PEN - Utbytte på ca 11% (m. nåkurs kr 12,22 og dollar på 9,30)

Jajaja
PEN 31.03.2020 kl 18:48 104323

Etter avtalt AJE-salg, er intensjonen fra PEN-styret å tildele salgssummen i sin helhet som utbytte til aksjonærene, i form av PetroNor-aksjer og som cash ved lav PNOR-kurs. Med forbeholdene: styrets intensjon og utført transaksjon slik det er avtalt, så tilkommer det PEN-eiere et utbytte på 10 millioner dollar. I følge avtalen med PEN skal PNOR overta 30.juni 2020. Men der blir det nok en endring, ettersom PNOR i sin årsberetning (6.5.19) sier at selskapet forventer myndighetsgodkjennelse i løpet av H2 2020.

$10 mill / 68.799.858 aksjer = $ 0,1453 = kr 1,35 pr PEN-aksje (med dollarkurs nå kr 9,30).
Utbyttet tilsvarer ca 11% (med PEN-kurs nå kr 12,22)

Noen bedre?

Jf børsmelding 21/10 2019 https://newsweb.oslobors.no/message/487456
Redigert 21.01.2021 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
deadcatbt
18.05.2020 kl 17:57 5756

12 kroner aksjen i løpet av uken :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
18.05.2020 kl 19:33 5697

Vært mye snakk om BWE kontra PEN. Ikke minst grunnet at Gunnarius hoppet fra PEN til BWE og har argumentert sterkt deretter.

Noen sitter i kun PEN ( meg inklusive ), noen sitter kun i BWE og jeg tror også mange sitter i begge selskap.

Det kan derfor være litt moro å sammenligne siste måneds kursutvikling. Den viser at den er ganske lik for selskapene, og det er kanskje ikke så rart da jo begge er involvert i Gabon. PEN er et hestehode foran.


https://finance.yahoo.com/chart/BWE.OL#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%3D

S
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Alby
18.05.2020 kl 19:53 5676

Har solgt meg litt ned i Pen og satset på IDEX i tillegg .
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
polion
18.05.2020 kl 20:08 5659

Sikter kanskje ikke til noen spesielle, men jeg vil tro det er noen stakkare som i PEN har forsøkt seg med varianten salg/teknisk nedgang/gjenkjøp. Men etter at aksjen nå har løftet seg såpass mye, synes disse at ny inngang blir vel kostbar. For min egen (og mange andres) del, får jeg endelig håpe at ny inngang blir vanskeligere og vanskeligere - spennende å se, oljeprisen bestemmer dog det aller meste.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
18.05.2020 kl 21:33 5565

Med en oljepris som er kommet for å bli: ”Lower for longer”, bør man unngå å fokusere for mye på luft og kjærlighet.

Hvorfor blir det ikke debattert nøkkeltall og ny produksjon, samt fremdriften hertil. Og hva vil en oljepris – lower for longer – bety for PEN?

Etter mitt syn blir det nærmest irrelevant om oljeprisen øker noen dollar for PEN. Nettopp fordi driften ikke vil kaste særlig av seg. Gi meg oljepris på $50 pluss, så kan vi snakkes eller ved den tid produksjonen økes vesentlig. Dvs. hva vi hadde som basis som produksjonsmål, 4.000-5.000 f/d. Dagens samlede produksjon ~2.500 f/d.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
18.05.2020 kl 22:10 5509

Du har jo holdt på i flere år å skrive så varmt om PEN i IOX trådene.
Hva har skjedd?
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
piff
18.05.2020 kl 22:11 5497

Med dagens oljepris usd ca 35.40 har pen en pris på ca 41,50 - 42 pr f/d og tjener ca 12 usd pr f/d. Så bør leverer blå bunnlinje selv med dagens oljepris . Men produksjon da , hadde håpet på 5.000 f/d ved utgang 2020 -q1 2021. Tror en vil se at både BWE Og Pen kommer til og gjenoppta sitt program ganske raskt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
18.05.2020 kl 23:17 5427

Tigerberget

Ledelse og styre til PEN er helt utmerket. men selv de kan ikke trylle. Selskapet ble fanget i en tid hvor det ikke hadde kommet opp til max prod. nivå. For å komme opp dit må det mer funding, gitt oljepris - lower for longer.

Et annet moment er at selskapet nok burde hatt skaffet en lånefasilitet - om mulig - en RBL på et tidligere stadium og før krisen. Dagens gjeld på USD 23 mill. gjenspeiler dagens produksjon/utbygging og hefter som selskapet viser til i årsrapporten på side 49.

piff, ved å tjene 12 USD, som du viser til, blir det ikke blå bunnlinje.

Rent generelt gjelder at jeg er fortvilet over potensial og muligheter for ALLE oljeselskap i disse tider og beroende på kreti og pleti som får impact. Dette sagt, kun et fåtall fanger min interesse. Vgst. se mitt temperament i samme lys.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
polion
18.05.2020 kl 23:44 5396

Gunnarius, føler at du i større og større grad tuller det til for deg. Du velger å nokså ensidig fokusere på dagens PEN-produksjon og dagens lave oljepris, men en aksje prises da vitterlig ut fra bla. fremtidige forventninger. Og da kan du eks.vis stille deg følgende spørsmål:

* Har du tro på langvarig lav oljepris? Hvis så, hvorfor i all verden er du fremdeles inne i BWE? Burde du solgt med begge hender, og i stedet funnet bedre alternativer?
* Hva skyldes det at Pen ikke har oppnådd produksjonsmålene? Kan det være en forbigående corona kombinert med en forbigående latterlig lav oljepris? Sendrektighet fra myndighetene i Tunisia? Eller eventuelt annet av midlertidig/forbigående art?
* Hva med oljeprisen? Kraftige, frivillige kutt fra Opec+, samt også fra andre. Pluss massive tvungne kutt fra verdens største produsent USA. Sistnevnte kutter pga. manglende lønnsomhet i shale, en produksjon som muligens må ha opp mot 60 dalar fatet for at virksomheten skal være lønnsom. Shaleolje-investorene var misfornøyd med avkastningen på sine investeringer allerede før corona/oljeprishavari, neppe mer fornøyd nå, eller? Og hvor stort frafall i rigger har man her konstatert siste året? Og hva vil dagens generelle investeringstørke i oljeindustrien resultere i?
* Er det noen som helst sjanse for at PEN innen rimelig nær fremtid kan nå nevnte mål (og kanskje mer enn det)?

Jeg får gnagsår i begge ørene når jeg hører noen som fremdeles besitter hydrokarbon-aksjer male selve fanden på veggen ved å snakke om langvarig lav oljepris. Dette er og blir for dumt, nevnte personer bør ikke engang vurdere oljerelatert på nåværende tidspunkt.


Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
19.05.2020 kl 00:18 5372

Ditt sitat:

* Har du tro på langvarig lav oljepris? Hvis så, hvorfor i all verden er du fremdeles inne i BWE? Burde du solgt med begge hender, og i stedet funnet bedre alternativer?

Jeg påstår ikke at oljeprisen vil være lav for ever. Jeg sier at muligheten for at den kan være lav kan vedvare så lenge at PEN blir faset ut. Dvs. PEN vil ikke oppnå max produksjon ved den tid oljeprisen bedres og som selskapet behøver ved funding, kan da bli meget vanskelig. Poenget mitt er med PEN nå vil det trolig ta rimelig lang tid for selskapet å nå gamle høyder og potensial.

Du stigmatiserer meg polion og skjønner ikke mitt poeng når jeg omtaler PEN. Kort fortalt - toget er gått for i år. Kanskje neste år, men da får du heller slå til eller etterfølgende år. For min del gjelder - her og nå - i disse tider. Derfor har jeg selv landet på BWE av ymse årsaker. Dvs, jeg tror PEN blir for spinkel i dagens tøffe klima. Som going concern, ja. Men hva er hensikten med en slik investering? Nå behøver heller ikke BWE medføre å treffe planke, men dette er personlige valg som man foretar og hvor det antas at selskapet vil kunne vokse, selv i dagens marked - les velfylt verktøykasse med assets og cash, dog avhengig av guidet RBL Om jeg vurderer olja som "lower for longer", betyr ikke at BWE er unndratt å vokse og tjene gode penger - les høyere aksjekurs med 5xPENs prod. og inntjening ved lavere oljepris. Så jeg ser ikke helt din logikk. Vi får se hvem av PEN eller BWE som responderer mest positivt fremover. Jeg vet ikke, men tror.

Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
polion
19.05.2020 kl 09:06 5224

Gunnarius, gamle hedersmann - ikke meningen å stigmatisere deg (altfor mye). Da enes vi bare om å kalle det hele en vennskapelig kappestrid mellom PEN (NOK 9,37) og BWE (NOK 14,00). Så får vi snakkes om ca. et halvt års tid - fullt mulig at eks.vis Fluefiskeren setter opp en flaske årgangs-Dom Perignon til vinneren?
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
19.05.2020 kl 09:20 5184

polion, den der er jeg helt enig i.

Nå vil vel trolig PEN og BWE pga. Dussafu delvis følge hverandre fremover. Men skal bli interessant å se hvilken av de to aksjene som klarer seg best i fortsettelsen. Det er pluss og minus ved begge. Og selv om jeg fokuserer på PENs funding behov ved lav oljepris, er det utvilsomt ditto tilstede ved BWE også.

Da blir det god jakt til oss begge.

Letter Arnet litt på sløret i morgen?

Håper inderlig at Dussafu JV legger opp til å ferdigstille Tortue Fase 2 i inneværende år. Mao. tilkoble DTM-6 og DTM-7H til Adolo. Dette vil gjøre susen for både PEN og BWE i disse koronavirus tider. Kapitalen er der, men blir myndighetene i Gabon klar i løpet av H2?
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.05.2020 kl 09:48 5167

Føler at vi diskuterer noe som ikke er verdt å diskutere. Gunnarius virker å ikke ta inn over seg Koronapandemien. Det går ikke an å øke produksjonen ved å igangsette ny produksjon og leting på Dussafu nå. Gabon har stengt landet for all trafikk over grensene.

Denne er fra 16. mars:

«Passengers who have been in Austria, Belgium, Bulgaria, China (People's Rep.), Croatia, Cyprus, Czechia, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Italy, Ireland (Rep.), Korea (Rep.), Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Spain, Slovakia, Slovenia, Sweden, Switzerland, USA or the United Kingdom in the last 14 days are not allowed to enter Gabon.
- This does not apply to nationals and residents of Gabon.»

https://www.icao.int/safety/Pages/COVID-19-Airport-Status.aspx


De fleste afrikanske land har ihverksatt restriksjoner som er ekstremt strenge. Strengere enn de vi har hatt her hjemme. Det er rett og slett ikke tiden for utvikling av felt og leteboring nå. Dette krever både transport av utstyr og personell over grensene. Norve har garantert personell som ikke kommer fra Gabon. Man må også ta høyde for uhell med betydning både for personell og miljøet. Selv om man ville kunne få innvilger unntak så vil logistikk bli ekstremt vanskeliggjort. Det er jo det selskapene sier og jeg synes vi skal tro på dem når de sier det. For meg er det opplagt at dette ikke er tiden for å øke engasjementet.

I Tunisia er det nok litt annerledes. De har like store restriksjoner på reise over grensene, men gjennom det statlige selskaper ETAP som partner er det kanskje ting som blir litt lettere. Likevel blir alt vanskeligere også her under unntakstilstanden. For det er virkelig unntakstilstand vi snakker om i verden i dag.

Og, Gunnarius, det virker meg at du forventer fortsatt lav oljepris i lang tid fremover. Får nesten inntrykk av at den er lavere enn hva PEN må ha for å overleve som selskap, hvilket står i sterk kontrast til det selskapet selv sier. Hvorfor er det da så viktig å få øker produksjonen mest mulig til lave salgspriser i en tid som ekstremt vanskelig.

Nå gjelder det å holde kostnader nede i en tid hvor utvikling av felt og leting etter ny olje er umulig eller i hvert fall vanskeliggjort i så stor grad at det ikke er fornuftig. Alle hensyn man må ta når det gjelder vanskelig logistikk kan vel også være med på å øke kostnadene hvis det i det hele tatt hadde vært mulig å gjennomføre det.

Nei. Denne tiden vi er inne i nå betyr lavere aktivitet. Ikke bare i PEN og BWE, men en rekke selskaper har meldt inn utsettelse av ny aktivitet. Også majors. Det tiden derimot kunne være inne for er imidlertid å foreta oppkjøp eller foreta farm- in. Her kan man få mye til en pris man kan bare drømne om når alt er oppe igjen for fullt.

Jeg er ikke aksjonær i BWE, men har lest meg litt opp. Situasjonen er ikke ulik PEN sin naturlig nok, men du skriver hele tiden om lånet de er lovet. Dette vil uansett ikke gjøre at de forandrer strategi før ting lukkes opp igjen. De står også foran svært store investeringer i Maromba om ikke så lenge.

Til slutt vil jeg si noe jeg også har sagt tidligere. Jeg stoler på selskapets kompetanse og mener deres avgjørelser nå ikke er noe noen av oss kan overprøve nå. Det forundrer meg, Gunnnarius, at du på den ene siden skryter av ledelsen men samtidig kritiserer deres strategi.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
19.05.2020 kl 09:58 5145

Her skyter du nok over målet Fluefiskeren. Jeg er absolutt innforstått med Covid-19 og holder meg fortløpende oppdatert. Det er bl.a. derfor jeg har publisert utdrag av VAALCOs CC her på forumet.

Og det er derfor jeg inderlig håper at om noen små mnd. kan man få det logistikkmessige på plass, slik at Tortue Fase 2 kan gjenopptas ultimo 2020. Om Gabon er hermetisk lukket med stengte grenser ultimo 2020, vel da kommer det meste til å kollapse eller gå i stå. CEO i VAALCO viser til at ved USAs metode, så bedrer det seg vesentlig. Arnet tar nok dette opp på bredere basis i morgen.

Ditt sitat:

Gunnnarius, at du på den ene siden skryter av ledelsen men samtidig kritiserer deres strategi.

Ja, dette mener jeg fremdeles. Imidlertid kan selv ikke et glitrende styre trylle, uten å belaste aksjonærene. Nå har selskapet vurdert det dithen at aksjonærene skal skånes for emisjoner inntil videre. Det er iallefall slik det tolkes fra min side. Ja, jeg mener fremdeles at selskapet burde ha skaffet seg en lånefasilitet i de gode tidene. men dette var kanskje vanskelig eller umulig gitt selskapet har fortløpende to ulike lån å betjene. Med en samlet gjeld per i dag på USD 23 mill. Det meste ellers løser styret på en god måte.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
bmw5
19.05.2020 kl 09:59 5145

Fluefiskeren! Et meget godt skrevet innlegg.

I oljeaksjer bør man tenke langsiktig samtidig følge godt med. PPEN er et meget godt drevet selskap ( det vet de fleste ) med engasjement i Gabon, Tunisia samt Sydafrika. Dersom feltet i Sydafrika slår til med store mengder olje, Vil Pen aksjen stige markant opp. Hvor høyt er det umulig å si i dag. Etter Kina virus krisen vil verden trenge olje, mye olje og det kan gå raskt. Kriser kommer med og går med jevne mellomrom.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
solb
19.05.2020 kl 11:01 5081

Ser en svær salgspost lagt ut på 9,30. Sikkert tegn på at noen forsøker å skremme for å få tak i aksjer. Passer godt med hyppige baisseinnlegg vi har lest her inne i det siste. Pass på!
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Rek2
19.05.2020 kl 11:25 5044

Tror olja fikk høydesyken,og vil nok falle nedover,så vil PEN følge etter... men bare til en hvis grad... :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
JUICEitUP
19.05.2020 kl 16:19 4882

Det er i alle fall knockout på PEN vs. BWO i dag. Plutselig var det en analyse ute og saueflokken løper avgårde. Snakk om å ikke tenke selv. Tar vel en dag eller to så har gull kundene som trengte å tømme seg kommet seg ut med pen profitt og så går hele greie på dunken igjen med sauene som "collateral damage".

Ja ja, sånn går no dagan!
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
40something
19.05.2020 kl 16:28 4866

Hvilken analyse?
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.05.2020 kl 16:51 4845

DNB kom med kjøpsanbefaling og kursmål 20 kr. Q1 i morgen for BWE. Kan jo være interessant for oss også grunnet Dussafu.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
40something
19.05.2020 kl 17:36 4800

Så det var derfor kursen i sluttauksjonen datt på rompa.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Rek2
20.05.2020 kl 09:06 4599

Her har du den Fluefiskeren,hva synes du?
BW Energy snur til minus

BW Energy hadde en omsetning på 22 millioner dollar i første kvartal, som er en nedgang fra 92,7 millioner kvartalet før.
Brutto driftsresultat havnet i første kvartal på 14,8 millioner dollar, tilsvarende 174 millioner kroner, som er en nedgang fra 57,3 millioner dollar i fjerde kvartal.
Det viser rapporten for første kvartal fra BW Energy.
Driftsresultatet havnet på minus 12 millioner dollar, mot 36 millioner i fjerde kvartal 2019.
På bunnlinjen snudde det til minus, med et negativt resultat etter skatt på 23,6 millioner dollar sammenlignet med 26,2 millioner dollar kvartalet før.
Oetning og ebitda i første kvartal 2020 reflekterer en løfting med olje fra Tortue, mot to løftinger kvartalet før, mens oljeprisen var 33 dollar per fat mot 65 dollar per fat i fjerde kvartal.
Grunnet oljepriskollapsen har selskapet tatt en nedskriving på 10,7 millioner kroner. Dette vil likevel ikke ha noen effekt på kontantbeholdningen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.05.2020 kl 09:40 4534

Det viser bare hvor brutal det har blitt på grunn av en liten virustass.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
solb
20.05.2020 kl 09:46 4511

Og i tillegg henter BWE seg pent inn igjen. Storm i vannglasset.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.05.2020 kl 09:55 4501

Det var vel ingen overaskelser utenom Kudo. De har jo guidet utvikling på Dussafu tidligere. Som jeg har hevdet i et annet innlegg så har reiserestriksjoner i Gabon stoppet arbeidet som skulle vært gjort. Ingen overraskelse det.

Jeg vil tro de venter på siste produksjonsbrønn før de kobler til de to siste til i samme operasjon. Leste et sted at også Gabon har begynt å slippe opp litt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
solb
20.05.2020 kl 15:22 4338

Brent sklir mot $40 og PEN får 2 X $10 opp fra bunnen. Ser lysere ut.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
40something
20.05.2020 kl 16:37 4290

Litt rart med oppgangen idag. Vi var jo på samme nivå i går untatt slutt auksjonen. Mer trøkk idag. Men litt mye nøling og motstand nå når oljen går opp og ned. Usikkert
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Jajaja
20.05.2020 kl 19:08 4195

Tunisa-produksjon, snitt i 2020: 3973 fat/døgn (tall pr 17.5)
http://www.etap.com.tn/index.php?id=1630
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Jajaja
20.05.2020 kl 19:49 4160

>Med dagens oljepris usd ca 35.40 har pen en pris på ca 41,50 - 42 pr f/d og tjener ca 12 usd pr f/d.

Hva har du brukt som snittpris for de ca 25% som er er hedget? Det skal ifølge årsrapport visstnok være på minimum 55 dollar/fat og opp til 61(?) Så, dermed snitt 40,3 - 41,8 dollar/fat til PEN (ved markedspris 35,40). Men, vi får håpe på et neste salg med markedspris snarlig oppe på 45 dollar, i så fall snitt 47,5 - 49 pr/fat til PEN. ;))
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.05.2020 kl 20:14 4138

👍
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.05.2020 kl 09:47 3797

Hedgefondene og andre tradere spekulerer vilt i olje fortiden. Kina setter ikke vekst mål og av sen grunn faller oljeprisen stygt. De store penge traderne blir rikere og vi små må nøye oss med smulene som faller fra de rikes bord. Vell vi får håpe på et godt q1 rapport med noen gode nyheter. Kanskje blir det utbytte på oss fattige aksjonærer til slutt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
polion
22.05.2020 kl 10:47 3773

bmw5: Det var da voldsomt - ref: "......og vi små må nøye oss med smulene som faller fra de rikes bord".
Det må jeg i alle fall få sagt, og det er at når vi rike sitter til bords så vil det selvsagt bli en del smuler som faller uttafor bordkanten. Vi fråtser i mat og lemper innpå i stort tempo - sånt blir det smuler av. Men jeg synes det er særdeles hyggelig når enhver fattigstakkar kan plukke opp noe av nevnte - virkelig vel unnt !
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
bmw5
22.05.2020 kl 11:07 3749

Polion bra humor! Det er ikke så mye å skrive om i disse kina virus tider, derfor skrev jeg litt bmw 5 humor, men min humor er ikke alltid kompatibel men andres humor. Jeg regner med mer aktivitet etter q1. Pen bør jo nå begynne å tenke på å sette i gang aktivitetene igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
polion
22.05.2020 kl 12:32 3700

Den er god, jeg oppfattet i alle fall ditt innlegg som et humoristisk innslag. Følgelig var det for en annen "fattigstakkar" bare å hive seg på med max bravur.

Ellers enig i at det sannsynligvis vil skje lite før Q1-presentasjon. I mellomtiden får vi nøye oss med enhver synsing/spekulering som måtte komme. Ser forresten ikke bort fra at gunnarius plutselig kommer til å ta en 180-gradersvending ved å lempe ut alle sine BWE og banke til med alt han har av midler i PEN (m/inngang på kr. 8,95). Jeg har definitivt tatt feil tidligere, så jeg ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det enda en gang.
Redigert 20.01.2021 kl 23:24 Du må logge inn for å svare
gunnarius
22.05.2020 kl 13:11 3718

ha, ha polion. En slik drastisk vending i disse tider er ikke helt umulig. Men ikke enda. Slik jeg vurderer ståda, vil ikke en slik 180 graders vending komme på tale før tidligst Q3/Q4. Dette sagt, for atter en gang nevnes at PEN kan bli bra etter en viss tid og basert på anførsler som fremsatt tidligere.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.05.2020 kl 15:17 3364

Liten aktivitet på PEN tråder i det siste. Ikke rart da vi i øyeblikket trår vannet grunnet koronakrisen. I likhet med de fleste andre.

Vi har tidligere hatt en diskusjon her om i hvilken grad Ramadan påvirker aktiviteten i Tunisia. Vi ble vel ikke helt enige, men i år kan vi i hvert fall glemme det. Det feires Id idag og Ramadan er altså over. Skal vi være litt kynisk så kan vi kanskje si at det var greit for PEN at Ramadan sammenfalt med nedstengningen landet har hatt grunnet Korona.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Idar1
24.05.2020 kl 22:30 3182

Noe ser iallefall ut til å gå rett vei.
Bak betalingsmur
https://www.ft.com/content/39625fd7-b1d7-4778-992a-fc6fcdab7475
Financial Times
Oil production drop steeper than expected

Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
John8
25.05.2020 kl 00:33 3089

Bak betalingsmur.
Det er kanskje 5 % av skribentene her på HO Forum som har abb på FT, så å trykke på linken gir ikke mer enn å lese foregående post her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
25.05.2020 kl 08:14 3010

Haha, for en latterlig ordredybde nå.
Kjøp på 8,30,- og salg på 11,00,- 😂
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare
piff
25.05.2020 kl 09:10 2927

Da kjenner du ikke mye til hvordan ordredybden funker her på OB på åpning og i sluttauksjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:25 Du må logge inn for å svare