Skrives lite og lange tråder.
Avance har fått mye juling og jeg sliter med å forstå hvorfor den ligge i stabilt sideleie. Selskapet betaler utbytte og har bra med grunker. Noen som har noen godord til en utålmodig sjel.
Redigert 21.01.2021 kl 09:16
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
06.04.2020 kl 17:24
3925
Jeg lurer på jeg om ikke du er den som ble slengt ut fra dette mediet for kort tid siden? Lett å skifte identitet her. Slutt å plage oss!
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 17:28
3917
Titleist skrev Hva med trekkfasiliteten til Avance da, din kjempeklovn?
Den har de som kjent betalt tilbake og har ikke dette tilgjengelig lenger
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 17:30
3910
Slutt å kom med usaklige og feilaktige innspill. Som du sikkert ser, så har jeg kun forsvart mine poenger og ga kun trådstarter mitt innspill basert på hans spørsmål.
Bare å akseptere at noen tenker noe annet enn dere, og når argumentene dine ikke holder mål, så er det kanskje grunnlag for å revurdere investeringen deres. Og når dere synker ned på nivået dere har gjort, så sier vel det sitt
Bare å akseptere at noen tenker noe annet enn dere, og når argumentene dine ikke holder mål, så er det kanskje grunnlag for å revurdere investeringen deres. Og når dere synker ned på nivået dere har gjort, så sier vel det sitt
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.04.2020 kl 17:40
3896
Dorian bare stiger i US.
Nå opp 9,8 %
På tide med et rykk i LPG-kursene i BWLPG og Avance også.
Nå opp 9,8 %
På tide med et rykk i LPG-kursene i BWLPG og Avance også.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
spurswild
06.04.2020 kl 17:52
3864
Les årsrapporten for 2019 eller q4.... Når du ikke orker å sette deg inn i fakta er poengene dine verdiløse. Nå har jeg referert til Q4 for begge selskaper og vist at Avance har bedre balanse, samt større andel cash i %. Både med og uten kredittfasilitetene. Du må gjerne mene hva du vil, men da er det en veldig ufornuftig investering av deg. Så da er jeg enige med de fleste her inne. Når du ikke har fakta i orden og heller ikke orker å lese i noen minutter for å sjekke. Da kan du stoppe å ha innlegg. Da er dine vurderinger verdiløse. Du blir tatt i løgn på dine påstander.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 18:16
3816
Så du leste ikke svaret mitt altså. Så hvor mye cash mener du Avance hadde 31.12 i tillegg til 86 millioner dollar på bok?
Har respekt for at det er forskjellig kunnskapsnivå her inne, og at derfor dette bør være ett flott forum for å lære mer. Men du er såpass nesevis og nebbete og samtidig utrolig nok blottlegger utrolig lav kompetanse, at det bare må kommenteres
Har respekt for at det er forskjellig kunnskapsnivå her inne, og at derfor dette bør være ett flott forum for å lære mer. Men du er såpass nesevis og nebbete og samtidig utrolig nok blottlegger utrolig lav kompetanse, at det bare må kommenteres
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
spurswild
06.04.2020 kl 18:41
3778
Du svarer jo aldri på noe :) Du får ta frem kalkulatoren og prøve å regne. U can do it, or not :)
Det er jo du som hele tiden sier at likviditeten er dårlig.
Det er jo du som hele tiden sier at likviditeten er dårlig.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Ling
06.04.2020 kl 18:55
3751
Slettet brukerskrev Ja, burde være overmodent.
Kursen kan ikke gå opp når ratene går nedover hver dag. Se Reserven på en annen tråd.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Pacino
06.04.2020 kl 19:00
3731
Har ikke Avance og BW LPG en god del båter med kontrakter som ligger høyere enn dagens ratenivå?
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 19:19
3713
Bra svar👍😂
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Avanceman
06.04.2020 kl 19:19
3720
Bullebajas, Du presenterer mye interessant tallmateriale, og mange innspill med mening, og det er bra. Dine motiver spekulerer jeg ikke i så lenge du er redelig i argumentasjonen, så jeg skal ikke på noen måte dømme deg 'nord og ned'. Men når du skriver at trekkfasiliteten er nedbetalt så den ikke gjelder lengre, følger jeg deg ikke. En trekkfasilitet, er vel som et lånetilsagn å regne, eller enda bedre, et rammelån. Det kan benyttes (belånes) helt eller delvis, men ikke nødvendigvis. Fasiliteten kan ligge der som en sikkerhet i tilfelle selskapet trenger penger, altså gir det økt sikkerhet og fleksibilitet for selskapet. Kom gjerne med dokumentasjon om du har som viser at selskapet ikke lengre har denne muligheten til å trekke på fasiliteten, om de skulle ønske det.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 19:41
3672
Hei Avanceman,
Godt innspill. Var nok litt uklar der, mente top-up tranchen de hadde tilgang til som ble tilbakebetalt i q3 2019. Revolver fasiliteten på 100 millioner har de, men er fullt trukket. Står på side 39 i årsrapporten. Håper det var oppklarende
Godt innspill. Var nok litt uklar der, mente top-up tranchen de hadde tilgang til som ble tilbakebetalt i q3 2019. Revolver fasiliteten på 100 millioner har de, men er fullt trukket. Står på side 39 i årsrapporten. Håper det var oppklarende
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Markedet priser inn rater på lave 20-tallet nå og de er langt høyere. Avance har ingen obligasjonslån eller låneforfall i nær fremtid. Aksjen er omtrent priset på samme nivå som i tidlig 2018 da emisjonsfrykten rådet. Nå er ratene langt høyere og balansen sterkere. Ordreboken er veldig liten. Shipping er uforutsigbart og alltid skjer det som ingen venter. Jeg tror aksjen vil komme sterkt utover.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 20:28
3593
Til info, så betaler de 44 millioner dollar i gjeld hvert år og har 45 millioner i utgifter som må betales til verftene i cash for sine to nybygg. 16% tilbudsvekst av skip er høyt uansett hvilket marked man er i etter mitt syn. Så man skal ha veldig stang inn for at disse ratene ikke skal svekke seg betydelig de neste 18 mnd.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
kodenavn
06.04.2020 kl 23:08
3415
Jaha. Jeg regner med du også har fått med deg hvor mye cash de genererer på et år ?
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Skipene skal leveres i Q4 2021 og Q1 2022. De betaler vel noe up-front men vil anta mesteparten ved levering. Avance er uansett i en helt annen shape ann våren 2018 og prisingen er omtrent helt lik. Det gir ingen mening. Aksjen burde stått langt over 30 med disse ratene.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 23:50
3342
Ja, du får se regnestykket helt i begynnelsen av tråden. De har ikke mer enn 2 dårlige kvartaler og gå på før likviditeten er ett problem
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
06.04.2020 kl 23:53
3336
De betaler 30% av kjøpesummen upfront. Dette beløper seg til 45 millioner dollar. Første 10% skjer ved signering, så er nok betalt i januar/februar mtp at børsmelding gikk i desember. Normalt skal verftet ha 10% til etter 9 mnd for å få cash til å kutte stål osv. Så går det 6 til 9 mnd til og 10% skal inn for innkjøp av utstyr osv. Så betales resterende 70% på levering og da med gjeldsfinansiering
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
tapogvinn
07.04.2020 kl 08:57
3131
Bermuda, 7(th) April 2020. Avance Gas Holding Ltd ("Avance Gas" or the
"Company") announces that Ulrik Uhrenfeldt Andersen will step down as CEO of the
Company, with effect from April 14th 2020. Our CFO, Peder C. G. Simonsen, will
serve as interim CEO until a permanent successor is appointed.
The Board would like to thank Mr Andersen for his significant contribution to
the Company.
"Company") announces that Ulrik Uhrenfeldt Andersen will step down as CEO of the
Company, with effect from April 14th 2020. Our CFO, Peder C. G. Simonsen, will
serve as interim CEO until a permanent successor is appointed.
The Board would like to thank Mr Andersen for his significant contribution to
the Company.
Redigert 20.01.2021 kl 18:45
Du må logge inn for å svare
UNIT
07.04.2020 kl 09:16
5425
Andersen blir ny sjef i Golden Ocean
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Kenevil
07.04.2020 kl 12:09
5287
LPG prisene går endelig opp igjen i Asia.
Tror vi veldig snart vil se at ratene går litt opp.
Sånn ellers ser det ut som aktiviteten i Kina er på full fart oppover, og det bør også øke bruken av LPG betraktelig.
Tror vi veldig snart vil se at ratene går litt opp.
Sånn ellers ser det ut som aktiviteten i Kina er på full fart oppover, og det bør også øke bruken av LPG betraktelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
07.04.2020 kl 12:11
5282
I Fearnleys siste oppdatering av i går, opererer de med følgende estimat for LPG-ratene: Og da er Corona med i estimatet.
2020
Q1 42.000
Q2 40.600
Q3 48.000
Q4 51.000
2021
Q1 46.000
Q2 40.600
Q3 35.600
Q4 40.800
Så med en CBE på ca. 22.000, måkes det inn penger.
CBE; Cash Break Even, inkluderer altså renter og avdrag med dagens avdragsprofil.
Så alt over dette er netto cash-bygging.
Eventuelt utbytte.
2020
Q1 42.000
Q2 40.600
Q3 48.000
Q4 51.000
2021
Q1 46.000
Q2 40.600
Q3 35.600
Q4 40.800
Så med en CBE på ca. 22.000, måkes det inn penger.
CBE; Cash Break Even, inkluderer altså renter og avdrag med dagens avdragsprofil.
Så alt over dette er netto cash-bygging.
Eventuelt utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Lakabodl
07.04.2020 kl 12:37
5243
Interessante betraktninger fra Fearnleys forresten
WEST:
Looking at Western positions lists, it becomes clear that different owners have taken different strategies with regards to the short term. Some have fixed out their tonnage quickly, while others have bet that there should be more uncovered cargoes in April which are waiting in the wings. The result is that tonnage is generally controlled by a smaller number of players. There is little in the way of relets. Given limited liquidity in the freight market, this has meant that rates discussions of late have been very volatile, and it is possible some of the next few fixtures could be stronger, subject to cancellations ex USG.
Looking further ahead, strong Indian demand and rumours of supply bottlenecks could mean that some US origin cargoes head towards India. This should be good for the tonne-mile and supportive of freight in the slightly longer term if so.
EAST:
Short term residential demand for LPG into India remains strong, and hence we have seen more requirements on freight and delivered cargoes into India. The activity level remains on the active side with fixing mainly focused around last decade of April, but despite a healthy number of inquiries, we are still left with significant length on shipping and hence the Baltic is yet to find a floor. We expect the current Baltic premium to the West to narrow or even out and it will be interesting to keep an eye on where Owners choose to send their ships going forward.
Kva tenker folk om at Andersen gir seg forresten? Positivt? Negativt? Nokon klare kandidater som kan slå ut negativt/positivt?
WEST:
Looking at Western positions lists, it becomes clear that different owners have taken different strategies with regards to the short term. Some have fixed out their tonnage quickly, while others have bet that there should be more uncovered cargoes in April which are waiting in the wings. The result is that tonnage is generally controlled by a smaller number of players. There is little in the way of relets. Given limited liquidity in the freight market, this has meant that rates discussions of late have been very volatile, and it is possible some of the next few fixtures could be stronger, subject to cancellations ex USG.
Looking further ahead, strong Indian demand and rumours of supply bottlenecks could mean that some US origin cargoes head towards India. This should be good for the tonne-mile and supportive of freight in the slightly longer term if so.
EAST:
Short term residential demand for LPG into India remains strong, and hence we have seen more requirements on freight and delivered cargoes into India. The activity level remains on the active side with fixing mainly focused around last decade of April, but despite a healthy number of inquiries, we are still left with significant length on shipping and hence the Baltic is yet to find a floor. We expect the current Baltic premium to the West to narrow or even out and it will be interesting to keep an eye on where Owners choose to send their ships going forward.
Kva tenker folk om at Andersen gir seg forresten? Positivt? Negativt? Nokon klare kandidater som kan slå ut negativt/positivt?
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Kenevil
07.04.2020 kl 13:04
5215
Det første som slår meg er vel at Fredriksen må være veldig fornøyd med hva Andersen har gjort i Avance hittil.
Sånn ellers har jo CFO som overtar iallefall midlertidig jobbet der ganske lenge, og vil nok gjøre en utmerket jobb.
Sånn ellers har jo CFO som overtar iallefall midlertidig jobbet der ganske lenge, og vil nok gjøre en utmerket jobb.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 08:57
4986
Flere som er uenige med klovebajas:
Avance og BW LPG opp til buy. DNB mener i korte trekk at markedets prising er altfor pessimistisk og at de er priset som at det er emisjonsbehov. De tror 2020 blir relativt sterkt og påpeker at begge selskap har langt bedre balanser nå
Avance og BW LPG opp til buy. DNB mener i korte trekk at markedets prising er altfor pessimistisk og at de er priset som at det er emisjonsbehov. De tror 2020 blir relativt sterkt og påpeker at begge selskap har langt bedre balanser nå
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 09:35
4929
Ser tvert imot at de er langt på vei enige med meg. Og estimater på 20,000 dollar i 2021. 10,000 dollar i første halvår og 30,000 dollar i andre halvår... og lavere estimater enn meg for 2020. Oppgang i rate estimater til 29,000 i 2022 som også er i tråd med mine forventninger, og hvorfor man skal kjøpe dette gjennom 2021 når markedet bunner ut og fasiten på den høye flåteveksten er klarere. Kjøper derfor BW LPG og blir garantert med i en emisjon i Avance Gas.
Kursmål på Avance Gas på 24kr og derfor kjøp. Mye mulig de får rett i dette, men jeg skal ha dobling og tre-doblingen kandidater i dagens marked.
Kursmål på Avance Gas på 24kr og derfor kjøp. Mye mulig de får rett i dette, men jeg skal ha dobling og tre-doblingen kandidater i dagens marked.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 09:47
4886
Og Dnb har tatt feil før, for eks i fjor sommer da de anbefalte salg. Så gikk kursene på LPG-rederiene til himmels utover høsten.
Og alle andre meglerhus har høyere rateanslag og kursmål på Avance og BWLPG.
Buy.
Og alle andre meglerhus har høyere rateanslag og kursmål på Avance og BWLPG.
Buy.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 10:01
4843
De kommer etter. Må la de få summe seg litt de også, har vært en ekstrem måned vi har lagt bak oss og høy usikkerhet. Fokus fra analytikere har naturlig nok ligget på tankmarkedet den siste mnd, og ikke LPG.
De har bommet på aksjekursen som man jo alltid gjør med den utaknemlige oppgaven det er.
Retning på estimater derimot blir sjeldent veldig feil om det ikke kommer noen store sjokk man ikke kunne forutse.
Aksjer med høye rateanslag er forøvrig det siste jeg ville vært eksponert mot, gir mye nedside når disse må nedjusteres. Haddd rate estimatene til alle vært veldig lave derimot, kunne man sett på oppside risiko.
De har bommet på aksjekursen som man jo alltid gjør med den utaknemlige oppgaven det er.
Retning på estimater derimot blir sjeldent veldig feil om det ikke kommer noen store sjokk man ikke kunne forutse.
Aksjer med høye rateanslag er forøvrig det siste jeg ville vært eksponert mot, gir mye nedside når disse må nedjusteres. Haddd rate estimatene til alle vært veldig lave derimot, kunne man sett på oppside risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 10:20
4902
Og Dnb konkluderer med: We have upgraded our LPG coverage to BUY (HOLD) on valuation,
Basert på at aksjen er ekstremt lavt priset ift underliggende verdier.
Basert på at aksjen er ekstremt lavt priset ift underliggende verdier.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 10:25
4887
Jepp. Det er det ikke en sjel i verden som bestrider tror jeg. Problemet er som sagt likviditeten i Avance Gas dersom markedet blir så svakt som aksjemarkedet, DNB og jeg tror. Som sagt, godt mulig at de får rett i at den skal til 24kr iløpet av året og at den derfor ikke hadde vært kjøp for noen dager siden på 22 kr. Men det er ikke så veldig interessant for meg. Om du er fornøyd med å kjøpe aksjer som gir deg så lav avkastning til så høy risiko, så er jo det noe du må gjøre. Kan kjøpe høykvalitets selskaper med null balanserisiko med 30 til 50 prosent oppside bare aksjemarkedet normaliseres. For shipping, da leter jeg etter dobling og tredoblingskandidater
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 10:32
4882
Som sagt, Dnb har tatt feil før, så deres kursmål er ikke fasit.
Fearnley for eksempel har ferskt kursmål på Avance på 50.-
Fearnley for eksempel har ferskt kursmål på Avance på 50.-
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:02
4824
Jepp. Det gjør heldigvis alle👍Både Fearnley, DnB, jeg og du
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
gunsmi
08.04.2020 kl 11:20
4780
Når det stabiliserer seg i markedene er det godt mulig at noen shipping selskaper er dobling/tredoblings kandidater.
Som du skriver,bullebajas, så er kursmålet til AVANCE satt av DNB nå 24 kr. Oppside på noen prosenter. Oppsiden er ikke mye større i BWLPG der kursmålet er satt til 37. Hvilket av disse selskapene som vil gå mest/raskest(om de vil gå oppover i det hele tatt) er jeg ikke sikker på. Normalt sett stiger AVANCE raskere i gode tider og faller raskere i dårligere tider.
Jeg tror disse aksjene vil følge hverandre om det så er oppover eller nedover utover i 2020.
Makroøkonomisk har vi grimme tider foran oss. På tross av det kan selvsagt aksjemarkedet stige, men jeg tror vi er inne i et BEAR market der markedene skal lenger ned og muligens under den bunnen som ble satt i mars.
Da vil sannsynligvis LPG aksjene også se nye bunner. Jeg håper å kunne kjøpe disse billigere om 1-2 mnd....
Som du skriver,bullebajas, så er kursmålet til AVANCE satt av DNB nå 24 kr. Oppside på noen prosenter. Oppsiden er ikke mye større i BWLPG der kursmålet er satt til 37. Hvilket av disse selskapene som vil gå mest/raskest(om de vil gå oppover i det hele tatt) er jeg ikke sikker på. Normalt sett stiger AVANCE raskere i gode tider og faller raskere i dårligere tider.
Jeg tror disse aksjene vil følge hverandre om det så er oppover eller nedover utover i 2020.
Makroøkonomisk har vi grimme tider foran oss. På tross av det kan selvsagt aksjemarkedet stige, men jeg tror vi er inne i et BEAR market der markedene skal lenger ned og muligens under den bunnen som ble satt i mars.
Da vil sannsynligvis LPG aksjene også se nye bunner. Jeg håper å kunne kjøpe disse billigere om 1-2 mnd....
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 11:24
4772
Som sagt, Dnb har tatt feil før, så deres kursmål er ikke fasit.
Fearnley for eksempel har ferskt kursmål på Avance på 50.-
Fearnley for eksempel har ferskt kursmål på Avance på 50.-
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:34
4763
Enig med deg, disse selskapene skal følge hverandre og Avance skal også gå raskere i gode tider. Så like for like og med gode utsikter hadde jeg kjøpt Avance Gas. Nå derimot, med høy flåtevekst og potensielt tapsrater, så er BW en tryggere havn samtidig som man har samme oppside eksponering uten å frykte en utvannende emisjon på veien mot bedre tider
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:36
4765
Nope, var vel ikke jeg som henviste til DNB sin rapport i utgangspunktet heller??? Først brukes den til å si at jeg tar feil, og når jeg viser til hva de egentlig sier, så fokuseres det på at de har tatt feil før.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:42
4750
Dårlige utsikter spås nå i EIA sin siste rapport også :( produksjonsvekst i USA av LPG i 2021 er forventet å falle med 5%. Samtidig skal innenlands konsum børe uendret. Ikke en ønsket cocktail med høy flåtevekst for VLGC’er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
gunsmi
08.04.2020 kl 12:11
4720
Ikke lett å sette guestimater i disse tider. Å estimere framover i tid har aldri vært vanskeligere i disse markedstider.
EIA hadde i mnd skifte februar en nedjustering av LPG output, deretter oppjusterte de i sin forrige rapport for nå å nedjustere igjen.Alt kommer selvsagt an på hvordan Corona utvikler seg og når samfunn igjen vil begynne å fungere. Det kan ta tid. Jeg regner med at oljemarkedet vil ha overfylte oljelagre i lang tid framover.
En oljepris om ikke overstiger 50 dollar det nærmeste året. Etterspørsel etter Gass og LPG frakt synes jeg er vanskeligere å forutsi. Selvsagt henger det sammen med hvor mye olje som produseres, men etterspørsel etter LPG er nok større framover enn etterspørsel etter råolje. Asia vil komme raskere til hektene.I India , selv med lockdown, ser man økt etterspørsel etter LPG. Dette pga det er brukt mye i husholdninger. Vanskelig å spå. Ser forsåvidt poenget ditt med AVANCE og at de vil være mer nærliggende til en emisjon enn BWLPG. Det fordrer selvsagt at markedet trakter veldig lavt i 2021. Jeg er av den oppfatning at det ikke vil bli behov for emisjon i AVANCE, men faren er selvsagt tilstede, ref aldri vært vanskeligere å forutsi framtid enn nå.
EIA hadde i mnd skifte februar en nedjustering av LPG output, deretter oppjusterte de i sin forrige rapport for nå å nedjustere igjen.Alt kommer selvsagt an på hvordan Corona utvikler seg og når samfunn igjen vil begynne å fungere. Det kan ta tid. Jeg regner med at oljemarkedet vil ha overfylte oljelagre i lang tid framover.
En oljepris om ikke overstiger 50 dollar det nærmeste året. Etterspørsel etter Gass og LPG frakt synes jeg er vanskeligere å forutsi. Selvsagt henger det sammen med hvor mye olje som produseres, men etterspørsel etter LPG er nok større framover enn etterspørsel etter råolje. Asia vil komme raskere til hektene.I India , selv med lockdown, ser man økt etterspørsel etter LPG. Dette pga det er brukt mye i husholdninger. Vanskelig å spå. Ser forsåvidt poenget ditt med AVANCE og at de vil være mer nærliggende til en emisjon enn BWLPG. Det fordrer selvsagt at markedet trakter veldig lavt i 2021. Jeg er av den oppfatning at det ikke vil bli behov for emisjon i AVANCE, men faren er selvsagt tilstede, ref aldri vært vanskeligere å forutsi framtid enn nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 12:22
4721
Jepp. Helt enig med deg gunsmi👍 Eneste man med relativt stor sikkerhet kan spå nå, er flåteveksten
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 13:57
4610
At dere i det hele tatt gidder å mase med denne klovnen..
Han sier han er så bull på BWLPG. Han har ikke skrevet et innlegg om aksjen, men han skriver 25 om dagen i Avance.
Få deg et liv...
Han sier han er så bull på BWLPG. Han har ikke skrevet et innlegg om aksjen, men han skriver 25 om dagen i Avance.
Få deg et liv...
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 14:07
4596
Er vel du som har vært desidert mest aktiv og frustrert over at jeg er uenig med deg, og at du har brydd deg desidert om det som begynte med kun ett svar på spørsmål til trådstarter. Hvis ikke du kom med tullpratet ditt, så hadde det blitt med kun det innlegget.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 15:52
4498
Jeg er ikke frustrert i det hele tatt. Jeg må bare svare når jeg ser tullebukker skrive haugevis av negative innlegg om Avance hver dag, samtidig som man anbefaler kjøp av BWLPG. Selv eier jeg både BWLPG og Avance. Er fullstendig klar over at Avance er mer giret selskap. Derfor er også oppsiden størst og risikoen noe høyere der.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 16:30
4462
Som sagt, så svarte jeg trådstarter og har stort sett bare svart på innvendinger til mitt syn fra deg og flere og forholdt meg til fakta. Så jeg har skrevet ett negativt innlegg om hvorfor jeg ikke kjøpte Avance Gas og svart på helt merkelige innvendinger fra deg og ett par andre. Hadde noen av de vært gode eller i det hele tatt holdt seg saklig, så hadde jeg ikke brydd meg.
Men for all del, jeg skjønner at du er frustrert når du ikke har noen argumenter og komme med på hvorfor jeg har feil
Men for all del, jeg skjønner at du er frustrert når du ikke har noen argumenter og komme med på hvorfor jeg har feil
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
spurswild
08.04.2020 kl 17:14
4418
Da må jeg si at du er litt som George i Seinfeld. Jerry, det er ikke løgn så lenge jeg mener det er sant. Samtale om å lure løgndetektor test. Hei, George :) Seinfeld ville ikke innrømme at han så en serie.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 21:46
4292
Bare å dokumentere hva med mine synspunkter som er løgn.
Tragikomisk at du bruker tid på dette. Er jo åpenlyst at du er livredd for din investering i Avance fordi jeg har gode velfundamenterte begrunnelser, og at du da er livredd for at andre lesere her ser det samme.
Jeg har ingen posisjon i Avance, så jeg er nok den eneste av oss som ikke har en agenda her.
Tragikomisk at du bruker tid på dette. Er jo åpenlyst at du er livredd for din investering i Avance fordi jeg har gode velfundamenterte begrunnelser, og at du da er livredd for at andre lesere her ser det samme.
Jeg har ingen posisjon i Avance, så jeg er nok den eneste av oss som ikke har en agenda her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
spurswild
08.04.2020 kl 22:18
4231
hehe, det er vel du som bruker tid å unngå å dokumenter hva du sier :)
Jeg har jo kun referert til noter og Q rapporter for mine syn... Håpløst, George :)
Tror eg overlever om mine 4300 aksjer går til 0. Noe eg selvfølgelig ikke tror skjer, men at jeg vil få en gevinst på disse. Har kostpris 18,72, så har en ok gevinst til nå. Så jeg overlev nok alle din forsøk på hva det enn måtte være :) Interessant som noen sa her, at du ikke har skrevet et innlegg på BW. Skulle tro det var mer i din gate siden du har investert der :)
Jeg har jo kun referert til noter og Q rapporter for mine syn... Håpløst, George :)
Tror eg overlever om mine 4300 aksjer går til 0. Noe eg selvfølgelig ikke tror skjer, men at jeg vil få en gevinst på disse. Har kostpris 18,72, så har en ok gevinst til nå. Så jeg overlev nok alle din forsøk på hva det enn måtte være :) Interessant som noen sa her, at du ikke har skrevet et innlegg på BW. Skulle tro det var mer i din gate siden du har investert der :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 22:36
4202
Har vist mine beregninger og svart på alle innvendinger:)
Mitt forsøk var kun å gi input på hvordan investorer flest vil tenke, så får dere gjøre som dere vil. Som nevnt, eneste agendaen var å gi en slik vinkling til trådstarter👍
Har ingen interesse av å hause og styre på i ett forum hvor alle eier den aksjen. Langt mer interessant å høre på hva de som ikke har kjøpt BW LPG for å stress teste min investering og strategi. Rimelig bortkastet og sitte å snakke om BW LPG når alle uansett er enige og bevisst eller ubevisst fokuserer på det positive og like forundret når det går feil vei.
Anyways, gøy å forsikre meg om at dette har jeg kontroll på, og underholdende med de smått desperate innspillene fra deg og ett par andre her inne. Gøy og se at 95% er oppegående også:)
Snakkes i Juni neste år. Så får vi se hvem som treffer :)
Mitt forsøk var kun å gi input på hvordan investorer flest vil tenke, så får dere gjøre som dere vil. Som nevnt, eneste agendaen var å gi en slik vinkling til trådstarter👍
Har ingen interesse av å hause og styre på i ett forum hvor alle eier den aksjen. Langt mer interessant å høre på hva de som ikke har kjøpt BW LPG for å stress teste min investering og strategi. Rimelig bortkastet og sitte å snakke om BW LPG når alle uansett er enige og bevisst eller ubevisst fokuserer på det positive og like forundret når det går feil vei.
Anyways, gøy å forsikre meg om at dette har jeg kontroll på, og underholdende med de smått desperate innspillene fra deg og ett par andre her inne. Gøy og se at 95% er oppegående også:)
Snakkes i Juni neste år. Så får vi se hvem som treffer :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare
spurswild
08.04.2020 kl 22:42
4194
Som sagt tidligere, George. Du referer ikke til din dokumentasjon. Å høre andre synspunkter om BW på en Avance Gas tråd??? Antar du har investert i Bw for du tror dette er fornuft og smart? Du må gjerne diskutere hva som er den beste investering av disse to selskapene, men det gjør du ikke. BW er jo i samme marked, så hvis Avance er fucked, så er jo din "investering" i BW være det samme. Da kunne du kjøpt på billigere priser.... Må si du blir likere og likere George :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59
Du må logge inn for å svare