Høegh LNG til himmels!

msmekk
HLNG 02.04.2020 kl 11:45 3020

Prisen for HLNG er nu ca 75 mill dollar. Det er vel prisen for 1 stk fartøy, tar vi med gjelden ligger vel NAV på langt under 0,5.
Er ikke umulig med en 3 dobling her rimelig raskt. kontroll på corona og noen få glad nyheter tror jeg denne vil gå amok! Det er ikke så lenge siden den var i 100, nå er den på 12. At det går an kan en spørre, seg, men gode muligheter har åpnet seg for den tålmodige som fortsatt har midler klar. Fikk idag brev fra DnB om at innskudsrenten var -0,4%. Krutt for aksjemarkedet
Redigert 20.01.2021 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
msmekk
02.04.2020 kl 23:46 2901

Ser ut som det blir full gas imorgen med Flex i ledelsen!
Ray_m
03.04.2020 kl 03:00 2833

Innskuddsrente -0,4? Da har du langt lavere rente enn det som beskrives på deres hjemmeside, altså løgn fra din side..
Martin10
03.04.2020 kl 06:58 2770

Enig i at kursen for HLNG er latterlig lav. Her går forretningen som vanlig, er det nettopp børsmeldt. Man har refinansiert lånet til Independense med lavere renter. Det siste som ble meldt fra selskapet er at de har inngått avtale med Kypros om å starte opp en terminal der. Gallant fikk også nylig et 7 måneders oppdrag til markedsmessige betingelser. Som aksjonær i rederiet kan en også forvente utbytte hvert kvartal. I 2019 ble det i alt utbetalt 0,1 dollar pr aksje. Det vil si godt 1 krone.
Ser ikke bort i fra at det i bransjen vurderes muligheter for sammenslåinger for å ta ut synergigevinster. Ny aksjonær i HLNG er en av de største aksjonærene i et annet gasselskap. BW Group kjøper seg opp i andre gassrederier. Gunstige gasspriser for tiden gir også et insitament for å bytte ut forurensende kullkraft i store deler av Asia og andre deler av verden. Jeg har trua på at en investering i HLNG kan kaste bra av seg på dagens nivå.
msmekk
03.04.2020 kl 14:52 2559

Kan noen andre som har fått brev fra DnB bekrefte dette?
Renten er satt ned til 0,0% (- 0,4%) betyr at med gebyrer så er renten med gebyrer -0,4%)
Gull for aksje markedet !
Bullebajas
03.04.2020 kl 15:08 2524

Vær obs på likviditeten i HLNG. De fikset en revolver fasilitet for litt siden med sikkerhet i Höegh LNG Partners aksjene, som jo har stupt. Så legger man til potensielt ingen FSRU kontrakter, at de må operere skipene i ett svakt LNG shipping marked til svake rater, obligasjonsgjeld som forfaller som bruker dagens likviditet og at de da ikke har tilgang til like mye likviditet som noen mnd siden, så er det litt fare på ferde...
Slettet bruker
03.04.2020 kl 15:19 2499

Sommeren 2015 var HLNG på ca. kr. 130. Idag, snaue fem år senere, er kursen i øyeblikket kr. 11,40. Det innebærer at kursen har falt til godt under 1/10 fra toppunktet på snaue fem år.

Jeg kjenner ikke til HLNG og ble oppmerksom på situasjonen rett og slett gjennom denne tråden.
Og derfor tør jeg spørre: Hvordan er fremtidsutsiktene til rederiet, til LNG, og hvorfor har kursen falt så mye?
msmekk
03.04.2020 kl 15:48 2459

Det er jo i FSRU kontraktene pengene ligger så det er jo et poeng i det, Med en renere verden er man nødt til å fase over fra kull til gas. Det er her Høegh ligger fremst i verden med store og små re-gasifiserings skip. At disse skal seile bare som befraktere tror jeg ikke på. Når noen av de mange kontraktene som er i markedet materialisere seg vil Høegh gå amok.
Bullebajas
03.04.2020 kl 16:55 2391

Helt enig i LNG som energikilde, men spørsmålet med tanke på Høegh er om det blir med de i førersete. De har vunnet forsvinnende lite FSRU kontrakter og det meste har gått til helt andre aktører. Dette kan kundene nesten gjøre selv.

Så tror nok likviditets situasjonen til høegh vil være i fokus de neste 1-2 årene desverre
tapogvinn
03.04.2020 kl 19:42 2306

Har du en link hvor det fremkommer at Bw Group kjøper seg opp i HLNG? Jeg har fått med meg at de har kjøpt en del i Flex og mye mer i Golar, men HLNG har tydeligvis gått meg hus forbi.
Martin10
03.04.2020 kl 22:07 2211

En av de største aksjonærene i HLNG er også stor aksjonær i et annet gassrederi Golar LNG. Cobas Asset Management flagget en eierandel på15,6% i HLNG den 4.03.2020. Samme firma er også 3 største aksjonær i Golar LNG med 7.5%. Jeg har ikke skrevet at BWLNG har kjøpt seg inn i HLNG, men at de nylig investerte i et annet gassrederi (Flex).
tapogvinn
03.04.2020 kl 22:42 2178

ok, jeg misforstod det du skrev her; "Ny aksjonær i HLNG er en av de største aksjonærene i et annet gasselskap. BW Group kjøper seg opp i andre gassrederier".

Takk for oppklaringen.

Redigert 03.04.2020 kl 22:43 Du må logge inn for å svare
investorAR
06.04.2020 kl 19:43 1947

Hva tenker man om HLNG fremover? Kom melding i dag om at de trekker utbytte fremover, det var vel som forventet, samtidig virker det som selskapsledelsen tar preventive aksjoner for å sikre at de kommer seg greit gjennom krisen. Dette gjør det mer attraktivt tenker jeg å gå inn på et langsiktig perspektiv. Eller har jeg misset noe her?

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/04/06/7515911/hoeegh-lng-trekker-utbytte
Moffsi
06.04.2020 kl 20:35 1876

Personlig tenker jeg at det må være veldig positivt at de tenker worst case, og heller sikrer likviditet... Håper og tror markedet tar dette positivt!! Det sikrer jo en solid fremtid!
msmekk
06.04.2020 kl 23:11 1742

Ser de skriver at driften går nesten som normalt nå, men tar sine forholdsregler om dette skulle bli langvarig. Dette var vel noe en kunne vente av en ledelse som er seg sitt ansvar bevisst. Sikrer likviditet i et noe vanskelig marked for tiden men det skal ikke store pressemeldinger på den positive siden før Høegh går til himmels1