høyere aktivitet på rutene fra Brasil og Australia til Kina

Volf
GOGL 01.04.2020 kl 14:42 859

Arrow Shipbroking Group på sin side at det er høyere aktivitet på rutene fra Brasil og Australia til Kina, i tillegg til at det er flere forespørsler fra Brasil.

"Resten av denne uken ser positiv ut med dagens momentum (tirsdag, journ.anm.) i Cape-ratene som har potensialet til å fortsette", heter det i en rapport tirsdag kveld.

Vitol Marine Fuels Pte, et datterselskap av Vitol Group, har kjøpt 100 prosent av Singapore-baserte bunkers-spesialisten Sinanju Tankers Holding, og selskapet vil bli omdøpt til Vitol Bunkers. Alle bunkers-leveringer vil fra 1. april bli utført av Vitol Bunkers, ifølge en Vitol Group-melding tirsdag.

Vitol Group kan samtidig melde at de ikke velger å gå videre med transaksjonen med Grupo Dislub Equador (GDE). Selskapene inngikk tidligere i juli 2019 en langsiktig samarbeidsavtale om å bygge et ledende nedstrømselskap i nordlige Brasil, og som en del av avtalen ville Vitol kjøpe 50 prosent av GDE.

Blant enkeltaksjer oppgraderer Pareto Securities anbefalingen på det greske tørrlast-rederiet Diana Shipping til hold fra tidligere selg, mens kursmålet nedjusteres til 1,5 dollar pr aksje fra 2 dollar, ifølge en oppdatering onsdag.

Meglerhuset hever anbefalingen ettersom tørrlast-ratene bør være forbi det absolutt verste. Pareto-analytikerne fremhever derimot både Golden Ocean og Star Bulk som mer interessante navn å satse på i en tørrlast-bedring, med blant annet mer direkte Capesiez-eksponering.

lars.kjollesdal@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
afur
01.04.2020 kl 15:05 826

Ser vi endelig en slags bunn her... Med Corona under en slags kontroll, er det vel ikke mer en "litt" aktivitet som skal til i disse havnene før vi går mot normale tider. Jeg snur til kjøpsmodus;).