100 - 200.000 vil trolig dø i USA pga. viruset de neste ukene

polemiker
USA 01.04.2020 kl 08:47 1116

Trump holdt i natt en pressekonferanse hvor han ba folk stålsette seg for at det vil blir noen tøffe uker fremover hvor dødstallene vil stige dramatisk. De "håper" på at de kan klare seg med den lavere kurven og hvor "bare" 100.000 vil dø, men frykter det kan bli annå verre.

Det er New York og New Jersey som nå er episenterne og hvor det vil bli en eksplosjon i dødssifferne, men det er hundrevis av byer som står i kø.

USA har som kjent en fedme epedemi som har pågått en stund, og de aller mest ekstreme av disse er i risikogruppen pga. diabetes. I tillegg har de enorme mengder med narkotikaproblemer, hjemløse og ekstremt fattige.
Slettet bruker
01.04.2020 kl 10:08 1098

Hva vil skje med alle pensjonistene i Florida? Guvernøren nekter å ta noen tiltak utenom å stoppe biler med NY skilt på grensa.
Fjordgubben
01.04.2020 kl 10:13 1079

Siden svært mange er pensjonister i staten Florida vil det nok være svært tilrådelig å holde seg unna akkurat den staten framover, tipper det blir et helvete på sykehusene der.

På den andre siden så er det jo veldig varmt der så det skal bli interessant å se om akkurat det har noen innvirkning på hvor hardt rammet de blir.

NÅr det gjelder Europa håper man at epidemien skal fisle ut når det blir varmere, men det er jo en stund til.
Redigert 01.04.2020 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
polemiker
01.04.2020 kl 10:32 1059

Florida er jo som antydet "pensjonist" staten og er vel bare i startgropa. Mulig at utbruddet blir begrenset av temperaturen, men det gjenstår å se.

Samme greia har man i Calefornia, men der er det alle de hjemløse som bor rundt om i byen som utgjør det største problemet. I tillegg til alle de bælfeite med et rikt utvalg av underliggende sykdommer.

Problemet er at når bilder av kortesjer og lastbiler med lik kommer ut i media kan det bryte ut panikk, plyndringer og opptøyer. Dette vil ramme økonomien hardt og vil være noe som forplanter seg over hele verden.
Zorin
01.04.2020 kl 11:00 1035

Temperaturen vil nok heller være med på å gjøre utbruddet værre og større enn bedre og mindre...
Slettet bruker
13.04.2020 kl 10:18 943

Innlegget er slettet
Den tar for seg den metafysiske delen av "virkeligheten" og oppvåkningen i relasjon til dette.
Over a decade of metaphysical research was collected prior to the map's release in mid-2018. Its continual design is produced and updated by Art House—the award-winning, international artist and researcher Champ Parinya.
https://www.greatawakeningmap.co/
Slettet bruker
13.04.2020 kl 20:57 906

Finally Covid-19 fatalities adjusted for population
https://pbs.twimg.com/media/EVVwYznWsAMiOBC?format=png&name=900x900
Slettet bruker
13.04.2020 kl 21:09 896

Takk Larries - m.a.o. en veldig bra kurve for USA, takket være Trump's raske nedstenging og dyktige håndtering.

Kina var ikke med og katastrofen skyldes at de har løyet om situasjonen med full støtte fra WHO!
Det offisielle narrativet worldometers.info melder om 3.341 døde i Kina.

Amir Tsarfati @BeholdIsrael 12t
21 million people died in #China from December 2019 to March 2020, #US intelligence officials conclude
in a classified report for the Trump administration.
The Intelligence report stated that at least 20.9 million of the deaths were linked to #coronavirus.

Dette er Intel som underbygges av business tall fra mobiloperatører:

23. mar. 2020. China's Mobile Carriers Lose 21 Million Users as Virus Bites By...
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-23/china-s-mobile-carriers-lose...

Erna foretrekker å støtte Kina og WHO mot Trump - err'e muulig!!!
polemiker
13.04.2020 kl 23:29 860

21 millioner døde i Kina er nok en smule hardt tatt i. Fasiten ligger nok et sted i mellom 3300 og 21 mill. Trolig i den nedre delen av dette store spennet. At det fort vekk kan være minst 10 ganger de offisielle tallene er det liten tvil om. Sannsynligvis godt over det også. Et sted mellom 50 -100.000 om jeg skulle tippe. Spørsmålet er om vi noen gang får det eksakte svaret.
Slettet bruker
13.04.2020 kl 23:32 854

Din vurdering er nok bedre enn både etterretnings-intel og tall fra teleoperatørene, pole. Vi kan jo si det sånn! ;-)))
Slettet bruker
13.04.2020 kl 23:43 840

President Trump is not firing Dr. Anthony Fauci, the White House said in a statement Monday, warning against speculation after Trump on Sunday retweeted a call for the removal of the nation’s top infectious disease expert. “This media chatter is ridiculous,” said the statement, which was signed by White House Principal Deputy Press Secretary Hogan Gidley. “President Trump is not firing Dr. Fauci.” The statement went on to attack the media, saying, “The President’s tweet clearly exposed media attempts to maliciously push a falsehood about his China decision in an attempt to rewrite history.

Morsomt at WH angriper media for å spekulere i om Trump vil sparke Fauci når Donald retwitrer tweeter med hashtag #FireFauci
polemiker
14.04.2020 kl 00:51 825

Vel, vi kan vel si det slik at min intelligens sier meg at det IKKE er 21 millioner døde som følge av Korona viruset i Kina. At folk sier opp sitt mobil abonnement som følge av manglende arbeid og inntekt eller om folk blir sparket og arbeidsgiver sier opp arbeidstelefoner betyr ikke at folk er døde.

Dette er en gigantisk krise, så at folk i Kina prøver å spare penger med å kutte ned på antall telefonabonnement er ikke så overraskende. Ikke helt utenkelig at kineiske myndigeter også sperrer av visse soner og kutter ut mobilnettet i visse områder. Så når folk blir sveiset inne, kan de for mobiloperatørene virke "døde". Kineserne liker å ha kontroll på ting, og vil ikke ha så mange Youtube videoer fra innsiden av sykehus og karantene leire.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 01:41 807

Jabbe har kanskje fått med seg at Fauci har fremstått i flere MSM i dag om at han var tidlig ute med å advare om corona og FakeNews mener Trump ikke reagerte på advarslene. Det stemmer bare ikke, og Trump setter det hele på plass fordi han har bevis på at han stengte grensen før noen advarte.
Jabbe har ikke redelighet nok til å vise hele bildet - det handler ikke om #FireFauci, men om hvordan MSM forvrenger nyhetene for å sverte Trump. Du burde skamme deg over stadig å bringe løgnene videre uten å dokumentere skiten du farer med.
Her er dokumentasjon, Trump avdekker FakeNews, og dermed har han tilbakevist tweeten fra DeAnna Lorraine som trodde det var Fauci som løy, men det tar ikke Trump stilling til. Dog viser det hvordan Løgnmedia skaper sinne blant folk som tror på løgnene de skriver!

Donald J. Trump @realDonaldTrump 13. apr.
Sorry Fake News, it’s all on tape. I banned China long before people spoke up.
Thank you @OANN
Siter tweeten
DeAnna Lorraine @DeAnna4Congress · 13. apr.
Fauci is now saying that had Trump listened to the medical experts earlier he could've saved more lives.
Fauci was telling people on February 29th that there was nothing to worry about and it posed no threat to the US public at large.
Time to #FireFauci...

Ref. Polemiker - så vil jeg bare si at etterretning henter ikke data fra MSM, og det finnes ikke noe grunnlag verken for deg eller meg å forkaste den intel som er kommet frem. Kina har langt over 1,4 milliarder innbyggere og det er derfor ikke rimelig at de som ble tatt aller mest på senga med viruset bare har noen tusen døde når både USA med over en milliard færre og Europa med over en milliard færre nå har flere titusener hver - det står ikke i forhold. Men igjen, vi vet ikke og Kina har ikke oppgitt ikke riktige tall, såpass forstår alle.

Redigert 14.04.2020 kl 02:04 Du må logge inn for å svare
børst
14.04.2020 kl 06:54 779

1. februar 2020:

"Earlier, countries including Russia, Japan, Pakistan and Italy announced similar travel restrictions.
***** But global health officials have advised against such measures." ******
"
https://www.bbc.com/news/world-51338899

Altså: USA var blant de første som TROSSET GLOBALE HELSEMYNDIGHETER og innførte reiserestriksjoner for Kina.
Case closed.
Redigert 14.04.2020 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
polemiker
14.04.2020 kl 09:30 747

Jeg forkaster slett ikke den "intel" eller fakta om at 21 millioner telefonabonnement er blitt avsluttet i løpet av denne Korona pandemien i Kina, men jeg tror det er spinnvilt å trekke den konklusjonen at de er døde som følge av viruset. Det er derimot du som videreformidler denne konspirasjonsteorien om at "21 million people died in #China from December 2019 to March 2020"

Selv i gamle dager uten smarttelefoner og internett ville det være umulig å skjule 21 millioner døde kropper. Nazistene brukte 5 år på å kvitte seg med 6 millioner døde kropper, og det gikk ikke helt ubemerket hen som vi vel vet. Så at kineserne skulle klare å kvitte seg med 21 mill. i løpet av noen uker, er bare helt absurd.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 11:39 728

"Jabbe har kanskje fått med seg at Fauci har fremstått i flere MSM i dag om at han var tidlig ute med å advare om corona og FakeNews mener Trump ikke reagerte på advarslene. Det stemmer bare ikke, og Trump setter det hele på plass fordi han har bevis på at han stengte grensen før noen advarte."

Jeg vet ikke hvorfor du reagerer på det jeg skrev, Jeg nevnte to ubestridelige faktum.
1. Trump retweetet en tweet som inneholdt hashtag #firefauci
2. WH sendte ut en pressemelding hvor de kritiserte media for å spekulere i om Fauci skal sparkes.

Bestrider du fakta her?

....

Forøvrig erklærte Trump , først på twitter og senere i pressebriefingen, at han og kun han kan bestemme når smitteverntiltak i den enkelte stat skal opphøre.
Hvor han finner dette i grunnloven klarer han imidlertid ikke å svare på . (Tips, 10 ammendment sier at han ikke har denne makten)
Her gjør han sitt beste for å forklare hva han mener:

President Trump: "The President of the United States has the authority to do what the President has the authority to do which is very powerful. The President of the United States calls the shots."

https://twitter.com/thehill/status/1249835003376062465

Gårsdagens pressebriefing er vel blant de verste sålangt. Han vartet til og med opp med en kampanjevideo som Kim Jong Un ville vært stolt av. På et tidspunkt sa han faktisk at media ignorerte Corona krisen til tross for at han gjennom hele februar på twitter og i kampanjetaler sa at medias dekning av corona var deres nye hoax. Her er listen av artikler om Corona fra CNN i månedene januar og Februar.

https://edition.cnn.com/2020/04/13/world/cnn-coronavirus-coverage/index.html
Redigert 14.04.2020 kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:09 717

Så hva mener folket i et par viktige vippestater om hvem som er best egnet til å ta avgjørelser om å åpne opp økonomien igjen?

MICHIGAN
Who do you trust more to provide accurate information about the coronavirus outbreak and how well needs
are being met in your state?

Governor Gretchen Whitmer 55%
President Trump 28%

@HartSurveys
/
@CAPAction
4/6-8
https://cdn.americanprogressaction.org/content/uploads/sites/2/2020/04/13082915/FI12875-National-States-11.pdf

WISCONSIN
Who do you trust more to provide accurate information about the coronavirus outbreak and how well needs
are being met in your state?

Governor Tony Evers 51%
President Trump 30%

@HartSurveys
/
@CAPAction
4/6-8
https://cdn.americanprogressaction.org/content/uploads/sites/2/2020/04/13082915/FI12875-National-States-11.pdf

Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:18 708

Du fortsetter å spre "FAKES not FACTS", jabbe! - Jeg vet nesten ikke om jeg gidder deg mer:

1. Nesten alle tweeter inneholder hashtags, Jabbe. Denne kvinnen argumenterer noe som er feil og trekker konklusjonen #firefauci.
Men hun blir tilbakevist av Trump (som selvsagt har snakket med Fauci) og forteller oss alle at løgnen ikke var Fauci's, men FakeNews spinn på det Fauci selv forklarte i går, nemlig at han hadde svart på et hypotetisk spørsmål (les: media-felle) med et hypotetisk svar!
Trump er som vanlig lojal overfor sin medarbeider og ga en ydmyk Fauci muligheten til selv å oppklare "misforståelsen" som ble spredt world-wide. (Men som f¤ck-wit Jabbe ikke klarer å ta til seg - dere kalles ikke libtards for ingenting!)

2) Selvsagt beskytter WH (og Trump) en nervøs Dr. Fauci - som nå har fått seg en bitter lærepenge gjennom FakeNews at hans spekulerende hypotetiske selvskryt ble dradd ut av sin sammenheng og ble brukt til å skade Presidentens omdømme i hele verden - klart Fauci er redd for at en hel verden skal tro han står i fare for å bli sparket, og han har selv beklaget hendelsen i pressekonferansen i går. Trump har vist storsinn overfor Fauci - og Fauci har ydmykt betalt for sin fadese - slik blir tillit og lojalitet skapt mellom mennesker der det ikke fantes fra før! Learn from the Master, Jabbe!

Som Jabbe kanskje (og kanskje ikke) har fått med seg, så har Trump innført unntakstilstand i USA. Da er loven tilsidesatt og Trump ruler. (På samme måte som Erna med sin Fullmaktslov og en rekke andre statsledere har hermet.)

La meg slippe å høre mer fra deg, Jabbe, du er en komplett idiot, og det er ikke jeg som sier det, men du som selv beviser det

PS. Så minner jeg deg om at det er Guvernørene som styrer hver sin stat - dog under Trump's Administrasjon.
Når man ikke trodde du kunne det kunne komme mer Fake tøv fra deg, så kommer det mer. FakeNews går aldri tom for dritt!

Redigert 14.04.2020 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:22 701

Hadde ikke det normale vært at presidenten slettet tweeten med hashtagen og fyrte av en ny en hvor han sa at dette ikke stemmer og det var en feil? En kan ikke klandre media for å spekulere når presidenten faktisk retweeter "firefauci.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:32 692

Trump viste etterrettelighet ved å kommentere på den tweeten! Det var media som utnyttet Fauci's selvfornøyde skryt, og Trump viser med å svare på kvinnens tweet og tilbakevise Fauci's illojalitet som FakeNews (og Fake det var i og med de "ledet Fauci ut i fristelse" med hypotetiske spekulasjoner). Trump lot ikke kvinnens Tweet få stå uimotsagt og sanke store tilhengerskarer som ville skapt mistillit mot Fauci i folket!

Jabbe - Du lider av TDS - ikke drit deg ut mer, for du klarer ikke forstå dette så lenge du tror FakeNews er sant. Ta deg en pause!

Redigert 14.04.2020 kl 12:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:33 689

"Som Jabbe kanskje (og kanskje ikke) har fått med seg, så har Trump innført unntakstilstand i USA. Da er loven tilsidesatt og Trump ruler."

Trump innførte unntakstilstand i fjor slik at han kunne bypasse kongressen slik at han kunne bygge et prestisjemonument langs Mexico grensen.
Synes du han skal bruke en unntakstilstand til å overkjøre statene om de ønsker å beholde smitteverntiltak, mange av dem har jo også erklært unntakstilstand og det var de enkelte statene, ikke sentralmyndighetene, som satte i gang tiltak.
Er ikke et av mantraene i den konservative bevegelsen at makten skal desentraliseres til statene? Er du uenig med republikanerne her?
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:35 681

NÅ MÅ DU GI DEG, JABBE - DU TENKER IKKE KLART - OG DU SPRER DISINFORMASJON! STOPP!
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:35 675

Fakta er klinkende klart. Trump retweetet at Fauci bør sparkes. At du gidder å kverulere om dette er ganske latterlig.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:37 674

At du bruker capslock for å påstå at jeg sprer disinformasjon gjør det ikke mer korrekt. Du virker desperat.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:45 665

👏
Stående ovasjoner for det innlegget, HF !
Redigert 14.04.2020 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:48 665

DESPERAT?!
Og det skal komme fra deg jabbe?
Du er på forumet 24/7/365, med desperasjonen din, men du ser det selvfølgelig ikke selv.
Kanskje noen rundt deg kunne gjøre deg oppmerksom på det ?
Redigert 14.04.2020 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 12:54 662

"Stående ovasjoner for det innlegget, HF !"

Nå er jo også du kjent for å være en av Havfruens sauer så akkurat dette var unødvendig informasjon.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:11 649

Ingen rundt deg som bryr seg altså?
Manien din får pågå helt uten innblanding.
Sandviken neste.
Enjoy.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:16 647

"Ingen rundt deg som bryr seg altså?"

Skulle noen bry seg med at jeg skriver ganske mainstream meninger? Stort sett alle jeg kjenner vet og sier at Trump er en idiot, uansett partitilhørighet.
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:27 639

Vel med tanke på all tiden du bruker på Hegnar´s Tivoli, så må vel de rundt deg reagere?
Slettet bruker
14.04.2020 kl 13:32 635

Ja nå har jeg tilfeldigvis adgang til dette forumet på alle duppedingser døgnet rundt nærmest uansett hvor jeg befinner meg, så akkurat det trenger du ikke bekymre deg over. Om det er noen du skal bekymre deg for så er det veninnen din med sine Qanon skriblerier. Synes du det er normalt?
Redigert 14.04.2020 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.04.2020 kl 14:57 619

Kan ikke svare på det, da jeg ikke har vert innom de trådene.
Har du?
Redigert 14.04.2020 kl 14:57 Du må logge inn for å svare