Skrives lite og lange tråder.

Mulla3
AVANCE 03.04.2020 kl 11:10 29965

Avance har fått mye juling og jeg sliter med å forstå hvorfor den ligge i stabilt sideleie. Selskapet betaler utbytte og har bra med grunker. Noen som har noen godord til en utålmodig sjel.
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
UNIT
07.04.2020 kl 09:16 5099

Andersen blir ny sjef i Golden Ocean
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Kenevil
07.04.2020 kl 12:09 4961

LPG prisene går endelig opp igjen i Asia.
Tror vi veldig snart vil se at ratene går litt opp.
Sånn ellers ser det ut som aktiviteten i Kina er på full fart oppover, og det bør også øke bruken av LPG betraktelig.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
kodenavn
07.04.2020 kl 12:11 4956

I Fearnleys siste oppdatering av i går, opererer de med følgende estimat for LPG-ratene: Og da er Corona med i estimatet.
2020
Q1 42.000
Q2 40.600
Q3 48.000
Q4 51.000

2021
Q1 46.000
Q2 40.600
Q3 35.600
Q4 40.800

Så med en CBE på ca. 22.000, måkes det inn penger.
CBE; Cash Break Even, inkluderer altså renter og avdrag med dagens avdragsprofil.
Så alt over dette er netto cash-bygging.
Eventuelt utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Lakabodl
07.04.2020 kl 12:37 4917

Interessante betraktninger fra Fearnleys forresten

WEST:
Looking at Western positions lists, it becomes clear that different owners have taken different strategies with regards to the short term. Some have fixed out their tonnage quickly, while others have bet that there should be more uncovered cargoes in April which are waiting in the wings. The result is that tonnage is generally controlled by a smaller number of players. There is little in the way of relets. Given limited liquidity in the freight market, this has meant that rates discussions of late have been very volatile, and it is possible some of the next few fixtures could be stronger, subject to cancellations ex USG.

Looking further ahead, strong Indian demand and rumours of supply bottlenecks could mean that some US origin cargoes head towards India. This should be good for the tonne-mile and supportive of freight in the slightly longer term if so.

EAST:
Short term residential demand for LPG into India remains strong, and hence we have seen more requirements on freight and delivered cargoes into India. The activity level remains on the active side with fixing mainly focused around last decade of April, but despite a healthy number of inquiries, we are still left with significant length on shipping and hence the Baltic is yet to find a floor. We expect the current Baltic premium to the West to narrow or even out and it will be interesting to keep an eye on where Owners choose to send their ships going forward.

Kva tenker folk om at Andersen gir seg forresten? Positivt? Negativt? Nokon klare kandidater som kan slå ut negativt/positivt?
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Kenevil
07.04.2020 kl 13:04 4889

Det første som slår meg er vel at Fredriksen må være veldig fornøyd med hva Andersen har gjort i Avance hittil.
Sånn ellers har jo CFO som overtar iallefall midlertidig jobbet der ganske lenge, og vil nok gjøre en utmerket jobb.


Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 08:57 4660

Flere som er uenige med klovebajas:

Avance og BW LPG opp til buy. DNB mener i korte trekk at markedets prising er altfor pessimistisk og at de er priset som at det er emisjonsbehov. De tror 2020 blir relativt sterkt og påpeker at begge selskap har langt bedre balanser nå
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 09:35 4603

Ser tvert imot at de er langt på vei enige med meg. Og estimater på 20,000 dollar i 2021. 10,000 dollar i første halvår og 30,000 dollar i andre halvår... og lavere estimater enn meg for 2020. Oppgang i rate estimater til 29,000 i 2022 som også er i tråd med mine forventninger, og hvorfor man skal kjøpe dette gjennom 2021 når markedet bunner ut og fasiten på den høye flåteveksten er klarere. Kjøper derfor BW LPG og blir garantert med i en emisjon i Avance Gas.

Kursmål på Avance Gas på 24kr og derfor kjøp. Mye mulig de får rett i dette, men jeg skal ha dobling og tre-doblingen kandidater i dagens marked.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 09:47 4560

Og Dnb har tatt feil før, for eks i fjor sommer da de anbefalte salg. Så gikk kursene på LPG-rederiene til himmels utover høsten.
Og alle andre meglerhus har høyere rateanslag og kursmål på Avance og BWLPG.
Buy.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 10:01 4517

De kommer etter. Må la de få summe seg litt de også, har vært en ekstrem måned vi har lagt bak oss og høy usikkerhet. Fokus fra analytikere har naturlig nok ligget på tankmarkedet den siste mnd, og ikke LPG.

De har bommet på aksjekursen som man jo alltid gjør med den utaknemlige oppgaven det er.

Retning på estimater derimot blir sjeldent veldig feil om det ikke kommer noen store sjokk man ikke kunne forutse.

Aksjer med høye rateanslag er forøvrig det siste jeg ville vært eksponert mot, gir mye nedside når disse må nedjusteres. Haddd rate estimatene til alle vært veldig lave derimot, kunne man sett på oppside risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 10:20 4555

Og Dnb konkluderer med: We have upgraded our LPG coverage to BUY (HOLD) on valuation,
Basert på at aksjen er ekstremt lavt priset ift underliggende verdier.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 10:25 4540

Jepp. Det er det ikke en sjel i verden som bestrider tror jeg. Problemet er som sagt likviditeten i Avance Gas dersom markedet blir så svakt som aksjemarkedet, DNB og jeg tror. Som sagt, godt mulig at de får rett i at den skal til 24kr iløpet av året og at den derfor ikke hadde vært kjøp for noen dager siden på 22 kr. Men det er ikke så veldig interessant for meg. Om du er fornøyd med å kjøpe aksjer som gir deg så lav avkastning til så høy risiko, så er jo det noe du må gjøre. Kan kjøpe høykvalitets selskaper med null balanserisiko med 30 til 50 prosent oppside bare aksjemarkedet normaliseres. For shipping, da leter jeg etter dobling og tredoblingskandidater
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 10:32 4535

Som sagt, Dnb har tatt feil før, så deres kursmål er ikke fasit.
Fearnley for eksempel har ferskt kursmål på Avance på 50.-
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:02 4477

Jepp. Det gjør heldigvis alle👍Både Fearnley, DnB, jeg og du
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
gunsmi
08.04.2020 kl 11:20 4433

Når det stabiliserer seg i markedene er det godt mulig at noen shipping selskaper er dobling/tredoblings kandidater.
Som du skriver,bullebajas, så er kursmålet til AVANCE satt av DNB nå 24 kr. Oppside på noen prosenter. Oppsiden er ikke mye større i BWLPG der kursmålet er satt til 37. Hvilket av disse selskapene som vil gå mest/raskest(om de vil gå oppover i det hele tatt) er jeg ikke sikker på. Normalt sett stiger AVANCE raskere i gode tider og faller raskere i dårligere tider.
Jeg tror disse aksjene vil følge hverandre om det så er oppover eller nedover utover i 2020.
Makroøkonomisk har vi grimme tider foran oss. På tross av det kan selvsagt aksjemarkedet stige, men jeg tror vi er inne i et BEAR market der markedene skal lenger ned og muligens under den bunnen som ble satt i mars.
Da vil sannsynligvis LPG aksjene også se nye bunner. Jeg håper å kunne kjøpe disse billigere om 1-2 mnd....
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
kodenavn
08.04.2020 kl 11:24 4425

Som sagt, Dnb har tatt feil før, så deres kursmål er ikke fasit.
Fearnley for eksempel har ferskt kursmål på Avance på 50.-
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:34 4416

Enig med deg, disse selskapene skal følge hverandre og Avance skal også gå raskere i gode tider. Så like for like og med gode utsikter hadde jeg kjøpt Avance Gas. Nå derimot, med høy flåtevekst og potensielt tapsrater, så er BW en tryggere havn samtidig som man har samme oppside eksponering uten å frykte en utvannende emisjon på veien mot bedre tider
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:36 4418

Nope, var vel ikke jeg som henviste til DNB sin rapport i utgangspunktet heller??? Først brukes den til å si at jeg tar feil, og når jeg viser til hva de egentlig sier, så fokuseres det på at de har tatt feil før.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 11:42 4403

Dårlige utsikter spås nå i EIA sin siste rapport også :( produksjonsvekst i USA av LPG i 2021 er forventet å falle med 5%. Samtidig skal innenlands konsum børe uendret. Ikke en ønsket cocktail med høy flåtevekst for VLGC’er.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
gunsmi
08.04.2020 kl 12:11 4373

Ikke lett å sette guestimater i disse tider. Å estimere framover i tid har aldri vært vanskeligere i disse markedstider.
EIA hadde i mnd skifte februar en nedjustering av LPG output, deretter oppjusterte de i sin forrige rapport for nå å nedjustere igjen.Alt kommer selvsagt an på hvordan Corona utvikler seg og når samfunn igjen vil begynne å fungere. Det kan ta tid. Jeg regner med at oljemarkedet vil ha overfylte oljelagre i lang tid framover.
En oljepris om ikke overstiger 50 dollar det nærmeste året. Etterspørsel etter Gass og LPG frakt synes jeg er vanskeligere å forutsi. Selvsagt henger det sammen med hvor mye olje som produseres, men etterspørsel etter LPG er nok større framover enn etterspørsel etter råolje. Asia vil komme raskere til hektene.I India , selv med lockdown, ser man økt etterspørsel etter LPG. Dette pga det er brukt mye i husholdninger. Vanskelig å spå. Ser forsåvidt poenget ditt med AVANCE og at de vil være mer nærliggende til en emisjon enn BWLPG. Det fordrer selvsagt at markedet trakter veldig lavt i 2021. Jeg er av den oppfatning at det ikke vil bli behov for emisjon i AVANCE, men faren er selvsagt tilstede, ref aldri vært vanskeligere å forutsi framtid enn nå.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 12:22 4374

Jepp. Helt enig med deg gunsmi👍 Eneste man med relativt stor sikkerhet kan spå nå, er flåteveksten
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 13:57 4263

At dere i det hele tatt gidder å mase med denne klovnen..

Han sier han er så bull på BWLPG. Han har ikke skrevet et innlegg om aksjen, men han skriver 25 om dagen i Avance.

Få deg et liv...
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 14:07 4249

Er vel du som har vært desidert mest aktiv og frustrert over at jeg er uenig med deg, og at du har brydd deg desidert om det som begynte med kun ett svar på spørsmål til trådstarter. Hvis ikke du kom med tullpratet ditt, så hadde det blitt med kun det innlegget.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Titleist
08.04.2020 kl 15:52 4151

Jeg er ikke frustrert i det hele tatt. Jeg må bare svare når jeg ser tullebukker skrive haugevis av negative innlegg om Avance hver dag, samtidig som man anbefaler kjøp av BWLPG. Selv eier jeg både BWLPG og Avance. Er fullstendig klar over at Avance er mer giret selskap. Derfor er også oppsiden størst og risikoen noe høyere der.

Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 16:30 4115

Som sagt, så svarte jeg trådstarter og har stort sett bare svart på innvendinger til mitt syn fra deg og flere og forholdt meg til fakta. Så jeg har skrevet ett negativt innlegg om hvorfor jeg ikke kjøpte Avance Gas og svart på helt merkelige innvendinger fra deg og ett par andre. Hadde noen av de vært gode eller i det hele tatt holdt seg saklig, så hadde jeg ikke brydd meg.

Men for all del, jeg skjønner at du er frustrert når du ikke har noen argumenter og komme med på hvorfor jeg har feil
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
spurswild
08.04.2020 kl 17:14 4071

Da må jeg si at du er litt som George i Seinfeld. Jerry, det er ikke løgn så lenge jeg mener det er sant. Samtale om å lure løgndetektor test. Hei, George :) Seinfeld ville ikke innrømme at han så en serie.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 21:46 3945

Bare å dokumentere hva med mine synspunkter som er løgn.

Tragikomisk at du bruker tid på dette. Er jo åpenlyst at du er livredd for din investering i Avance fordi jeg har gode velfundamenterte begrunnelser, og at du da er livredd for at andre lesere her ser det samme.

Jeg har ingen posisjon i Avance, så jeg er nok den eneste av oss som ikke har en agenda her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
spurswild
08.04.2020 kl 22:18 3884

hehe, det er vel du som bruker tid å unngå å dokumenter hva du sier :)
Jeg har jo kun referert til noter og Q rapporter for mine syn... Håpløst, George :)
Tror eg overlever om mine 4300 aksjer går til 0. Noe eg selvfølgelig ikke tror skjer, men at jeg vil få en gevinst på disse. Har kostpris 18,72, så har en ok gevinst til nå. Så jeg overlev nok alle din forsøk på hva det enn måtte være :) Interessant som noen sa her, at du ikke har skrevet et innlegg på BW. Skulle tro det var mer i din gate siden du har investert der :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
08.04.2020 kl 22:36 3855

Har vist mine beregninger og svart på alle innvendinger:)

Mitt forsøk var kun å gi input på hvordan investorer flest vil tenke, så får dere gjøre som dere vil. Som nevnt, eneste agendaen var å gi en slik vinkling til trådstarter👍

Har ingen interesse av å hause og styre på i ett forum hvor alle eier den aksjen. Langt mer interessant å høre på hva de som ikke har kjøpt BW LPG for å stress teste min investering og strategi. Rimelig bortkastet og sitte å snakke om BW LPG når alle uansett er enige og bevisst eller ubevisst fokuserer på det positive og like forundret når det går feil vei.

Anyways, gøy å forsikre meg om at dette har jeg kontroll på, og underholdende med de smått desperate innspillene fra deg og ett par andre her inne. Gøy og se at 95% er oppegående også:)

Snakkes i Juni neste år. Så får vi se hvem som treffer :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
spurswild
08.04.2020 kl 22:42 3847

Som sagt tidligere, George. Du referer ikke til din dokumentasjon. Å høre andre synspunkter om BW på en Avance Gas tråd??? Antar du har investert i Bw for du tror dette er fornuft og smart? Du må gjerne diskutere hva som er den beste investering av disse to selskapene, men det gjør du ikke. BW er jo i samme marked, så hvis Avance er fucked, så er jo din "investering" i BW være det samme. Da kunne du kjøpt på billigere priser.... Må si du blir likere og likere George :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
BIF78
09.04.2020 kl 07:30 3718

Bullebasse, det er meget sjovt, at du fokuserer på stor tilgang af nye skibe, når der kun kommer et par stykker i 2021. Samtidig er der hos andre rederier allerede mange skibe over 25 år, som står til at skulle skrottes snart...

Derudover er der allerede før corona klare tegn på at efterspørgsel efter LPG i Asien, f.eks. Indien vil stige. Du ligger så også dine egne estimater på rater, som er langt under f.eks Fearnleys, som trods alt burde kende markedet (modsat DNB). Samtidig tager du ikke hensyn til Kinas forpligtelse til at købe lpg i USA.

Det er fint, at være kritisk og komme med forskellige indspark, men jeg er enig med spurswild, at det bliver useriøst, når du kun tager den ene side af historien med. Så bliver det ikke fakta, så bliver det løgn.

Tag f.eks installation af Scrubbere, som koster penge nu, men som vil betyde, at Avance breakeven falder og de kan få højere rater. Jeg har kun set, at du medregner udgifter til installation.

Jeg er med på at tales ved næste år til juni. Det er efter udbytte betaling af Q2 2021. Med udbytte fra Q4, som kom her den 26.03., så forventer jeg, at have modtaget ca 17-20 kr i udbytte for de i alt 6 kvartaler. Det er derfor, jeg investeringer i Avance, samtidig med at jeg naturligvis forholder mig kritisk og følger raterne
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
09.04.2020 kl 08:57 3647

Ok, skal gi deg og dere en til fakta, siden å beskylde den som sitter med tallene for løgn tydeligvis er fremgangsmåten deres. Jeg regner med dere kan telle skip, legge sammen cbm og dwt, så da er problemet deres at dere ikke har tilgang til informasjon. Ikke noe galt med det, men å da slenge ut kommentarer om at det nesten ikke kommer skip, er villedende. Så deler derfor følgende med resten av leserne. Skulle gjerne tatt meg bryet og listet opp alle skipene, hva slags motor, hva de kostet, hvem eier de, hvem er operatør osv. men det bruker jeg ikke tid på.

Her er tallene på flåten i cbm:

Total flåte: 24 620 811 cbm
Total ordrebok: 3 978 926 cbm

Altså, ordrebok som prosent av dagens flåte er 16.2%.

Levering av disse skipene er da som følger:

2020: 2 209 926 cbm som tilsvarer en flåtevekst på 9% (6 av skipene ble nylig levert, men har ennå ikke seilt seg inn i markedet ennå)
2021: 1 769 000 cbm som tilsvarer en flåtevekst på 7% sammenlignet med totalflåte i slutten av 2020

Dere stirrer dermed mot 16% flåtevekst til slutten av 2021. Det er fakta. At det er flere eldre skip er helt riktig, disse er derimot nedbetalt og avskrevet og har en break-even rate på 9,000 dollar dagen som reflekterer opex og litt G&A. Det vil selvfølgelig skrapes skip når markedet kollapser, så basert på dette vil du kjøpe før markedet kollapser? Jeg tror ikke det er en god strategi.

Jeg har ingenting å si på at det kommer til å fortsatt være høy etterspørsel etter LPG både i India og i Kina, men den vil ikke vil være i nærheten av å være like høy som flåteveksten de neste 18 mnd. Kina kommer til å kjøpe LPG fra USA, men fraktratene kommer til å gjenspeile en lav oljepris og arbitrasje mellom landene slik vi så i 2016, hvis fraktraten blir for høy, løfter man ikke volumene i det hele tatt. Rederne har derfor ikke noe valg. Dessuten, kjemikalie cracker hos koreanere, japanerer og andre land i Asia foretrekker nå Naphtha fremfor Propane når oljeprisen er på disse nivåene. Ganske enkelt fordi naphtaen sourcer de lokalt fra sine raffinerier uten noen særlige logistikk kostnader. Ergo, det blir ett stort bortfall av etterspørsel fra store utviklede land som har importert LPG de siste årene.

Så her fikk dere enda mer fakta. Jeg kjøper BW LPG grunnet sterkere balanse og at den aksjen går tidligere som følge av ett friskmeldt aksjemarked, og jeg slipper å uroe meg for en potensiell emisjon.

Lykke til med investeringene deres.

God påske.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
suspekt
09.04.2020 kl 09:08 3627

Hva er utbytte i bwlpg, fikk jo solid utbytte i avance, men blir vel ikke like mye resten av året. Har valgt avance fremfor bwlpg, men du mener det motsatte er bedre???
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
09.04.2020 kl 09:26 3603

Alt koker ned til hva slags strategi og tidshorisont du har. BWLPG betaler ut 50% av bunnlinjen per kvartal. For 4 kvartal var det omlag 10kr. Avance Gas har historisk vært mer aggressive enn BWLPG på utbytte, men totalavkastning over tid har BWLPG vært overlegne, siden Avance Gas ble tvunget til å hente egenkapital i 2016.

Kan forvente lavere utbytter fra begge to fremover etter mitt syn. Så om du kun er ute etter utbytte, så ville jeg kanskje holdt meg unna begge to, siden sjansen for at dette kuttes iløpet av de neste kvartalene er tilstede.

Jeg kjøper BW LPG gjennom nedturen når den faller ned på midten/lave 20 tallet. Avance Gas kjøper jeg når visibilitet i balansen bedrer seg og hvordan markedet reagerer på den høye flåteveksten de neste 18 mnd
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
09.04.2020 kl 10:20 3513

Forresten,llino har bestilt ett nytt skip i dag for levering i fjerde kvartal 2021. Så da kan dere legge til ett skip til i flåteveksten
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
fastinvest
09.04.2020 kl 10:30 3502

Har kjøpt BW LPG og skal ha mer. Forsøker få rundt 28kr, kanskje ikke bunn men funker i det lange løp. Kan sitte noen år og ønsker en utbytteaksje.
Om vi får 10kr i alle kvartal vil det ta 1 år å tjene igjen investeringen så vi snakker jo utrolige utbytter men trolig kan vi ikke forvente 10kr og noen kvartal blir 0kr.
Men hva tror du fremover om utbytte, tror du det blir 0kr eller vil de enda dele ut. Er som sagt ny men kanskje du vet hva de gjorde i 2018-2019 ang. utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
09.04.2020 kl 11:10 3445

da har du fått den en god inngang på lang sikt, jeg fikk kjøpt litt på samme nivå, men kjøper mer da det forhåpentligvis blir litt ruglete på børsene fremover samtidig som ratene faller.

10 kroner i alle kvartal får du nok ikke dessverre. BW LPG kuttet utbytte fra andre halvår 2016 til og med andre halvår 2018. Tror på lavere utbytter for 2020, men ikke nødvendigvis slik at man kutter alt utbytte fra slutten av året. Dette fordi ordreboken kommer innenfor ett kortere tidsrom, så nedturen vil ikke være like lang og dyp som den forrige.

Har du ett tre års perspektiv, så blir dette veldig bra. Så ville jeg kjøpt Avance Gas inn i 2021.

lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Titleist
09.04.2020 kl 11:20 3425

Hei igjen Klovn / George etc. Hva med skraping, hvorfor bagatelliserer du skrapingen av skip, som fort kan bli nesten like høy som flåteveksten?
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Bullebajas
09.04.2020 kl 11:30 3405

Fordi skrapingen kommer når markedet har gått til helvete og alle taper penger, og spesielt de gearede listede selskapene med nye skip og høy belåning hvor lån skal betjenes. Disse skipene kommer ikke til å skrapes med en gang, men over 1 til 2 år minst. Så det er helt irrelevant for mitt case. Ratene faller, aksjene faller. Markedet er svakt over tid og skip skrapes, deretter kommer oppturen. Langt mer interessant å kjøpe når skrapingen begynner enn 12-16 mnd før.

Lykke til med teorien om at skraping gjør Avance Gas attraktive akkurat nå, da sier du indirekte at ratene skal mot opex nivåer på rundt 9 000 dollar dagen. Kan jo spørre deg, ville du skrapet ett skip med 9000 dollar i kostnader som tjener for eksempel 12 000 dollar dagen? Neppe, det er en 30% margin og 3 000 dollar dagen rett i lomma siden skipet ikke har gjeld når det er så gammelt og er ferdig nedskrevet. Avance Gas derimot brenner 10 000 dollar dagen i ett slikt scenario

Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare
Springer
09.04.2020 kl 12:36 3311

Jeg kommer tilbake til min tidligere teori: Bullebajas er her kun for å lokke LPG aksjonærer bort fra Avance og inn i BWLPG. (Hvis ikke ville han brukt en tråd med BWLPG ticker). Samtidig forstår han ikke at han skiter i eget reir i forsøket.
Redigert 21.01.2021 kl 01:59 Du må logge inn for å svare