AXA - 35%-50% opp frem til jul.

Slettet bruker
AXA 18.08.2018 kl 13:28 5964

Er du klar?

AXA har alltid pleid å snu på høsten og heve seg 20-40% frem mot nyttår. Det vil den etter alle solemerker gjøre denne høsten også.
Tiden for billig inngang er nå, så skal man ha billige aksjer i AXA, kan tiden være knapp.

Løp å kjøp.
Redigert 18.08.2018 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
Laks&axa
18.08.2018 kl 14:28 5879

Axactor viser nå at de øker inntekter uten å skape en bunnlinje. Forskjellen denne høsten mot tidligere kan være at Axactor ikke viser resultater etter snart tre år i drift. Q2 som skulle være det sterkeste. Hva skjer i Q3 da? Fra aksjonærlister krymper postene fra langsiktige fong, eks: Statoil pensjon er borte....... Nyheter har ingen innvirkning da det er tvil rundt inntjening på det de kjøper. Hva skal få Axactor opp? Shortere øker....
Redigert 18.08.2018 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.08.2018 kl 16:17 5727

Laxen;

Jeg ser at det enda er pensjonsfond der, og jeg bytter selvsagt Statoil Pensjon ut med større post fra Geveran.
Rimelig trygg på at Statoil pensjon er å se på listene igjen snart.

Om du skulle drevet AXA da Laxen, hva ville du gjort med pengene som kommer inn?
Lage stor bunnlinje, og bruke lånte berentede kroner til å kjøpe nye portiser? Eller ville det være naturlig å bruke cash flow til å reinvestere i nye portiser som vil generere enda mer penger?

Det var jo synd at du ikke hørte på meg om at du skulle solgt på 3,20 eller 3,12, samt 3,07. Dumt om du solgte nede her rundt 23-25 kr da.

AXA kommer, og det vet alle. Det virker som en bitter undertone her for man ikke solgte med så stor fortjeneste som man håpte på når vi var over 3 kr.
Det har jeg forståelse for Laxen.

AXA er fint å trade, så om du er ute, så ser du vel muligheten for at 22,50 fort blir 25-26 kr frem til Q3 ? Det er jo penger det og, for ikke å snakke om frem til jul. 30-35 kr er neppe uaktuelt.

Husk og hva Endre sa i FA ved Q2, du og mange andre ser på feil tall.

Varsom
18.08.2018 kl 16:18 5724

Innlegget er slettet
Ja her er det bare å låne til pipa, selge svigermor og kaste inn alt av hva man har... for de som har trua altså!
Laks&axa
18.08.2018 kl 17:17 5654

Her er fokus på person. Tar det som mangel på kunnskap og forståelse. SS - du tjener jo penger uansett om aksjen går ned, så ser ikke hvorfor du skal hause og hakke på meg. Prøv heller å gi meg en forklaring utfra kjøp og fremlagte Q. Jeg har langt over gjennomsnitt forståelse blant HO-brukere på oppstart og generell drift av AS.
Slettet bruker
18.08.2018 kl 17:40 5599

Laxen

Jeg går ikke på deg som person, og det er ikke slik ment. Men det må kunne bemerkes at du har snudd tvert om og nå baiser noe du har forsvart lenge. Helt ok, men det virker veldig rart, for det har vel vert mer positivt som har foregått fundamentalt i axa siden du har snudd til negativitet.

Alle kan forandre mening, det er klart. Tiden får vise hvor vi skal i axa.
Men vi har uansett fått med oss dine synspunkt omkring axa.
Redigert 18.08.2018 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Laks&axa
18.08.2018 kl 17:55 5568

Den er ok SS.

Og grunnen til jeg har blitt kritisk er tall som viser risiko etter mitt syn.

Har Axactor betalt for mye?
Er gjeld kjøpt av dårlig kvalitet?
Hva med BN portefølje fra Sverige?
Er dårlig produksjon fra NPL grunn til satsing på REO?
For høye kostnader?
Effektivitet?
Kommer der større avskrivninger?

Jeg ser en drøss med faremomenter og derav sliter jeg med ny inngang. Kursen er mye lavere nå enn min utgang, så det er ikke av pris jeg er kritisk.
Slettet bruker
18.08.2018 kl 18:07 5543

Dette er klart relevante spørsmål. Tiden får vise om Endre holder ord, og at det går bedre.
Vi kan vel kanskje være enige om at AXA forhåpentligvis vil være der B2H er nå, når AXA får samme tid på seg.

Ønsker ikke å lage noe kvalm, eller kverulere med deg Laxen. Jeg blir like skuffet som du har blitt om det skulle vise seg at Endre ikke klarer å løfte kursen opp etterhvert.
Slettet bruker
18.08.2018 kl 21:56 5348

For under en mnd. siden var Laxen ute og luftet muligheten for å få AXA til 21-22. Nå er den helt uinteressant. Dette er faktisk så enkelt, — hauser når en eier, baisser når en ikke eier. Dette gjelder oss alle, en dypere analyse bør være unødvendig. Som Master sier, Endre ber dere lese q2 på riktig måte.
AXA er sikkert et møkkaselskap, bare spør Tvenge, Blystad, Fredriksen med flere. Disse har en tendens til å plukke dårlige selskap, noe Laxen kan bekrefte, eller? Ja, jeg er inhabil for jeg er aksjonær i et selskap med en ledelse som ikke kan noe om inkasso og finans. Kom dere utpå mandag, Master tar imot. Lykke til!
Slettet bruker
18.08.2018 kl 23:26 5220

Har du mye ,, innabords,, i kveld !
Slettet bruker
18.08.2018 kl 23:36 5188

Lenge siden jeg kommenterte AXA.

Først til Laks&axa:
Dette er på ingen måte noen kritikk av det du skriver eller et direkte svar til deg.
Har stor respekt for innleggene dine fra tiden du var aktiv her.
Mange som stiller seg samme spørsmål som deg.
Jeg velger å se på det som noe helt nødvendig der vi er nå,
men jeg kan absolutt ta feil...


Som vanlig langt fra meg så de som ikke gidder får bare scrolle forbi.
Blir fort engasjert.
Jeg er nå AXA aksjonær igjen selv om jeg frykter vi skal videre ned en stund til.
Jeg tror kanskje jeg får aksjer på 20 tallet og til og med et raid lenger ned.
Skjer det så skal jeg være klar og ha dobbelt så mange AXA som tidligere.
I motsetning til forrige gang jeg var her så er dette det eneste jeg skal kommentere av egne kjøp,
for å fortelle at jeg er AXA aksjonær og derfor selvfølgelig har egeninteresse av å snakke positivt om AXA.

Synes tingene jeg har etterlyst tidligere har falt på plass mer og mer.
Da er det ikke så viktig om vi skal litt lenger ned.
Det føles veldig riktig å være med igjen nå.
Jeg har selvsagt full forståelse for at AXA ikke skal stå i 30-50 eller 100 nå.
Til det er det for mye som skal bekreftes først.
Både i AXA og verden...

Jeg ser mange kommenterer at AXA antakelig har betalt for mye.
Jeg både håper og tror AXA har betalt for mye,
men ikke altfor mye.
Endre og gutta måtte og må være offensive, de måtte være offensive for å komme på banen.
Noe de ettertrykkelig har klart.
Det koster selvsagt å slå seg inn her.
Vi vet konkurransen er hard,
men de har heldigvis hatt muskler til det også.
Disse gutta kan denne bransjen.
Velger å tro de har justert seg inn og
fortsetter å justere seg inn i takt med vekst.
Nå som de er på banen.

At de har hatt "for" høye kostnader tror jeg stemmer og det så vi i Q2 tallene,
men Nomura avtalen (som var utrolig viktig for meg) viser at betingelser bedrer seg i takt med vekst og volum.
Nye dører åpnes.
De har nok hatt både dårligere marginer på kjøp enn ønskelig for meg som aksjonær og for dyre lån osv.
Likevel tror jeg at de har gjort og gjør ting riktig og at det er eneste vei.
Dette koster og det tar tid,
men grunnmuren bygges, inntekter vil øke og utgifter bli mindre i takt med veksten.
Da kommer også bunnlinjen.
Når Endre sier at markedet ser på feil tall så mener jeg han har helt rett.

Jeg etterlyste innsidekjøp og det fikk vi også av Bjørn Erik Næss,
men både forventer og FORLANGER at flere kommer på banen om vi skal lenger ned.
AXA bekrefter sin tilstedeværelse i Italia og Tyskland med nye kjøp.
Forhåpentligvis til riktig pris.
Veldig bra.


Har vært veldig usikker på JF sine intensjoner i AXA.
Det blir utrolig spennende og interessant å se fremover.
Jeg tror ikke at han sitter som en grisk ond mann, styrer alle spakene og vil rævkjøre eller tvangsinnløse 10 000 småaksjonærer for å karre til seg hele AXA for ingenting.
Velger heller å beholde respekten jeg alltid har hatt for han.
Tror derfor at han gjør som alle i hans posisjon ville gjort.
Fyller på mer i takt med at vi faller nedover.
Han har hundre baller i lufta og "lille" AXA er en av de,
men at han har oppdaget AXA er en bekreftelse mer enn noe annet.
Hadde Geveran sin inntreden i AXA vært en tabbe av JF og AXA hadde vist seg og ikke leve opp til forventningene, hadde han ikke fylt på med nye millioner av aksjer.
Inntil det motsatte er bevist så velger jeg å ta det som et kjempesignal på at AXA går i riktig retning.
Ingen skal fortelle meg at JF fortsetter å hamstre aksjer om AXA er på bærtur både i forhold til pris og kostnader.
Uavhengig av hans intensjoner med AXA så er kjøpene hans bevis på at dette selskapet beveger seg akkurat dit det skal.
Det er jeg 100% sikker på.
Hvis JF kun kjøpte for å beskytte pengene han puttet inn på høyere kurser, hadde han nok gjort noen kursdrivende kjøp.
Det at han fyller på stille og rolig vitner om en som har ståltro på AXA og er utelukkende positivt.

B2H som ligger så langt foran AXA synker i takt med AXA, og det er en klar bekreftelse på at det er Inkasso og ikke AXA/JF det er noe galt med akkurat nå.
Begynner B2H å stige og AXA fortsetter nedover da må jeg selvfølgelig revurdere.
I B2H har hele gjengen hamstret stort uten at det har hjulpet og da er klimaet vanskelig for inkasso.
Det er bare å akseptere.
Enn så lenge er det dessverre ikke så mye positivt å se kursmessig,
men det er ikke så viktig akkurat nå.
Intrum kom med fine tall. Selvfølgelig uten sammenligning, men likevel så går det fortsatt an å tjene penger på inkasso.
Når tiden er inne og AXA kommer til å komme seg dit...
Jeg er personlig overbevist om at det kommer til å gå forferdelig fort når caset AXA bekreftes,
men innstilt på at det tar lenger tid enn jeg trodde å komme dit.

Har fått klare løfter fra ledelsen om at de jobber knallhardt og skal fortsette å jobbe knallhardt for AXA og aksjonærene.
Noe annet ville for så vidt vært rart. :-)
Slettet bruker
18.08.2018 kl 23:47 5172

Meget bra innlegg MF ??
Slettet bruker
19.08.2018 kl 09:58 4964

Godt innlegg, men Normura avtalen som ble børsmeldt 23 juli er ennå ikke undertegnet og i boks.
Slettet bruker
19.08.2018 kl 10:44 4873

Jeg solgte endel i forrige uke, tror ikke AXA løfter før om et år og jeg vil ikke være bundet i en aksje med så lite omsetning hvis en korreksjon inntreffer. Hvis den går under 20 skal jeg gjøre en ny vurdering.
Slettet bruker
19.08.2018 kl 12:28 4750

Jeg tror fremdeles på et løft 30-40% innen utg. av august. Vi får se?.

Kanskje vi ser 10% allerede i morgen ?
Redigert 19.08.2018 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2018 kl 12:40 4717

Det er jo kvartalene fremmover som blir spennende. Det ble sagt at det «spruter» penger i axa.

Mye negativitet her. Man skal ikke glemme at;

- axa allerede er ned 20-25% fra juletider.
- bransjen er kraftig shortet, også axa. Skal dekkes inn!
- Endre og andre klar på at axa vil levere og tjene store penger.
- Samtlige som dekker aksjen sier KJØP, snitt kursmål 40,-

Slettet bruker
19.08.2018 kl 14:55 4562

Fikk dette svar på mitt spørsmål om Normura-avtalen var i boks:
"Det er ikke noe nytt å melde om denne transaksjonen men jeg kan si at såpass som at det er ikke uvanlig at det går litt tid for å få på plass full dokumentasjon i denne type transaksjon. Så snart vi har ny informasjon så vil det bli annonsert gjennom Oslo Børs sin informasjonskanal, Newsweb.



Mvh,



Johnny Tsolis

Chief Financial Officer"

Slettet bruker
19.08.2018 kl 15:24 4515

Bra Capt’n ??
Lilleulv
19.08.2018 kl 16:15 4424

Den hører vel ikke hjemme her..... ?
Slettet bruker
19.08.2018 kl 16:28 4401

Hektar:

Hva var informasjonsverdien her?
Kaisovski
19.08.2018 kl 17:35 4318

Jeg skal kjøpe mer av enten AXA eller KOMP. Per nå, er vel AXA relativt sett billigere, men KOMP leverer helt etter plan, og tjener penger som gress.

Litt usikker på hva jeg skal velge. Det er en god del mer støy i AXA sånn generelt sett i hvertfall.
Slettet bruker
20.08.2018 kl 09:53 3921

Du verden for en pangstart i dag :-) holder dette mon tro..
Slettet bruker
20.08.2018 kl 10:00 3892

32,50 til jul jenter!
anderix
20.08.2018 kl 10:02 3882

Kaisowski; Har klokketro på begge selskapene. har nylig redusert og tatt gevinst i KOMP og satt mer penger i AXA. Planen er å selge ut noe i AXA på høyere kurs og reinvestere de i KOMP;-)
Redigert 20.08.2018 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 12:24 3715

Jeg innrømmer gjerne at jeg har gjort en feilvurdering. Hadde solgt meg ned, men er nå I ferd med å kjøpe meg opp igjen. Kommer til å koste litt mer, men det blir nok verdt det.
Slettet bruker
20.08.2018 kl 14:14 3551

Mange som må løpe etter axa til jul ?
Slettet bruker
20.08.2018 kl 19:41 3271

Fint driv i dag..?
Slettet bruker
23.08.2018 kl 12:14 2874

Nå peker alle pilene "rett opp"...
Slettet bruker
23.08.2018 kl 13:42 2772

ny dags rekord