En Park med skulpturer.

Slettet bruker
NEL 18.08.2018 kl 00:52 3142

Jag ser att Toyota planerar att tillverka 20000 hydrogenbilar år 2020.

Samtidigt har tesla problem med att få fart på produktionen. Till 8000 bilar. Per vecka. Av ena modellen kallad 3. (2018).

Hur ska detta sluta?

Jag minns när en man som hette Walter ville bygga en Park med skulpturer. Han skulle bekosta allt. Kommunen jublade. Men det var en bluff.

Folk vill generellt bli lurade. Man vill spegla sig i grandiosa människor, som lovar att allt ska bli bra.

Dag för dag vänder man sitt ansikte allt längre från spegeln.

Till slut står man där med en tom spegel och ett tappat ansikte.

Impact coatings steg idag 40 procent. De har ogiltigförklarat två order inom hydrogen. Och sparkat ut sin bluffmakare. Inriktning mot reflektorer,
med riktiga order.

H2V och fredrika har redan ogiltigförklarats. Fler står på tur. Cell impact gjorde sin hemläxa precis som impact.

Powercell måste snart agera. Nel har presentation i slutet av augusti. Då bör vi fokusera på resultatet. Inte på omsättning, inte på drömmar. Bara resultatet.
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
daffyduck
18.08.2018 kl 08:00 3065

Om du forventer positiv bunnlinje i selskapet før du investerer så er du ikke alene om det. Likevel vil investorer med det utgangspunktet gå glipp av de fleste store vekstmaskiner. Omsetningsutvikling, EBITDA, gjeld og utvikling av ordrebok er viktige parametre for selskaper som NEL. Jeg mener de innfrir stort på disse områdene ut fra hvor de er i sin utviklingsfase.


Nå har det nettopp tikket inn et stor ordre (i motsetning til deg er jeg overbevist om at den vil bli gjennomført). Denne ordren gir NEL muligheten til å få ned marginene og gjøre enda hyggeligere omsetning om til en solid bunnlinje. De antyder 30% marginforbedring, men som Løkke med erfaring fra fornybarindustri sier: De pleier alltid å få til mer..


Å sammenlikne Toyotas hydrogenopptraping med Tesla er urettferdig, det skjønner du selv. Det er heller ikke i personbilmarkedet hydrogen skal gjøre det. Da må vi snakke om tungtransport og skipstrafikk. Hvor langt er Tesla der jamført med NEL og Nikola?
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
daffyduck
18.08.2018 kl 09:00 2936

Frem til nå har spørsmålet vært:
Vil hydrogen ha en plass i fremtidens fornybar-forsyning?

De som følger nyhetsbildet i dette markedet har fått svaret og det er: JA

Den store bremseklossen for utrulling av hydrogen som drivstoff er infrastruktur.

Hvem er verdens ledende på hydrogen infrastruktur? Svaret er NEL

Hvilket selskap har posisjonert seg for å styrke denne posisjonen? Svaret er NEL

Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 09:35 2818

Det stämmer inte. Thyssen krupp säger att de är världsledande och det låter mer rimligt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
daffyduck
18.08.2018 kl 10:13 2715

I et hvert marked finner vi flere aktører som mener de er verdensledende...- i sitt felt. Thyssenkrupp har elektrolysører som de mener er konkurransedyktige, har merkelig nok ikke sett at de hevder seg markedsledende. De hevder en mulig effektivitet på 80%, men sannsynligheten for at NEL sine elektrolyører er mer effektive er stor! En stor aktør som Thyssenkrupp vil med tiden være potent til å effektivisere mer, men det vil også NEL som har fått en kickstart med Nikola ordren.


Skader ikke hydrogenmarkedet at flere bidrar til vekst, snarere tvert imot! Kostnader må og kommer til å gå ned.
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 11:50 2491

Det är mycket viktigt att kostnaderna går ner. Vi ser samma utmaning på bränslecellerna. De är för dyra, plattorna tillverkas nu i små maskiner som inte kommer fungera till massproduktion. Batterier har redan uppnått kostnadsreduktion genom att produktionen har ökat. Vi måste få se något liknande Gigafactory också när det gäller bränsleceller. Men dit är det långt, finns inga planer på det nu.

Det är ganska talande att det är små förhoppningsbolag som nel och impact coatings som uttalar sig som världsledande på hydrogen.

Inom batterier är det giganter som lg och Panasonic.

Det är jättekul för nel med sina k-märkta lokaler på några hundra kvadratmeter att de kan anse sig världsledande. Men det räcker tyvärr inte för att vi ska få en fungerande konkurrens med batteri.
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Nikko
18.08.2018 kl 11:51 2486

Å herregud! Enda en utgave av Larsson, Karlsson, Karlsson jr., Hildur NOK ...
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 12:47 2383

Jag vill se fakta och intressanta inlägg i en sådan här tråd. Inte bara en massa ointressant pajkastning. Om jag kunde få be om den lilla tjänsten tack.
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Tradinator
18.08.2018 kl 13:04 2335

Snart slutten for Scania og Volvo om de ikke legger om til Fuel Cell https://twitter.com/william_sw/status/1030568549218242562?s=21
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
daffyduck
18.08.2018 kl 13:10 2309

InvestorXYZ eller Hildur
Hvorfor ikke bidra litt med det du nevner selv!?
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
18.08.2018 kl 14:00 2210

Etter å ha vært ca 20 år på børs har tiden etter 2015 vært den mest spennende uten tvil. Tror de investorene som setter seg litt inn i situasjonen vi er inne i så kommer de til å tjene gode penger fremover. Taktomslaget skjer mye raskere nå en det bare gjorde for 5 år siden. Alle vet jo at de fleste oljeselskaper gikk som en kule frem til 2014, nå er de fleste nedsyltet i gjeld og aksjekurser er nede i ATL. Mange tror at dette skal snu vel vel dem om det. Personlig har jeg kvittet meg med nesten alt av oljeaksjer. Equinor er vel det eneste oljeselskapet som har nok muskler til å posisjonere seg ,dem har godt fotfeste i fornybart. Dem kan også legge inn et bud på Nel i nær fremtid, det kan komme som lyn fra klar himmel.
Lykke til alle Nel aksjonærer
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare
JosefK
18.08.2018 kl 14:04 2200

Thyssen Krupp jobber med steam reforming av naturgass. Med andre ord ikke elektrolyse av vann.
Redigert 21.01.2021 kl 02:49 Du må logge inn for å svare