Hytteforbud

Riot
31.03.2020 kl 23:17 1388


Alla svenska skämt om norrmän är om hytter..inte alla, men ändå.
Hur går det med hytteförbudet, överlever ni eller kommer revolten nu?

atnorhe
31.03.2020 kl 23:30 1210

Går livet som vanlig i Sverige Riot?
Slettet bruker
31.03.2020 kl 23:31 1204

Dom lyssnar nog på Kjell Höglund - Man Vänjer Sig......som er en eller annan svensk trubadurprofet verkar det som.

https://www.youtube.com/watch?v=hAuvFUsRijI&t=3s

😏
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
😁
Fjordgubben
31.03.2020 kl 23:32 1271

Endel har rømt til skogs med mauser, krag og planer om terroraksjoner.

Resten er på vei inn i psykoser, mental ubalanse og klar for the cuckoo’s nest.

Riot
31.03.2020 kl 23:40 1257


Allt är som vanligt, vi jobbar bara mer från hemmet, en kolega Amanda går ut på morgonen och in igen för att säga hej till jobbet......samma fast tvärt om när dagen är slut.

Riot
31.03.2020 kl 23:52 1246


Merlot

Den tiden, den ”musiken” hade jag glömt, tack.

Men faktiskt har Höglund röst relevans fortsatt...

Slettet bruker
01.04.2020 kl 00:05 1239

Kjell var nog også avskurnen från at resa til stugan sin, verkar det som.
Riot
01.04.2020 kl 00:05 1238


Och till dig Fjordgubben, den svenska modellen bygger just på att ingen skall gå bananas....

Riot
01.04.2020 kl 00:13 1234


Merlot, det är inte så att jag gillar dig, dina åsikter......men du verkar ha humor.

Zorin
01.04.2020 kl 00:17 1229

Hei! Det blir revolusjon i morgen mellom kl. 12 og 13 på Teams. Dvs under lunsjpausen. Alle bringer sine egne digitale fakler og høygafler! Takk!
Redigert 01.04.2020 kl 00:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.04.2020 kl 00:17 1227

Fornuftig Riot....her det bare pur ondska at finna.
Riot
01.04.2020 kl 00:57 1206



Uppriktigt var det bara frågan om ” hytteförbud”....hytteförbud....hytteförbud... och inget annat



Slettet bruker
01.04.2020 kl 01:01 1202

Vel Nordmennene selger nå sine hyttepalass på fjellet.De får jo ikke bruke dem allikevel.De ønsker nå å kjøpe leiligheter, i zverige fortrinnsvis i området rundt malmø. Har du noe å anbefale riot?
Høy pris ingen hindring, vi Nordmenn har penger vet du....
Fjordgubben
01.04.2020 kl 08:49 1165

Støtter absolutt den svenske modellen.

Og du sier at du inte støtter mine åsikter? Well, til det har jeg å si at the road to hell is paved with the best intensions, altså åsikter...

Meanwhile in China they start to eat bats again....
Redigert 01.04.2020 kl 09:03 Du må logge inn for å svare
CapitaL
01.04.2020 kl 09:19 1150

Hvorfor støtter du den svenske modellen Fjordgubben? Man vet ikke engang om man blir immun etter en runde med viruset etter det jeg har fått med meg.
Og så vidt jeg kan se går ledigheten i Sverige rett i taket for øyeblikket.. de slipper altså ikke unna enorme kostnader uansett hva de gjør de heller.
Vi får se om du støtter den svenske modellen om 3-4 uker. Jeg for min del frykter det verste borti der, vi ser jo alle hva som har skjedd i andre land. Jeg tror ikke svenskene har et så ufattelig mye bedre helsevesen enn alle andre land.

https://finansavisen.no/nyheter/utenriks/2020/04/01/7513643/forsker-halve-sveriges-befolkning-vil-bli-coronasmittet-i-april
Fjordgubben
01.04.2020 kl 09:27 1139

Vel, det er en form for gambling å støtte den svenske modellen, er nok det.

Men ettersom jeg har fått med meg bygger den på avgjørelser tatt av fagfolk og ikke politikere, noe som etter mitt syn er å foretrekke.

Etter mitt syn gjør de det rette ved å isolere eldre og syke, og så la resten av befolkningen oppføre seg som mest mulig normalt.

Det kan hende det går helt galt og at sykehusene blir overveldet over alle de som trenger behandling, så vi får se i løpet av den neste måneden hvordan dette spiller seg ut.


Uansett, det ER slik at sykdommen vil smitte «nesten alle» i befolkningen, og da er det best å få dette unnagjort fortest mulig slik at man kan gå tilbake til normalen,

En ting som IKKE er ønskelig er å ha lockdown i samfunnet lenger enn høyst nødvendig, iallfall ikke lenger enn 2-3 måneder. I Sverige kan det hende de er over dette tidligere enn Norge, og det vil være svært positivt.

Mye kan tyde på at denne epidemien kan dø ut av seg selv når det blir varmere i været, for så muligens å returnere til neste vinter, dersom svenskene har klart å immunisere mange flere enn i f.eks Norge, og derfor komme lettere ut av det neste vinter kan man ganske sikkert konkludere med at de gjorde dette på den rette måten.

Husk at økonomi er viktig, ikke bare på kort sikt men selvsagt også på lang sikt.
Redigert 01.04.2020 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
atnorhe
01.04.2020 kl 11:19 1108

Men ettersom jeg har fått med meg bygger den på avgjørelser tatt av fagfolk og ikke politikere, noe som etter mitt syn er å foretrekke.

Trump er den eneste politikeren i vesten som brukte sine egne «politiske»evner» til å vurdere alvorligheten,men etter sterkt press i fra det medisinske teamet,gav han etter og erklærte unntaksstilling.

I Norge er det som i andre land er det den medisinske ledelsen som foretar alle vurderinger,men alle kan saktens mene hva de vil om det.
Fjordgubben
01.04.2020 kl 11:25 1100

Den medisinske ledelsen , altså politikere.

Det har blitt påstått at tiltakene i Norge kommer fra politisk hold, og i Sverige mer fra fagfolk.

Ikke mine ord.
atnorhe
01.04.2020 kl 11:47 1086

Avgjørelsene kommer i fra politikerne i alle land som har politikere.
I hvilken grad ekspertenes råd blir fulgt ,er det hver enkelt land sin politiske ledelse som avgjør,siden de har 100% av ansvaret, men det er selvsagt disse rådene som danner grunnlaget.

Svenskene følger sine eksperter som har andre vurderinger av hva som trengs enn andre.

En annen sak er at verden vil ikke beså dersom man stenger den frem til høsten.

En knallhard kur i noen uker med så nært som mulig 100% gjennomføring er det eneste man kan håpe på.
Slettet bruker
01.04.2020 kl 12:41 1074

Hvordan vil dette spille seg ut i de svenske no-go sonene?
Vil de nyankomne kaste stein på helsepersonellet som kommer for å bistå? Sette fyr på biler?
Man undres litt på dette ...
Riot
02.04.2020 kl 00:04 1029


Sveriges riksdag stiftar lagar, myndigheter och deras tjänstemän verkställer.
Så är det i Norge också, men norska politiker är mer kåta på att skapa nya lagar....nästan som dekret.
Slettet bruker
02.04.2020 kl 00:18 1020

Tomme norske hytter kan lånes ut til svenske intensivplasser om den smittevern strategien deres feiler.
Slettet bruker
02.04.2020 kl 00:25 1012

Politikere rådfører seg med fagfolk, men beslutningene må tas med tanke på å bli gjenvalgt. En politikers ultimate mål. For så vidt ingen katastrofe dersom man skulle bli forbigått. Da kan en direktørstilling i industrien eller et forbund heller ikke være noe å forakte.
Slettet bruker
02.04.2020 kl 00:32 1004

Det er nok et slags pikant behov for selvrealisering som ligger til grunn...
Nærmere forklart her.
https://no.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide

Med å få sitt navn knyttet til noen nye regler, eller enda bedre til en ny lov, vil de på en måte forevige seg selv føler de.
Slik som Platon, Aristoteles, Newton, Leonardo da Vinci, Michelangelo, Mozart, Beethoven etc. etc.

Om du husker fra åttitallet når "alle" skulle på disse personlighetsutviklingskursene, Elsk Deg Selv-kulturen, og bli innesperret på et hotell en ukes tid og drive på med selskapsleker og betale svære summer til et par psykologsjarlataner som hadde blitt utdannet i California, forstår du mer det større bildet.
Prestisje og suksess er sentrale behov i vekstmotivene.

Nå har de misforstått noe hva som burde ligge til grunn for en politikerrolle der det å gjøre et bedre samfunn burde være kallet, og ikke å syge av seg selv.
Med stadige nye lover og regler vil de skape floker der lovene ender opp med å stå i motsetning til hverandre og en evig runddans med akkedering og surr uten like i en nærmest gordisk knutetilstand er etablert og skapt og systemet vil så fortære seg selv i en beråtnelsesprosess til slutt.

Så må de begynne på nytt igjen når alt vakler overende.

Riot
02.04.2020 kl 00:49 992

Coronarelaterade beslut i kammaren

Riksdagen har beslutat om kreditgarantier för lån till företag
Riksdagen har beslutat om möjlighet till uppskov med inbetalning av vissa skatter
Riksdagen har beslutat att regeringen får rätt att utfärda kreditgarantier till flygföretag
Riksdagen har beslutat om ny lag som ska ge regeringen och skolhuvudmän utökade befogenheter kring skolverksamheter

Vi har till dags dato inte fått några avgörand nya lagar.
Riot
06.04.2020 kl 00:22 899


En uppdatering

Coronarelaterade beslut i kammaren

Riksdagen har beslutat om flera åtgärder på skatteområdet, bland annat sänks arbetsgivaravgifter, egenavgifter och den allmänna löneavgiften tillfälligt
Riksdagen har beslutat om tillfälliga regler för bolags- och föreningsstämmor
Riksdagen har beslutat om flera åtgärder, bland annat nya regler för korttidsarbete
Riksdagen har beslutat om kreditgarantier för lån till företag
Riksdagen har beslutat om möjlighet till uppskov med inbetalning av vissa skatter
Riksdagen har beslutat att regeringen får rätt att utfärda kreditgarantier till flygföretag
Riksdagen har beslutat om ny lag som ska ge regeringen och skolhuvudmän utökade befogenheter kring skolverksamheterö
Riot
06.04.2020 kl 02:22 883


Vi i Sverige har bara några förbud...men massor med rekommendationer som skapar oro och osäkerhet.

När kommer ni tillbaka till normalen? Fel fråga, när släpper ni på karantänlagarna?

Slettet bruker
06.04.2020 kl 11:27 852

Hvordan går det med krøsamarja på fattighuset, har hun tilgang til respirator, eller prioriteres de nye landsmenn ?
Fjordgubben
06.04.2020 kl 11:31 847

Hun er for gammel, eldre folk får ikke respirator da disse er reservert «yngre» folk, ref reportasjer om at «alle i respirator er under 60».

Så de som er under 60 kan være glade for akkurat det, de eldre som får denne sykdommen og blir alvorlig syke blir overlatt til seg selv.
CapitaL
06.04.2020 kl 11:42 833

Det kommer nok flere forbud og restriksjoner i Sverige skal du se.. Det må bare dø litt flere mennesker først.
Riot
08.04.2020 kl 23:17 761


Nej, du saknar logiskt tänkande.
Riot
09.04.2020 kl 23:29 725


Frågan är....
Är ni i hytterna nu?
Riot
09.04.2020 kl 23:35 723

Jag frågar därför ett förbud...en lag i Sverige skulle få motsatt effekt.
Är ni hyttan nu?
Redigert 09.04.2020 kl 23:36 Du må logge inn for å svare
CS_invest
09.04.2020 kl 23:56 707

Bare at grave seg ned... dette er Satan selv som har spredt dette over jorden!

Ikke blir fleste immune, smitter som en forkjølelse - og dreper som Spanskesyken...

Dette kommer at ødelegge samfundet som vi kjenner det idag - jakten på penger, makt og ære - kan Dere bare glemme.

Vær fornøydd med tak over hode, vann og mat!!!!

Eneste som kan ta knekken på dette er enten total langvarig isolasjon (type gammel Afrikansk ebola-isolasjon: ALLE går i hytten sin i 2 uker - der hvor sykdom fortsatt er deretter - brennes den ned) - eller en effektiv antiviral medisin. Når ikke antistoffrespons er betydelig - vil heller ikke vaksine ha særlig potentiale!

Og - Dere kan bare avfeie dette med tull - men det er desværre saken her!
Riot
10.04.2020 kl 00:03 700


Alltså min fråga/ tes är grunda från att en lag i Sverige som innebär reseförbud är omöjlig.
Är ni i hytta nu?
Riot
10.04.2020 kl 01:00 688


Jag får tydligen själv komma till slutsattsen att norrmän juger och bedrar staten.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 01:06 684

Har du noen oppdaterte tall fra sverige ?
Riot
10.04.2020 kl 01:15 681


Ja det är väll fyrdubbel dödlighet i Sverige nu.......... men gå förfan inte utanför dörren om statistiken skall hålla över tid.

Slettet bruker
10.04.2020 kl 01:30 676

Her i Nårje har vi noe som kalles primærbolig og noe som kalles sekundærbolig. De lureste av oss som forutså at regimet ville innføre hytteforbud har selvsagt en sekundærbolig istedenfor hytte.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:08 650

Tillater bruk av dyremedisin

Det høye tallet av mennesker som trenger intensivbehandling får konsekvenser for legemiddeltilførselen, og nå har det svenske Läkemedelsverket tatt et uvanlig grep for å kunne sikre at de som trenger medisin får det.

Det kan nemlig bli helt tomt for narkosemiddelet propofol i Stockholm etter påskehelgen, det skriver Sveriges Radio. Legemiddelet er nå rasjonert ut i byen, men dersom det blir helt tomt kan helsevesenet i stedet bli tvunget til å bruke et legemiddel for dyr.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:31 639

De kan jo ty til moonshine eller kølle i bakhue sånn som cowboyene gjorde.