Standard drilling. Gustavia S


Noen som har noe info.
Ser den ligger utenfor Aruba til anker. Den skulle vel laste i Mexico for en stund siden. Nå kan det se som det er utsatt til 22. April i følge Ais. Noen som har noe ny info om hva som skjer. Tank markedet er jo på topp og denne ligger for anker uten last. Er den på rate?
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Baltisk
02.04.2020 kl 21:17 1482

Fiaskobåten jo! den har kontrakt på 36 000$ i 125 dager. Så den er ikke ledig før juni, lavsesong for tankmarkedet. Dyr var den også humrer alle meglerne...
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
parson
02.04.2020 kl 22:17 1387

Er du sikker på at den kontrakten gjelder enda. ? Er jo byttet lastedato ca 1 mnd frem i tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare

Hun skal laste 10-15 april
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Baltisk
02.04.2020 kl 22:51 1328

Den er nå hvertfall Fully Fixed, så jeg ser ingen grunn til at det skulle være noe endringer med mindre hun ikke rakk Laycan. Men utifra Marine traffic så ligger den jo i mexicokysten som avtalt, så går da utifra at skipet rakk laycan og begynner lasting når det er tilrettelagt med kø og kaiplass.

Skulle det vært avtalt om noe annet, så regner jeg med at man ville fått beskjed om ny rate/trade og terms.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.04.2020 kl 23:42 1261

Må gjerne forklare hvordan den rakk laycan 2 april når den ikke er på destinasjon som var i laycan?

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.04.2020 kl 23:46 1253

Fiasko på hvilken måte? Kontrakter tegnes fortløpende, er ikke slik at kontrakter må utløpe før ny tegnes, du har bare ikke peiling på dette gutten.

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
MHInvest
02.04.2020 kl 23:47 1247

19april.

Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
specc
03.04.2020 kl 00:01 1221

Ingen grunn til å leke kjepphøy på slutten der, høres helt klovn ut
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
Baltisk
03.04.2020 kl 08:26 1080

I den forstand at skipet ble kjøpt for 106 millioner, 20 millioner dyrere enn andre aktører. Snarlig etter kjøpet falt skipsverdiene for nybygg/resale kontrakter. Er vel såvidt jeg vet kun eldre annenhåndsskip som bli omsatt i dagens S/P markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare
MHInvest
03.04.2020 kl 08:59 1024

Du fortsetter med info uten innhold, skipet ble kjøpt til akkurat den sum som var korrekt for ready to go. Skulle du ha det til lavere pris er levering 1-2år, 20k er 2år. US dollar har steget siden den gang så nei det er ikke tapt verdi med rater 200k. Dagens pris er 120k USD!



Redigert 21.01.2021 kl 05:35 Du må logge inn for å svare