Equinor skal teste snart 190 Kr
OPPDATERING: Jeg trekker min dommedags analyse om EQNR target til 80 kr og faktisk snur 180 grader til en ny target.... nemlig over 190 kr!
https://www.tradingview.com/x/pJSVOanU/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjøp! target 137 også 144 Kroner
https://www.tradingview.com/x/72P2vjrf/
-------------------------------------------------------------
Edit (16 april):
144Kr target ble nådd og aksjen og der var motstand som forventet. :))
https://www.tradingview.com/x/wKh0CUMm/
Nå er EQNR på vei ned til neste target som er MINIMUM K. 80
God shorting ;o
https://www.tradingview.com/x/pJSVOanU/
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kjøp! target 137 også 144 Kroner
https://www.tradingview.com/x/72P2vjrf/
-------------------------------------------------------------
Edit (16 april):
144Kr target ble nådd og aksjen og der var motstand som forventet. :))
https://www.tradingview.com/x/wKh0CUMm/
Nå er EQNR på vei ned til neste target som er MINIMUM K. 80
God shorting ;o
Redigert 20.01.2021 kl 18:41
Du må logge inn for å svare
Bippe
21.04.2020 kl 12:03
3857
Nei, nå er det på tide å legge begrensinger på denne skadelige shortingen!
:-)
mvh
BigMoney
:-)
mvh
BigMoney
Redigert 21.04.2020 kl 12:05
Raspeballe
21.04.2020 kl 11:38
3888
Hvis oljeprisen holder seg lav i lengre tid så vil børsen og Equinor synke.
Mange tror dette bare er kortvarig og det holder kursene oppe.
Men vi får se når forbruket av olje kommer tilbake.
Personlig tror jeg det tar lengre tid enn hva det ser ut som markedet antar nå.
Så jeg tror det vil synke frem mot sommeren.
Og da kan nok Equinor gå under 100 kr.
Me får sjå... kanskje Coronaviruset forsvinner nå som det snart er vår og sommer.
Trump sa jo omtrent det.
Mange tror dette bare er kortvarig og det holder kursene oppe.
Men vi får se når forbruket av olje kommer tilbake.
Personlig tror jeg det tar lengre tid enn hva det ser ut som markedet antar nå.
Så jeg tror det vil synke frem mot sommeren.
Og da kan nok Equinor gå under 100 kr.
Me får sjå... kanskje Coronaviruset forsvinner nå som det snart er vår og sommer.
Trump sa jo omtrent det.
Investman
21.04.2020 kl 11:38
3886
Får nå håpe for dere som tør å sitte med denne nå at ikke disse araberne får kalde føtter og plutselig vil ut igjen;)
Tool
21.04.2020 kl 11:34
3868
Kanskje fordi det gikk sport i å selge ned ALT av aksjer, uavhengig av å vurdere om det faktisk var lurt eller ikke.
Ser det samme i mange aksjer, ligger ikke en eneste fornuftig tanke bak noe sånt. Panikk.
Ser det samme i mange aksjer, ligger ikke en eneste fornuftig tanke bak noe sånt. Panikk.
Hvorfor gikk den i 96 i mars, produserte vel det samme da.
Tool
21.04.2020 kl 11:30
3877
Oppfører seg sykt?
Har dere fjerneste aning om hva selskapet produserer et fat olje for og hvilken kapital som er i reserve i selskapet, eller det bare oljen er ned derfor skal alt ned?
Ikke rart noen aldri treffer :)
Har dere fjerneste aning om hva selskapet produserer et fat olje for og hvilken kapital som er i reserve i selskapet, eller det bare oljen er ned derfor skal alt ned?
Ikke rart noen aldri treffer :)
nidarost
21.04.2020 kl 11:27
3877
Oppfører seg helt sykt. Nesten motsyklisk oljeaksje. I alle fall motpsykisk og motfysisk....
Bippe
21.04.2020 kl 11:19
3905
investorAR skrev Det er bare å ønske lykke til dere som sitter med olje aksjer.
Intrumentbytte!
Det var artig med stoploss og shortraid forrige måned, men nå må vi forsvare longposisjonene våre..
Kan jo ikke tape penger heller?
Det var artig med stoploss og shortraid forrige måned, men nå må vi forsvare longposisjonene våre..
Kan jo ikke tape penger heller?
investorAR
21.04.2020 kl 11:15
3922
Slettet brukerskrev Slik går det når Prinsene sitter på mrd av dollar.
Det er bare å ønske lykke til dere som sitter med olje aksjer.
Slik går det når Prinsene sitter på mrd av dollar.
Bippe
21.04.2020 kl 11:08
3936
Olja ned 19%. Pytt pytt & slapp av. Vi har stålkontroll.
mvh
BigMoney
mvh
BigMoney
Equinor må vel for fan dykke som Titanic snart. Olja ned 24% og snart bryter vi 20. Men Equinor er kun ned 2%
Redigert 21.04.2020 kl 11:22
investorAR
21.04.2020 kl 11:04
3948
bare å vente på kvartals resultatene fremover, da skal man se om det mye å juble for fremover..
Investman
21.04.2020 kl 11:00
3955
EQNR må vel omtrent være vaksinert mot nedgang!?
(ble en fin trade idag også men er fortsatt litt sjokkert over hvor bra den holder seg med tanke på oljepris)
(ble en fin trade idag også men er fortsatt litt sjokkert over hvor bra den holder seg med tanke på oljepris)
Jensenpirken
20.04.2020 kl 11:53
4098
Jeg må også si at jeg er imponert over hvor robust Equinor kursen er i og med at Brent ligger på 27 dollar fattet.
EQNR holder seg pent oppe i dag på tross av et betydelig fall i oljeprisen.
Høy intradag så langt: 132,750
RT: 131,200 +1,27%
Høy intradag så langt: 132,750
RT: 131,200 +1,27%
michelangelo
20.04.2020 kl 08:13
4259
Hvis EQNR åpner under 124,5 Kr i dag, da er det duket for en kraftig sell off.
Ikke lenge til vi ser denne under 100Kr.
Dessverre.
Ikke lenge til vi ser denne under 100Kr.
Dessverre.
Investman
17.04.2020 kl 16:48
4492
Opp mot 140 igjen og så ned tror du?
Tror man skal være litt forsiktig fremover nå etter mitt syn ;)
Tror man skal være litt forsiktig fremover nå etter mitt syn ;)
michelangelo
17.04.2020 kl 16:33
4508
Teknisk er det ikke noe overraskende at vi ser denne bounce.
Når man ser på EQNR en dags chart, gårsdagens sluttpris var støttenivå og en slik reaksjon er ikke overraskende.
Neste uke pris utvikling forventer jeg skal være meget bearish.
https://www.tradingview.com/x/ZLlZgrew/
Når man ser på EQNR en dags chart, gårsdagens sluttpris var støttenivå og en slik reaksjon er ikke overraskende.
Neste uke pris utvikling forventer jeg skal være meget bearish.
https://www.tradingview.com/x/ZLlZgrew/
Investman
17.04.2020 kl 16:15
4534
Noen som kan gi meg en god grunn hvorfor olje aksjene er så positive idag?
Jeg trader inn og ut iløpet av dagen men sitter ikke over natta. Men dagens stigning har jeg problemer med å skjønne.....
Jeg trader inn og ut iløpet av dagen men sitter ikke over natta. Men dagens stigning har jeg problemer med å skjønne.....
undrende
17.04.2020 kl 10:00
4627
Vil ikke si det, i dag steg den på åpning i et børsmarked hvor omtrent alt er opp fra start, men falt fort tilbake. Kan godt være tilbake i minus denne før dagen er omme. Ble hengende i denne på ettermiddagen i går, vurderte å ta et tap da, men kom meg ut på åpning i dag med marginalt pluss. Nå blir det å ta denne tråden til etterretning, holde seg unna denne, og olja kanskje. Equinor virker svak nå når araberne ikke? handler. Kuttsamarbeidet kan også gå på en smell i Opec+, der det sies at russerne allerede diskuterer internt.
Bippe
17.04.2020 kl 09:17
4680
Kontra akrobatikken fortsetter. Igår falt den på stigende oljepris. Idag er det selvsagt motsatt. "Genialt"
michelangelo
16.04.2020 kl 19:21
4896
Jeg skal vurdere å switche til longs når aksjen trader under 80 Kr og Oljeprisen (crude) er under 17USD
;-)
;-)
Joppe84
16.04.2020 kl 17:41
5032
Er det virkelig noen som tror på det? Alt under 115 og halve landet vil pantsette traktor og utedass for statoilaksjer.
michelangelo
16.04.2020 kl 17:32
5052
EQNR ned 3,79%
Man får fortsatt en god pris for å forlate skuta før den synker under kr 80
;o
https://www.tradingview.com/x/BuaYebPv/
Man får fortsatt en god pris for å forlate skuta før den synker under kr 80
;o
https://www.tradingview.com/x/BuaYebPv/
michelangelo
16.04.2020 kl 13:44
5146
freetexx skrev Du blir nok en rik og velstående ung mann med slike evner
rik ja, men ung ?
;o
;o
Bippe
16.04.2020 kl 10:41
5273
Olja opp 2,5% på under en time. Hvorfor ingen reaksjon i hverken EQNR eller AKERBP?
Nesten så man skulle tro de viktigste aktørene her sitter på info om at oljeprisen skal droppes 1 krone på et par minutter når som helst?
Hvem vet? Kanskje er det EQNR som styrer oljeprisen! :-)
Nesten så man skulle tro de viktigste aktørene her sitter på info om at oljeprisen skal droppes 1 krone på et par minutter når som helst?
Hvem vet? Kanskje er det EQNR som styrer oljeprisen! :-)
Redigert 16.04.2020 kl 11:02
michelangelo
16.04.2020 kl 10:11
5307
Som sagt 80Kr er en minimum target. Med andre ord kan vi forvente enda lavere... mulig medio Kr. 70 tall
;o
;o
michelangelo
16.04.2020 kl 10:09
7074
Carnegie har nok litt peiling men deres target er litt for optimistisk.... EQNR skal nemlig ned til minimum 80 Kr
Følg med!
;o
Følg med!
;o
Raspeballe
16.04.2020 kl 09:30
7129
- Carnegie kutter kursmålet på Equinor til 95 kroner
I en fersk analyse fastholder Carnegie sin salgsanbefaling på Equinor og senker kursmålet på aksjen til 95 kroner fra tidligere 100 kroner.
- Meglerhuset venter at Equinors fri kontantstrøm break even vil være på 35 dollar fatet i 2020, men at dette vil være noe høyere når selskapet akselerer investeringene i fornybar energi.
Og jeg bare spør igjen, hva gjør DNB over 100 lappen?
(Edit: Men hva jeg virkelig tenker... Carnegie har ikke peiling. Ingen har det i disse tider. Alt er mulig her.)
I en fersk analyse fastholder Carnegie sin salgsanbefaling på Equinor og senker kursmålet på aksjen til 95 kroner fra tidligere 100 kroner.
- Meglerhuset venter at Equinors fri kontantstrøm break even vil være på 35 dollar fatet i 2020, men at dette vil være noe høyere når selskapet akselerer investeringene i fornybar energi.
Og jeg bare spør igjen, hva gjør DNB over 100 lappen?
(Edit: Men hva jeg virkelig tenker... Carnegie har ikke peiling. Ingen har det i disse tider. Alt er mulig her.)
Redigert 16.04.2020 kl 09:38
Ce0505
15.04.2020 kl 12:41
7424
128 er bunn fra nå. Siste sjanse å få lavere enn 130kr. Dnb anbefaler å kjøpe alltid.
michelangelo
15.04.2020 kl 10:46
7552
80 kr target er faktisk kun minimum target pris.... dette er en projektion basert på Demark trendline lære. Projeksjonen er gjørt på 1 måned chart.
Den kommer til å treffe om ikke så lenge, senest august måned.
;o
Den kommer til å treffe om ikke så lenge, senest august måned.
;o
Headline
08.04.2020 kl 14:49
8154
Kom dere ut av den utopiske verden shortere. Vi er hverken i steinalderen eller i disneyland. Equinor redder norge ;-DDDDDDD
– Det er en historisk dag når vi godkjenner utbyggingsplanen for verdens største anlegg for flytende havvind, som skal bygges i her i Norge. Dette er et lite steg i det globale grønne skiftet, men det er et stort steg for norsk havvindsindustri og flytende havvind. Hywind Tampen kan bli starten på et nytt eventyr for norsk industri, sier olje- og energiminister Tina Bru i pressemeldingen.
https://www.nrk.no/vestland/utbygging-av-hywind-tampen-godkjent-1.14977920
https://www.nrk.no/vestland/utbygging-av-hywind-tampen-godkjent-1.14977920
Grønt lys for verdens største havvind-prosjekt i Nordsjøen
Olje- og energidepartementet melder onsdag at utbyggingen av Hywind Tampen godkjennes.
Olje- og energidepartementet melder onsdag at utbyggingen av Hywind Tampen godkjennes.
ML:
Hvorfor 80 ? Hva baserer du den bunnen på ? Hvor kommer den streken inn?
Man må jo nesten 20 år tilbake i tid for å få EQNR i 80 - jeg har ikke systemer som klarer å gå så langt tilbake.
Nå var jo 97 kr bunn i finanskrisen, intradag, men stengte over 100 kr den dagen.
Samme i 2014-15 krisa, 97 kr intradag, og closa over 100.
Bunnen denne gang var 96,15 intradag i mars, men closet over 100.
Om hermannsrud får rett om børs 500 (i dagens FA), så kan vi kanskje se 90 lav, men jeg kan umulig se for meg 80 kr i EQNR. Det ville være sensasjonelt.
Det vi som står utenfor i beste fall kan håpe på, som jeg håper på, er at vi skal teste siste bunn på børsen, 630 nivået, og at man vil få en dipp inn på 500 tallet. Da kan vi få EQNR under 100 lappen igjen.
At EQNR nå omsettes på 136 til 145 er jo bare hinnsides all fornuft. Det er bare spekulasjoner og tunge kjøp fra desperate folk (saudi, fond) som ikke vet hvor de skal putte pengene. Snart skal og må tyngdekrafta virke i EQNR igjen, og børsene.
Som det ble sagt i går, nå er det snevert tunnellsyn ute å går, fokus er på virus. Men aksjemarkedet glemmer konsekvensene av lock down, og at mange land knapt er i startfasen. De fleste land vil få nye runder, og ergo mer nedstenging, eller maskin for lavt turtall (verdensøkonomien).
Derfor er jeg nå 100% sikker på EQNR under 100 ila noen uker, og DNB under 90. Da går jeg long i disse to.
SS
Hvorfor 80 ? Hva baserer du den bunnen på ? Hvor kommer den streken inn?
Man må jo nesten 20 år tilbake i tid for å få EQNR i 80 - jeg har ikke systemer som klarer å gå så langt tilbake.
Nå var jo 97 kr bunn i finanskrisen, intradag, men stengte over 100 kr den dagen.
Samme i 2014-15 krisa, 97 kr intradag, og closa over 100.
Bunnen denne gang var 96,15 intradag i mars, men closet over 100.
Om hermannsrud får rett om børs 500 (i dagens FA), så kan vi kanskje se 90 lav, men jeg kan umulig se for meg 80 kr i EQNR. Det ville være sensasjonelt.
Det vi som står utenfor i beste fall kan håpe på, som jeg håper på, er at vi skal teste siste bunn på børsen, 630 nivået, og at man vil få en dipp inn på 500 tallet. Da kan vi få EQNR under 100 lappen igjen.
At EQNR nå omsettes på 136 til 145 er jo bare hinnsides all fornuft. Det er bare spekulasjoner og tunge kjøp fra desperate folk (saudi, fond) som ikke vet hvor de skal putte pengene. Snart skal og må tyngdekrafta virke i EQNR igjen, og børsene.
Som det ble sagt i går, nå er det snevert tunnellsyn ute å går, fokus er på virus. Men aksjemarkedet glemmer konsekvensene av lock down, og at mange land knapt er i startfasen. De fleste land vil få nye runder, og ergo mer nedstenging, eller maskin for lavt turtall (verdensøkonomien).
Derfor er jeg nå 100% sikker på EQNR under 100 ila noen uker, og DNB under 90. Da går jeg long i disse to.
SS