Hunt vil gi kjempegevinst

ruda
HUNT 02.04.2020 kl 08:19 26064

Det har klaffet godt med Hunt så lang. 3 skip på kontrakt til gode rater, og neste blir levert i Mai. Alt overskudd er lovet utbetalt som utbytte til aksjeeiere, Dette kommer til å bli bra fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Up2you
02.04.2020 kl 08:41 13131

HUNT: POSITIVE OVERFOR MARKEDET, FRISTENDE Å SLUTTE BÅTER PÅ TC -FRYDENDAL
Oslo (TDN Direkt): Hunter Group er positive overfor markedet fremover og ser at en stor andel av VLCC-flåten kommer til å bli brukt til flytende lagring. Med lav kontant breakeven er det samtidig fristende å slutte ut skip på lengre kontrakter på sterke rater.

Det sier administrerende direktør Erik A.S. Frydendal i Hunter Group til TDN Direkt.

Råoljetank-rederiet inngikk tidligere i mars seks måneders timecharter-avtaler for "Hunter Atla", "Hunter Laga" og "Hunter Freya" til snittrater på 80.000 dollar pr dag, mens "Hunter Saga" forblir i spotmarkedet. Når det gjelder resterende skip er det noe Hunter Group vurderer fra dag til dag.

-Med en kontant breakeven på 23.255 dollar pr dag er det selvsagt fristende å slutte ut skip i seks til tolv måneder på sterke rater. Samtidig så skal man ikke undervurdere hvor sterkt spotmarkedet er for øyeblikket, og vi ser at enkelte tror så mye som 200 VLCCer kan bli tatt ut av flåtebalansen for å fungere som lagring, sier han til TDN Direkt.

Han legger til at beslutningen om å slutte båter i spotmarkedet eller på lengre avtaler må veies opp mot blant annet konsekvensene av covid-19 og eventuelle stimulansepakker.

-Vår strategi er å gjøre det som er i aksjonærenes beste interesse, og det tenker vi å fortsette med, sier han.

Selskapet venter på tre VLCCer som er under bygging på DSME-verftet i Sør-Korea, ifølge årsrapporten. Frydendal sier til TDN Direkt at de er optimistiske til at de skal få skipene levert i tråd med det rederiet har rapportert.

lars.kjollesdal@tdn.no
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
02.04.2020 kl 09:00 12955

Dette ser utrolig bra ut. La båtene gå ut i spot til sinnsyke høye rater eller til T/C til utrolig høye rater, vinn-vinn. I tillegg bygges det så å si ikke nye båter, så når
det igjen skal fraktes normalt med olje er det få båter og ratene vil holde seg sinnsyke høye.i lang tid. Det skal godt gjøres å finne bedre steder nå enn i Tank og spesielt i Hunter med lav gjeld, lave kostnader og et dyktig styre og ledelse.....
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
02.04.2020 kl 09:59 12727

Jeg er sikker på at de som kjøper og selger Hunter hvert sekund ikke har noen anelse om hvor mye penger Hunter vil tjene i 2020.
De kan fort sitte igjen men netto kr 2.00 til kr 2.50 pr aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
really
02.04.2020 kl 10:00 12690

Hvorfor er Saga på vei fra China til US via Atlanterhavet? Går det oljelaster den veien? Langt om de går i ballast..
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
ruda
02.04.2020 kl 10:28 12480

Utrolig at vi nå kan få Hunt på billigsalg
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
spekulator
02.04.2020 kl 10:33 12421

Det er ikke mennesker som selger å kjøper her, men meglernes algoritmemaskiner. Innstilt på oljepris opp, tankaksjer ned, og motsatt. Ingen logikk her, maskinene kan ikke lese ratepriser for båtene.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
02.04.2020 kl 10:41 12335

Shale produsentene i Usa går vel konkurs med disse olje prisene så de har kanskje behov for å importere ??
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
kelle
02.04.2020 kl 11:16 12169

really
Tror nok H. SAGA er på vei til Corpus Christi for å laste. China har vel forpliktet seg til å kjøpe en del olje fra USA. Men hvor denne lasten skal, vet jeg ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
really
02.04.2020 kl 11:37 12067

Det gjør de sikkert etter hvert, men akkurat nå pumper de alt de kan for å få noe cash inn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
02.04.2020 kl 12:32 11839

Det kan gå mot at Hunter kjører 6mnd t/c på nesten hele flåten . Eller kanskje enda lengere på store deler av flåten. Da er de som i dag frakoblet fra oljepris tradingen i lang tid.
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
MartinBangkok
02.04.2020 kl 13:56 11528

Takk Baltisk :-)
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Hammerix
02.04.2020 kl 14:42 11345

https://www.tradewindsnews.com/tankers/hunter-group-strikes-another-vlcc-charter-deal/2-1-786490
Hunter Disen leies ut i 18mnd til Trafigura til 60k per dag
Redigert 21.01.2021 kl 06:25 Du må logge inn for å svare
Sjøbris
02.04.2020 kl 14:52 11609

Flotte nyheter. Fredly sikrer inntekt fremfor å gamble med spot markedet. Har en sterk følelse om økende skipsverdier fremover.
oppturen
02.04.2020 kl 15:12 11473

Er Hunter Disen levert fra verft ? Det er vel det som skal leveres 20. Mai etter kontrakt.
1,5 år til 3 ganger kostnader det må være veldig bra.
:-)

Q3 er allerede sikret 200millioner i overskudd på 4 båter. Så er det en på spott i tillegg.
Redigert 02.04.2020 kl 15:14 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
02.04.2020 kl 15:16 11433

Med denne raten og lengden vil denne båten på 1 år gi en netto cash pr aksje på kr 0.25 -:)
Ganger vi dette opp med minst 7, får vi kr 1.75 pr aksje, men flere båter er på 80K rater og noen vil gå i spot så mitt tips på
kr 2.00 - 2.50 pr askje er ikke så gæli.... Blir bra med utbytte her ja, og båtene stiger jo bare i verdi fremover.
oppturen
02.04.2020 kl 15:24 11342

Må vi huske på at Disen ikke blir levert før nå i Q2 og at to til kommer iløpet av sommeren. Så 1,5 i utbytte for 2020 blir bra.
Men bevares PE på under 3 !!!
Og risiko blir med ett liten for neste år. Denne kontrakten alene holder på utgiftene til 3 båter ! For hele neste år
PSI- Investor
02.04.2020 kl 15:29 11300

Veldig bra å sikre gode inntekter så lenge!
Cutter
02.04.2020 kl 15:35 11227

Ser dette overalt. Burde ikke dette vært børsmeldt hvis det er riktig?
Freecashflow
02.04.2020 kl 15:39 11188

Et rederi trenger ikke melde inn alle sine sluttninger... se på Frontline med 100 båter pluss.. det går ikke
Cutter
02.04.2020 kl 15:43 11147

Er klar over det. Men en 18 mnd kontrakt er vel lov å kalle kurs sensitivt for et relativt lite selskap?
Slettet bruker
02.04.2020 kl 15:50 11094

Når HUNT børsmeldte den forrige t/c slutningen
https://newsweb.oslobors.no/message/498679
sier det seg selv at de også MÅ børsmelde nye t/c slutninger.
Freecashflow
02.04.2020 kl 15:56 11007

I følge computerene på ose og daytraderenen så var denne kontrakten dårlig nytt for hunter -:)
eike
02.04.2020 kl 16:07 10937

Hva koster en sånn tanker? og hvor mye tjener denne båten inn på 18 med. Ca tall!
eike
02.04.2020 kl 16:08 10924

På 18 måneder skal det være.
oppturen
02.04.2020 kl 16:13 10874

Den koster ny $86 mill.
Den har finans og driftskostnader på ca $23.500 for dag ( lån nedbetalt på 16 år)
Kontrakten vil da gi et overskudd på $20.000.000,- for hele 1,5 års perioden.
Ca 575mill aksjer blir da ca $0,035 eller ca 35 øre PR aksje i overskudd.
Redigert 02.04.2020 kl 16:15 Du må logge inn for å svare
eike
02.04.2020 kl 16:13 10859

Smisen skrev 200mill ca
Er vel en bra sparebøsse dette da.
Smisen
02.04.2020 kl 16:36 10737

Det er 1 båt, regner med resten går inn til trafigura også til +-samme rate. Man får snart reprising av stålet også. Det er da dette begynner å bli interessant. Regner med at verdiene kan stige med inntil 40 mill usd per stk.
Baltisk
02.04.2020 kl 16:44 10684

En VLCC av den typen ble kjøpt for 86 millioner. Euronav kjøpte i februar 4 tilsvarende skip for 93 millioner dollar. Dette var skip som Hunter opprinnelig hadde opsjoner på å bygge for en stund tilbake, som de ikke utøvde. Dermed hadde Daewoo bygget helt tilsvarende skip klart for salg, ettersom at skipene fremdeles ligger på verft kan og har noen mnd før det blir ferdigstilt kan man forvente 93 millioner å være fornuftig, Skal hunter selge skipet sitt nå som resale er markedet sist omsatt 100 mill. Det er vanskelig å si hva dagens marked verdsetter en slik båt da det ikke har vært noe særlig kjøp/salg av resale skip den siste tiden. I januar ble en vlcc solgt for 107 millioner, men prisene har falt endel.

Med 60 000 dollar dagen med Break even kostnader på 23 000 dollar dagen, så tjener båten netto 37 000 dollar dagen. Dette blir etter 540 dager (18 måneder) Netto 19,8 millioner dollar.
Redigert 02.04.2020 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
kelle
02.04.2020 kl 17:08 10561

Enighet mellom Saudi og Russland om å kutte 10.mill. fat pr./dag løfter oljeprisen 20%
Tror det var et meget fornuftig trekk å inngå en TC 18 mnd til 60.000 pr.dag.for nybygget. Dette ser meget lovende ut.
BenRedikFF
02.04.2020 kl 17:56 10364

Juryen er fremdeles ute på om Trumpet fridikter eller snakker sant. https://e24.no/olje-og-energi/i/zGJlMK/russland-avviser-paastand-i-trumps-olje-tweet
Kaisovski
02.04.2020 kl 18:02 10323

Burde ikke avtalen være børsmeldt, om den var ferdigstilt?
Kan dette stikke kjepper i hjulene for avtalen?

Over 8% av børsverdien i profitt på én avtale, på én båt eventuelt..
kelle
02.04.2020 kl 22:46 9849

Det ble så stille på tråden. Børsmeldt eller ikke. Vi bør vel være kjempe fornøyde med avtalen som ble inngått i dag. Men slik det ligger an akkurat nå kan det se ut for at det går an å få den ennå litt billigere i morgen. Ned mot 4,20 eller kanskje ennå lavere. Frontline ned over 16% i USA
Skal benytte anledningen til å fylle på litt ekstra. Med de avtalene som alle rede er inngått, bør det bli et meget bra utbytte, selv om en ikke kan forvente å inngå slike innbringende avtaler i fremtiden.



Skal benytte anledningen i morgen til å fylle på litt ekstra
Geezer
02.04.2020 kl 22:51 9817

Dagens nyheter var BULL. 18 måneder til $60.000 er meget pent. Jeg øker beholdningen i morgen. Ser for meg store utbytter fremover.
fastinvest
02.04.2020 kl 22:59 9763

Hvorfor er alle så positiv til Hunter? De vil vel ikke ha utbytte før q4, kursmål er rundt 5-7kr som ikke gir så veldig mye oppside.
Finnes jo mange andre shipping selskaper. Noen som kan forklare meg hva som gjør Hunter så aktuell?
oppturen
02.04.2020 kl 23:13 9688

Risikoen er veldig lav nå
Slettet bruker
03.04.2020 kl 00:22 9493

Papir/eAvis utgaven av TradeWinds kommer ut ukentlig, fredag. Skummet igjennom dagens utgave, ikke ett ord om at HUNT har inngått en 18 måneders t/c (med Trafigura) til $60.000/dag.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/hunter-group-strikes-another-vlcc-charter-deal/2-1-786490
Så det er nok et rykte, inntil bekreftet av Hunter med børsmelding.

Men det er en lengre artikkel om at asiatiske verft sliter pga nær null ordrer for nybygg. DSME, de som bygger skipene til Hunter, har hittil i år fått ordre på 1 ny VLCC.
http://vxz.eu/2020-04-03__TW_1__Forsiden

Redigert 03.04.2020 kl 00:23 Du må logge inn for å svare