NORWEGIAN SVIKTES AV SINE SMÅAKSJONÆRER

Celsius
NAS 31.03.2020 kl 21:12 8979


Jeg henstiller norske politikere om å håndtere dagens sønderknuste NAS på samme måte som ble gjort med DNB for en 30 år siden

Nå må Hareiede & co se til at NAS nulles, ved teknisk konkurs, og i samme stund etablere Newco/NAS 2

Dagens styre i NAS er handlingslammet og må beskyttes mot seg selv for ikke å pådra seg et gigantisk personlig styreansvar ved ikke å begjære oppbud i et selskap som i lang tid har operert på kreditors regning

NEWCO:
ELIMINERER ALL GAMMEL GJELD
SIKRER RUTENETT
SIKRER ANSATTE
GJØR OPPKJØP AV MASKINPARKEN I GAMMEL-NAS BILLIG
OG GJØR DET STRATEGISK MULIG Å INNRETTE SEG FORRETNINGSMESSIG I FORHOLD TIL KONKURRENTENE

Det er dette vi har Oljefondet til

Nå må NORGES POLITIKERE BRUKE MUSKLER OG SIKRE NAS 2 MED RUTER OG ANSATTE

GET IT DONE!

Redigert 21.01.2021 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Celsius
13.04.2020 kl 20:00 1512


Flysalg til Asia er kanskje eneste utvei, ja

EU henstiller i dag alle europere om å holde seg hjemme i eget land gjennom sommeren

Eller var det også gjennom flere kommende sommere

omac
13.04.2020 kl 14:30 1621

La oss håpe Kina kjøper boet,da blir det litt penger til alle. Jeg har ikke lyst at staten skal bruke mine penger på å baile ut obligasjonseiere og andre långivere. Dette blir en viktig lærepenge for alle.
TomW
13.04.2020 kl 14:24 1637

Nå juger du vel? Kan ikke se at det har vært spekulert mye i oppkjøp
Celsius
13.04.2020 kl 13:56 1693


Jeg ser på den lukka tråden at aksjonærene der både drømmer om en mengde hyggelige framtidscenarier om oppkjøp av NAS fra utenlandske selkap og allskens som bringer kursen til gamle høyder...

Andre mener at staten ikke har tenkt særlig på problemstillinger med NAS i trøbbel og skal skrive til ledelsen...

NAS nulles, med all sin grufulle gjeld heldigvis, så nå er det infrastruktur og arbeidsstokk det gjelder

Welcome to irl, starting on tomorrow

Celsius
12.04.2020 kl 18:03 1843


Jeg sier ikke at aksjonærene skal tape alt

Jeg sier at en del småaksjonærer som deg, som bidrar til konkurs, går inn for at aksjonærene skal tape alt

Dessverre skjenker disse småprofittørene Verken NAS med RUTER og ANSATTE ikke en eneste tanke

Shame on you !
Kvike11
12.04.2020 kl 17:59 1854

Ser ud til Celcius mener at aktionærerne skal tabe alt.
Hvis regeringen går ind nu, kan de sparer milliarder, idet der intet skattetab bliver.
Regeringen er godt nok sølle i Norge, de kommer for sent hver gang der sker noget, selv ved ...
Celsius
12.04.2020 kl 17:53 1815


Ingen bør investere i NAS fra tirsdag

Finansministeren bør ikke investere en krone av fellesskapsmidler i NAS

Finansministeren må se sitt snitt til å spare 2,7 milliarder av skattebetalernes midler

Håper det stemmes nei på egf så får vi slutt på lidelsen for godt

De 2,7 milliarder bør isteden gå til omstilling av rutenett og trygge ansatte i en omstillingsprosess


Redigert 13.04.2020 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
hstray
12.04.2020 kl 14:44 1971

Det selskapet må være eid av staten. Finnes ingen investor i Norge som putter inn milliarder i ett flyselskap etter Corona. Den risikoen er for høy rett og slett eks visst tilbakeslag etc.
SoLong
12.04.2020 kl 01:14 2294

Aksjekursen var vel på god tur nedover lenge for koronaen kom.
Og når hovedeierne selger med begge henda,
hvorfor skal da skattebetalerne ta regningen?
Celsius
12.04.2020 kl 00:45 2338


Konstruktiv tanke

Samtidig sparer vi statskassen for ytterligere 2,7 milliarder ut i det blå

Det er penger som isteden må gis til levedyktige selskap, ikke profittører som bare kjøper junk og ikke selv satser 10 flate øre på en ventet NASemisjon

Norge må tenke skandinavisk nå, og styrke bidraget til SAS ved å la det overta ansatte og ruter fra konkursboet

Pantekreditorene kan jo bruke flyparken og lage sitt Corona Always








Buyin85
11.04.2020 kl 23:15 2445

Er det ikke først fem virkedager før egf en får stemme?
Slettet bruker
11.04.2020 kl 19:20 2603

Ble klart og høyt NEI fra meg.
Så på tirsdag skal de få sloss om stemmene med å handle aksjer....
vestlandsfugl
11.04.2020 kl 19:18 2606

Eneste private flyplass som NAS flyr på er Haugesund, der har SAS normalt 5 avganger og NAS 3.
Med mindre SAS kjører prisene kraftig opp har nok folk råd til å fly. Er SAS dumme nok til å prise seg ut har Ryanair/Wizz/Easy/air Baltic trolig planene klar...
Bra er det ikke, men vi overlever nok
Redigert 11.04.2020 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
TomW
11.04.2020 kl 19:11 2622

Godt du viser ditt sanne ansikt her inne. Rart med det at når obligasjonseierne nekter å rikke seg en tomme, er det greit. Når aksjonærer kjører samme stil er de skrikhalser og urimlige. Med sånne som deg på andre siden av bordet har jeg null betenklighet med å stemme Nei
Slettet bruker
11.04.2020 kl 18:57 2652

bravi,
Denne viruskrisen er definitivt ikke aksjonærene sin skyld, samtidig mener jeg at det finnes null unnskyldning for de som måtte ha investert i NAS etter at virus situasjonen var et faktum.
Husker jeg tradet NAS på 35-45, men fant fort ut at dette kunne bli svært farlig. Og mindre farlig har det ikke blitt.
Jeg liker Norwegian og det har jeg alltid gjort, fantastisk å se norske fly rundt om i verden når man er på reise, men man kan ikke stikke under en stol at mye har vært i grenseland smart i tillegg til at flere uheldige og alvorlige hendelser har truffet selskapet hardt.
Jeg tenker at det vil være synd om NAS slås konkurs, men sånn er det, de vil raskt erstattes av et eller flere nye selskap. SAS lever heller ikke greit nå og deres økonomiske beholdning styrkes selvsagt heller ikke av denne situasjonen.
Det jeg sliter mest med er å se at verdier til flere venner er pulverisert siste året og dette er aksjespekulasjonens bakside.
Redigert 11.04.2020 kl 19:00 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
11.04.2020 kl 18:44 2670

De eneste som har råd til å reise, er der staten betaler.-;)
Stemmer nei.
Dersom vi blir nullet, tar jeg tapet med god samvittighet om ikke annet.
Får vel også noen % i fradrag fra staten.
Slettet bruker
11.04.2020 kl 18:37 4444

Hvis NAS går konkurs (det er det kanskje allerede i praksis?) så kommer nok et
norsk erstatningsselskap på banen. Det tar litt tid og dra i gang. Og det passer
perfekt nå. Norge kan ikke tillate seg å stå uten flyselskap. Ryanair passer ikke
til å overta noe her.
Et nytt norsk flyselskap kan sågar bli en braksuksess.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.04.2020 kl 18:33 4474

RE - Send heller en appell til SP og opplys at NAS står for Norsk og korttenkt

* Blir ikke det NoK da … Du mente kanskje Norwegian Air Shutdown ...
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
11.04.2020 kl 18:30 4488

Finansminister Sanner er for klok til å la seg presse av grådige småaksjonærer

Send heller en appell til SP og opplys at NAS står for Norsk Absoluttkortreist Subsidie
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
hstray
11.04.2020 kl 18:26 4508

Blir lite flytrafikk uten SAS. De fleste vil ikke ha råd til å fly med SAS. Avinor må nok ha kraftig ekstra bevilgninger fremover for å drifte landets flyplasser. Alle private flyplasser vil gå konkurs.
Norges hovedflyplass Gardermoen vil være sterk rammet hvor Nas er største operatør. Nordnet ser det samme som meg og oppfordrer alle til kollektivt til nei på Nas styrets ønsker
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.04.2020 kl 18:23 4539

RE - I motsetning til mange her på denne tråden tror jeg at Konsernsjef Jacob Schram vet hva han snakker om.

* Hmm, vel - Ja, det har vi jo sett resultatet av for han sa jo veldig nylig dette:

Norwegian-sjefen: - Skal gjøre alt i vår makt

https://www.borsen.no/nyheter/norwegian-sjefen---skal-gjore-alt-i-var-makt/72271565#_ga=2.251470274.578372940.1586621818-1374109467.1586621818

* Og hva kom så ut av det? Jo, at alt som skal stemmes over på EGF går ut på det samme - det å nulle ut dagens aksjonærer, MEN han virker å ha latt Kjos & Co snike seg ut bakdøra først - den skal han ha ...
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
11.04.2020 kl 18:23 4539


I så fall er det bare det minst levedyktige selskap som går konkurs i et marked hvor konkurransen har vært åpenbart for stor de siste 5 år

Og om noen tror flymarkedet "blomstrer" i kjølevannet av corona....

Fram til nå har også SAS vært på randen, men SAS vil nok klare seg som best aktør når det blir stans av kunstig lufttilførsel
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
11.04.2020 kl 18:20 4545

Ekkokammeret har bidratt til et tilbud de aller fleste har hatt glede av.
Giftkammeret får det omsider som de vil.
De er sikkert fornøyd med sitt bidrag . Tjent noen kroner de fleste sikkert. Kommer sikkert godt med fremover
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Teft
11.04.2020 kl 18:15 4558

Hvis Norwegian går konkurs nå blir det ikke noe NAS 2.0 eller Norwegian 2. Ingen kommer til å starte et ny flyselskap med 93 % trafikknedgang og reiseforbud. Når markedet bedrer seg sitter vi igjen med SAS og Ryanair.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 18:00 4597

Celcius.
Du leser flesteparten av skrikhalsene her riktig,men flesteparten av av aksjonærene er noe helt annet.
Skrikhalsene har jo sitt eget ekkokammer hvor de klør hverandre på ryggen,om de har noe særlig med aksjer tviler jeg på . Forøvrig det er bra at de holder seg på sitt konstruktive lukkede ekkokammer ..forøvrig er jeg prinsipielt Enig med deg, Staten må gjerne ta et mellomspill ,gjerne nulle noe som er tapt.
Det er ikke skattebetalernes oppgave å beile ut private aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
11.04.2020 kl 17:45 4646

Hvorfor lager du en tråd om Nas for å diskutere SAS aksjonærer? Din tullkuk! -:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
11.04.2020 kl 17:31 4686


Enig i din holdning her, cybear

Og leser jeg flesteparten av aksjonærene riktig, ønsker de å stemme ned styrets forslag. Dermed tvinger de styret til selv å begjære oppbud.

Det eneste positive ved å stemme nei er jo at skattebetalerne spares for en kostnad på 3 milliarder kroner, og hvor pantekreditorene tar ut alt som er av økonomisk verdi.

Ikke så galt å stemme nei, når statskassen da kan spares for stort pengetap ved å berike aksjonærer som ønsker å suge enda mer ut av fellesskapets sparekasse.

Ordet "realitetsorientering" er lansert mang en gang.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
cybear
10.04.2020 kl 02:23 5016

Av den grunn bør Oljefondet holdes langt unna både NAS og et eventuelt NAS2. Uansett er det neppe praktisk mulig, Oljefondet, alias Statens pensjonsfond utland, har meg bekjent ikke mandat til å investere i Norge. Du må derfor eventuelt ta opp forespørselen din med Statens pensjonsfond Norge, også kjent som Folketrygdefondet.

Som du skriver flyr folk mindre nå, og det kommer de til å gjøre i minst et år eller to til, om reiselivsbransjen i det hele tatt normaliseres i løpet av denne generasjonen. Skal man starte et nytt selskap er det ikke sikkert at det vil være fornuftig (for nye aksjonærer) å gjøre det på minst et års tid. Det vil etter mitt syn være uklokt å pådra seg store faste, løpende kostnader som det å ha en flypark innebærer om folks reiselyst fortsatt ligger brakk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
10.04.2020 kl 02:11 5028


Vi er jo nå inne i en ny tid.

Som heter Coronatiden.

Det vil legge vrak på alt det gamle.

Folk flyr forminsket.

Og folk kjøper ikke billetter i et selskap som konker anytime.

Alle ble jo forhåndsvarslet om INFERNO



Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Single Malt
08.04.2020 kl 23:03 5236

"De eneste som uansett og alltid ikke får noe støtte er de som har tapt mest, det er aksjonærene." dette er risikoen ved å drive med aksjer, Aksjonærer er IKKE arbeidstakere og de skal ikke få dekket sine tap eller deler av sine tap ved å satse egne penger på aksjer. Aksjonærer skal ikke bruke fellesskapets penger for å dekke egne tap. det er risiko å investere i gjeldsbomber,
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2020 kl 22:52 5292

Ikke for kjapp her Celsius. Det må være norsk og ikke
utenlandsk løsning. Ellers konkurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
08.04.2020 kl 22:26 5364


Har forresten ikke forstått hvor alle danskene, som lovpriset norwegian, har blitt av

De kan da ikke med all sin overbevisning ha solgt, og forduftet

Rent forræderi, det da
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
08.04.2020 kl 18:57 5463


Nå bør Ola Nordmann glede seg.

NAS (1) overlever, med et bærekraftig forslag fra styret som berger

RUTENETT OG ANSATTE

Det er bærekraft irl det.

Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
05.04.2020 kl 18:41 5707

Eller å få et nytt selskap som ikke setter tæring etter næring.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Celsius
05.04.2020 kl 18:35 5732


Det eneste tenkelige feiltrinn i en slik framtidig suksesshistorie måtte være å engasjere Kjos&Kise
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 18:33 5745

Enig med deg Celsius. skal vi dra i gang dette ?
Et sånt selskap kan antagelig få betydelig interesse i Norge.

Billige leasingkontrakter, billig jetfuel billige lånerenter.
Det kan bli solid og offensivt. Må opp i størrelse fort.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13 Du må logge inn for å svare