NORWEGIAN SVIKTES AV SINE SMÅAKSJONÆRER

Celsius
NAS 31.03.2020 kl 21:12 8945


Jeg henstiller norske politikere om å håndtere dagens sønderknuste NAS på samme måte som ble gjort med DNB for en 30 år siden

Nå må Hareiede & co se til at NAS nulles, ved teknisk konkurs, og i samme stund etablere Newco/NAS 2

Dagens styre i NAS er handlingslammet og må beskyttes mot seg selv for ikke å pådra seg et gigantisk personlig styreansvar ved ikke å begjære oppbud i et selskap som i lang tid har operert på kreditors regning

NEWCO:
ELIMINERER ALL GAMMEL GJELD
SIKRER RUTENETT
SIKRER ANSATTE
GJØR OPPKJØP AV MASKINPARKEN I GAMMEL-NAS BILLIG
OG GJØR DET STRATEGISK MULIG Å INNRETTE SEG FORRETNINGSMESSIG I FORHOLD TIL KONKURRENTENE

Det er dette vi har Oljefondet til

Nå må NORGES POLITIKERE BRUKE MUSKLER OG SIKRE NAS 2 MED RUTER OG ANSATTE

GET IT DONE!

Redigert 21.01.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
11.04.2020 kl 18:44 2664

De eneste som har råd til å reise, er der staten betaler.-;)
Stemmer nei.
Dersom vi blir nullet, tar jeg tapet med god samvittighet om ikke annet.
Får vel også noen % i fradrag fra staten.
Slettet bruker
11.04.2020 kl 18:57 2646

bravi,
Denne viruskrisen er definitivt ikke aksjonærene sin skyld, samtidig mener jeg at det finnes null unnskyldning for de som måtte ha investert i NAS etter at virus situasjonen var et faktum.
Husker jeg tradet NAS på 35-45, men fant fort ut at dette kunne bli svært farlig. Og mindre farlig har det ikke blitt.
Jeg liker Norwegian og det har jeg alltid gjort, fantastisk å se norske fly rundt om i verden når man er på reise, men man kan ikke stikke under en stol at mye har vært i grenseland smart i tillegg til at flere uheldige og alvorlige hendelser har truffet selskapet hardt.
Jeg tenker at det vil være synd om NAS slås konkurs, men sånn er det, de vil raskt erstattes av et eller flere nye selskap. SAS lever heller ikke greit nå og deres økonomiske beholdning styrkes selvsagt heller ikke av denne situasjonen.
Det jeg sliter mest med er å se at verdier til flere venner er pulverisert siste året og dette er aksjespekulasjonens bakside.
Redigert 11.04.2020 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
TomW
11.04.2020 kl 19:11 2616

Godt du viser ditt sanne ansikt her inne. Rart med det at når obligasjonseierne nekter å rikke seg en tomme, er det greit. Når aksjonærer kjører samme stil er de skrikhalser og urimlige. Med sånne som deg på andre siden av bordet har jeg null betenklighet med å stemme Nei
vestlandsfugl
11.04.2020 kl 19:18 2600

Eneste private flyplass som NAS flyr på er Haugesund, der har SAS normalt 5 avganger og NAS 3.
Med mindre SAS kjører prisene kraftig opp har nok folk råd til å fly. Er SAS dumme nok til å prise seg ut har Ryanair/Wizz/Easy/air Baltic trolig planene klar...
Bra er det ikke, men vi overlever nok
Redigert 11.04.2020 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 19:20 2597

Ble klart og høyt NEI fra meg.
Så på tirsdag skal de få sloss om stemmene med å handle aksjer....
Buyin85
11.04.2020 kl 23:15 2439

Er det ikke først fem virkedager før egf en får stemme?
Celsius
12.04.2020 kl 00:45 2332


Konstruktiv tanke

Samtidig sparer vi statskassen for ytterligere 2,7 milliarder ut i det blå

Det er penger som isteden må gis til levedyktige selskap, ikke profittører som bare kjøper junk og ikke selv satser 10 flate øre på en ventet NASemisjon

Norge må tenke skandinavisk nå, og styrke bidraget til SAS ved å la det overta ansatte og ruter fra konkursboet

Pantekreditorene kan jo bruke flyparken og lage sitt Corona Always








SoLong
12.04.2020 kl 01:14 2288

Aksjekursen var vel på god tur nedover lenge for koronaen kom.
Og når hovedeierne selger med begge henda,
hvorfor skal da skattebetalerne ta regningen?
hstray
12.04.2020 kl 14:44 1965

Det selskapet må være eid av staten. Finnes ingen investor i Norge som putter inn milliarder i ett flyselskap etter Corona. Den risikoen er for høy rett og slett eks visst tilbakeslag etc.
Celsius
12.04.2020 kl 17:53 1809


Ingen bør investere i NAS fra tirsdag

Finansministeren bør ikke investere en krone av fellesskapsmidler i NAS

Finansministeren må se sitt snitt til å spare 2,7 milliarder av skattebetalernes midler

Håper det stemmes nei på egf så får vi slutt på lidelsen for godt

De 2,7 milliarder bør isteden gå til omstilling av rutenett og trygge ansatte i en omstillingsprosess


Redigert 13.04.2020 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
Kvike11
12.04.2020 kl 17:59 1848

Ser ud til Celcius mener at aktionærerne skal tabe alt.
Hvis regeringen går ind nu, kan de sparer milliarder, idet der intet skattetab bliver.
Regeringen er godt nok sølle i Norge, de kommer for sent hver gang der sker noget, selv ved ...
Celsius
12.04.2020 kl 18:03 1837


Jeg sier ikke at aksjonærene skal tape alt

Jeg sier at en del småaksjonærer som deg, som bidrar til konkurs, går inn for at aksjonærene skal tape alt

Dessverre skjenker disse småprofittørene Verken NAS med RUTER og ANSATTE ikke en eneste tanke

Shame on you !
Celsius
13.04.2020 kl 13:56 1687


Jeg ser på den lukka tråden at aksjonærene der både drømmer om en mengde hyggelige framtidscenarier om oppkjøp av NAS fra utenlandske selkap og allskens som bringer kursen til gamle høyder...

Andre mener at staten ikke har tenkt særlig på problemstillinger med NAS i trøbbel og skal skrive til ledelsen...

NAS nulles, med all sin grufulle gjeld heldigvis, så nå er det infrastruktur og arbeidsstokk det gjelder

Welcome to irl, starting on tomorrow

TomW
13.04.2020 kl 14:24 1631

Nå juger du vel? Kan ikke se at det har vært spekulert mye i oppkjøp
omac
13.04.2020 kl 14:30 1615

La oss håpe Kina kjøper boet,da blir det litt penger til alle. Jeg har ikke lyst at staten skal bruke mine penger på å baile ut obligasjonseiere og andre långivere. Dette blir en viktig lærepenge for alle.
Celsius
13.04.2020 kl 20:00 1506


Flysalg til Asia er kanskje eneste utvei, ja

EU henstiller i dag alle europere om å holde seg hjemme i eget land gjennom sommeren

Eller var det også gjennom flere kommende sommere