Skrives lite og lange tråder.


Avance har fått mye juling og jeg sliter med å forstå hvorfor den ligge i stabilt sideleie. Selskapet betaler utbytte og har bra med grunker. Noen som har noen godord til en utålmodig sjel.
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
kodenavn
05.04.2020 kl 14:21 3924

Ante meg at du ikke klarte svare på mitt enkle spørsmål.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare

Var ikke det ett svar på ditt spørsmål? Da får du lese en gang til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare

Hej Kodenavn

jeg vil lige sige jeg har ingen skjult agenda og har aldrig haft det ved godt du ikke mente det var mig. jeg har timet mit køb dårligt da da jeg handlede både avange gas og bw meget i 2019 år men seder med en pæn % del af porteføljen og jeg køber op af overskuds likvidt da jeg tror på bw. vil bare sige som jeg sagde før bw og avange gas er billige men det er ikke ensbetydende med de ikke kan blive billige vi ved jo ikke hvor bunden er og om der kommer en emission risikoen er der og vi ved ikke om den kan komme. men risikoen er større ved avange gas end bw Frederiksen er en gammel snedig red.

jeg sælger ikke pt jeg køber op og vil ikke sælge til de kurser jeg beholder mine bw. prisen er latterlig lav før corona ville jeg mene den burde ligge over 100 kr. og jeg har tid til og vente. til markedet stabilisere sig som jeg tror det kommer til men som sagt der er risiko og det er der ved alle aktier og de tjener stadig bunker af penge men vi ved ikke hvad fremtiden vil bringe

jeg har købt 18.18 % flere aktier siden sidste udbytte datoen.

der er sikkert mange som er nød til og sælge af den ene eller anden grund af krisen men på den anden side bliver det ekstra godt bag efter man bruger jo gas til madlavning. uden mad dur helten ikke:-)

håber i forståer

Mvh Løvehjerdte
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare
kentove
05.04.2020 kl 20:58 3670

Cleaves forventer rater på litt over 30 i 21-22 og 23 pr dags dato, altså godt i pluss, så hvis de ratene slår til er dagens kurs for lav, forventer 48k rater i 2020, vil tro det oppjusteres når oljepriskrigen er over
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare
Lakabodl
06.04.2020 kl 01:04 3453

Heisann, syns du kjem med gode argumenter her og setter pris på litt motvekt til alle dei positive skribentene her på forumet. For min del sitter eg langsiktig i Avance på grunn av det fundamentale i økende etterspørsel fra asia og lavkarbon-samfunnets utvikling, der LPG blir viktig neste åra som kjem(som ein del av low carbon energy mix). Her har jo handelskrigen mellom usa og kina resultert i å styrke dette litt. Tenker da spesielt på fjerning av straffetoll og Kinas forpliktelse til å kjøpe meir gass fra usa.

Personlig har eg valgt meg ein strategi å øke min eksponering mot selskapet ved hjelp av utbytte som blir utbetalt. Som hell i uhell, betyr det at forrige utbytte gjorde det mulig for meg å øke min posisjon, samtidig som eg fikk snitta ned med rundt 4kr. Fortsetter denne aksjeutviklingen dei neste kvartala, betyr det at eg får kjøpt ein god slump med aksjer til rabattert pris som igjen vil fortsette å senke snittet mitt. Som langsiktig investor vil eg påstå eg har hatt litt hell i uhell her, sjølv om det urealiserte tapet per i dag er relativt betydelig. For å komme til poenget mitt, trur du dette er ein dumdristig/naiv strategi å ha sånn som utsiktene ser ut?
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare
gunsmi
06.04.2020 kl 10:43 3244

Bullebajas kan godt mulig få rett i sine antakelser om en rate på 10.000 dollar ut i 2021 og at Avance må gjennomgå en emisjon. I disse tider skal ingenting avfeies. I utgangspunktet er man i en periode som er høysesong for LPG rater, men ratene tikker nedover, naturlig nok, på grunn av de tider vi er inne i. US olje produksjon er på god vei til mye lavere produksjon på gunn av at mange installasjoner er stoppet opp. Det igjen betyr mindre produksjon av gass. Mindre tonn/mil osv. Framover klarer de færreste å se hva som kommer til å skje. Jeg tror vi står foran tøffe tider i verdensøkonomien og at vi ikke får en V formasjon i økonomien, men heller en U formasjon. Da kan vi meget vel se relativt lav vekst, om ikke resesjon, godt ut i 2021. Hva som skjer med LPG ratene i et slikt perspektiv gjenstår å se. Det man må ha i tankene er at Bullebajas ser på dette som worst case scneario, altså 10.000 dollar i rater. Det kan meget vel holde seg over 20.000 dollar i rater i 2021 og dermed er ikke en emisjon i emning. Men som et lite tilsvar på det Bullebajas skriver om BWLPG. Jeg ville ikke kjøpt BWLPG per idag hvis utsiktene til 10.000 dollar i rater i 2021 var sannsynlig. Hvis det bildet manifester seg utover i 2020 vil jeg tro at vi kan kjøpe LPG aksjer rimeligere på litt sikt enn de er idag.

Men som nevnt , usikkerheten er stor. Jeg setter pris på innspill som Bullebajas kommer med.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare

Tror majoriteten setter pris på innspill fra de som mener det motsatte, selv om ikke alle kommenterer på det nødvendigvis👍.

Gode innspill, og er enig i at 10,000 dollar dagen er ett worst case scenario og at dette ikke er holdbart over tid. Så mye mulig to kvartaler på rad også kan være for negativt. Derimot er mine tanker mest knyttet opp til hva markedet vil tro de neste 12 mnd knyttet til likviditetsrisiko og at få vil sitte i ett shipping selskap med fallende rater. Og I hovedsak, så er det 45 millioner dollar i kontanter som vil knekke likviditeten til Avance slik jeg ser det i (enn om raten er 10 eller 15 tusen per dag).

Helt relevant spørsmål til logikk om at jeg kjøper BW LPG selv om jeg ser risikoen i markedet og jeg da skulle holdt meg unna. Der er mitt rasjonelle valg at så lenge jeg får kjøpt denne på 20-tallet, så er jeg komfortabel med å sitte gjennom. Timer garantert ikke bunnen, og regner med at aksjen vil gå i forkant av at markedet/kontantstrømmen snur. Det kan gjerne skje de 6-9-12 mnd, men vil uansett få seg ett solid hopp når markedet roer seg. For Avance derimot, tror jeg sjansen for at den går i forkant er mindre, da selskapet ikke har balanse til å vente ytterligere 6 mnd.

Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare
UNIT
06.04.2020 kl 13:24 3096

Bullebajas Du er hele tiden opptatt av 45 mill usd som skal innbetales cash. Første fartøy skal leveres q4 21. Vi forutsetter at alle 14 fartøy er i drift fra 1/7-20. Fra 1/7-20 til 1/10-21 er det ca 450 dager. 9000 usd PR fartøy i cash break Even er avdrag. 9000x14=126000 usd i nedbetaling PR dag x 450=56,7 mill usd i avdrag frem til 1/10-21.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare
Reserven
06.04.2020 kl 13:36 3064

Den tråden er så uinteressant at jeg har sluttet å lese den, og en av deltakerne har jeg blokkert da ALT vedkommende skriver bare er rent vås.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare

Fakta fra Avance Gas og BW LPG fra Q4:

Avance Gas:
Balanse: 900
EK : 46,7 % Andel cash av balanse: 9,55%

BW LPG
Balanse: 2549
EK :46,1% Andel cash av balansen 4,4%

Da blir det litt spesielt i ditt tilfelle at du er redd for balansen til Avance, men ikke BW.
Redigert 21.01.2021 kl 05:18 Du må logge inn for å svare
Pacino
06.04.2020 kl 13:53 2973

Bullebajas er fra nå av også BLOKKERT fra min side, ..snakker ned selskapet KUN for å komme inn billig selv.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

vil gerne sige i tråden

man kan bruge bruge den model bare være nogen lunde sikker på man har råd til emission og evt. vente lidt med og købe op og holde det man har. det er jo ikke mere galt end det. hvis man har aktierne fra højere kurs giver det jo ikke mening og sælge til så lav kurs så hold man har jo ikke mistet før man har solgt.

med mindre man ikke tror på casen eller mangler pengene eller kan trække fra i skat til jul.

det er jo også forskelligt hvad man har af risiko og portefølje.

der er jo massere måder og investere på men der er jo kun 1 og takke for op og ned i sidste ende kun 1 selv.

hvis i kan bruge det er det fint ellers smid det væk. :-)

Mvh Løvehjerdte
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
hogan
06.04.2020 kl 15:18 2819

Scared money, never make money.
Bulle venter på gratisaksjer på 12-15, men plutselig er denne i 30 på et par dager, da blir det stille fra ham
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

BW LPG har 200 millioner dollar i gjeldsfasiliteter som ikke er trukket ennå. Så legg på 200 millioner til i cash på BW LPG. Uansett, ek-andelen er ikke relevant for min bekymring, det er likviditeten jeg er bekymret for
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

De betaler 30% av nybyggene på forhånd og 70% ved levering. så det er 45 millioner dollar ut av balansen lenge før q421 og q122.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
06.04.2020 kl 15:58 2730

Hvordan går det med ratene?
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Ned 2.5% siste døgnet
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Fra oppsummering Q4 Avance
* In February the company entered into agreement with its bank group for a $15 million tranche under the $515 million credit facility to part finance the scrubber installments for our fleet.

Les note 6 for mer info. Så hvis du inkl. kredittfasilitet vil du fortsatt ha høyere andel cash i Avance....

Skulle det knipe har sikkert Fredriksen nok kontanter....
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Jepp, som nevnt. Han elsker å kjøpe seg inn i en emisjon til gi-bort pris
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Titleist
06.04.2020 kl 17:07 2588

Hva med trekkfasiliteten til Avance da, din kjempeklovn?
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Jeg lurer på jeg om ikke du er den som ble slengt ut fra dette mediet for kort tid siden? Lett å skifte identitet her. Slutt å plage oss!
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Den har de som kjent betalt tilbake og har ikke dette tilgjengelig lenger
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Slutt å kom med usaklige og feilaktige innspill. Som du sikkert ser, så har jeg kun forsvart mine poenger og ga kun trådstarter mitt innspill basert på hans spørsmål.

Bare å akseptere at noen tenker noe annet enn dere, og når argumentene dine ikke holder mål, så er det kanskje grunnlag for å revurdere investeringen deres. Og når dere synker ned på nivået dere har gjort, så sier vel det sitt
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.04.2020 kl 17:40 2522

Dorian bare stiger i US.
Nå opp 9,8 %
På tide med et rykk i LPG-kursene i BWLPG og Avance også.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Les årsrapporten for 2019 eller q4.... Når du ikke orker å sette deg inn i fakta er poengene dine verdiløse. Nå har jeg referert til Q4 for begge selskaper og vist at Avance har bedre balanse, samt større andel cash i %. Både med og uten kredittfasilitetene. Du må gjerne mene hva du vil, men da er det en veldig ufornuftig investering av deg. Så da er jeg enige med de fleste her inne. Når du ikke har fakta i orden og heller ikke orker å lese i noen minutter for å sjekke. Da kan du stoppe å ha innlegg. Da er dine vurderinger verdiløse. Du blir tatt i løgn på dine påstander.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Så du leste ikke svaret mitt altså. Så hvor mye cash mener du Avance hadde 31.12 i tillegg til 86 millioner dollar på bok?

Har respekt for at det er forskjellig kunnskapsnivå her inne, og at derfor dette bør være ett flott forum for å lære mer. Men du er såpass nesevis og nebbete og samtidig utrolig nok blottlegger utrolig lav kompetanse, at det bare må kommenteres
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Du svarer jo aldri på noe :) Du får ta frem kalkulatoren og prøve å regne. U can do it, or not :)
Det er jo du som hele tiden sier at likviditeten er dårlig.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Ling
06.04.2020 kl 18:55 2377

Kursen kan ikke gå opp når ratene går nedover hver dag. Se Reserven på en annen tråd.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
Pacino
06.04.2020 kl 19:00 2357

Har ikke Avance og BW LPG en god del båter med kontrakter som ligger høyere enn dagens ratenivå?
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Bullebajas, Du presenterer mye interessant tallmateriale, og mange innspill med mening, og det er bra. Dine motiver spekulerer jeg ikke i så lenge du er redelig i argumentasjonen, så jeg skal ikke på noen måte dømme deg 'nord og ned'. Men når du skriver at trekkfasiliteten er nedbetalt så den ikke gjelder lengre, følger jeg deg ikke. En trekkfasilitet, er vel som et lånetilsagn å regne, eller enda bedre, et rammelån. Det kan benyttes (belånes) helt eller delvis, men ikke nødvendigvis. Fasiliteten kan ligge der som en sikkerhet i tilfelle selskapet trenger penger, altså gir det økt sikkerhet og fleksibilitet for selskapet. Kom gjerne med dokumentasjon om du har som viser at selskapet ikke lengre har denne muligheten til å trekke på fasiliteten, om de skulle ønske det.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Hei Avanceman,

Godt innspill. Var nok litt uklar der, mente top-up tranchen de hadde tilgang til som ble tilbakebetalt i q3 2019. Revolver fasiliteten på 100 millioner har de, men er fullt trukket. Står på side 39 i årsrapporten. Håper det var oppklarende
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
06.04.2020 kl 20:10 2240

Markedet priser inn rater på lave 20-tallet nå og de er langt høyere. Avance har ingen obligasjonslån eller låneforfall i nær fremtid. Aksjen er omtrent priset på samme nivå som i tidlig 2018 da emisjonsfrykten rådet. Nå er ratene langt høyere og balansen sterkere. Ordreboken er veldig liten. Shipping er uforutsigbart og alltid skjer det som ingen venter. Jeg tror aksjen vil komme sterkt utover.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Til info, så betaler de 44 millioner dollar i gjeld hvert år og har 45 millioner i utgifter som må betales til verftene i cash for sine to nybygg. 16% tilbudsvekst av skip er høyt uansett hvilket marked man er i etter mitt syn. Så man skal ha veldig stang inn for at disse ratene ikke skal svekke seg betydelig de neste 18 mnd.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.04.2020 kl 23:08 2041

Jaha. Jeg regner med du også har fått med deg hvor mye cash de genererer på et år ?
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare
06.04.2020 kl 23:29 2004

Skipene skal leveres i Q4 2021 og Q1 2022. De betaler vel noe up-front men vil anta mesteparten ved levering. Avance er uansett i en helt annen shape ann våren 2018 og prisingen er omtrent helt lik. Det gir ingen mening. Aksjen burde stått langt over 30 med disse ratene.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Ja, du får se regnestykket helt i begynnelsen av tråden. De har ikke mer enn 2 dårlige kvartaler og gå på før likviditeten er ett problem
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

De betaler 30% av kjøpesummen upfront. Dette beløper seg til 45 millioner dollar. Første 10% skjer ved signering, så er nok betalt i januar/februar mtp at børsmelding gikk i desember. Normalt skal verftet ha 10% til etter 9 mnd for å få cash til å kutte stål osv. Så går det 6 til 9 mnd til og 10% skal inn for innkjøp av utstyr osv. Så betales resterende 70% på levering og da med gjeldsfinansiering
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare

Bermuda, 7(th) April 2020. Avance Gas Holding Ltd ("Avance Gas" or the
"Company") announces that Ulrik Uhrenfeldt Andersen will step down as CEO of the
Company, with effect from April 14th 2020. Our CFO, Peder C. G. Simonsen, will
serve as interim CEO until a permanent successor is appointed.

The Board would like to thank Mr Andersen for his significant contribution to
the Company.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45 Du må logge inn for å svare