PHO- Hva forgår i PHO?

focuss
PHO 01.04.2020 kl 17:47 16592

Hva skjer med Photocure? Svaret på det finner man ikke med en tradisjonell analyse, ingen kan gjøre en analyse som forklarer dagens sterke kjøpsinteresse. Det man kan gjøre er å spekulere, mer eller mindre kvalifisert gjetning.

Spørsmål 1: Kan en slik oppgang komme bare som et resultat av vill haussing fra en skribent på forumet? Med tanke på at mange er godt kjent med potensialet i aksjen så er det vel ikke utenkelig at noen blir nervøse for å bli hektet av når en hausser gir inntrykk av å vite noe fantastisk som andre ikke vet og hiver seg på kjøps knappen. Ubegrunnet haussing i et så nervøst marked som dagens bør folk holde seg for gode til.

Spørsmål 2: Noen spekulerer i short indekning. Er det en god spekulasjon i seg selv? Hvorfor skulle de som sitter short starte panikk kjøp i et marked som dette dersom de ikke sitter på informasjon som ikke er kjent i markedet? Så jeg tenker at er det de som sitter short som står bak så vet de noe. Blodrød børs i Europa og blodrød start i USA, mens OSE i pluss drevet av fisk. Pho driver ikke med fisk.

Spørsmål 3: Er det ulik informasjon i markedet? Ingen umulighet med et selskap med viktig tilstedeværelse i Europa, USA og Kina. Alle disse stedene kan det fattes beslutninger som knapt hovedkontoret i Oslo kjenner.

Spørsmål 4: Kan det komme en børsmelding av stor betydning for selskapet som selskapet ikke har maktet å holde helt tett om før den kommer. Slikt skjer jo fra tid til annen.

Spørsmål 5: DS virker som en handlekraftig CEO. Ligger det avtale med kineserne for bruk av Cysview på bordet?

Som sagt. Analyse er lite til hjelp, alt man har å forklare med blir spekulasjon og spekulasjoner i et nervøst marked kan bevege kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:58 Du må logge inn for å svare
Hardly
01.04.2020 kl 18:05 7858

Spørsmål 6: Eller er det bare Spetalen som er på vei inn igjen?
Haltopen
01.04.2020 kl 18:08 7835

Spørsmål 7. Småaksjonærer som driver kursen? Antall småaksjonærer og volum i aksjen har økt enormt inneværende år.

Spørsmål 8. Var aksjen Oversolgt?

Spørsmål 9. Større aksjonærer ferdig med nedsalg?

Spørsmål 10. Valutaeffekter? Nok vs eur/usd

Spørsmål 11. Et skifte fra olje?

Spørsmål 12. Fond som kjøper seg opp?

Redigert 01.04.2020 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
Merlin
01.04.2020 kl 18:13 7792

Neppe Hansson som kjøper seg inn igjen. De har gjort en kule i NAT med pengene de fikk for Pho.

Dette er vel yngste Spetalen og Tore Aksel Voldberg som kjører kursen. Det er neppe selskapsspesifikke nyheter, da hadde det nok kommet en børsmelding.
Bullinvestor
01.04.2020 kl 18:17 7765

Kan være Gutteklubben grei som er inne, de ser vel opp pumpings potensialet opp mot 70. Med oppgang i morra også, så kommer Hegnar med nyhet på forsiden at Spettet har solgt igjen..
kreinh
01.04.2020 kl 18:19 7739

Det var kanskje shortskvis i dag? Jeg regner med at det er motstand ved 65. Sure børser vil ikke hjelpe oss gjennom motstanden. Hvor har vi støtte nå, 59/60?
Slettet bruker
01.04.2020 kl 19:02 7617

Det som hvertfall er 100% sikkert er at Photocure har blitt kjent.
For et år siden var antall aksjonærer i pho 3273, idag er tallet 6589.
Slettet bruker
01.04.2020 kl 22:07 7343

Kanskje folk skjønner at coronapasienter ikke blir plassert på avdelinger hvor folk behandles for kreft, og at kreften i blæra kan spre seg til andre deler av kroppen hvis den ikke behandles. Tror dere kreftbehandling kan vente?.. Skjønner ikke at dere er så kortsiktige.. Lykke til i softox gutta.. Jezez
Computum
02.04.2020 kl 00:02 7170

Husk at det dør ca 9 millioner av kreft i året. Mot det blir dødstallene fra Corona "pusslete". I hvertfall foreløpig.
Computum
02.04.2020 kl 00:09 7142

Bare 10 mill. kroner gikk inn i NAT. De solgte for over 100 mill.
Predator
03.04.2020 kl 16:35 6695

Spekulasjoner, spekulasjoner.
Inntil videre løfter jeg ikke en finger; om det etterhvert blir mot kjøpsknappen eller salgsknappen får dere bare spekulere i.
God helg.
Redigert 03.04.2020 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
Haltopen
03.04.2020 kl 16:40 6685

Nå har man virkelig en nøtt å knekke i helgen!
Slettet bruker
04.04.2020 kl 12:02 6405

Ja vad er det som skjer i PHO, ja det er ikke mye. Det mangler fortsatt 87 % før att komme tilbake til utgangspunkten 27/2 og
Schneiders presentasjon. Som tilsammen med en overhaussed aksje raste fullstendigt sammen, nær ingen fant noen reelle verdier
som holdt den oppe. Og hausse gjengen var naturligtvis fornøyd nær de sammen med Spetalen kunde selge sine aksjer for over
100 kr fast den langt ifra var verdt det. Og så har de mage att komme efterpå og påstå att de ikke har hausse aksjen.
Og lite på haussegjengen er det vel mange som brent seg på

Og att påstå att Schneider er handlekraftig blir ikke enkelt att dokumentere, da det ende bevislige han har gjort hittils. Er att gjøre
salgsprossen dobbelt så vanskelig, og de selger ikke flere scope nu per selger nu en på Bellete sin tid. Fast de har to typer scope
att selge nu, og de her 5 spinndyre veilederne som ikke klarer overtyge noen att bruke BLC oftare. Det er vel det ende vi vet sikkert
han har gjort. Han vart vel ansatt før att effektivisere salget, om det med de menes att fjerne guiding som han lovte han stod fast vid.
Og skrote pipelinen som han skrøt så felt av. Men blev vel nødt da 28 selgere bare klarte selge 11 scope på 3 månader.

Da hjelper det ikke med nye løfter, da vi ser att han står ikke før noe han seier i vilket fall som helst. Men er meget førnøyd med seg
selv som holder produksjon og leverans av cysview oppe,,men har man inget annet att skryte med. Så er det ikke mye han har gjort.
Men det er jo styret som skall legge føringer før han og se til att saker og ting blir gjort. Men de virker temmligen handlingsforlammet.

Men ett tips burde vare att sparke det der salgskorpset og veiledere, og nær disse krisetider roer seg lite. Og i steden sette i gang en
prosess mot myndigheter og media, som viser hvor viktigt det er att mest mulig BLC behandling skjer polikliniskt. Da den da blir lite
påvirket av virusutbrådt og annet, og er meget kostnadsbesparende før myndigheter. Samfunnet burde jo lære litt i sånne her kriser.
Men om PHO styret gjør det er vel tvivelaktigt, og Schneder tenker ikke ratsjonelt. Så der forventer eg ikke noe.
GRP
04.04.2020 kl 13:00 6344

Trodde koronaen hadde tatt deg nå, men det hadde den ikke, litt lengre mellom dine innlegg nå, og det er bra.
Om du bare hadde tatt siste uke for din måling så ser du at det er en oppgang på 22%
Kan du dra til helvete, jeg mener det, og forresten, god tur, håper vi aldri ser deg mer 🤡🤡🤡
Slettet bruker
04.04.2020 kl 13:04 6331

Til siste mann her, nå må du roe deg ned og heller ta debatten.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 13:49 6271

Å det er hans sett att debattere på, og han er ett skikkelig naturtalent nær det gjeller språkbruket. Og bidrar sterkt til ett interessant
forum, og det har blitt mange av dem. Men om de er sterkt medvirkande til att PHO befinner seg så langt nede på coronas taper
liste skall eg låte vare osagt. Men PHO har jo ett sterkt produkt, som burde fortjent mye større oppmerksamhet i markedet.
Men verken styre eller Schneder har fått det til, og det jo ikke enkelt for visse att erkjenne det
GRP
04.04.2020 kl 15:35 6168

Schneider er opptatt Pafo, du får ikke han, uansett🤡
GRP
04.04.2020 kl 15:39 6154

Ikke noe å bry seg om Polfarer1, Pafo er en sirkus🤡, og må besvares kun på denne måten.
Det beste er selvsagt taushet, da sprekker dem
Slettet bruker
05.04.2020 kl 00:19 5937

Ikke mange som ønsker å bruke sin tid på å besvare innlegg fra pafo, meget forståelig selv om mange har tid nok i disse tider.
Det er meget forståelig selvsagt, svært lite som kommer fra den kanten er verdt å lese, det består seg utelukkende i en vendetta mot DS og styret og har gjort det mer eller mindre siden november 2018.
Det er i det store og hele useriøst det som kommer fra den kanten.
Som jeg har skrevet tidligere, det minner om en ivrig, men fortapt tillitsvalgt som forsøker å selge inn sine argumenter, men poengene forsvinner i rot, dårlig språk, lite sammenheng krydret med sinne, bitterhet og uvitenhet.
FunHouseComp
05.04.2020 kl 02:39 5862

Hva er årsaken til at denne pafo har gjort det til sin livsoppgave å skrive om DS og PHO?
bravi
05.04.2020 kl 08:57 5754

Hva foregår i Pho? Vanskelig å vite, men vil tro fint lite sålenge viruset dominerer i alle markeder.
Det vi med rimelig sikkerhet kan anta er at salget av Cysview er minimalt i alle markeder Us, Eu og Norden, utplassering av skop i Us har stoppet helt opp. Faste utgifter inkl. det som har blitt omtalt som investeringer (les. hovedsaklig lønns og person utgifter) er som tidligere, antar noe reduksjon i reise utgifter. Nye utgifter er etablering av hjemme kontorer til alle. Resultatet i Q2 kommer til å bli helt ræva, lurer på hvor mye cash det er igjen etter det kvartalet.

Det blir spennende å se om nedgangen i utplasserte skop fra Q3 til Q4 fortsetter inn i Q1, her går det ikke å skylde på viruset, i 4/5 av kvartalet var det business as usual.

Husker den trappa som DS presenterte som skulle vise strategien for salg av skop, den hadde en telefon på nederste trinn. Vi få se om DS har tegnet om denne presentasjonen nå med telefoner på alle trinn.
Fevang
05.04.2020 kl 09:41 5697

Noen som vet om det er meldepliktig hvis selskapet foretar permitteringer?

Ellers er det lavmål å be noen dra til helvete.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 10:24 5852

Fevang,
Jeg tror ikke selskapet trenger å melde spesifikt om man permitterer deler av arbeidsstyrken dersom det ikke gir vesentlig effekt.
For Pho sin del vil jeg tro at dersom man permitterer eksempelvis 10 selgere i en periode, trengs ikke dette å meddeles markedet utover informasjon utsendt fra selskapet 19.mars.
Om det jobber 5 pho selgere/personell mot Kaiser Permanente og 5 selgere/personell mot 21st Oncology og disse permitteres for en periode vil ikke dette bety at det ikke kommer til kontraktsinngåelse noen gang, men heller en utsettelse. Dette vil heller ikke gjøre ekstreme bevegelser i regnskapene på kort sikt utover de vi er forberedt på vil komme.

Informasjonsplikt om effekter av koronaviruset
Børsnoterte selskaper har en løpende plikt til umiddelbart å offentliggjøre all innsideinformasjon, det vil si informasjon som er kurssensitiv for selskapets aksjer. Forhold forårsaket av koronaviruset kan potensielt utgjøre slik innsideinformasjon. Dette vil for eksempel kunne være aktuelt dersom deler av driften i selskapet må innstilles eller en vesentlig kontrakt bortfaller. Det må vurderes konkret om slike forhold er egnet til å påvirke kursen på selskapets aksjer. Dersom selskapets resultater mer generelt blir negativt påvirket som følge av koronaviruset, må det også vurderes om det er nødvendig å sende resultatvarsel. Her vil det være viktig å vurdere om resultatene vil fravike vesentlig fra det selskapet tidligere har guidet på.

https://wiersholm.no/nyhetsbrev/saerlige-konsekvenser-av-koronaviruset-for-borsnoterte-selskaper
Redigert 05.04.2020 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 10:40 5808

Siden Kina ser ut til å ha kommet brukbart fra Corona viruset tross alt blir det spennende å følge Asieris sin utvikling framover nå.

Hentet fra q4 transcript:

They are extremely excited about this product. They are -- intend to submit their CTA, Clinical Trial Application, to the Chinese Authorities in late spring, May time frame, which is fantastic, which means they've done their negotiation. They've found a path forward. They're going to start their trials. They expect to have the first patients in this fall, is what they're telling me right now.

Hvorvidt dette utløser milestones utbetalinger og hvor mye vet ikke jeg, men fantastisk flott at denne Cevira avtalen kom i stand på riktig side av pandemien og nå kan bidra positivt framover i regnskapene.
Fevang
05.04.2020 kl 11:42 5745

Takk for svar AndyHagen!!!
Utplassering av Scope ser dessverre ut til å ha stoppet opp; men det er jo forståelig.
Ikke lett å si hvor kursen skal på noen mnd sikt. Jeg synes OSE har klart seg relativt bra i det siste, men det kan jo fort snu videre ned. Og vi har jo alle sett hvordan kursene i enkeltselskaper blir med ned i dragsuget. Jeg beholder min lille post uansett, men kjøper foreløpig ikke mer.
risksøker
05.04.2020 kl 12:27 5682

Vil og si at det er mye spennende som er på trappene i US trass Corona. Har nå sett nærmere på Imagin Medical sin presentasjon;
https://imaginmedical.com/wp-content/uploads/2020/03/Imagin-Website-Presentation-3-9-20.pdf
Som de sier i presentasjonen er det white light som har 90 % av markedet nå. De har en teknologi som de kaller i/Blue Imaging System hvor de bruker både white light og PHO sin blue light og kan ha begge på skjermen samtidig. Nå er PHO avhengig av å selge sin cyesview med KS sin Scope og teknologi. Den er kostbar og kan bare vise blue light på skjermen. Imagin sin teknologi kan brukes på alle Scope og kan derfor åpne opp hele markedet for PHO. Dette vil lette salgsarbeide for PHO betraktelig. Approval processen er i gang med FDA og de har som mål å få den godkjent til høste. Dette vil være et gjennombrudd ikke bare for Imagin men også for PHO som dermed ikke lenger er avhengig av KS.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 12:46 5643

Ja en sak vet vi det er att Schneider har ikke gjort noen tiltak før selskapets agerande i krisen, even om scopesalget sannsynligtvis
stopper opp pga, ulike restreksjoner fremover. Og skall man legge kostnads nivån i Q4 til grunn så blir det ca 160 mil i USA i år.
Og da bør det selges en del scope, om det skall førsvare kostnaden. Og vi ser jo vad Schneider og hans fantastiske pipeline
har fått til hittils. Q4 og 11 scope er semste resultat hittils sen han blev ansatt, gjemført med 20 scope i Q4 - 18. Og Q1 ser vel
ikke ut att bli bedre. Og 2,2 scope per selger per år, kan eg ikke med beste vilje i verden påstå er bra.

Det er jo styret som skall evalvuera Schnedier, og vi i form av GF skall evalvuere styret. Og nær eg kommer med kontrollerbare
påstånd om vad de og Schneider har gjort og ikke gjort, så syns eg det er ynkelig att kommentere meg som person.(typ Andy)
I steden før att motbevise mine påstånd. Vilket de ikke kan, og da kommer det sånne kommentarer

Og skall Schneider nå målet på 70 mil usd i 2023 med dagens bruk av scopen, så må de ha 1400 scope i fullt bruk hele året.
Vilket betyr att de må selge ca 350 scope i året, og da nytter det ikke att komme med 11 stk i kvartalet.
Man skall vare temmligen naiv om man skall tru på sånne resultat, nær man ser på vad han prestert hittils. Og han har heller
ikke kommt med noen forklaring hvordan han skall få det til.
Ni får gjerne kritisere meg som påpeker det, men trur ikke det hjelper på resultatet
Fevang
05.04.2020 kl 12:57 5613

Slik verden plutselig har forandret seg så er det vel svært sannsynlig at guiding for 2023 ikke oppnås.

Ikke godt å si når verden normaliseres, men man må vel anta at selskapet tar grep på kostnadsiden hvis dette drar ut i tid.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 13:06 5595

Helt enig i det du skriver ang Imagin.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 13:12 5570

Pafo.
Jeg er trett av å forsøke å motbevise, argumentere mot deg, du ønsker eller evner ikke å se på andre skribenter sine innspill uansett.
Du har kun en agenda, svartmale og sverte alt som har med Photocure, dets ledelse og styre å gjøre.
Men Cevira tror du visst kan bli bra og det er jo noe, men ikke tilstrekkelig til alene å investere i selskapet, det er derfor lite trolig at at du kan inneha mer enn en lyttepost i selskapet.
Redigert 05.04.2020 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
bravi
05.04.2020 kl 13:25 5553

Imagin kan bli noe som får fart på Cysview salget, men det kunne ha kommet helt uavhengig av DS sin kostbare satsning.
Ser i market update fra 19/3 at det overhodet ikke nevnes at det skal iverksettes kostnads besparende tiltak, det er grunn til å tro at virus krisen vil ha innvirkning på aktiviteten i lang tid fremover. DS kan bruke viruset som unnskyldning for ikke å oppnå siste guiding. Savner å høre noe fra Pho om at de tar noen grep med kostnadene. Det blir lett en sovepute med så stor cash beholdning og ingen større aksjonærer til å passe på.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 13:35 5541

Jeg velger å ha tillitt til at ledelsen /styret fortløpende tar de grep som er hensiktsmessige ift. situasjonen.
140 mill spises fort ved større inntekts bortfall så nekter å tro at dem sitter stille og bare ser på.
Tror forøvrig mye jobb nå kjøres via video. Så skal man heller ikke glemme at det er ikke hele USA som er like hardt rammet, det er deler av landet. Men tror alle må være forberedt på at dette vil ramme også Photocure sine inntekter framover også i Europa og Norden.
Men, jeg ser ikke bort fra at innbetalinger fra Asieris framover vil kunne avhjelpe bunnlinjen betydelig og takk for det.
Redigert 05.04.2020 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Fevang
05.04.2020 kl 13:48 5508

Slik det nå ser ut for meg så blir Q1 2020 ok, men Q2 i år blir svært dårlig. Så da spises kontantene fort opp som du sier.

Da dukker jo spørsmål om emi opp. Men blir det da omtrent til børskurs - eller en dumpingemi??

Caset var vanskelig nok fra før; men viruset har gjort det minst tre ganger så vanskelig.
Uansett har jeg langsiktig tro på selskapet.
bravi
05.04.2020 kl 13:51 5494

AndyH, har dessverre ikke like stor tillit som deg til at styre/ ledelse tar de grep som er nødvendig med å tilpasse utgiftene til situasjonen, spesielt ikke nå etter at HS har redusert. Erfaring viser at i administrasjons styrte selskaper, spesielt i biotek selskaper, er det bukken som passer havresekken. Hadde vært mere trygg på regimet hvis de hadde bare 20-30m i cash, da hadde tiltak tvunget seg frem. Blir feil å bruke eventuelle inntekter fra Cevira til å finansiere satsningen til DS i Us, på tide at den satsningen står på egne ben, ellers sier det noe om at utgiftene for store.

Snart kommer årsrapporten, da vil vi se hvor mye DS og resten av mannskapet kostet i 2019.
Redigert 05.04.2020 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 13:56 5486

Emisjon i Photocure tror jeg ikke vi er i nærheten av.
Selv om det går på tomgang i q2 og q3 og kanskje tildels inn i q4 vil det være inntekter av en viss størrelse, kombinert med Asieris tror jeg en emisjon er lite trolig.
En viss blc aktivitet vil det selvsagt være uansett i denne perioden, det er livsnødvendig behandling for mange pasienter og kuttes ikke tvert av rundt om. Men mindre aktivitet i perioder på tvers av hvor pandemien rammer hardest må man selvsagt anta.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 14:01 5473

Denne situasjonen nå er ekstraordinær og gjelder for nærmest alle selskaper.
I den situasjonen skal man selvsagt kunne avhjelpeses uansett om det er midler fra Asieris, akkurat som man nå bruker oljefondet til å hjelpe AS Norge.
Tror du kan være rimelig trygg på at ED fortsetter å styre økonomien med jernhånd.
Når det gjelder HS er jeg i tvil om hva dem har tilført i praksis.
Jepp, blir spennende å lese årsrapporten
Redigert 05.04.2020 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 14:04 5464

Det jeg ofte tenker på nå i denne situasjonen, hvor hadde vi vært uten Cevira og patent meldingen, kursmessig?
Samtidig har HS pøst ut 2,2mill aksjer og kursen er 10kroner høyere enn da de var ferdigsolgt, det i denne situasjonen.
Antall Photocure aksjonærer er nå doblet siste 12mnd fra 3270 til 6600.
Omsetningen er formidabel kontra tidligere tider, Spetalen har dratt oss inn i media på godt og vondt, et helt annet case nå enn tidligere på så mange måter.
Redigert 05.04.2020 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 14:08 5436

Det er bare tull det som skrives om imagin, de har ingen revlusjonerande teknologi. De andre har to skjermer der de kan se samme
bilde i blått og hvit lys samtidigt. Og ingen klarer selge BLC scope i USA uten tap, det er derfor PHO taper så mye penger.
Og det blir ikke bedre om de skall selge scope åt flere. Og nær det gjeller bruket av eksisterende scope, så påvirkes det minimalt
av corona. Da BLC bare opptar en meget liten del av turbt senger.
Men scope salget kommer att stoppe opp og likeså de her tulleveiledererne som endå ikke får noe utrettet.
Og sånt skall styret se og gi sine derektiv.

Men Cevira kommer att bidra og eg håper att ikke Schneider får lov att sløse bort de pengerne og.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 14:20 5417

Imagin Medical kan bli særdeles bra pafo, spør Ashish Kamat.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 14:39 5391

Ja kan de se mer i blått lys en de andre mener du, nær det gjeller hvitt er det i alle fall det samme.