diskusjon

Hvor er alle de som sa vaksine skulle komme etter noen uker, som sa at denne corona kun skulle vare 1-2 uker?

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. april 2020 - 19:36 Angelica Hagen
Helsebyråden: ... "Den kommer til å vedvare hele 2020 og kanskje langt inn i 2021, sier Steen til Dagsavisen."
https://www.dagbladet.no/nyheter/vil-vare-hele-2020/72333569
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Litt herlig når man blir gjort narr av når man har gjort faktiske undersøkelser. Tidlig Mars henviste jeg til YouTube klipp med seriøst intervju som viser til at dette vil vare minst til 2021. Hva skjer da her på forumet? Man blir gjort narr av for å henvise til YouTube klipp og for slengt påstander etter en, at man kun er ute etter billigere PLT aksjer, LATTERLIG! - Dette var KUN for å ADVARE mot hva som kom.

Dere som kom med disse påstandene mot meg, burde SKAMME DERE!
Redigert 04.04.2020 kl 14:21 Du må logge inn for å svare

Har vært prepper i 4-5 år nå så skam deg selv.
_info_
04.04.2020 kl 01:24 2933

Rett i forsvar?

(Skam = Egenskap til å kunne dømme sine egne gale handlinger)
Det kan gjøre vondt å dømme seg selv. Noen rømmer fra det.
Men å dømme andre, det skal bare noen enkle tastetrykk til...
(Som å slå folk psykisk, man blir jo ikke "dømt" for det.)

---------
Redigert 04.04.2020 kl 01:30 Du må logge inn for å svare
Cumulus
04.04.2020 kl 02:25 2900

Skam deg som forsøpler tråden til et selskap (PLT) som vokser voldsomt, selv i krisen!

Vil du ha en "safe haven", så er det Polight.
2211
04.04.2020 kl 02:59 2881

Nå har du mast i lang tid om dette viruset på plt tråder og lovet å ikke kjøpe aksjer i plt før mai/juni. Du presterer også å påstå att polight bare skal gå nedover i lang tid. Så sier du på torsdag att du alikevel har valgt å kjøpe plt, på fredag er plt opp 7,4 % så klarer du å lage en ny plt tråd med bare søppel å tull🤨 har du solgt deg ut etter en dag å prøver å prate kursen ned🤔 du fremstår meget useriøs.

Husker ikke at noen har sagt at dette bare vil vedvare 1-2 uker, men de fleste sa at markedet ville ta seg opp som kriser flest. Polight syns jeg har holdt seg stabil de siste ukene og foreløpig er vel heller ikke polight de som blir hardest rammet av denne krisen. Er det virkelig noe å skryte over at dette utviklet seg til disse høyder i forhold til viruset?

Særdeles usmakelig at du skal søle til forumet med sånt søppel som dette. AKSJE forum heter dette, legg merke til det.
Snekkern
04.04.2020 kl 08:31 2724

Det et vell antydninger til en diagnose her.
happi67
04.04.2020 kl 08:39 2706

Litt langt ned i påske vinen 🤣🤣
_info_
04.04.2020 kl 09:08 2654

Gjorde jeg? Jeg sa ikke at noen ikke skulle dømme meg, men jeg sa at folk burde skamme seg for latterliggjøring og løgner om meg istedenfor å fokusere på tema jeg kom med.

- Jeg er enig i at det jeg skriver er forsøpling av forumet, den tar jeg til meg. Derfor la jeg dette innlegget i en egen tråd.
- En av grunnene til at jeg "forsøpler" forumet er fordi folk ikke klarer å holde seg til tema men istedenfor angriper meg og mine liksom motiver. Det gjør en frustrert når man prøver å dele info og advare folk mot noe som kommer. Så blir man angrepet, folk klarer ikke å holde seg til temaet men begynner å angripe the messenger.

- Andre angriper meg og påstander om hva mine motiver er; hva fører det til? At jeg må forsvare meg istedenfor å fokusere på temaet jeg tar opp. Noen som klarer å se det? Det er jo nettopp angrepene som fører til at jeg må forsvare meg.
- Angrip istedenfor påstandene jeg kommer med, så kan jeg forsvare mine påstander. Mye bedre? ikke sant?

- Sorry, de som påstår at jeg har solgt meg ut og vil ha kursen ned. FEIL! Jeg kjøpte meg inn på torsdag.
(igjen en typisk ting som tar fokuset bort fra temaet, og flytter det over på meg).
Redigert 04.04.2020 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Bertelli
04.04.2020 kl 09:32 2613

Hva er temaet ditt?
_info_
04.04.2020 kl 09:38 2592

Temaet er at jeg kom med flere opplysninger og linker om hvordan Cov19 ville utvikle seg. Jeg ble hamstret og latterligjort og det kom flere påstander om at jeg kom med løgner for å få billige aksjer. Folk klarte ikke å holde seg til det jeg advarte om, istedenfor å angripe mine advarsler, angrep de meg.

- Jeg vil at folk nå skal innse at jeg hadde ikke motiver om å få ned kurser, men jeg kom med realistiske advarsler.
- Men fremdeles kommer nye angrep/påstander her om at jeg nå også prøver å få ned kursen. LATTERLIG!!!!

(Ett eks. Jeg viste til hvor lang tid det vil ta å komme med en vaksine. Jeg henviste til artikler som viser at 1 år vil vær en historisk rekord, og at vi ikke får en vaksine før 2021 osv. Jeg ble hamstret ned, hvor idiot jeg var. Det kom påstander om at jeg bare skulle ha ned kursen, hvordan jeg pratet ned kurs til PLT. Påstander om jeg kom med løgner på grunnlag av at mine motiver var å kjøpe meg billig inn i PLT. osv osv. skjønner? utrolig frustrerende når jeg kun vil oppriktig dele informasjon med andre og få slengt påstander og løgner mot en. Hvor mye bedre hadde det ikke vært å fokusert på vaksinene istedenfor på meg i dette tilfelle. Ett eks.)

TEMA: Hold seg til tema, ikke det man tror er motivet.

------
Redigert 04.04.2020 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Kraamz
04.04.2020 kl 09:49 2587

Info då🙂 Du sa også at du ikke kom til å kjøpe før den droppet langt ned🤔 Du valgte alikevel å kjøpe deg inn i polight på torsdagen🙂 Noe som sier meg at du ikke står for alt du sier🙂
_info_
04.04.2020 kl 09:55 2558

Her er enda et angrep. Helt latterlig, man må finne en FEIL med meg personlig og hamstre alt på det. Istedenfor å holde seg til tema.

Kraamz: Ja du har rett, jeg tok feil. Jeg innrømmer det, jeg tar ofte feil. Jeg later ikke som jeg alltid har rett, og prøver ikke å gi meg ut for å alltid ha rett. Ingen har det. Jeg tok feil, det overrasker meg virkelig hvor sterk PLT holder seg. Siden jeg tror at jeg tok feil, kjøpte jeg meg inn på torsdag.

Kraamz: Over til ditt personlige angrep mot meg, at; "jeg ikke står for det jeg sier". Jeg ser på meg selv som ærlig, og jeg ser på meg selv som en som står for det jeg sier. Når man innser at man tar feil, blir det helt feil å være stolt, ikke innrømme feil, og fortsette å stå fast på sin feil. Enig?
Redigert 04.04.2020 kl 10:07 Du må logge inn for å svare
_info_
04.04.2020 kl 09:59 2550

Bare denne tråden viser hva jeg snakker om. Man prøver å knekke noen, eller å "ta" noen personlig. Istedenfor å holde seg til tema. You made my Point. Og slik er forumet også, hvis man kommer med noe som noen ikke liker, så går man rett på personlig angrep. Fokuset bort fra tema og over på person.
Redigert 04.04.2020 kl 10:00 Du må logge inn for å svare

Dette er litt av problemet med dette forum. Folk rider mange hester. Miner meg sterkt om denne oljen tidligere i høst som dømte alt nedenom og hjem eller rett til himmels. Alt avhengig av om han var inne eller ute. Enda verre var det at denne oljen gikk rundt og gjorde krav på å bli tatt seriøst. Drit og dra er ikke et utrykk jeg bruker ofte, men når det gjelder denne oljen et det helt riktig å ta begrepet i bruk. Så til tema: jeg er selv ute av Plt fordi jeg tror at markedet skal videre ned, derfor er det bittert for meg å se at Plt holder seg såpass sterkt, enda verre er det å se at den stiger, da jeg håper og tror at den skal ned før vi skal opp. Her er det ingen som sitter på fasit og det er derfor hyggelig å se at trofaste langsiktige aksjonærer klarer seg fint i den stormen vi står i nå. Selv har jeg valgt å ikke skrive på Plt tråder da jeg er ute nå, men jeg ser at det er mange flaggermus som flakser inn og ut av Plt og åpenbart blir dårlige av å se poLight stå så sterkt i dagens marked. Til dem er det også å bare si: drit og dra. Stakkars mennesker.
Redigert 04.04.2020 kl 10:31 Du må logge inn for å svare

Dette er noe av det dummeste jeg har sett. Ta ansvar for dine egne valg!
Redigert 04.04.2020 kl 10:25 Du må logge inn for å svare
Kraamz
04.04.2020 kl 10:52 2467

Er ikke meningen å gå til angrep på deg🙂 Det er bare lotto det du snakker om, faktum er at ingen av oss kan spå hvor dette viruset bringer oss, Jeg er selv en av de som tar dette meget alvorlig og holder meg hjemme men at PLT trenger å lide så mye av det,er en usikker sak.Men du er ikke alene om å ta feil😉
2211
04.04.2020 kl 11:30 2416

Flott att du skriver å deler dine tanker om plt selv om du ikke har aksjer nå. Forumet er jo for å diskuterer og deler egene tanker, att du har valgt å selge på grunnlag av verdensuro på børs er noe jeg forstår😉 jeg har selv vurdert dette tidligere men valgt å bli sittende. Når plt har fått 3 design win har min tanke vært att om kursen faller mye vil den ikke bli liggende i månedsvis under 50, om det er riktig vet jeg ikke enda😉 jeg har så tro på det langsiktige hær att å selge noe på 2 sifret kurs har jeg bare valgt å la vær. Foreløpig har jeg bare kjøpt men om jeg skal kjøpe mer må jeg selge andre aksjer med store tap så det sitter litt langt inne. Håper du får en grei ingang om du etterhvert vil kjøpe plt🙂
happi67
04.04.2020 kl 11:41 2385

Enig med de fleste her. Hadde hatt over 50000 aksjer hvis jeg hadde solgt på 90 og kjøpt på 38 ,samt solgt med tap på en annen post. Men sånn kan man ikke tenke . Man tar valg hele tiden utfra dagsform og magefølelsen. Men hovedtanken min er at jeg tør ikke gå ut et minutt fra poligth. Er sikker på at da kommer det en melding og jeg sitter med svarteper. Det er bare at tiden er satt på hold i 3til 4 måneder. Tror kursen hadde vært over 100 hvis korona ikke hadde hærjet. Har kursmål på 1000 til 1500 . God påske

Jeg følger med, men har ikke tenkt å la gråtekoner og mørkemenn avgjøre hvordan jeg investerer. Desverre er det litt for mange her inne som gjør sitt ytterste i å prate ned kursen, i håp om å få en billig inngang.
2211
04.04.2020 kl 12:00 2345

Denne linken passer hær på info sin dommedags tråd🤨
Ikke lenge før de strenge tiltakene blir opphevet😉

https://sol.no/artikkel/https%3A%2F%2Fwww.dagbladet.no%2Fnyheter%2Fkinesisk-rapport-fire-av-fem-smittede-symptomfrie%2F72334174
provence
04.04.2020 kl 12:22 2315

Hi there !

Solen har alltid steget opp i øst. Nå stiger solen også opp i dobbel forstand, Kina er i ferd med å komme tilbake til en normaltilstand. Markedet for poLight ligger nå i østen i en innledende fase.

Skal ikke kommentere _info_ med diverse innslag her, selvsentrert. Han sa "Denne linsen er bare luft". Inviterende til galskapen som regjerer på dette forum. Matusalem, denne linsen må videreutvikles. Jeg rettet spørsmålet gjentakende til han, hva er argumentene for denne påstanden. Jeg fikk aldri svar på dette :)

The future is going to be so bright .. we gotta wear PLT shading lens

;-)
Redigert 04.04.2020 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
provence
04.04.2020 kl 12:46 2261

For å spille inn et vesentlig argument. I fortsettelsen vil vi leve i en karantine nå i en lang periode. Hva trenger vi ? Kommunikasjon med medmennesker. Mobiltelefoner og smartklokker. Denne nye smartklokken til Xiaomi og TLens (?).

Rett produkt til rett tid :)

Ting handles på nettet mer en noen gang før! I Norge rekker ikke posten levere alle pakker som de skal på sine runder.Lettvint å få ny teknologi levert rett på døra.
Redigert 04.04.2020 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
_info_
04.04.2020 kl 14:18 2150

Jeg har svart opp til flere ganer på at Design win til PLT uten bestillinger er luft. Ikke at linsen eller PLT er luft. men at selve Design Win er luft hvis det ikke fører til noe.
Redigert 04.04.2020 kl 14:25 Du må logge inn for å svare

Min umiddelbare konklusjon på dine uttaleser her på forumet er: hold deg langt unna PLT! Dette er en aksje jeg overhode ikke anbefaler deg. Jeg anbefaler deg å selge på mandag! Still vekkerklokka så du ikke forsover deg til åpning.
Redigert 04.04.2020 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
_info_
04.04.2020 kl 14:28 2132

Det er jo en konklusjon man selv lager, jeg har aldri ment det. Jeg har tro på PLT; MEN vi må ikke vær for rask til å prise PLT etter en Design Win. Det MÅ først føre til noe, ellers betyr design win ingenting.

Jeg har HELT ÅPENT sagt at jeg tror på PLT. Men at på grunn av uro i veden, så venter jeg med å kjøpe meg inn. = HAR TRO PÅ PLT, det er så mye latterlig angrep her.

--------------------------------------------------------------------------------

Det er jo nettopp slike konklusjoner som du kommer med her at folk TAR HELT AV når de hører noe negativt om aksjen. Det er så viktig å ha en samtale rundt, om både negative og positive sider. Jeg nevner at design win alene er luft, det må føres til bestillinger (Med andre ord, ikke legg for mye i en design win alene). Jeg never at verdenssituasjonen kommer til å bli ille, og derfor holder jeg meg fra børsen. Folk blir gærne og konkluderer med VELDIG MYE MER enn det jeg skriver. (Selv noen går inn i hode mitt og påstår de vet mine motiver, og selvfølgelig er mine motiver onde).

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har selv blitt angrepet her på å ikke holde ord fordi jeg kjøpte aksjer nå. Fordi jeg sa at bunnen kom til å være i mai/juni, jeg tror fremdeles at vi kommer til å være på en lang bunn i mai/juni, muligens den kommer til å vare mye lengre ut. Dette tror jeg fremdeles. MEN det ser ut som PLT klarer seg. Men siden dette handlet generelt om børsen, gikk jeg over til å skrive om det under tråd CORONA.

-------------------------------------------------------------------------------
Redigert 04.04.2020 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
provence
04.04.2020 kl 14:40 2110

Jeg har svart opp til flere ganer på at Design win til PLT uten bestillinger er luft

Uten bestillinger ? Tror ikke jeg skal kommentere dine innspill nå i fortsettelsen .. en forstyrret person :)
Redigert 04.04.2020 kl 14:42 Du må logge inn for å svare

Slutt å bruk tid på å krangle her! Enten så kjøper du eller så kjøper du ikke. Om det er nå eller 1.juni tror jeg de fleste her inne driiiter i! Jeg har gjort mitt valg og leser meg opp på mye mere en kun her på forumet. Dine diskusjoner repeteres som om du skulle vært en robot..
_info_
04.04.2020 kl 15:08 2050

Jeg er enig, men jeg må forsvare meg når folk angriper meg. Eks ble jeg angrepet fordi jeg kjøpte aksjer nå, da må jeg forsvare meg.
provence
04.04.2020 kl 15:37 2009

Det er da ingen som har angrepet deg på at du har kjøpt aksjer i PLT så langt jeg kan se :)
_info_
04.04.2020 kl 16:35 1960

Påstand om at jeg ikke står for det jeg sier. Dette er missvisende og angrep på meg personlig.
https://finansavisen.no/forum/post/1845097

Når jeg da kommer med et svar tilbake, blir jeg angrepet for at ingen bryr seg om når jeg kjøper og må ta ansvar selv. Påstander som jeg er helt enig i, jeg har ikke ment noe annet. Men hvert forsvar fører videre til et nytt angrep.
https://finansavisen.no/forum/post/1846513
Redigert 04.04.2020 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Cumulus
04.04.2020 kl 17:08 1919

Slutt å være så navlebeskuende! :-(

Din person er fullstendig uinteressant for alle andre. Lag en egen tråd der du kan diskutere deg selv, ikke gjør det på Plt-trådene.
_info_
04.04.2020 kl 17:20 1899

det var svar på en påstand om at ingen hadde angrepet mitt kjøp. Det er ANDRE som angriper, jeg må da kunne forsvare.
oivindl
04.04.2020 kl 17:27 1888

Jeg tviler sterkt på dine gode intensjoner, info.

Edit
Fjernet det meste og nytt innhold.
Redigert 06.04.2020 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
_info_
04.04.2020 kl 17:39 1868

Til oivindl

Takk for svar 😁👍 .. og jeg ser veldig godt at det passer dårlig med "hva sa jeg" 👍
Redigert 04.04.2020 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
Kraamz
04.04.2020 kl 18:25 1831

Har du tilgitt meg no?🙂
_info_
04.04.2020 kl 18:50 1804

Kraamz - 4. april 2020 kl 20:18
Beklager for at jeg angrep deg🙂
https://finansavisen.no/forum/post/1848151

Yes, tilgitt 😁
Redigert 05.04.2020 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
Kraamz