BioNTech avtale

Slettet bruker
PCIB 17.08.2018 kl 22:50 3856

Er noen her som kan fortelle meg om BioNTech avtale er endelig en avtale som kan føre til at PCIB får uttelling av det? Eller blir jeg bar skuffet?

https://www.businesswire.com/news/home/20180815005735/en/BioNTech-Signs-Collaboration-Agreement-Pfizer-Develop-mRNA-based

BioNTech Signs Collaboration Agreement with Pfizer to Develop mRNA-based Vaccines for Prevention of Influenza
BioNTech will receive $120 million in upfront, equity and near-term research payments from Pfizer and will be eligible to receive up to $305 million in potential development, regulatory and commercial milestone payments and up to double-digit royalties

Partnership brings together Pfizer’s leadership in vaccines with BioNTech’s expertise in mRNA technology

August 16, 2018 01:00 AM Eastern Daylight Time
MAINZ, Germany & NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--BioNTech AG, a rapidly growing biotechnology company focused on precise immunotherapies for the treatment of cancer and infectious disease, today announced that it has entered into a multi-year research and development (R&D) collaboration with Pfizer Inc. (NYSE: PFE) to develop mRNA-based vaccines for prevention of influenza (flu).

Under the terms of the agreement, BioNTech and Pfizer will jointly conduct research and development activities to help advance mRNA-based flu vaccines. Pfizer will assume sole responsibility for further clinical development and commercialization of mRNA-based flu vaccines, following BioNTech’s completion of a first in human clinical study.

BioNTech will receive $120 million in upfront, equity and near-term research payments and up to an additional $305 million in potential development, regulatory and commercial milestone payments. In addition, BioNTech will receive up to double-digit tiered royalty payments associated with worldwide sales if the program reaches commercialization.
Redigert 20.01.2021 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Sjog
17.08.2018 kl 23:02 3817

Ledende spørsmål spirit, hva gjør evt at du blir skuffet? Håper du at PCIB er med på dette eller ikke? :-)
Redigert 17.08.2018 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 23:08 3797

Selvsagt håper jeg at PCIB er med på dette. Men det er jo helt stille... hva skal man tenke?
gepard1
17.08.2018 kl 23:17 3780

Naar det gjelder fimaNac forholder vi oss til at Walday i den siste firmapresentasjonen brukte ordet several om positive indikasjoner i fimaNac. Mer vet vi ikke, for i fimaNac, meldes lite eller ingenting, foer vaar avtalepartnere selv gaar paa banen. Men forhaapentligvis er BionTech inkludert i ordet several.

Hvor vi ganske sikkert kan forvente oss nye avtaler med upfront payment naar vaare avtalepartnere kommer i maal. Jeg tipper vi vil motta en slik avtale med vaar topp 10 BP partner foer jul. og tilsvarende avtaler med Biontech og RxI i 2019.

Men foer den tid, skal baade fimaChem og fimaVacc paa banen. Det blir utrolig spennende fremover, og morsomt at vi har tre forskjellige forretningsomraader og sette vaar lit til.
Redigert 17.08.2018 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 23:20 3771

Gepard, beklager men du er ikke sikkert på noe som helst. Du sier det hele tiden at up front payment er nær.. osv.. men hva viser PCIB oss i realitet?? Så er BioNTech Ja eller Nei i et trinn nærmere det du har snakket nå om i årevis?
gepard1
17.08.2018 kl 23:28 3752

Spirit

Jeg har aldri skrevet noe om at Biontech er naer noe som helst. Slik at her lyver du.

Men som tidligere skrevet, forholder vi oss til PCIB rapportering hvor vi gledet oss stort over endringen til several positive indikasjoner.

Noeyaktig hvilke partnere Walday sikter til den sammenheng vet vi heller ikke, bortsett fra at en av de ganske sikkert er topp 10 BP. Men som jeg skrev tidligere, saa omfatter det forhaapentligvis og BionTech og Rxi. Og naar man benytter ordet forhaapentligvis paastaar man ingenting slik du skriver Spirit, slik at du benytter deg av en skitten diskusjonsteknikk. Allikevel, er det naerliggende og tro at Walday har mottatt positive tilbakemeldinger fra flere partnere, naar han bruker ordet several. Og siden PCIB kun har 5 fimaNac partnere saalangt, og hvor kun 4 av de har kommet ett godt stykke paa vei, er det ganske sannsynelig at en av de er BionTech. Og de kan ikke holde med paa og teste i evig tid, foer de bestemmer seg, for det koster de penger. Derfor tror jeg ikke deres beslutning er lengre unna enn 2019. Og den tror jeg blir positiv.
Redigert 17.08.2018 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 23:34 3734

Jeg lyver ikke. Din tolkning at mine ord er slik. Jeg er redd for at PCIB spiller hardt to get og at vi skal tåler en eller to emisjoner til pga det. Tror vi har blitt som aksjonair blitt brukt nok som pengerbinger, nå bør PCIB viser frem lovende avtaler!
Redigert 17.08.2018 kl 23:35 Du må logge inn for å svare
gepard1
17.08.2018 kl 23:42 3712

Spirit,

Etter at PCIB la H/N studiet paa Hylla, startet de paa mange maater paa nytt. Og baade IGGk og de lengste avtalene innen fimaNac og fimaVacc er kun rundt tre aar gamle. Og hvis du har noe som helst greie paa biotec bransjen, vet du at rom ikke bygges paa en dag der i gaarden.

Det vi maa glede oss over i disse dager, er at PCIB kun har kommet med positive signaler de tre siste aarene, og at alt ser veldig lovende ut. Og skulle det trengs, blir helt sikkert PCIB aksjonaerene med paa en siste emisjonsrunde, hvis avtale tilbudene eller tilbudet, ikke er gode nok pr. idag. I saafall maa vi bevise mer foer BP legger de store pengene paa bordet.

Forhaapentligvis vil resultatene vaare fimaNac partnere allerede har forsket frem vaere gode nok til at de legge penger paa bordet. Det samme gjelder for fimaVacc og fimaChem. Mange av disse svarene faar vi i hoest. Er de gode nok lykkes vi, er de ikke gode nok kan det motsatte skje.

Men siden PCIB allerede er innvilget P2 for IGGk, skal det mye til for at alt faller i fisk. Jeg tro heller paa det motsatte. Dvs. at vaar leveringsteknologi virker.

Redigert 17.08.2018 kl 23:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2018 kl 23:46 3706

Clavis var ledet av en som jeg trodde jeg kunne stole på.. vi vet alle hva som blitt av det.

RXI.. gått vel godt ned over..
Big Pharma .. ukjent og enda mer uklart
BioNTech... signerer avtaler uten at vi har innen for 48 peiling om det er noe med PCIB å gjøre

Gepard.. ønsker seg himmelen. Er det sant?
Redigert 17.08.2018 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
HYPERgris
18.08.2018 kl 00:02 3675

kjære vene. skal selge 1 aksje til ære for deg mandags morgen spirit.
don_suger
18.08.2018 kl 00:56 3621

Spirit, det må være ufattelig slitsomt å drive med aksjer for deg hvis din filosofi er at alle fakta er på bordet før du kjøper eller selger. Det er ikke sånn børsen fungerer, desverre....
fabian2
18.08.2018 kl 02:42 3584

Det ryktes at Spirit er adoptivbroren til Hartvigsen......
bateman
18.08.2018 kl 08:13 3508

Hehe, ikke umulig det Fabian!;)

Men seriøst, du bør putte pengene i et selskap du har troen på Spirit. Virker litt snodig at du er aksjonær i et selskap hvor du ikke har tro på hverken produkt eller ledelse. Hva er vitsen med det?
Redigert 18.08.2018 kl 08:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 08:16 3503

Bort sett fra mitt noe skeptiske syn. Er BioNTech i gang med noe som har med PCIB å gjøre eller ikke? Hvem vet noe om det?
karlman
18.08.2018 kl 10:35 3359

PCI Biotech and BioNTech initiates preclinical research collaboration



Oslo, 1 September 2016 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company, and BioNTech AG, a fully integrated biotechnology
company developing individualized cancer immunotherapies, today announced that
they are initiating a preclinical research collaboration involving the
University of Zurich.

The partnership is governed by a preclinical research collaboration agreement.
In brief, the preclinical research collaboration will evaluate technology
compatibility and synergy based on in vivo studies performed by the University
of Zurich. The companies will evaluate results achieved from this research
collaboration and then explore the potential for a further partnership. PCI
Biotech has already a collaboration agreement with the University of Zurich and
the research is funded through the existing agreement.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: "I'm very pleased to announce another
research agreement in the field of nucleic acid therapeutics. We believe that
the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of
several new therapeutic modalities. We look forward to explore synergies with
BioNTech's pioneering disruptive technologies."

https://newsweb.oslobors.no/message/408605
liang
18.08.2018 kl 10:39 3349

Partnersamarbeidet innen fimaNAc i pcib foregår jo i preklinisk.Om pcib direkte eller på noe sikt indirekte blir berørt av denne avtalen vet en jo ikke men der burde jo være gode sjanser for det.
Det er jo akkurat innen dette området pci-teknologien skal bidra ,,,,,, levering av store molekyler inn i cellene.
Selvsagt er en slik avtale for bioNTec for positiv å annse for pcib.

gepard1
18.08.2018 kl 18:53 3169

Enig, men man maa huske paa en ting naar det gjelder nye fimaNac og fimaVacc medisiner. Det hjelper ikke at vaar leveringsteknologi fungerer, hvis ikke vaare partnerenes medisin virker! Da blir det braastans uansett. Slik at her maa man regne med nie frafall underveis. Nettopp. Derfor er fimaChem saa veldig viktig. For der brukes allerede godkjente medisiner som vi forsterker effekten paa, hvor vi allerede vet at cellegiften nesten alltid vil fungerer bedre med vaar hjelp, enn hva den faar til alene.
Redigert 18.08.2018 kl 18:54 Du må logge inn for å svare