Tankar efter Q2 och SOTP värdering

vardehunter
GIG 17.08.2018 kl 01:13 12342

Tankar kring GIGs rapport

Många missar och förseningar, B2C har inte levererat men det finns stora underliggande värden i bolaget som jag anser vara fundamentalt undervärderat.

Tanken med hela ekosystemet var och är som jag ser det att GIG skulle både launcha sina egna brands samt sedan köpa och driva affiliates som i sin tur i så stor utsträckning som möjligt sedan skulle driva trafik till både GIGs interna brands samt B2B brands. Det såg mycket bra ut för ett år sedan och man kommunicerade att man planerade att öka andelen FTDs i procent som man skickad till egna samt externa brands, tyvärr har den utvecklingen inte gått som man önskat vilket kanske kan förklaras till viss del av underperformance inom B2C benet. Man har efter hand helt enkelt insett att det är mer lönsamt att skicka trafiken till externa operatörer då man haft för låg Lifetime value på interna brands. Förhoppningsvis kan man förbättra sig här och i takt med att man knyter större och bättre operatörer till GIG Core så kan man öka andelen FTDs till Core brands igen och därmed även öka intäkterna för Core. Det är viktigt att hålla visionen kring ekosystemet och knyta ihop säcken som jag ser det och inte tappa fokus.

Nedan följer lite kommentarer kring varje intäkts vertikal samt en enklare sum of the parts värdering för att visa hur undervärderat jag tycker GIG är på nuvarande nivå trots att utvecklingen inte gått helt som jag önskat och aktien haft kräftgång på börsen. Jag anser att det är en stor margin of safety vid en investering på nuvarande kursnivå.

GIG Gaming

Jag är otroligt besviken över utvecklingen här och jag har hela tiden varit mycket skeptisk till förvärvet av Betit där jag tyckte det var mycket generiska brands som man betalade relativt dyrt för. Vid första anblick ter sig förvärvet som en katastrof då man betalade dyrt genom utspädning av aktier men det fanns starka rationella skäl för förvärvet som att man t.ex fick in frontend verktyget Ranson som nu GIG Magic är byggt kring samt att man fick in Optimizers och deras kontaktnät och erfarenhet vilket är svårare att sätta ett pris på men otroligt viktigt. Det var på pappret också viktigt att bygga stor volym på plattformen för att få bättre price points från spelleverantör vilket man nu också fått och sedan kunnat sänka priserna till samtliga GIG Core brands vilket gör att man är otroligt konkurrenskraftiga nu. Att Betit brandsen inte lever upp till förväntningarna visar sig också nu när man väljer att indirekt lägga ner Superlenny och gör om Thrills till ett Bankid brand. Det är helt rätt att nu lägga fokus på dom bästa brandsen som Rizk och Guts som man utvecklat internt och som hela tiden verkar ha presterat ok eller riktigt bra som Rizk. Det ges Inga kommentarer kring Kaboo eller Highroller som man pratade väldigt stort om förra hösten, det är nog safe att säga att det inte blivit den succen man önskat och affiliate kontakter jag pratar med bekräftar den bilden. Robin Reed är en visionär och har Amazon som förebild och deras "Flywheel" modell. Under GIGs uppbyggnad av Core plattformen och hela ekosystemet var det viktigt att så snabbt som möjligt få in så mycket volym som möjligt på plattformen och på pappret såg Betit förvärvet fantastiskt ut då man både fick in ett växande bolag med hög volym, Optimizer Invest och bättre ranking även i CTMs nätverk. Tyvärr visade det sig vara mycket luft och generiska brands i Betit som man får betala dyrt för nu men relationen till Optimizer, CTM och Ranson är mycket värdefullt även om det inte går att mäta i siffror på samma sätt.

Med det sagt så tror jag att det är mycket möjligt att man kan återvända till en god lönsamhet och tillväxt för kvarvarande brands och då framförallt Rizk. Man har investerat otroliga summor i marknadsföring senaste året och nu en rekordsumma i Q2 vilket får förmodas vara till stor del i samband med VM och då Rizk lanserade Sportsbook så vi kan nog förvänta oss rejält boostade Q3 och Q4 siffror. I övrigt tycker jag det är bra att man nu kommer satsa på mer affiliatemarknadsföring istället för Tv-reklam framöver, det är mycket mindre riskabelt och man kan mäta ROI bättre och snabbt öka eller minska ifall det inte ger önskat resultat, här kommer nog paid marketing via Rebel Penguins vara en nyckel för framgång. Tänk va många fina affiliatebolag man kunnat köpa om man istället hade lagt pengarna på affiliate uppköp istället för dyr Tv-Reklam.

GIG Gaming omsätter nu på rullande årsbasis runt 100 milj Euro. Med de åtgärder som nu kommer genomföras med lönsamhetsfokus så tycker jag det är rimligt att kan nå en Ebit marginal på 15% som är rätt standard i branschen. Här kan man kanske jämföra lite med Cherry´s Comeon som hade stora problem ett tag men sen med ökat fokus och management lyckades göra en turnaround som gav ett rejält lönsamhet lyft för hela koncernen. Jag tror GIG har alla möjligheter att lyckas med en sådan turnaround också då man sitter på fina Gamification brands och har lägre kostnader än många konkurrenter pga av stordriftsfördelar. Det är även intressant att GIG nu hoppar på tåget med Pay N Play konceptet via Trustly, bolag som Globalt Gaming med Ninja Casino samt Cherry med Snabbare m.fl aktörer har skördat enorma framgångar här så bra att GIG tillslut insett det och lanserar det på Thrills. Vid lyckat utfall kan vi nog räkna med att det även kommer implementeras för samtliga bolag på Core Plattformen som önskar att använda betalningslösningen.

Räknar vi konservativt på en någotsånär lyckad turnaround så ska ska GIG kunna nå en EBITDA på rullande årsbasis på 10-15 milj Euro och med en 10X multipel kunna vara värt 100-150 milj Euro. Betydligt mindre än vad jag tidigare räknat med men alltjämt ska man sätta ett positivt värde på Gaming delen men marknaden sätter idag indirekt ett negativt värde på GIG Gaming.

GIG Media

Rullande Ebitda på runt milj 19 milj Euro baserat på Q2. Inkomster från Holland tillkommer nästa år men mindre från Sverige då man får dela taxbördan. Är enligt mig konservativt räknat värt 200 milj Euro. Värt att nämna här är affiliate bolaget Better Collective som har jämförbara siffror både vad gäller Revenue samt Ebitda nivå. Betco har ett börsvärde på 3,1 milj SEK, vilket alltså nästan exakt är vad hela GIGs börsvärde är. Med lika värdering ska alltså bara GIG media vara värt lika mycket. Det går även att jämföra FTDs och divers nyckeltal och multiplar med och jämföra med peers som CTM, Net Gaming och andra affiliatebolag och hur man än räknar tycker jag en värdering på minst 200 milj Euro är rimlig.

GIG Core

Plattformen utvecklas i rätt riktning även om det är ett relativt svagt kvartal pga av Casino tungt kvartal i Q2. Det har varit väldigt mycket investeringar både i plattformen men även kring Hard Rock, GIG magic, GIG comply samt i arbete som lagts kring regleringen av diverse marknader som NJ och nu framöver Sverige, Danmark, Holland. Det är en ordentligt flaskhals GIG måste ta sig igenom här men när det är gjort och man kan expandera geografiskt tror jag vi kan se mycket fin skalbarhet och tillväxt. EBITDA kommer förbättras kraftigt eftersom man tagit mycket kostnader i kvartalet. Jag räknar med en underliggande run-rate på normaliserad vinst i Q2 på 3.5-4 milj Euro EBITDA och accelererad tillväxt framöver med ökat fokus och nya kunder och intäkts vertikaler. Man ska även komma ihåg att GIG hade en one-off på 2 Milj i Q4 2017 där en större kund omförhandla sitt revshare avtal till en flat fee för 2018. Jag antar att den här kunden är kvar så antingen kan man räkna med att kunden betalar en liknande summa i engångsavgift för 2019 eller att man väljer att istället lägga in runt 0.5milj till Rev och Ebitda i varje kvartal till Core när man räknar på normaliserad Rev och EBITDA. En årlig Run Rate på 15 milj EBITDA känns högst realistiskt efter att man räknar bort investeringar av engångskaraktär och med tanke på att det är ett skalbart snabbväxande techbolag som kommer förbättra sina marginaler framöver är det inte aggressivt att mellan tummen och pekfingret värdera Core till 300 milj Euro motsvarande en Ebit-multipel på 20-25X


GIG Sports

Äntligen är man live med produkten efter att ha byggt den i runt 2 år. Det har varit rätt stora förseningar från vad GIG först kommunicerade men nu ska man iallafall enligt GIG själva ha en unik och flexibel produkt. Det gäller nu att kunna demonstrera det för marknaden och inte göra några "fuckups" i början som ger dom dåligt rykte. Det är säkert lite buggar och annat nu i början och man tar det av säkerhetsskäl lite försiktigt för att se till att produkten håller högsta kvalite innan man går live med B2B klienter. Man har över 100 anställda inom Games och Sports och man har gjort stora investeringar. Det jag gillar är att man ändå har en förhållandevis låg burn rate vilket gör att man relativt snart kan uppvisa positiva EBITDA resultat även om man bara signar ett par klienter. Det låter mellan raderna på information som GIG har kommunicerat att man rätt fin pipeline även om man inte gått ut med några signerade avtal än. Men jag tror man har goda möjligheter att signa HR, finländska Veikkaus samt ett antal brands som redan är aktiva på Core plattformen. Bara dessa avtal skulle göra att man förmodligen går breakeven samt då även har en fin proof of concept när man sen går ut bredare till marknaden.

GIG Games

Här kommer vi nog inte se några större intäkter inom kort men på längre sikt är det mycket intressant, framförallt om GIG kan agera mellanhand och hjälpa mindre spelstudios att producera och launcha sina Games via GIGs plattformar. I övrigt ska inkomsterna komma via egna spel samt att man säljer plugins från andra spel leverantörers spel till både Core kunder och externa Casinon med en markup efter att man fått volymrabatter via coreplattormen. Tittar man på GIGs hemsida så verkar dom anställa väldigt mycket folk till Marbella kontoret där utvecklingen och kontoret för GIG Games håller till. Stor potential.

Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
TommyLee
18.08.2018 kl 15:12 6359

he he..ja da kan vi håpe svenskene får litt fart på aksjen før GIG lanserer sin første SB partner.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Triggerjon
18.08.2018 kl 15:44 6317

Det spørs nok om rotbløt fikk seg ei skikkelig rotbløte i natt da :-) hehe… Pengene satt løst utpå natta og veddemålene likeså :-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
nima
18.08.2018 kl 15:50 6304

Ikke rart at kursen raser etter svært skuffende utvikling resultatmessig for Q2. Skjønner ikke at det er mulig å ikke få et resultat når det har over lengre tid har hatt en fantastisk omsetnings utvikling. Etter min vurdering så mangler det kostnadsstyring, tyder på at ledelsen ikke skjønner hva de holder på med, eller de tenker kun på omsetningen. For de som har vært innom facebook og sett GIG sine reportasjer der så ser det ut som at det er en stor fest som foregår, og da skjønner jeg at pengene flyr. For min del så er jeg svært usikker for fremtiden til GIG. Det bør skje en drastisk endring til innen Q3, hvis ikke så tror jeg på at det er mange som kaster kortene her. Etter siste dagers utvikling så bør R R koomme med en orientering til aksjonærene snarest.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Triggerjon
18.08.2018 kl 16:26 6254

GiG brings Evolution Gaming to New Jersey for first time for top brand Hard Rock
18 August 2018
Gaming Innovation Group (GiG) recently successfully integrated live casino for Hard Rock International, supplied by leading live casino provider Evolution Gaming – making Hard Rock the first operator in New Jersey to benefit from Evolution’s service.
Following its platform provider deal with Hard Rock International in February 2018, GiG has been working closely with the brand to bring best-in-class iGaming services to players within the remits of its New Jersey licence, acquired in June 2018.
GiG will receive revenues on its platform services and charge other gaming suppliers a fee based on a revenue share agreement on Net Gaming Revenue.
Ben Clemes, Chief Commercial Officer at GiG, commented, “We’re proud to have such an innovative platform delivering live casino solutions alongside GiG’s front end casino service, GiG Magic. We look forward to working alongside Evolution Gaming to provide cutting edge iGaming casino services on behalf of Hard Rock Hotel and Casino Atlantic City.”
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 17:04 6194

Takk for info Krilan.
Oppfordrer fler til å sende de en Mail og be de dementere helgens twitter vedr Hard Rock sports book partner.
Den som aldri gjør en feil gjør nok svært lite arbeid, men når man først gjør en feil, så bør man legge seg flat og innrømme tabben og forsøke å gjenopprette en viss verdighet.
Men Norne er vel blottet for moral og etikk og mest opptatt av egen lommebok.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
niki
18.08.2018 kl 19:31 6076

Hei

Noen av oss er ikke helt innviet i alle begrepene og forskjellige typer avtaler.

Kan noen forlklare hva en «skins» avtale er og hva dette innebærer. Slik jeg forstår gjelder «skins» avtaler utseende på sidene til HR. Er dette riktig eller er det noe mer?
Hvorfor inngår HR skinsavtaler med flere?
Tilbyr GIG «skins» avtale?

/ Niki
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Lachho
18.08.2018 kl 20:05 6029

Hard Rock har fått lisens i New Jersey - og kun de som eier landcasino kan få lisenser der. Med denne lisensen får de ha 5 brands/skins. De bruker ett eller flere selv, og kan "gi bort" de resterende. De har nå "gitt" et til bet365 og et til Kindred som vil tilby sine egne sider til spillere i New Jersey via Hard Rock sin lisens.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
18.08.2018 kl 20:49 5975

Okay,3 nok har blitt kysset,analguttene traff target,er det noen grunn til å bli på dette nivået utenom å bygge volum?
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 21:21 5932

Om man gjør noen Google søk så finner man artikler tilbake til starten av juli vedrørende denne skin avtalen mellom Hard Rock og Bet365.
Kan det faktisk være at deler av nedturen kan skyldes at flere investorer og meglerhus har misforstått hele greia, og at vi brått kan få en voldsom «turnaround» på aksjekursen når dette blir grundig oppklart ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Exp3rten
19.08.2018 kl 00:14 5809

Som Lahhco sier har Hard Rock fått fem lisenser. To av disse er gitt til Bet365 og Kindred. For å drive casino og sportsbook i USA må man ha lisens, og hvis Bet365 ønsker å tilby sine tjenester over dammen må de derfor ha det formelle på plass. Dette betyr i prinsippet at Hard Rock "gir" ut lisenser til selskaper som kommer til å bli direkte konkurrenter til deres egen casinovirksomhet.
Hvorfor gjør de så dette? Jo fordi de får royalties av omsetningen til sine partnere, dvs at de får prosenter av det Bet365 og Kindred tjener på kundene i USA.

GiG har ikke noe landbasert casino i USA, og vil således ikke kunne få en slik lisens som HR har. De vil derimot kunne få en lisens via HR, for for eksempel Rizk.com, slik at Rizk kan ta imot kunder fra New Jersey.

GiG har derimot brukt mye tid på å få i orden alt det formelle i de viktigste markedene her i Europa, og er nå rustet og klar for alle reguleringene som stå for tur. Dette har vært med å bremse utviklingen for selskapet på kort sikt, men husk på at dette arbeidet er nå gjort, og dermed starter jobben med å få hjulene til å gå rundt for fult igjen. GiG sin fremtid var helt avhengig av at denne jobben ble gjort, noe markedet ikke helt har forstått, og heller ikke priset inn i aksjen.

Husk på at vi er en av få som har fått en fot innom det som kommer til å bli det desidert største markedet i verden, USA.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
TommyLee
19.08.2018 kl 07:09 4664

Her er en forklaring på hva et skin er:

Software-selskap som lager kommersielle webbasert rammeverk (og som inneholder en viss kjernefunksjonalitet for en bransje) som selges som en hyllevare løsning, lager gjerne en mal for at kundene (b2b) kan lage et eget utseende på nettsidene.
Det er vanlig at det følger med et default skin med produktet, men disse er som regel litt enkle. Ofte vil også kundene ha sitt eget design og farger på websidene.
Flere designselskaper tilbyr å lage skin til de mest kjente produktene i markedet. De tilpasser da blant annet layout, css og bilder i mal-filene som utgjør skinnet.

Et skin er det samme som et theme.
Definisjonen på et Theme fra Microsoft er som følger
«A theme is a collection of property settings that allow you to define the look of pages and controls, and then apply the look consistently across pages in a Web application, across an entire Web application, or across all Web applications on a server.»

Uten at jeg kjenner til avtalen mellom HR og GIG, så kan det hende de har avtalt at de som kjøper disse lisensene fra HR må bruke programvaren til GIG, men at de kan selv lage sitt eget skin.
Dette vil selvsagt kunne være et verdifullt partnerskap for begge parter, og som selvsagt også vil favorisere GIG som Sportsbok leverandør.

Det er flere her som mener markedet alltid har rett.
Jeg mener dette ikke stemmer.
Jeg tror det er mange som ikke skjønner businessen i GIG sitt økosystem og hva de faktisk bygger opp.
Det at kursen har fortsatt å stupe etter Q2 mener jeg bare viser at folk ikke følger med på hva som er i vente.
Jeg kan selvfølgelig ta feil og markedet rett, men jeg tror på en fin høst som begynner med bekreftelsen på at HR og GIG også inngår partnerskap på sportsbok modulen. Som flere har påpekt her inne så vil dette åpne for et heftig marked, og i så fall går nok årets q2 resultater rett i glemmeboka.

Lykke til alle Gig’ere og ha en fin søndag.
Etter regn kommer alltid sol.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Bergamo
19.08.2018 kl 10:59 4531

GiG brings Evolution Gaming to New Jersey for first time for top brand Hard Rock
18 August 2018
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Bergamo
19.08.2018 kl 10:59 4529

Gaming Innovation Group (GiG) recently successfully integrated live casino for Hard Rock International, supplied by leading live casino provider Evolution Gaming – making Hard Rock the first operator in New Jersey to benefit from Evolution’s service.

Following its platform provider deal with Hard Rock International in February 2018, GiG has been working closely with the brand to bring best-in-class iGaming services to players within the remits of its New Jersey licence, acquired in June 2018.

GiG will receive revenues on its platform services and charge other gaming suppliers a fee based on a revenue share agreement on Net Gaming Revenue.

Ben Clemes, Chief Commercial Officer at GiG, commented, “We’re proud to have such an innovative platform delivering live casino solutions alongside GiG’s front end casino service, GiG Magic. We look forward to working alongside Evolution Gaming to provide cutting edge iGaming casino services on behalf of Hard Rock Hotel and Casino Atlantic City.”
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Warom
19.08.2018 kl 11:08 4510

Ja, denne ble lagt ut av Triggerjon i går og fikk ufortjent lite oppmerksomhet i "sammensuriumet" mellom veddemål og Nornes feilaktige tweets.

Den plattformen som "enkelte" mener er mer eller mindre verdiløs har nå sørget for at HR er første operatør ute i NJ med live casino(levert av EVO)
Dette er en avtale som gir GIG en cut av inntektene etter gevinst(Net Gaming Revenues, NGR)

Ben Clemes, Chief Commercial Officer at GiG, commented, “We’re proud to have such an innovative platform delivering live casino solutions alongside GiG’s front end casino service, GiG Magic. We look forward to working alongside Evolution Gaming to provide cutting edge iGaming casino services on behalf of Hard Rock Hotel and Casino Atlantic City.”

Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
niki
19.08.2018 kl 15:22 4361

Takk til Exp3rten og Tommy Lee for et gode og forståelig innlegg vedr. skinavtaler og dens betydning . ?
Skulle da tro at det etterhvert ble naturlig for GIG også å få en slik lisens via Rizk.
Vi får satse på at dette kommer sammen med bekreftelsen av Sportsbook samarbeidet..., ??
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
asol
19.08.2018 kl 17:29 4261

Nå har ikke jeg satt meg så mye inn i skins avtalene mellom Hard Rock og Bet365 og Kindred Group, men det er vel ganske usannsynlig at Hard Rock har gitt dem skins. Selv om Hard Rock har en revenueavtale med disse, så har nok både Bet365 og Kindred Group betalt noe for dette.

Det er heller ikke gitt at Rizk har mulighet til å skaffe seg et skin. Vi må huske på at GIG nå langt på vei har utarbeidet et online casino for Hard Rock hvor de har tatt utgangspunkt i Rizk. Rizk ville dermed blitt en direkte konkurrent med Hard Rock og det tror jeg verken GIG eller Hard Rock ønsker.

Godt mulig jeg tenker feil om dette, i så fall regner jeg med at dere alle korrigerer meg?

For øvrig er jeg, på lik linje med dere andre, skuffet over den siste tids utvikling i aksjekursen. Jeg var dum nok til å tro at dette ville snu før Q2, så jeg lastet opp på 4kr. Det viste seg å være en dårlig beslutning, men forhåpentligvis snur det. Om ikke med en gang, så i hvertfall om litt.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Exp3rten
19.08.2018 kl 17:48 4236

Vanskelig å si nøyaktig hvordan avtalen mellom Hard Rock og de to andre aktørene er utformet, men poenget var bare å beskrive hvordan disse tingene henger sammen.

Når det gjelder en evt. lisens for Rizk tror jeg ikke det ligger noen forventninger om dette. Men man skal aldri si aldri. Det ville i så tilfelle vært en stor bonus. Det desidert viktigste er uansett at GiG har fått fotfeste i B2B-markedet i USA, hvor de største marginene ligger.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Orakel O
19.08.2018 kl 22:26 4053

Tommylee,

Definisjon du postet er ikke den definisjonen amerikanere benytter. Her er det i regelen egne Brand og egne leverandører, ikke en kopivariant av Hard Rock sitt produkt.

Svenske Børsveckan slår til med kjøpsanbefaling på GIG i sitt lørdagsnummer. De ser enn EV/EBITDA på 7,5 i 2020 og skriver at da har de vært meget konservative i sine B2C estimat (nedgang). De sier videre at en ev bedring i B2C er en opsjon de har.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Dr. Goodhead
19.08.2018 kl 23:00 3999

Asol:
Har tenkt litt i de samme baner at Rizk nok blir for nært HR i utforming til at siden kan lanseres i NJ. En mulighet kan selvfølgelig være guts 2.0 som skal sparkes i gang i disse dager. Uansett så vil det nok være en avveining i forhold til kostnader knyttet til anskaffelse av en skin, og forventet inntjening. Nå som alle de store landbaserte cainoene opererer online, så vil det vel også bli vanskeligere for nye ukjente aktører å komme inn å ta markedsandeler.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Exp3rten
19.08.2018 kl 23:15 3970

Det vi ikke må glemme er at Catena, hvor Optimizer har stor innflytelse, har fått kontroll over mange av de viktigste affiliatene i USA. Hvorfor ikke lede denne trafikken til Guts/Rizk? Vinn-vinn... men som sagt, dette er kun ønsketenkning :)
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
TommyLee
20.08.2018 kl 06:04 3858

Orakel
Definisjonen på «skins» i software bransjen gjelder definitivt også i USA.
Et eksempel er feks mp3 spilleren winamp.
Her er en link som beskriver «skin» terminologien:
https://techterms.com/definition/skin

Mulig det har en annen betydning i gaming bransjen, men det er i så fall litt merkelig.
Jeg ser også man bruker brands og skins omhverandre, men dette er to forskjellige ting. I hvert fall i software bransjen. Brands handler om merke eller design tilknyttet et varemerke.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Tex_Willer
20.08.2018 kl 09:00 3718

Jeg har også tenkt litt på dette med muligheten for at GIG får lisens slik at Rizk kan lanseres i USA. Rizk vil jo bli en konkurrent til HR, da kan jo løsningen være at HR kjøper opp hele GIG. Da vil de tjene på begge brands. :-)
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Orakel O
20.08.2018 kl 10:06 3620

TommyLee, ja tenkte på igamingbransjen. Synes også det er upresist at de bruker skins om sub lisenser, da det lett kan missforstås som en form av whitelabel
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Orakel O
20.08.2018 kl 10:06 3620

Her er en follow up på Børsveckans analyser:

https://www.di.se/nyheter/borsveckan-spelbolagen-som-ar-mest-kopvarda/
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
Dr. Goodhead
20.08.2018 kl 15:39 3452

Har du sett :-)

https://twitter.com/nornesec/status/1031532973659701249

De skal få kred for at de går ut med en rettelse.
Redigert 20.01.2021 kl 20:16 Du må logge inn for å svare