dagene i stedet for å poste tull på et forum.

At du mener at Kjos solgte fordi Norwegian skulle gå konkurs viser bare hvor lite du egentlig følger med. Oppdater deg på saken og kom tilbake i stedet for å opptre som en uvitende tulling. Hint: Det har med et veddemål å gjøre. Fyren har direkte sagt at årsaken var at han manglet likviditet, derfor solgte han.

Velkommen og prøv igjen senere ditt troll
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 01:53 1791

Norwegian har åpnet for booking til Milano fra 1. mai. God tur! Er slikt faktisk tillatt? Dette viser jo, i beste fall, rekorddårlig dømmekraft. I verste fall så ligger det tett opp mot reinspikka svindel. Det beste er at man ikke booker, slik situasjonen er nå. Hvis du likevel gjør det, så bruk kredittkort så du har en sjanse til å få igjen pengene. Hvis NAS for kloa i grunkene dine så er det høyst tvilsomt om du ser dem igjen. Alt fram til 1. mai er utsolgt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.04.2020 kl 01:56 1788

Hvis det er noen som har sagt mye TULL om NAS - så er det Kjos.
Det VERSTE var vel da han rundt påsketider for 2 år siden satt og humret og lo i beste sendetid på NRK og fortalte om alle beilerne som sto i kø utenfor kontordøra hans! Til samme tid kom flyanalytiker Hans Jørgen Elnæs på banen og kastet enda mer bensin på bålet.

DETTE BLIR KNALLBRA, var hans konklusjon.
NAS+IAG=SANT.......var så og si en påstand fra "proffen" da han satt i Dagsrevyens studio og la ut.

Det var da folk gikk AMOK for å plukke 1000-lapper på gata.......mens en enslig sjel strakk ut halsen og saklig fortalte;
SAKEN ER EN BLØFF (ref; egen tråd på gml forum - delvis på dette).

Her en senere uttalelse - etter en "spansk avis":
https://e24.no/boers-og-finans/i/8mx0eE/om-noen-uker-kan-iag-igjen-by-paa-norwegian-hvis-de-vil-jeg-tror-iag-gjerne-vil-ha-norwegian
Ytterligere bensin på bålet. Nytt håp - og ENDA flere skuffelser! NOEN har uansett tjent GROVT på dette. "Bakmennene"!

Nei, ingen gadd vel å lytte til en "tulling" som meg når selveste Bjørn Kjos + "en Flyanalytiker" fortalte om nært forestående oppkjøp. Den eneste haken; "Gi oss først flere penger" i en ny EMI!

Som den reneste Nigeria-svindel (kun "illustrasjon" fra min side - ingen tilknytning til virkeligheten).
Arven etter "Kong Salomon" ligger og venter, men banken krever litt mer kontanter FØR de kan overføre FORMUEN!
Delta i EMI'en.......så ordner alt seg i ettertid. Da blir du STYRTRIK! Hørt den samme historien tidligere - når du har lest om lettlurte som har blitt svindlet med såkalte Nigeriabrev? Da har du sikkert tenkt; Går an å bli SÅ idiotisk? Hva tenker de med - de som går på slikt?

ALT jeg har sagt har i prisippet vært 100% korrekt. Bare spør Onkel Rolf......🤭🤭🤭!
Ikke uten grunn at jeg tidvis kaller meg selv for Luftens Baron!

Hilsen Hammers......ja, dere vet...Luftens......!
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
05.04.2020 kl 02:07 1782

I forhold til spådommen om aksjekurs , har du rett iforhold til brudd under 30. Det du utelater er at verden er i unntakstilstand. Faktoren som fikk Nas under 30.
Tidligere var du dekket av TA. Nå fremstår du som en fjompenisse med skjult agenda.
Ettersigende reiser du og drar nytte av Nas, men ser helst at selskapet konker.
Hvordan mener du folk her inne skal ta deg seriøst?
Hva ville du tenkt om flere angrep juvelen din Vow?
Folk med folkeskikk lært fra hjemmet gjør ikke slik.
Hva driver trollet?
Baron nei!!, narr ja!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.04.2020 kl 02:21 1773

Da jeg fortalte om BLØFFEN på gammel kurs 305 var dette KUN basert på sunn fornuft:
"Ingen budgiver opplyser på forhånd sine hensikter".

Gjør man det blir prisen selvsagt LANGT over det som opprinnelig var naturlig. BARNELÆRDOM!

Resten av det sludderet du påstår gidder ikke Luftens Baron å kommentere!
Nei, jeg flyr ALT for høyt for denslags. Jeg leverer FAKTA, mens du leverer personlig synsing.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
05.04.2020 kl 02:42 1760

Hvorfor redigerer du innleggene dine hele tiden?
Man når ikke lese, før det er redigert.
Nok om det.
Mitt poeng er, som du galant hopper over er som følger:
Du sier selv at du reiser helst med Nas. Du drar med det nytte av tilbudet de gir. Tidligere forsvarte du ditt syn med TA. Altså det var handelen i aksjen som sa det ene eller det andre. En gang positivt, alle de andre negativt ( feil manus).
Hva får en person til å skrive dritt om et norsk selskap, norsk grunder ( Kjos) når man ettersigende drar nytte (fordeler) med tilbudet de gir.?
Betalt for klikk, betalt av undergangsproffitører, betalt av noen som har brukt store summer for å få tak i aksjene til Kjos (tvangssalg).
Faktisk kjøpte IAG 5% av Nas. Men selv det som ligger åpent, unnlater du å ta med i driten du serverer.
Stakkars Hammers,! Har sett det i flere tråder o det siste, du har brukt opp blyant og linjal. Hatet er det eneste du har igjen.(sikkert feil i manus).
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 06:19 1711

Skal staten redde NAS eller skal de redde porteføljen til aksjonærene???

Staten må gjerne tilføre NAS mrd'er i kassa, ved en saftig emisjon hvor staten tegner seg...
Deretter kan Evt. staten selge seg ut på et senere tidspunkt og sånn sett forhåpentligvis gå i null..

For tråden handler om å redde selskapet, ikke sant????
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 08:14 1659

Det eneste aksjonærene sitter igjen med nu er muligens et skattefradrag på tapet de har hatt på sine NAS aksjer.

PS. Det fordrer at de er i skatteposisjon.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Hartepool
05.04.2020 kl 08:59 1606

Staten går inn med 3 milliarder. Disse pengene tapes.
Dersom staten ønsker at nas overlever er det aller enkleste er selvsagt at Staten går inn som hovedaksjonær i en rettet emisjon.
Det gjorde Staten i bankene for 25 år siden.
Da krisen var over solgte Staten seg ut med Kjempegevinst.
Fordelen med er slikt opplegg er i motsetning til det skisserte opplegget er at da forsvinner alle spekulasjonene om hvorvidt selskapet overlever.
Kreditorene blir « glade» og lettere å forhandle med.
Boing vet at de ikke kan vri seg unna et krav der en Stat med et « evighetsperspektiv « er motpart.
Alle andre motparter anker skuldrene , Staten er en sikker aksjonær.
Tyskland ønsker å gå inn i Lufthansa for å sikre et Lufthansa som et systemviktig selskap .
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 09:04 1596

Norge har alt et systemviktig selskap, Widerøe som forøvrig er det selskapet i Europa som fløy mest i går.

Den beste aktivitet NAS aksjonærene nu kan gjøre er å selge seg ut og håpe på at det kommer en emisjon på kr 0.01 pr. Aksje hvor de tegner seg rikelig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
sparegris
05.04.2020 kl 09:32 1543

Dummeste tråden på lenge. Skattepengengene skal IKKE brukes for å støtte aksjonærer. Her får jaggu de som eier tapssluket ordne opp selv. Staten har strekt seg mer enn langt nok. Makan til vås! Få gjort om gjelda til egenkapital og utvann selskapet så ordner det seg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Strategi
05.04.2020 kl 09:44 1514

Sparegris, du er som en rekke andre heller ikke aksjonær.
Leter du rundt på diverse tråder på fa sine forum for å ivareta våre skattepenger, hva er din motivasjon i denne saken.
Bruk energien på å støvsuge huset eller gå deg en tur.
Du er en åpenbar taper.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
sparegris
05.04.2020 kl 09:52 1492

Mest realistiske løsningen er vel å omgjøre gjeld til egenkapital. Eller sitter dere med andre smarte løsninger?
Ellers så var det meget høyt nivå på tilsvarene her:D
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Hartepool
05.04.2020 kl 09:57 1479

Poenget mitt er at disse tre milliardene er garantert tapt slik d skisseres brukt nå.
Som ny ek kan de og være tapt,men er allikevel better off enn gibort- pengene.
Og hvorfor lage sånne triky opplegg når det kan gjøres enkelt ?
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 10:08 1467

Det gjør vi faktisk. Og vi har ikke tenkt å dele dem med deg.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
sparegris
05.04.2020 kl 10:17 1448

Så bra😅
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 10:20 1440

Spørsmålet er om vi rekker det før sanden renner ut i timeglasset. Det vil de neste én til to ukene avgjøre, sa Smedegaard til danske Børsen.
Tirsdag i påsken er det to uker siden ordene falt, og det kan være en avgjørende tidsfrist.

Samtidig er staten denne uke blitt største eier i flyselskapet – gjennom Folketrygdfondet – etter at gründerne Bjørn Kjos og Bjørn H. Kise har solgt flere aksjer.

Ellers tror jeg ikke kreditorer og staten vil gå inn med betydelige midler.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
Strategi
05.04.2020 kl 13:31 1350

Gjør som meg.

Send til Fremskrittspartiet og eller Arbeiderpartiet, ha også fokus på miljø og Norsk eierskap.

Norwegian er av mange ansett som en folkeaksje, det er millioner av Norwegian kunder i Norge og vi Nordmenn er patrioter på Norskeide selskaper og har stor respekt for Bjørn kjos og det han har fått til.
Den vanlige Normann leser ikke diverse finansaviser og leser tråder her på FA.
Jeg tror de partiene som står på barrkadene for Noorwegian vil tiltrekke seg stemmer, og det er ofte slike populistiske saker partiene vokser på.
Redigert 20.01.2021 kl 19:22 Du må logge inn for å svare