Idex - caset bedre enn noen gang

Slettet bruker
IDEX 17.08.2018 kl 11:13 42781

Vi fikk kanskje ikke de store nyhetene i går, men vi fikk det viktigste og det er at caset er bedre enn noen gang.

Vi skal opp i dag; skjønner ikke at vi går ned? Ser dog at der er flust med kjøpere i boka..

Tipper det plutselig bråsnur til sterk oppgang også i dag.

God helg:)
Redigert 21.01.2021 kl 08:45 Du må logge inn for å svare
Andyo
24.08.2018 kl 00:58 5517

RGT*

Skal ikke se bortifra det med denne potente listen for det som gjenstår av 2H

Key upcoming milestones in 2H 2018
• Shipments in support of production orders
• Customer trials and launches of contact-based solution
• Pilots of dual-interface cards
• Multiple new partnerships

Legger du til at IDEX har sett en økning av interessenter på 3.5x siden Q4 -17 så er bildet komplett

Significant amount of incoming interest
• Customers represent multiple verticals; payment, ID,
access control and other
• Global customer engagements, especially strong interest from Asia, Africa and Europe

http://hugin.info/131532/R/2210931/861005.pdf

Redigert 24.08.2018 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 06:47 5417

Trading messig kan aksjen godt få en tur opp mot 5,5, men for at 5,8-5,9 skal brytes tror også jeg at nyheter må til. Nå har den forsøkt 4-5 ganger og hatt reaksjoner ned med laveste 4,30. Bunnen har blitt høyere og høyere, i denne omgang 4,80, så ingenting kan utelukkes selvfølgelig. Plutselig våkner USA opp og er på kjøperen, da stikker den fort.
Havutsikt
24.08.2018 kl 09:18 5291

Skal vi nok en gang ned å hilse på 4-tallet igjen, mon tro?
Slettet bruker
24.08.2018 kl 09:40 5252

Det er en rar salgside,vi for no se ut over dagen.
Havutsikt
24.08.2018 kl 10:03 5205

Mitt tips er at vi kommer til å gå inn i 2019 UTEN at det har skjedd noe av nevneverdig betydning med IDEX. Selskapet kommer da til å snakke om positive utsikter for Q2/2019, noe som etter hvert forandres til mot slutten av 2019. Slik går nu dagan og åran...
Slettet bruker
24.08.2018 kl 12:17 5111

Enig!! Tror bestillinger kommer Q2 2019
Redigert 24.08.2018 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 12:25 5087

riktig et mega luftslott uten like

skulle ønske det var enkelt å shorte dritten :P

Slettet bruker
24.08.2018 kl 18:29 4909

Jeg tror det kommer bestillinger i høst, 3 kvartal eller før.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 20:17 4824

En tin jeg lurer på. Hvorfor var verdien på Fingerprint Card så høy som det var i aug. 2015 (222 sek) og des. 2015 (118 sek)?
(Dette lurer jeg på for å se om det kan lære oss noe om verdisettingen på IDEX når det blir fart.)
Redigert 24.08.2018 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 20:28 4804

Jeg trodde du har vært aksjonær over flere år PetterJ?
Uansett, fingerprint leverte sensorer til et marked som etterspurte, og kunne sette prisen deretter. Etter kinesiske og andre aktører kom på banen ble prisen presset noe voldsomt og det gikk heller over til at aktørene i bransjen fikk enorm konkuranse og deretter lavere pris pr sensor. Resten av historien er selvforklarende med lavere inntjening osv. :-)

Nå kjenner jeg ikke til nøyaktig hvorfor FING har falt så mye, men jeg vet at dette var en av grunnene til at stort sett alle i bransjen fikk det tøft - også IDEX som falt mye på børs, iom. at forventningene sank.

Det eneste jeg vet om FING er at de hadde en del gjeld, og med lavere inntjening måtte de refinansiere, bare det forklarer en hel del av kursfallet.

At IDEX guider en pris på USD 5 pr sensor med 40% margin er ganske utrolig, og at de sitter med MasterCard som partner forklarer fort hvorfor aksjen er priset som den er. Som jeg har regnet på tidligere snakker vi om titalls milliarder i inntekter dersom de lykkes med 30% av markedet. FING ventes vel å få en større andel, men jeg vet ikke hvilke priser og marginer de opererer med.
Redigert 24.08.2018 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.08.2018 kl 20:44 4754

Som nøytral observatør registrerer jeg NOK EN dag med sterk avslutning for IDEX - akkurat som i går!
Chartet viser ellers en småspennende utvikling!

Dette i STERK kontrast til hva man kunne vente dersom de TROENDE her inne fikk bestemme!
- HAVUTSIKT tror ikke det skjer noe i år - og kanskje heller ikke til neste år!
- PETTER tror ikke Det kommer noen bestilling før Q2/19.
- CLIFF ser et Soria Moria i det fjerne. Et jævla luftslott som han ønsker lukt til Helvete! Også HAN er troende!

Fellesnevneren for alle er at deres tro går på tvers av hva selskapet selv har guidet!
Videre at ingen har noen argumenter for sitt syn! KUN TRO - slik det gjerne er med fanatiske synsere.
Det er mao bare å hoppe over deres grunnløse tanker - TRE manns tro!

Jeg er selv "ikke-troende" - og skal ikke komme med noe så brennsikkert som det de 3 nevnte herrene har bragt til torgs!
Likevel, når jeg ser på chartet - ja så oppfører ikke DET seg i takt med trekløverets tanker!
Chartet begynner å se interessant ut. Det som viser summen av hva ALLE traderne har foretatt seg i aksjen.
Det synes som om de begynner å posisjonere seg!

Mitt tips: "Drit i de troende" - men følg med på hva som skjer i det VIRKELIGE liv - i chartet!

Hilsen Hammers.......som ut fra chartet ikke blir FORUNDRET (ikke TRO) dersom det kommer et kraftig drag allerede i september!
Det er akkurat som det "bygger seg opp" i det chartet!
HVIS det kommer et positivt drag må det trolig ha en årsak! KANSKJE kontraktsinngåelse???
Redigert 24.08.2018 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 21:23 4729

Hammers.
Er enig med det du skriver.
Jeg tror på ledelsen som sier at det i høst eller i løpet av 2018 kommer det bestillinger.
Di må jo ha best grunnlag for å si noe om dette.
Ha en god helg alle sammen.
Mvh
ahk5
Smeg
24.08.2018 kl 21:37 4741

Endelig noe fornuftig her (Hammers)
Mange utålmodige kløner, som forventer nyheter/kontrakter hver dag her virker det som.
Lykke til når dere sitter ute, og må løpe etter når det smeller, for det kommer til å skje! Kanskje til uka, kanskje neste, er bare et tidsspørsmål nå.
Umulig at så mye positivt som Idex har fått til, ikke begynner å sparke fra seg snart.
Til dere som gjerne skal spare en femtiøring på inngang, den blir fort dyr å «spare» når det smeller!
Slettet bruker
24.08.2018 kl 22:17 4701

Samtidig skal vi ikke miste bakke kontakten helt dere. Jeg er fullstendig klar over at mcap ofte ikke betyr så mye i en "euforie" der aksjen bare stiger og stiger, og det kan godt hende at vi kommer til det stadiet etterhvert.

For hver hele krone aksjen stiger, øker mcap med over 500 millioner kroner. Det er ganske heftig og før en større stigning hvor vi snakker om kroner istedenfor ører, så MÅ det en bestilling av betydning til. Det er det beste for oss langsiktige og også tradere. Noe håndfast er alltid det utslagsgivende i et case som IDEX.

Jeg har derfor liten tro på at selskapet skal prises til feks 8kr/over NOK 4 mrd før en avtale og bestilling
er inngått.

Med vennlig hilsen en langsiktig aksjonær, som har sterkt tro på at guidingen til selskapet er til å stole på: bestillinger kommer iløpet av H2-18.
Havutsikt
24.08.2018 kl 22:32 4679

Til: PetterJ
24.08.2018 kl. 20:17

Minner også om at det fredag 27. mai 2016 ble gjennomført en såkalt splitt i Fingerprint Cards aksje. Hver aksje ble delt opp i fem, hvilket også innebærer at den som torsdag 26. mai 2016 hadde en aksje verdt SEK 588, hadde fem aksjer verdt SEK 588 dividert med fem fredag 27. mai 2016: SEK 117,60.

ATH for Fingerprint Cards (FING-B) er for øvrig SEK 682,- (før splitten).
Redigert 24.08.2018 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
24.08.2018 kl 23:30 4631

Til: Fjellreven
24.08.2018 kl. 20:28

Titalls milliarder i inntekter dersom de lykkes med å ta 30 % av markedet, sier du. Selv forholder jeg meg til følgende:

* 2018 vil markere begynnelsen på massesalg av biometriske smartkort med et globalt volum på rundt 30-35M enheter.

* Prisen på fingeravtrykksensorer vil falle betydelig etter hvert, noe som igjen vil føre til at salget av biometriske smartkort øker til et globalt volum på rundt 140-150M enheter i 2019.

* I 2020 vil trolig det globale volumet av biometriske smartkort øke til rundt 280M enheter.

Jeg tenker her på det globale volumet av samtlige typer av biometriske smartkort, selv om jeg er innforstått med at betalingskort vil nå det største volumet. For å utdype dette noe nærmere kan jeg nevne at volumet av betalingskort anslagsvis vil være på i underkant av 100M i 2019 og ca. 200M i 2020.

IDEX guider en pris på ca. USD 5 (NOK 40) pr. sensor med 40 % margin. Legger vi til grunn et globalt volum på 280M biometriske smartkort og en pris på NOK 40 pr. sensor i 2020, vil hele verdensmarkedet beløpe seg til NOK 11,2 milliarder. Jeg bemerker nok en gang at prisen pr. sensor ikke vil være så høy i 2020, samt at det her er snakk om samtlige typer av biometriske smartkort. Jeg har såledles tatt skikkelig i både med hensyn til antall betalingskort og stykkprisen pr. sensor for det nevnte året.

I skrivende stund ser det heller ikke ut til av det globale volumet på 30-35M enheter vil bli nådd i 2018.

Spørsmålet mitt til slutt blir således hvordan du kan hevde at IDEX vil kunne få titalls av milliarder i inntekter dersom de lykkes med ta 30 % av det globale markedet?



Redigert 24.08.2018 kl 23:40 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
24.08.2018 kl 23:50 4721

Besserwisseren "Hammers" kan også med fordel lese det forrige innleget mitt. ?
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
24.08.2018 kl 23:56 4711

Havutsikt.
TIDLIG I dag pratet du bare dritt om IDEX. Bl.a. at det ikke kom noen ordre i år! Mot selskapets guiding!
Var dette for å skape usikkerhet for å kjøpe deg inn???
NÅ i KVELD sier du at markedet vil begynne å ta av i år - med et 10-talls millioner kort.
Mener du at dette skjer UTEN IDEX - siden du mener at de ikke vil få ordre før årsskiftet?

De tallene du opererer med........er også DET TRO, er det FANTASI - eller er det noe du kan belegge?
Til slutt; hvis IDEX IKKE oppnår 10-talls MRD - så tror jeg uansett aksjonærene hadde vært glad for i hvert fall 1 MRD?
Tror ikke DU det samme???

Hilsen Hammers.......en observatør........som synes det kommer en del usammenhengende påstander fra deg!
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.08.2018 kl 00:08 4706

Havutsikt.
Jeg ar absolutt ingen betterwisser ang det fundamentale i selsakpet!
Jeg ser kun på chartet (som fanger opp bevegelsene til summen av ALLE aktører).
Chartet ser ikke så verst ut!

Jeg bruker forresten også å titte innom NorskBulls.com - som har charts basert på Candlesticks.
De har hatt "Stay Long" som signal i IDEX. Det har de hatt i en ukes tid. Altså ingen krisestemning blant de som trader!

Hilsen Hammers
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
25.08.2018 kl 00:18 4686

Til: "Hammers"
24.08.2018 kl. 23:56

1. Les innlegget mitt som du refererer til en gang til før du kommer med mer tullprat.

2. Dersom du hadde gitt deg tid til å lese mine tidligere innlegg ville du også ha fått med deg at jeg har belegg for tallene mine.

3. Minner om at IDEX allerede har en børsverdi på NOK 2.821.952.952,-.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 00:29 6543

Til Hammers

----------------------------------------------------------------------------------------------------
"Som nøytral observatør registrerer jeg NOK EN dag med sterk avslutning for IDEX - akkurat som i går!
Chartet viser ellers en småspennende utvikling!

Dette i STERK kontrast til hva man kunne vente dersom de TROENDE her inne fikk bestemme!
- HAVUTSIKT tror ikke det skjer noe i år - og kanskje heller ikke til neste år!
- PETTER tror ikke Det kommer noen bestilling før Q2/19.
- CLIFF ser et Soria Moria i det fjerne. Et jævla luftslott som han ønsker lukt til Helvete! Også HAN er troende!

Fellesnevneren for alle er at deres tro går på tvers av hva selskapet selv har guidet!
Videre at ingen har noen argumenter for sitt syn! KUN TRO - slik det gjerne er med fanatiske synsere.
Det er mao bare å hoppe over deres grunnløse tanker - TRE manns tro!

Jeg er selv "ikke-troende" - og skal ikke komme med noe så brennsikkert som det de 3 nevnte herrene har bragt til torgs!
Likevel, når jeg ser på chartet - ja så oppfører ikke DET seg i takt med trekløverets tanker!
Chartet begynner å se interessant ut. Det som viser summen av hva ALLE traderne har foretatt seg i aksjen.
Det synes som om de begynner å posisjonere seg!

Mitt tips: "Drit i de troende" - men følg med på hva som skjer i det VIRKELIGE liv - i chartet!

Hilsen Hammers.......som ut fra chartet ikke blir FORUNDRET (ikke TRO) dersom det kommer et kraftig drag allerede i september!
Det er akkurat som det "bygger seg opp" i det chartet!
HVIS det kommer et positivt drag må det trolig ha en årsak! KANSKJE kontraktsinngåelse???"
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Det var dette ordet som jeg glemte jeg ikke skulle bruke da, beklager for dette.
Tro = overbevist (Jeg kan komme med forklaring til hvorfor jeg er overbevist over dette).
(Mulig du også blander "Blind Tro" (overbevisning bygget på ingenting) og "Tro" (overbevisning bygget på kunnskap), men det spiller ingen rolle. Poenget er at jeg mener overbevist.
PS! Først kommer du med anklagelse på at jeg kun er troende og i samme melding kommer du med påstand at jeg brennsikker. Hvilken av dem er det?
Svar: Jeg kan gi deg et svar nå! (Jeg synes du hisser deg ganske så mye opp, fint hvis vi kan ta ned gradene littegrann. Begynne med mine feil, jeg bruker nok feile ord (tro) og jeg ordlegger meg feil i setninger osv. Det jeg prøver å si er at JEG er OVERBEVIST over visse ting. Jeg beklager, og har ikke til hensikt å prøve å si at DET ER SLIK (men tvert imot, bare at jeg selv er overbevist over det). Jeg prøver heller ikke å få andre til å mene det samme som meg, eller å påvirke andre. Men jeg vil enkelt og greit kun dele det jeg er overbevist over med IDEX. Det er min feil at jeg irriterer andre med det, og skal se om jeg kan ordlegge meg annerledes. Er litt vanskelig når det kun er tekst og man ikke er face to face, mange misforståelse. Liker deg jeg Hammer, håper du får en fin natt søvn.
Ellers takker jeg for innlegget ditt, og skal ta alt du har skrevet til betrakning.

mvh
Petter
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.08.2018 kl 00:32 6538

Odi.
- Nok en gang - det FUNDAMENTALE interesserer meg ikke!
- Det tekniske ser pr dd LANGT FRA så elendig ut som det du prøver å få til!
- Det tekniske viser hva som (over tid) VIRKELIG skjer på kjøp/salgssiden.
- DU er EN (liten) stemme - mens jeg ser på summen av HELE KORET! Hva tror du JEG foretrekker?
- Børsverdi: Et IKT-selskap som KANSKJE er på nippet til noe stort (globalt) har gjerne en noe frisk prising.
- Det kjenner du sikkert til???

Hilsen Hammers......som registrerer at du aldri svarer på mine spørsmål - men bare maler på med ditt.
Med din ENE stemme i koret!
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
25.08.2018 kl 00:58 6502

Til: "Hammers"
25.08.2018 kl. 00:32

Du tillegger meg så mange usannheter at jeg ikke finner det bryet verdt å svare på alle spørsmålene dine.

Selv uttaler du at jeg er EN (liten) stemme som du IKKE foretrekker. Hvorfor gidder du da til stadighet å kommentere innleggene mine?

Svaret er nok så enkelt som at du som trader foretrekker å hausse aksjen. Jeg er mer opptatt av å ikke lure "kreti og pleti" inn i en aksje som pr. dags dato er sterkt overpriset. Så ærlige og samvittighetsfulle synes jeg at vi skal være.

Jeg har som tidligere nevnt min beholdning av IDEX-aksjer. Selvsagt ønsker jeg at den skal stige mest mulig, og at jeg på et eller annet tidspunkt skal komme meg ut av aksjen med en fin gevinst. Historien har imidlertid lært meg, og mange med meg, at selskapets ledelse ikke har vært til å stole på. Jeg velger således å avvente til det foreligger positive tall (les inntekter) før jeg slipper jubelen løs.

Enkelte her inne gir uttrykk for at IDEX kommer til å få titalls av milliarder i inntekter. Det er så dumt at jeg knapt nok gidder å lese det.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.08.2018 kl 01:25 6486

Havutsikt.
Jeg ser ikke at jeg har tillagt deg noen usannheter ("troende" er kanskje det verste? - og du baserte deg på TRO).
Jeg har stilt deg noen relevante spørsmål ang dine negative skriverier ila dagen.
Jeg har aldri snakket om noen inntekter for selskapet (slikt har ikke jeg peiling på - det må være andre).
Jeg har kun snakket om kursens utvikling den siste tiden - uten å gå i detalj.

Hilsen Hammers........som har lyttet til musikk i kveld - og samtidig multitasket med litt div annet - inkl å skrive her.

_______________
"Svaret er nok så enkelt som at du som trader foretrekker å hausse aksjen.
Jeg er mer opptatt av å ikke lure "kreti og pleti" inn i en aksje som pr. dags dato er sterkt overpriset.
Så ærlige og samvittighetsfulle synes jeg at vi skal være":

- Jeg skjønner fortsatt ikke hva du prater om! Jeg har ikke hausset aksjen i det hele tatt.
- Dette i motsetning til deg som la ut et par baisse-innlegg tidlig fredag!
- Jeg har KUN opptrått saklig og korrekt og har kun gjengitt det overordnede bildet i chartet!
- Chartet er litt nøytralt, men på tampen til å bli SVÆRT spennende!
- NorskeBulls.com har som sagt "STAY LONG" - uten at JEG legger noen vekt på det!
- Sterkt overpriset: HVIS IDEX skulle være ett av flere selskaper som "vinner verden" - ja er DA 2,8 mrd en overprising?
- Ikke i mine øyne!
- "Natta"
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 02:01 6461

Hammers

I akjseverden MÅ du tåle andre synspunkter enn det ledelsen av et firma forteller deg eller det du selv er overbevist over.
PS! Anbefaler deg å se Netflix episode: 'Skitne Penger' Sesong 1, Episode 3: Shortsalg

Lurer forresten på hvor du ville stått angående aksjeverdien på Valeant. Ville du vært en av dem som hadde stolt på budskapet fra firmaet?
Forresten, Valeant fungerer den dag i dag og man kan fremdeles kjøpe aksjer der.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
25.08.2018 kl 02:35 6450

Til: "Hammers"
25.08.2018 kl. 01:25

Hukommelse er kanskje ikke din sterkeste side; kjære venn. Jeg skal forsøke å hjelpe deg:

* Pratet jeg virkelig bare dritt om IDEX i går?
* Uttalte jeg at det ikke kommer noen ordre i år - at IDEX ikke vil få ordre før årsskiftet?
* Forsøkte jeg å skape usikkerhet for å kjøpe meg inn?
* Svarte jeg deg på om tallene jeg opererer med er tro, fantasi eller noe jeg har belegg for? Du hevder fortsatt at jeg baserer meg på tro.

I går stilte jeg derimot spørsmål om IDEX skulle ned å "hilse" på 4-tallet igjen. Videre så var det mitt TIPS (jeg tippet altså) at vi kom til å gå inn i 2019 uten at det har skjedd noe av NEVNEVERDIG betydning for IDEX. Videre så antydet jeg at selskapet da kom til å snakke om positive utsikter for Q2/2019, noe som etter hvert kom til å bli endret (forandret) til mot slutten av 2019. Utsettelser eller forskyvninger har jo nærmest blitt et varemerke for IDEX. Dette igjen har noe med tilliten til selskapet og dets ledelse å gjøre.

Disse innleggene tolket du altså dithen at jeg bare pratet dritt om IDEX. Mener du virkelig det fortsatt? Skal jeg virkelig ikke ha lov til å komme med et spørsmål og et tips her på forumet? Unnskyld; men har du påtatt deg rollen som administrator her på forumet?

For å gjøre det helt klart: Jeg utelukker ikke at IDEX kan komme til å få én eller flere ordre(r) i år, men jeg tipper at den/de ikke kommer til å være av nevneverdig betydning for selskapet.

Det minste jeg forventer er at du holder deg til fakta før du begynner å kritisere meg.

Ellers så er jeg troende til det meste.

Med all respekt
"Havutsikt"
?
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 10:06 6239

Typisk for bio, it selskaper som THIN, IDEX etc er at ledelsen ved ceo kommer og lover gull og grønne skoger som viser seg å ikke stemme med virkeligeheten

ser at markedet biter på agnet som de har gjort utallige ganger før. ja IDEX kan stige basert på håpet men tilslutt så kommer luftslottet til å sprekke

2,8 mrdnok mcap basert på håp er dyrt i aksjemarkedet og ledelsen blir neppe straffet hvis dritten går konk

god helg :-)
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 22:01 6071

Storskriverne uten referanser eller noe som helst linket til virkeligheten har virkelig kost seg her i helgen. Ganske enkelt å diskutere mot noen som kun bryr seg om TA, og spesielt siden en da kan servere "fundamentale fakta" som ikke hører hjemme noen plass.

Havutsikt, oppfordrer deg til å vise til kilde når du påstår at markedet for biometriske kort er så lite som det du hevder og "forholder" deg til.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
25.08.2018 kl 23:07 6026

Petter: Jeg har ikke peiling på hva ledelsen har sagt - og bryr meg heller ikke. Jeg ser på utviklingen i chartet!
Havutsikt: Jeg er INGEN "kjær venn"! JA, du pratet KUN negativt. Du vrir på egne utsagn. Gidder ikke diskutere med deg.
Cliff: Er du broren til "Cliff-Bjarne".....eller kanskje "Cliff Johnny"? Flere billige klisjeer du kommer med - og NULL substans!

Hilsen Hammers.......som ikke bryr seg stort om IDEX, men det jeg ser av chartet - det SER jeg!
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
26.08.2018 kl 00:42 5971

Til: Fjellreven
25.08.2018 kl. 22:01

Det begynner å bli noen dager siden jeg la ut den dokumentasjonen du her etterlyser. Jeg stoler mye mer på prognoser utarbeidet av eksperter enn hausse- eller hylekoret her inne. For enkelte av dere er det den største selvfølge at IDEX skal få titalls milliarder i inntekter. Snakk om å servere "fundamentale fakta" som ikke hører hjemme noen plass.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
26.08.2018 kl 00:46 5987

Til: "Hammers"
25.08.2018 kl. 23:07

Tusen takk!

Jeg ble på ingen måte lei meg.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Airbag
26.08.2018 kl 01:04 5994

Hammers. Kan du se litt på chartet til Nel? Det er en veldig populær aksje. Tror mange hadde satt pris på det. Jeg hadde satt stor pris på dine synspunkter der ihvertfall.

Beklager at eg tar det opp på en idex tråd...
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Hammers
26.08.2018 kl 01:19 5983

Airbag.
NEL har hatt en jevn og fin stigning fra påsketider i år. Noen utslag begge veier - men jevnt opp!
Kurs stiger over et stigende 10 dg snitt - over 30 dg - over 100 dg. Perfekt!
Volumet er bra - og det samme er de underliggende indikatorene jeg ser på. Perfekt!
Det viktigste: FØLG MED hva som skjer dersom toppen på 3,72 nås....og BRYTES! I så fall et kraftig kjøpssignal!

Hilsen Hammers.......som pr dd IKKE kan se noe negativt jeg kan hakke ned på......?!
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Airbag
26.08.2018 kl 01:28 5977

Takk for kjapp svar!
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2018 kl 01:38 5971

Hammers,

Billige klisjeer? Foreslår at du googler Opticom vedr. Intel avtalen og i nyere tid kan du jo sjekke grafen til NEXT

Markedet biter som sagt på agnet at store ordrer skal komme basert på ledelsens utsagn og hva skjer når ingen ordre(r) kommer?

ja man kan sikkert tjene pæng på å trade denne i en stigende trend, men et luftslott er et luftslott

men for rene TA tradere er ikke trading i luftslott et problem siden de ser chartet, det SER de :-)





Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
AltInn
26.08.2018 kl 11:17 5813

Har investert i Idex og må innrømme at jeg blir litt bekymret over anklager om at hele sjappa er svindel ala Opticom osv. Er meldingene om samarbeid med MasterCard også bare tull?
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Skier
26.08.2018 kl 11:27 5805

Skjerpings, AltInn. Ingen selskaper vil fremme usannheter av en slik karakter. Da vil både konsernledelsen og styret bli dømt og få lang fengselstraff.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
AltInn
26.08.2018 kl 11:32 5806

Håper det er riktig. Jeg har som nevnt investert og er positiv. Men er såpass fersk på børs at jeg leser mye om NANO og IDEX her inne. Det er mye negativt om ledelsen i begge selskaper. Kun det jeg stilte spørsmål ved.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
focuss
26.08.2018 kl 11:36 5803

Kan ikke se at Master Card har dementert noen Idex meldinger. Å tulle med slikt går selvsagt ikke an. Spørsmålet er vel. Når kan vi forvente ordrer og hvor store vil de bli. Ser noen har skrevet at Idex får 40 kr per kort. Det høres jo ekstremt ut. Noen som har noe kunnskap om dette?
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
Havutsikt
26.08.2018 kl 11:46 5780

Er IDEX heldige vil de kanskje få ca. NOK 40,- per fingeravtrykksensor helt til å begynne med. Prisen per sensor vil etter hvert falle betydelig, samtidig som det globale markedet øker.
Redigert 18.01.2021 kl 22:04 Du må logge inn for å svare