BEGYNNER DET OG HASTE - POSISJONERING I INNKASSO

Slettet bruker
AXA/B2 03.04.2020 kl 12:36 5624

Har sett mer og mer at kreditselskaper posisjonerer seg mot innkasso,

Kredinor SA skryter mer og mer over sine evner til innkasso i sine reklamer. De har også forgreininger i hele EU.

De finnes også mange kreditselskaper i europa som sikter seg inn på innkasso.

Det kommer derfor til og bli sterk konkuranse om gjeldsporteføjene, og ikke minst
oppkjøp av innkasso selskap - og fusjoner.

JF har forstått det.

Huff, huff.
Redigert 19.01.2021 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
Eankee
03.04.2020 kl 12:43 5568

Tror du er inne på noe her...
Slettet bruker
03.04.2020 kl 17:01 5451

Av alle spekulasjoner og teorier så ligger denne meg nærmest!
tenketanken
03.04.2020 kl 21:30 5314


Veldig bra Kvadro du fremstår med stor troverdighet og et godt underbygget
case for det som videre faktisk kan skje.
Slettet bruker
03.04.2020 kl 21:39 5265

Jeg har en annen teori på det som skjer. Greit å se på alle muligheter!

Jeg tror ikke på konspirasjonsteorien om at Fredriksen senker kursen i selskapet Axactor (kom gjerne med eksempel på at han gjort det tidligere) Gjorde Fredriksen det med Aktiv Kapital? Ikke som jeg kan se? eller finne info om.

Tror dere de andre milliardærene godtar noe slikt? Torstein Tvenge? Ferd? Runar Vatne? Har alle kjøpt seg opp, å sitter på betydelige poster med langt høyere snitt en dagens latterlige kurs. Både Tvenge og Ferd-eier Johan Andresen var avbildet på vei inn for å feire John Fredriksens 75 årsdag. (søk det gjerne opp å se selv)

Når jeg så at Fredriksen fylte styret i Axactor med egne folk etter oppdatering av generalforsamlingen, å når Endre fikk sparken! så kom tanken om muligheten for at det nå kan komme en fusjon mellom B2H og AXA!

Tenk på det!

Først har vi Olav Dalen Zahl som må gå av som administrerende direktør i B2H,

Finansdirektør Erik Just Johnsen blir så satt inn som administrerende direktør med umiddelbart virkning, og frem til styret har utnevnt en ny toppsjef.

Er det kommet ny toppsjef i B2H? Ikke som jeg finner?

Så får vi meldingen om at Endre Rangnes må gå av.

Finansdirektør Johnny Tsolis vil fungere som administrerende direktør inntil Rangnes’ endelige arvtager er på plass.

Så nå har vi to finansdirektører som styrer selskapene i påvente av en nye ledere! Siden begge sjefene i selskapene ble sendt på dør av styret.

Er ikke det merkelig?

Så har vi storaksjonærene i selskapene AXA og B2H som begge har historie fra Aktiv Kapital sammen, nemlig Fredriksen og Nordbrekken. De har samarbeidet og skapt suksess før!

Begge selskapene (AXA og B2H) har nå falt 60 -70 % på børs, så en fusjon ville gjøre dem rimelig store i inkassoverden, til en ikke alt for høy verdi om vi ser på prisingen av selskapene nå. Her snakker vi to for en.

Det er ikke bare jeg som har denne teorien. Alfred Berg kapitalforvalting kom også med denne teorien. Se fra 05.36 ut i sendingen ca.

https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/04/03/7514875/se-okonominyhetenes-morgensending-her
Redigert 03.04.2020 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.04.2020 kl 11:57 5068

Du har mange gode påeng her.

JF får aldri AXA på billigsalg - til det er det alt for mange gjedder som lurer i sivet.
Både utenlanske og innenlandse gjedder kommer til og øke i tiden fremover, og de er veldig sultne.

Finnes det noen tallknusere på forumet som kan spå hvordan en fusjon mellom AXA og B2H vil virke.

Huff, huff.
Slettet bruker
04.04.2020 kl 11:58 5059

Du har mange gode påeng her.

JF får aldri AXA på billigsalg - til det er det alt for mange gjedder som lurer i sivet.
Både utenlanske og innenlandse gjedder kommer til og øke i tiden fremover, og de er veldig sultne.

Finnes det noen tallknusere på forumet som kan spå hvordan en fusjon mellom AXA og B2H vil virke.

Huff, huff.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 11:03 4830

Lurer fortsatt på hvem som la inn et bud på 22,.-

Var det JF som fikk et kontant nei fra Endre, og daværende styre.
JF snur seg rundt, og setter inn et nytt styre, og får fullmakt til å sparke Endre.

Var tilbudet fra en annen intresent vil han fortsatt ligge i sivet og vente.
Derfor blir det umulig for JF og rane til seg AXA på billigsalg.

Som sagt tidliger ligger det flere på vent her.
Følg med.

Huff, huff.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 11:52 4747

huffa, det var en svensk pe-aktør etter det jeg vet.
Slettet bruker
05.04.2020 kl 17:22 4584

Ser at den faste gjesten på teaterkafeen, på en annen tråd, fabler om et pliktig tilbud på Kr, 7,-
Han/hun kan ikke ha forstått at da utløses det en budkamp som bringer AXA til uante høyder.
Har dere blitt så sløv at dere ikke tror budgiveren på 22,- ikke følger med.

Huff, huff.
citius
06.04.2020 kl 13:09 4308


I dårlige tider er Innkasso grei butikk

Det er "total feilprising" på AXA her og nå

Opp Opp Opp :-)
Slettet bruker
07.04.2020 kl 12:09 4124

Ser lovende ut for 9 tallet i dag.
Følg med.

Huff, huff.
citius
07.04.2020 kl 14:21 3986


meget god start!
sakker litt på??
gjør ikke noe, var inne før 7-tallet :-)
Slettet bruker
07.04.2020 kl 23:16 3782

Det er vel ingen som selger denne for under 9 kr imorgen tidlig? En av de få aksjene på OB som går helt klar olje-/handels-/servicebransje katastrofene - og isteden profitterer på hele elendigheten ved at det straks blir mye interessant misligholdt gjeld å kjøpe for en slikk og ingenting over hele Europa - og i Norge da forbruksbankene fort synger på siste verset og må selge fadesene sine...Dette blir interessant utover sommeren..
toffen4
08.04.2020 kl 08:59 3491

Bra ikke Axa selger olje :D
toffen4
08.04.2020 kl 09:38 3400

Oslo børs taper listen, der har du alle rigg/olje selskap som snart er konkurs også har du axa 🤣 🤣.
Slettet bruker
08.04.2020 kl 11:02 3284

Det blir nå innført borgerlønn i Spania - regner med at flere EU land følger etter.
Dette blir jo et himmelrike for all innkasso mot det har hver før.
Nesten for godt til og være sant.

Huff, huff.
bj111
08.04.2020 kl 11:14 3247

Er det ikke endringer i purre og salærer på gang nå? Dersom det skjer er det mindre attraktivt å drive inkasso i Norge. Norge har jo vanvittig mange inkassoselskaper og det skyldes de høye salærene Norge har. Jeg tenker det vil bli langt færre inkassoselskaper dersom salær endres.
Hvor attraktivt inkasso er i dårlige tider kan vel diskuteres. De er avhengig av å få løsninger i sakene som gagner kreditor. Dette blir vanskeligere jo mindre penger det er blant skyldnere.

Godt mulig dette selskapet er for lavt priset det tar jeg ikke stilling til men en rekke selskaper skal trolig bort i tiden som kommer.
Slettet bruker
08.04.2020 kl 11:56 3174

AXA kjøper store innkassoporteføljer på billigsalg,og er ikke så avhengig av salær.
Skulle salærene minke, vil innkassoselskapene innrette seg etter dette, og porteføljeinkjøpene bli tilsvarende billigere.

Her snakker en om store volum som AXA er særdeles godt rigget for.

Huff, huff
citius
08.04.2020 kl 22:58 2966


Kjip utvikling på børsen i dag....etter en lang dag på jobben var det ikke ventet utvikling
Slettet bruker
09.04.2020 kl 00:49 2846

Den som ikke forstår utviklinge i AXA freemove må legge seg.
Helper ikke med med auqevitt/gammeldak og lyshoolmer.
være glad hvis ere oveleeeveverler.
Holdere dere jemme og følge med.

God Ppåske til alle - håper jeg ikke har noen bitre fiender med inn i det nye året - huff, huff - mente qqqqqq
Følg med.

Rett skal være rett.

Huff, huff.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 01:05 2811

Å hoi, da var påsken i gang ja. ?
Slettet bruker
09.04.2020 kl 11:28 2579

pling plong 🤪 god påske 😎
Slettet bruker
09.04.2020 kl 15:49 2412

Her blir det tu og kjør i de fleste land - staten betaler.
Heldigvis forskutterer staten - de yter det meste i lån som må betales tilbake.
Det samme gjelder også vanlige folks økonomi.

Gjelden i alle samfunnslag øker, men alle opptatte lån må betales tilbake.

Det er her innkassoselskapene kommrt inn, og fråtser i billige innkassoporteføljer i lang tid fremmover.

Etter å ha lest dommedagsprofeti fra alle næringer - untatt innkasso - føler jeg meg tryggere og tryggere i AXA.

Huff, huff.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 16:16 2372

Men AXA skulle ikke kjøpe i disse tider.
Da skal det bli verre før de kjøper, og da skal vel børsene igjen nedover.

Forstår ikke tankegangen Endre hadde om å la vær å kjøpe i disse dager. Han virket redd for "noe", og ville spare pengene, men til hva?
Må de ty til emisjonspengene for å overleve når pengene uteblir fra Rumenere, Spanjoler, og Italienere ? Der kommer vel neppe noe, mens AXA har samme utgifter. Forstå det den som kan.

Andre permiterer, og sparer peng - AXA går for full maskin, men neppe noe kommer inn i form av cash, salg av REO etc.

SS
Slettet bruker
09.04.2020 kl 16:41 2325

Mener du AXA er i Romania? Det er vel en legitim forklaring at de skal la lånene "mørne" litt før en kjøper porteføljer ? Ikke sikkert dette er det man kjøper ett kvarter etter krisen er ett faktum, kanskje det må gå noen måneder. Ikke det mest mystifistiske jeg har hørt i disse spesielle tider, men lurt å ha ett kritisk blikk til info selskapene sender ut.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 16:44 2318

B2H er i Romania, heldigvis har AXA bedre land - du forstod nok poenget.
Neppe mye innbetalinger fra Spania som utgjør 45% av AXA sin topplinje. Ei heller fra Italia, og trolig lite øvrige land.

SS
Slettet bruker
09.04.2020 kl 17:17 2271

Hadde vært solskinn og vind i ryggen det om AXA handlet på 4,84 i laaang tid og porteføljene var grisebillige , og bortimot 100% gjorde opp gjelda si. Med emisjon for de store gutta på 17,25 for noen uker siden ,avslått bud på 22 kr og veldig rik onkel på laget ,stort innsidekjøp, så er vel intervallet 4-6 kr priset med en del humper på veien?
Redigert 09.04.2020 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 17:20 2265

AXA på 3-4 tallet, EQ 80-85 og AKER BP 88-95 , jo håper vi kan komme der igjen men tror både toget og perrongen har reist .
citius
14.04.2020 kl 12:59 1706


Ser det er voldsomt trøkk på børsen for de 2 selskapene som omtales her

Blir det giftemål??
Fusjon eller oppkjøp ??