Selvforsynte og innvandring

Garmis
02.04.2020 kl 21:41 387

Dersom Norge aldri vil bli selvforsynt, er jo innvandring en stor selvmotsigelse.
Først kommer menneskene, så må maten sendes etter!
Kjør klima debatt.......
Garmis
03.04.2020 kl 01:26 358

Hehe.... ingen kaster seg på denne!
Ikke så merkelig, i finansverden skal jo alle tjene seg rike på alle andre.
Med egen hage og muligheter til å dyrke hva jeg ønsker vet jeg hva som trengs. Halv hjort, halv elg, nok fisk i fryser til 2022. Frykter jeg lite for en stund. Gidder ikke spise Grandiosa!
Men det er ikke grunnen til at jeg startet denne tråden.
Den eneste grunnen er hvorfor kan ikke vi som nordmenn nå delta i jordbruket og sørge for at grønnsakene kommer frem. Hva man tjener er ikke det store spørsmålet, men at noen snart organiserer dette på en fornuftig måte. Jeg har en stilling i det offentlig vanligvis, men i denne corona periode utfører jeg hva som helst slik at Norge som nasjon kan gjøre det beste ut av det. Har ingen problem å stille opp for bonden i denne situasjonen. Ikke for å berike bonden, men for å berike og styrke nasjonen.
Redigert 03.04.2020 kl 01:27 Du må logge inn for å svare
Garmis
03.04.2020 kl 01:36 352

Og ærlig talt, disse BI narrene, Samfunds økonomer og egentlig alle disse økonomene som ikke produserer noe som helst burde settes i arbeide ute på åkrene så de forstår hvordan verdier egentlig skapes. På denne måten kan de lære litt om hvordan de verdiene de vanligvis behandler oppstår, og hvilken innsats som står bak dette.