Enda en eksplosiv nyhet!

ToffeeMan
SOFTOX 02.04.2020 kl 15:18 25711

Statens legemiddelverk i Norge har godkjent SoftOx sine nye produkter for overflatedesinfeksjon

Statens legemiddelverk i Norge har godkjent SoftOx sine nye produkter for overflatedesinfeksjon Følgende produkter til overflatedesinfeksjon er nå godkjent av Statens legemiddelverk: • EffectDes Overflatedesinfeksjon – Virucidal • SafeDes Overflatedesinfeksjon – Virucidal • VESO Overflatedesinfeksjon – Virucidal Produktene er godkjent for teknisk bruk i helse- og sykepleie. SoftOx lanserer nå sitt produkt VESO Overflatedesinfeksjon - Virucidal «Powered by EffectDes» for overflatedesinfeksjon, produktet har basert på samme teknologi som selskapets hånddesinfeksjonsmiddel. Overflatedesinfeksjonsmiddelet VESO Overflatedesinfeksjon - Virucidal «Powered by EffectDes» vil bli distribuert i samarbeide med VESO som distributør og vil være tilgjengelig i markedet i løpet av kort tid. Mer informasjon følger.

Redigert 21.01.2021 kl 09:01 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
04.04.2020 kl 10:32 6482

Noe høyere, ja, men håper ikke SoftOx skor seg på krisen. Prisen må være fornuftig og SafeDes/Antibac må klinge godt i folks øre også når pandemien er over!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
ragnara
04.04.2020 kl 10:48 6455

I den situasjonen vi har nå antar jeg at man kan få solgt nær ubegrenset volum. Finnes det muligheter for midlertidig ekstern økt produksjonskapasitet? I og med at væsken ikke inneholder alkohol bør den vel kunne produseres på utstyr som normalt brukes til såpe og andre rengjøringsmidler?

Lilleborg?
Sikkert mange andre mulige produsenter som kanskje til og med opplever lavere etterspørsel om dagen..
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Lazz
04.04.2020 kl 11:17 6377

Kunne ikke vært mer enig Londonmannen. Har tidligere sagt at de som ikke se det får bare ha det så godt .Sammenlikn hva SoftOx har gående mot andre Biotek selskaper i disse tider, så skal en se hvor billig den er.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Springer
04.04.2020 kl 12:14 6276

Helt enig med deg London.
Det eneste jeg ser som potensielle utfordringer er distribusjon og patenter.
- Det kan vel ta tid få på plass avtaler, og finne distriubusjon i andre land?
- Hvor lett er det for BP å kopiere produktet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
auxe
04.04.2020 kl 12:26 6221

Jeg tror fantasien ikke strekker til om hvor stort dette kan bli
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.04.2020 kl 14:26 6063

I henhold til Q4 19 rapporten er de allerede i samtaler om distribusjonsavtale i Europa.

« Continued dialogue with European players for establishing a distribution partnership for SoftOx hand disinfectant products outside the Nordic and Baltic countries»

Hva angår patenter hevder ledelsen i torsdagens presentasjon at deres produkter er godt beskyttet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
bj111
04.04.2020 kl 14:51 5989

Kan vel være en ide å se hvordan folk tenker og innse at flertallet i befolkningen ikke kjenner til Softox og deres produkter. En butikk kan henge opp en beholder med hva som helst og kundene er fornøyde. Hvor mange tror du ser på innholdet i beholderen? Kanskje 1 av 1.000.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
bj111
04.04.2020 kl 14:59 5963

Selvsagt er det bare en våt drøm og totalt urealistisk. Gikk bare trøtt på å fortelle folk som ikke gidder å lese presentasjonen eller se på videomøtet hva det er skakk om. Folk bør sette seg inn i dette andre steder enn på dette forumet. Har sansen for positive og kritiske meninger fra folk som har sett på materiellet som foreligger fra firma ikke de som hopper inn her fordi de har lest at aksjonærer er positive. Forumet kan brukes til å bli oppmerksom på et firma. Softox ble jeg oppmerksom på grunnet Repsol sine skriverier men kjøpte ikke før jeg selv hadde vært inne på deres sider og gjort med opp en mening. Det koster vel at kursen min ble kr 10 høyere enn den trengte å bli men det er bedre enn å kjøpe noe en ikke vet hva er. Mye søppel som omtales positivt på dette forum.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.04.2020 kl 15:29 5898

Helt enig med deg. Forumet er greit som et sted å bli oppmerksom på et selskap, men innleggene våre er alt for subjektive til å danne grunnlag for avgjørelser om man skal investere. Til det bør man hente inn informasjon fra helt andre kilder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 18:38 5679

LM - jeg har tatt oppfordringen med å høre på presentasjonen og lest de siste børsmeldingene. Du/flere har tydeligvis satt dere grundig inn i selskapet. Jeg håper du/ev andre kan svare meg på følgende;

- Hånddesinfeksjon; Riktig at kapasiteten på 45 000 flasker pr dag (som de vil ha på plass i slutten av mai, og hvilket de mener de vill ha null problemer med å selge), kun knytter seg til det nordiske markedet? De trenger godkjennelse (fra Sverige) for å få tilgang til det europeiske markedet (egne EU regler) - hvor de nå har sendt inn alt av nødvendige dokumentasjon (kliniske resultater mv) - hva er det som ev skulle gjøre at de sier nei (nå som vi står mitt i Covid 19 pandemien og dette er det desidert beste produktet (ift effekt mot virus/bakterier + mye mer skånsom mot huden)? Her kan en forvente svar alt fra i morgen til 5 måneder? Jeg forstod at Spania allerede har vært i direkte kontakt med selskapet? Riktig at det totale markedet (hele verden) er på 33 billioner dollar årlig?

- Børsmeldingen 2. april; Selskapet fikk godkjennelse for produkter relatert til overflatedesinfeksjon - hva er størrelsen på markedet her?

Riktig forstått at en også forsker på medisiner - til å bekjempe virus?

På forhånd takk
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
SoriaMoria
04.04.2020 kl 19:17 5602

Det må være 33 milliarder? Amerikanske billioner?

Ellers ville det være 4000 dollar per menneske på jorden 🤑😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.04.2020 kl 19:37 5553

M73102
«Hånddesinfeksjon; Riktig at kapasiteten på 45 000 flasker pr dag (som de vil ha på plass i slutten av mai, og hvilket de mener de vill ha null problemer med å selge), kun knytter seg til det nordiske markedet?»
- Nei, såvidt jeg forstår er 15k tiltenkt det nordiske markedet, mens ny produksjonslinje på 30k flasker, som vil være i full drift fra slutten av mai, er tiltenkt det ledelsen vet vil komme når EU-markedet utenfor Norden åpnes på. Men, vær klar over at dersom SoftOx kan bli kvitt 15k flasker PR dag i det nordiske markedet med 26 mill innbyggere, så skulle de kunne bli kvitt nær 250k flasker til et EU marked med 426 mill innbyggere utenfor Norden. En produksjonsøkning på 30k flasker PR dag vil kun dekke 12,2% av et slikt behov. Følgelig tilsier matematikken, basert på det ledelsen sier om salget i det nordiske markedet, at SoftOx kan utvide produksjonen for EU markedet svært mye før markedet er mettet.

«De trenger godkjennelse (fra Sverige) for å få tilgang til det europeiske markedet (egne EU regler) - hvor de nå har sendt inn alt av nødvendige dokumentasjon (kliniske resultater mv) - hva er det som ev skulle gjøre at de sier nei (nå som vi står mitt i Covid 19 pandemien og dette er det desidert beste produktet (ift effekt mot virus/bakterier + mye mer skånsom mot huden)? Her kan en forvente svar alt fra i morgen til 5 måneder?»

- Nei, jeg vet ikke hva som skulle hindre en godkjennelse. Ledelsen sier på presentasjonen at dokumentasjonen oppfyller alle krav som EU sitt nye regelverk setter. Med den situasjonen vi nå står i tilsier at søknaden burde få raskt svar. Behovet ute i Europa, spesielt Spania, Italia og Frankrike er skrikende. Her kan vi derfor forvente en positiv melding meget raskt.

«Jeg forstod at Spania allerede har vært i direkte kontakt med selskapet?»

- Det hevder ledelsen i presentasjonen. Men inntil godkjennelse foreligger er SoftOx forhindret fra å levere. Men jeg vil tro at uten den 30k flasker produksjonslinjen operativ, ville de også hatt problemer med å etterkomme bestillingene fra EU. Men jeg føler meg rimelig sikker på at produksjonen på 45k flasker PR dag fra slutten av mai vil bli revet bort, samt at ledelsen vil ha bestilt en eller flere nye produsjonslinjer når den tid kommer. Alternativet er å få andre produsenter til å produsere for SoftOx.

«Riktig at det totale markedet (hele verden) er på 33 billioner dollar årlig?»

- Det er hva ledelsen presenterer på presentasjonen. Men her må man huske på at billioner trolig er det vi i Norge benevner milliarder. Fortsatt et særdeles voksent marked.

«Børsmeldingen 2. april; Selskapet fikk godkjennelse for produkter relatert til overflatedesinfeksjon - hva er størrelsen på markedet her?»

- Det tallet kjenner jeg ikke til. Men enkelte her inne har hevdet at det er minst like stort som det for hånddesinfisering.

«Riktig forstått at en også forsker på medisiner - til å bekjempe virus? «

- Her tror jeg andre kan svare bedre enn meg. Men lytter man til presentasjonen så snakkes det om kliniske eksperiment frem i tid. Blant annet da det blir spurt om selskapet trenger snarlig finansiering.

Håper jeg ikke forvirret deg. Ha en riktig god Påske! Hold deg unna corona! ;-))


Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 19:57 5509

Tusen takk for utfyllende svar LM!👍 Det var veldig oppklarende. Det er selvfølgelig vanskelig å beregne verdien (og fremtidig overskudd) når en ikke vet kostnadene/fortjenesten selskapet har på hver flaske (forstod at ledelsen ønsket å holde det tett til brystet - men selv med (bare) 45 000 flasker pr dag, virker det å være et stort potensiale (kun knyttet til dette produktet) - selv etter at kursen har steget til over kr 100. Dersom selskapet får tilgang til Europa i løpet av kort tid, kan dette bli veldig innbringende. Får tenke videre på dette i løpet av helga.

Du har helt rett - jeg mente selvfølgelig 33 milliarder dollar (amerikanske 33 billions)😀

Riktig god påske til deg også!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
04.04.2020 kl 20:08 5484

Ikke glem at SoftOx kan ta skikkelig markedsandeler på verdensbasis når det gjelder sårbehandling både for mennesker og dyr!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 20:30 5437

ToffeeMan; ja - det (sårbehandling) ble også nevnt i presentasjonen. Men det er noe frem i tid før det er på markedet?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 20:44 5394

"Folk bør sette seg inn i dette andre steder enn på dette forumet" Ja der har du et meget godt poeng, spesielt med tanke på hva du tidligere har skrevet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
bj111
04.04.2020 kl 20:53 5371

Fint nok om mange har lært av det og gått glipp av avkastning for da har man iallefall ikke tapt mye på å bare hoppe på det som skrives her inne. Neste leksjon er at forumet ikke styrer kursen. Merk deg det og så går det så mye bedre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
bj111
04.04.2020 kl 21:19 5330

Overflatedesifeksjon er nok et like stort marked men jeg tenker det er mer utfordrende å selge for der finnes det mye fra før. Klorin ble nevnt og argumentet med at det er fult av kjemikalier tenker jeg er tynt. Det må være helt andre argumenter til enn miljøværn. Ikke store forventninger til det produktet og regnes som en bonus.

Sår rens høres fantastisk ut men det er og et marked der BP gjør det de kan for å ta livet av konkurrenter. Tøft marked å komme inn på, men vanvittig stort dersom de lykkes. Ikke noe jeg regner inn men det får være opp til hver og en.


Flere har gjort kalkyler her mer eller mindre optimistiske. Enda ikke sett noen som ikke forsvarer en høyere mcap enn fredagens sluttkurs som gir mcap på 780 mill.

Men se på materialet som har kommet fra selskapet og gjør dere opp en egen mening om dette. Forumet styrer ikke kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Aaleby
04.04.2020 kl 21:57 5235

Hovedargumentet slik jeg har forstått det er at produktet til SoftOx har en unik evne til å trenge gjennom biofilmen i et sår for å effektivt rense såret i dybden, noe som er en nødvendighet for å få igang groprosessen. Argumentet at det er mange produkter per i dag er syltynt så lenge produktene er så dårlige at storstilt bruk av antibiotika er nødvendig. Som igjen er med på å øke antibiotikaresistens-problematikken i verden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
repsol
04.04.2020 kl 22:26 5176

Så får vi se om det dukker opp et samarbeid her )

repsol
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
bj111
04.04.2020 kl 23:22 5060

Er nok et unikt sårprodukt men big pharma gjør gode penger på sårbehandling og de beskytter sine produkter med de metoder de har for å holde konkurransen fra nye produkter unna. Dersom et BP selskap ser at de kan tjene mer med Softox sitt produkt er mulighetene gode for samarbeide eller oppkjøp. Det siste er å foretrekke etter min mening for er det noen man ikke skal stole på så er det aktørene innen BP. Årsaken til min oppfatning av BP er fra Woulgan som flere her kjenner til.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.04.2020 kl 23:38 5075

bj111
Helt enig i at forumet ikke styrer kursen. Skribleriene på FA forum og andre diskusjonsforum, kan bidra til at man blir klar over et selskap, men det er nok helt andre krefter som styrer kursutviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.04.2020 kl 23:46 5042

Ikke akkurat beskjedne omsetningsmål CEO Almås har satt seg fore:
«Ser vi ti år frem i tid, som markedsleder på sårbehandling for både mennesker og dyr, kan SoftOx oppnå en omsetning rundt 24 milliarder kroner
Geir Almås, SoftOx»

Men jeg antar at dersom det skulle begynne å materialisere seg muligheter for at dette skulle bli realitet, så vil SoftOx bli kjøpt opp av BP. Men med 7,7 mill aksjer skulle det da dryppe noen kroner på oss aksjonærer. ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
04.04.2020 kl 23:59 5082

Jeg vet lite rundt omstendighetene her, men SoftOx sitter som en av svært få aktører sammen med WHO! Sårbehandling uten antibiotika har jeg veldig trua på!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Aaleby
05.04.2020 kl 00:22 5070

Softox sin sårbehandling skal være effektivt mot blant annet gule stafylokokker, som utgjør en stor prosentandel av alle infeksjoner i mange europeiske land, er i stor grad resistent mot antibiotika og skal ha en del av skylden for at dødstallene av Corona er så høye i Italia, Spania og Frankrike. Dette kan bli ENORMT stort når produktet beregnet på mennesker blir lansert om et år eller to.

https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/bakteriesykdommer/mrsa-resistente-bakterier/
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
05.04.2020 kl 00:22 5165

Softox bli revulosjonerende på flere områder. Og når de nå lanserer produkter når verden er i krise og skriker etter bekjempelse for Korona vil Softox snart bli kjøpt opp eller få produkter lisensproduserte over hele verden. Få forstår hvor stort dette kan bli.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
focuss
05.04.2020 kl 10:09 4861

Hvordan tenkes strategi i softox nå? Det virker som de har beina på jorden og planlegger en vekst som representerer at deres produkt skal inn i en lanseringsfase og vekst planer frem til mai er etablert.Og vi snakker mai 2020, altså neste måned. Så regner jeg med at selskapets fokus nå i stor grad er rettet mot denne kortsiktige strategien, men det trenger ikke utelukke at noe energi også allokeres til en mer langsiktig strategi.

Den spesielle tiden vi nå er inne i karakteriseres ved to forhold som bør vise seg viktige:

1) Det synes å være et skrikende behov for at markedet raskt får tilgang til deres produkter.
2) Det kan være et Window of Oportunity for å etablere store langsiktige avtaler.

Det finnes sikkert store europeiske, amerikanske, japanske og ikke mins kinesiske selskap som kan tusen doble produksjonskapasiteten på kort tid, med forbehold og at tilgang på råvarer ikke er begrensende.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Lazz
05.04.2020 kl 10:28 4802

Tilgang på råvarer er ikke begrensende, er visst veldig lett å få tak i alle ingrediensene som brukes. Geir nevnte at Spania har kontaktet de og etterspurt produktet. Når de har fått EU-godkjenning i Sverige kan vi vel forvente lisensiering til Spania og produksjon av flere hundretusener flasker daglig med 40% av inntektene direkte til SoftOx. Mcap på 10 MRD er vel mer riktig sånn ståa er nå med hva som forventes å komme av nyheter. Under 1 MRD i Mcap er jo en skam.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
05.04.2020 kl 14:18 4491

Må si at teamet i SoftOx så langt gjør jobben sin. Ganske imponerende CV'er har de også. Her finner vi erfaring fra Big pharma og Lilleborg og internasjonale kontakter. Selvfølgelig mye erfaring fra forskning på medisin og helse også. Dette ser virkelig bra ut! Denne uka blir SafeDes godkjent i Sverige. Jepp!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 15:05 4385

Det blir nok ikke noen påskeferie på ledelsen i Softox i år og de gutta jobber nok på spreng i disse dager. Her kan det komme nyheter på løpende bånd. Kan være lurt å komme seg inn i denne før børsen tar påskefri.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 15:17 4351

Er heldigvis inne, og der blir jeg også i Påsken. Hvilke andre aksjer går uavhengig av børsene,og har like lyse fremtidsutsikter ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 15:21 4335

ToffeeMan; For meg er det helt sentralt å vite hvem som sitter i ledende posisjoner i et selskap - og hvilken øvrig kompetanse selskapet innehar. Etter å ha brukt noe tid på å lese meg opp om selskapet, hva de har utrettet på relativt kort tid, om produkten(e), størrelsen på marked(ene), sannsynligheten og ikke minst hvilken kompetanse som sitter i ledelsen mv. - ser fremtiden veldig positiv ut. Jeg er derimot alltid veldig skeptisk å gå inn i et selskap som allerede i løpet av veldig kort tid har steget med mange hundre prosent - samtidig er mcap bare på 770 m, og foreløpig virker sannsynlighet veldig stor for at selskapet kan oppnå mrd omsetning for flere av produktene i løpet av kort tid, hvor potensialet ift hånddesinfeksjon virker tilnærmet uendelig i disse dager (særlig om en får godkjennelse for å bruke produktet i Europa).

Enig i at HO ikke styrer kursen - og det er viktig å basere sine investeringer på andre kilder enn kun HO. Jeg ønsker gjerne innspill (positive/negative), med dokumentasjon, som taler for/mot å investere i Softox, og ev tips til artikler/annen dokumentasjon hvor en kan finne mer informasjon om selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 15:32 4289

Er det ikke dokumentasjon så det holder her ?


https://soft-ox.com/press-releases/
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
sirwin
05.04.2020 kl 19:11 3977

Krav om antibac på Norges fotballbaner. Få safedes inn i skoleverket og idrettslag!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
06.04.2020 kl 07:03 3558

Ja, det bør være et folkekrav at SafeDes finnes i klasserom og idrettsbaner!!
Nå har SoftOx vært geniale så langt og bruker etablerte distribusjonskanaler for sine nye produkt. SoftOx-produkter vil det snakkes om!
Håper Finanshusene kommer med oppdaterte analyser snart. Da vil aksjen fly!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 09:27 3242

SOFTOX knuser markedsleder i TYSKLAND og USA på Stafylokokker(som man dør av i Italia) og gjør ikke bakterier resistente.Ingen konkurrenter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 10:54 2984

SOFTOX sår,milliardverdier
Hvis inahalatoren går ibox;multi milliard verdier
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 15:17 2750

Merk dere denne meldingen fra Torsdag " available on the
market over the upcoming weeks. More information will follow"


Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare