Børstips. Nå settes en topp

Thin Lizzy
BøRS 30.03.2020 kl 20:08 1598

Deretter kan det ventes magre børsmåneder. Som seg hør og bør, for nå er det kampen mot koronaviruset som gjelder og den kommer til å koste. Ikke minst i USA som er veldig ille ute på grunn av katastrofalt dårlig håndtering av krisen av føderal ledelse frem til nå. Ser også at store amerikanske meglerhus som JP Morgan og Goldman Sachs nå forkynner at bunnen er satt. Det sa de ikke da bunnen ble satt for ca. ei uke siden, men altså nå etter at børsen i rekordfart er opp rundt 20% fra den bunnen så et klart nei takk til den innbydelsen fra meg.

OSEBX 686.93
DOW JONES 22 201.24
Redigert 30.03.2020 kl 21:05 Du må logge inn for å svare
Nanoq
30.03.2020 kl 21:20 1456

Enig. JP Morgan og Goldman Sachs skal som regel brukes som kontra-indikator. Men kanskje varer det litt lenger før markedet vender nedover igjen.. Dette er jo ikke lenger et naturlig fritt marked etter ekte privatkapitalistiske prinsipper, men et statsstyrt/FED-styrt marked med enorme statlige/skatteborgerfinansierte støttepakker etter den kommunistiske/sosialistiske bibel. Karl Marx hadde rett da han sa at kapitalismen en dag ville begå selvmord. Vi er på god vei til å oppleve det. 0-rente/minus-rente på stats- og realkreditt-obligasjoner i USA og EU viser bare at kapitalismen ligger på dødsleiet.
Thin Lizzy
30.03.2020 kl 21:31 1401

Enig i alt Nanoq. Også i at markedet ganske sikkert prøves holdt oppe en stund til før det går nedover. Enorme ressurser er brukt for å løfte 20% på ei uke og neste krisepakke er neppe langt unna og den forsøkes nok da også å fremstilles som en kursdriver. Krisepakken i forrige uke ble jo brukt som begrunnelse for oppgang hver dag ettersom man dag etter dag ikke ble enige i Senatet slik at prosessen dro ut. Hva med å vende tilbake til et samfunn med Gerhardsenstemninga fra 50 - 60 tallet. Var trivelige tider i landet. :)
Redigert 30.03.2020 kl 21:37 Du må logge inn for å svare
allers
30.03.2020 kl 21:49 1304

Det pumpes enormt med statlige penger inn i børs nå er my guess.
Det er ingenting som tilsier børs på de nivåene vi ser nå verden over.

Eg sitter i Softox og bear Tesla.
Aldri i livet om tesla fortjener dagens kurs med det etterslepet som blir på den vanlige manns økonomi etter dette er ferdig.
For engangsskyld er eg på nett med Sissener.
Han har kanskje snudd til Bull tesla nå? om det skjer dobler eg i bearX 3

Trump tror at så lenge børsene går opp så er alt såre vel,
Redigert 30.03.2020 kl 21:51 Du må logge inn for å svare
Nanoq
31.03.2020 kl 08:36 1024

Som Benito Mussolini en gang uttalte: Fascisme er en realitet når staten er smeltet sammen med den private storkapital. Ikke minst har USA i mange år beveget seg i retning av dette, mest synlig omkring finanskrisen 2008-2009, men også synlig i disse corona-ukene med de enorme statlige/skatteborgerfinansierte støttepakkene som primært går til de store private selskapene.

På et tidspunkt ender det nok med hyperinflasjon p.g.a. grenseløs gjeldsetting og pengetrykkeri som i Tysklands Weimar-republikk 1920-1923 (eier selv et frimerke fra den tiden med pålydende 1 milliard Deutsche Mark.)

Vi vet jo godt hva som ble resultatet af denne økonomiske krisetiden i Tyskland: En middelklasse/arbeiderklasse som ble ruinert og dermed en åpen dør for populismen, Nazismen og Hitler.
Thin Lizzy
31.03.2020 kl 12:31 832

Ikke lenger mulig å forestille seg hvordan man skal evne å få til at den tragiske utviklingen vi nå ser når det gjelder utbredelsen av koronasmitten i USA og de konsekvensene dette vil få for økonomien skal kunne gå lenge hånd i hånd med børsfest, vil jeg påstå. Merker meg også spesielt at speaker of the House Pelosi uttrykker bekymring og bare snakker mer og mer om neste krisepakke som hun faktisk begynte å snakke om allerede før man vedtok pakken i forrige uke. Trump har nok heller aldri hatt dårligere kår når det gjelder å snakke opp egen storhet nå som han konfronteres mer og mer med de mange tidligere uttalelser han har kommet med når det gjelder koronaviruset. Som kjent var essensen i disse primært at ting var under full kontroll og at koronaviruset ikke utgjorde noen trussel mot USA.

Federal mismanagement left U.S. unprepared for coronavirus

By STEPHEN MOORE |
March 31, 2020 at 6:07 a.m.

https://www.bostonherald.com/2020/03/31/federal-mismanagement-left-u-s-unprepared-for-coronavirus/
Redigert 31.03.2020 kl 12:55 Du må logge inn for å svare