Donald ber alle amerikanere bruke munnbind

Vampyren
04.04.2020 kl 09:41 943

– Jeg ser ikke for meg at jeg vil sitte bak det vakre skrivebordet i Det ovale kontor med ansiktsmaske på. Det passer ikke for meg, sa Trump

heilo888
04.04.2020 kl 14:37 815

Hvorfor i alle dager skal Trump bruke munnbinn? Ingen i Norge bruker det og ikke blir det anbefalt av helsemyndighetene med mindre man er smittet selv eller må oppholde seg tett i nærheten av andre. Dessuten bør selvfølgelig helsepersonell bruke det.

Når norsk media presterer å stille et så tåpelig spørsmål om hvorfor ikke Trump bruker munnbind bør man i alle fall stille spørsmål om hvorfor ikke norske topp-politikere og helsetopper bruker det!?

Dette er et meget godt eksempel på norsk medias tåpeligheter!
Hvorfor hyle opp om at det er så mange døde i USA når det nå i vårt naboland Sverige er nesten dobbelt så mange døde som i USA i forhold til folketallet pr dag!?

Dette hadde vært det riktige nyhetsoppslaget i dag i stede for det ekstremt populistiske "se og hør" oppslaget om Trump og munnbind.
Men det er vel for mye forlangt at norsk media skal evne å gjøre prosentregning!
Redigert 04.04.2020 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
04.04.2020 kl 15:34 749

Alle (også NRK) raljerer med at Trump ikke bruker munnbind, og selv om jeg ikke vil karakterisere meg som noen Trump-fan, finner jeg det merkelig at ikke den samme raljeringen forgår i forhold til våre vestlige statsledere, eller vår egen statsminister, Erna Solberg?
Å puste gjennom en bolle store deler av dagen gir muligens like god beskyttelse som et munnbind for alt jeg vet.