Thin - Enorme muligheter. Så hva er greia?

DiggingDeep
THIN 18.08.2018 kl 15:48 15240

Thinfilm legger fram et resultat på linje med tidligere kvartaler, men faller 37% på en dag. Hvorfor det?

Når man leser halvårsrapporten og kobler den mot gårsdagens fall, er det en årsak som skiller seg veldig ut, og som antageligvis er hovedårsaken til fallet, og det er markedet i for liten grad ennå etterspør Thinfilms produkter. Dette er gjengitt på side 12, under punkt 1 «Principal Risks»:
«Many of the emerging markets that Thinfilm targets, as well as the markets it intends to pursue, are still immature for in-market deployments and there is a potential risk of delays in the timing of sales.»

Mens svært mange børsnoterte selskaper jobber livet av seg for å kunne ferdigstille et produkt for markedet, har Thinfilm allerede produksjonslinjene klare og produkter klare for shipping.

Det er vanskelig å vite hvordan Thinfilm-ledelsen tenker i forhold til sin videre jakt på nye kunder, men at produktene de leverer kommer til å bli særdeles etterspurt i årene som kommer, finner jeg liten grunn til å tvile på.

Hittil virker det som om merkevarebeskyttelse og dermed kvalitetssikring/beskyttelse av eksklusive produkter er de kundene som har vært mest interessert Thinfilms produkter. Jeg tror likevel at det store gjennombruddet for denne typen merking av varer ligger foran oss, og at hoveddriveren for dette vil være miljø. Å kunne følge et produkt fra samlebåndet via butikken ut til kunden og til produktet leveres tilbake til resirkulering, tror jeg kommer til å bli reist som et krav til nesten alt mennesket forbruker i fremtiden. Årsaken skyldes enkelt og greit at forurensning skal og vil ha en pris, og at både forbruker- og leverandørleddet må dokumentere at de oppfyller alle pålagte miljøkrav.

Hvis vi ser på dette i et globalt perspektiv, vil en slik merking også peke ut hvilke land som faktisk oppfyller miljøkravene, og hvilke som ikke gjør det. Hvis man for eksempel ser at av en million Thinfilm-merkede plastflasker solgt i land A, havner 90% tilbake i godkjente resirkuleringsformer, mens kun 20% gjør det i land B, vil det være harde fakta som igjen vil generere en kostnad som land B må betale.
Og plastflaskene var bare et eksempel. Jeg kunne i teorien nevnt et hvilket som helst produkt de fleste av oss har kjøpt i butikken den siste uka.

Det er mulig at Thinfilm er litt for tidlig ute og at markedene trenger litt mer tid. Men at merking av varer for «evig sporing» av varens livsløp vil komme, det tror jeg ikke vi trenger å lure på en gang.

Og størrelsen på det markedet er så stort at det nesten bare er fantasien som setter grenser.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
18.08.2018 kl 15:55 11258

Stort sett alt du skriver er feil. Les deg opp på de andre trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
nima
18.08.2018 kl 16:15 11204

De som investerer i Thin må vel snart skjønne at de brenner aksjonærenes penger, her blir det emi på emi. Her må dere virkelig ha gode nerver hvis dere tør å være med videre, lykke til.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
DiggingDeep
18.08.2018 kl 22:24 10961

Jeg forholder meg til andre kvartals rapporten, og forsåvidt også rapportene før det. Når det gjelder fremtiden for denne teknologien, er det vel bare å se rundt seg og se hvor samfunnet er på vei. Hva mener du er feil?
...Og når det gjelder emisjoner. Equinor har stadig emisjoner, Tesla har stadig emisjoner. For å ikke snakke om innen farma hvor emisjon er hva man kan forvente i gjentatte repriser før man i det hele tatt aner om noe som helst vil bli produsert. Og hvorfor fungerer det? Hvorfor klarer man å hente inn penger igjen og igjen og igjen? Fordi tilbudet til de som allerede er inne, sammen med fremtidstroen på produktet/produktene, fremstår som lukrative.

Det er lov å si at man ikke har troen på det Thinfilm produserer. Men det fremstår som mye mer troverdig om man sier hvorfor og viser til en viss form for research eller saklig argumentasjon.
Det kommer garantert nye emisjoner i aksjer som NANO, TRVX, PCIB, IDEX, NEXT også. Men jeg ville ikke holdt meg unna samtlige for det. Når den siste emisjonen har funnet sted i en gründer-aksje, og resten går av seg selv, er sannsynligvis mesteparten av den relative avkastningen også allerede hentet ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
18.08.2018 kl 23:32 10843

Det er ikke noe problem med emisjoner når utviklingen går rett vei. Du nevner Tesla, hvor aksjen stadig har satt nye rekorder. Teslaaksjonærene er bare glade for hver gang noen spytter inn penger på stadig høyre kurs - hvilket sikrer deres investering.
I Thin er det dessverre motsatt. Utviklingen er negativ og emisjonene gjennomføres på stadig lavere kurs hvilket raderer tidligere aksjonærers verdier og fjerner oppsiden i aksjen (les utvanning).
Vi kan starte med dette punktet. Hvis du ikke forstår dette er det ikke noe poeng i å gå inn på alt det andre du skriver.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Stev
18.08.2018 kl 23:37 10819

Får nok denne på 0,80 tallet på mandag. Her er det bare å shorte
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Hammers
18.08.2018 kl 23:43 10783

Kursmessig er Thin satt 7 år tilbake i tid!
Volumet på dette nedsalget har aldri tidligere vært høyere enn det vi så fredag.
Investorene bare pøste ut - koste hva det koste ville!
Hvis man TROR på røyk uten ild kan man alltid prøve seg, men dette var VIRKELIG heftige saker!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
DiggingDeep
19.08.2018 kl 00:13 10709

Det som kom fram på fredag og som var negativt, er at salget ikke går så fort som forventet. Produktutviklingen fremstår for meg som alt annet enn negativ. Klarer man å redusere kostnadsnivået (som man sier man vil ha fokus på), har man penger til ut i 2019, og mye kursdrivende kan skje innen den tid.

Ellers: De som er kortsiktige og overbevist om at fallet vil fortsette på mandag kan jo ta en titt på historiske RSI-verdier og se på utviklingen de påfølgende dager etter at vi har vært på dette nivået. Julenissen (kursendringer på over 20% intradag) kommer sjelden mer enn en gang i året, hverken til shortere eller de som tror på en positiv utvikling.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2018 kl 02:28 10603

Herregud, nå må vel folk skjønne at dette er svindel på høyt plan.
Børsen burde utestenge Thin for manipulering. Alle meldingene de øser ut et pølsevev. Ikke en avtale med informasjon om kontraktsverdi.
De eneste som blir rike på Thin er ledelsen.
Ledelsen rir høyt på superlønninger finansiert av dere. Emisjonene kommer tett med hausing i fotkant i kjent stil.

Og ledelsen snakker om sammarbeid med Apple?!
Spør noen i Apple og de har aldri hørt om mikkemus selskapet.
Hver klar på at innlegg het er plantet av Thin personer tungt lastet og spekulanter. Det er lett å se.

Kom dere ut

Dere er blinde og døve som kjøper i Thin.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
aklm
19.08.2018 kl 07:45 10475

Man bygger ny fabrikk pga. stor etterspørsel ? Før hadde jeg tro på Thin, men nå tror jeg de kun produserer intetsigende avtaler. Flere 10 år med pisseparat er tydeligvis nok for aksjonærene. Kjøper ikke aksjer før man ser at "kundene" kjøper produktet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
19.08.2018 kl 09:06 10358

DiggingDeep
Det neste du bør ta innover deg er at det Thin skriver i rapporten om fremtiden aldri stemmer. Det er kun Davors fantasier.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
geoinvestor
19.08.2018 kl 10:31 10163

Det var like mange som kjøpte aksjer...
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.08.2018 kl 10:49 10097

Her blir det trangt i døra på Mandag når alle skal inn , gleder meg til oppturen....
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
DiggingDeep
19.08.2018 kl 10:50 10069

Takk for alle innspill. Jeg står for synet mitt på at etterspørselen etter denne teknologien kommer til å bli enorm. Så er det tydeligvis flere som ikke er fornøyd med dagens ledelse. Det er løsbart. At ikke kontraktsverdier er offentliggjort, er ikke så rart. Skal disse produktene bli utbredt, er de nødt til å utgjøre et beskjedent påslag på varen som merkes. Altså vil volum være det avgjørende. En håndveskeprodusent gjør neppe noen glade, men det vil de fleste leverandører til f.eks. dagligvare eller sportsutstyr gjøre. Hvis Thin ikke leverer dette i fremtiden, kommer noen andre til å gjøre det.
Ha en fantastisk søndag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
CS_invest
20.08.2018 kl 21:12 9657

Hei Digging Deep. Jeg er veldig enig i din vurdering - men tror at hodeproblemet her er at markedet ikke helt er klart ennå. En vesentlig ting for at få dette på skinner - er at iPhone åpner for direkte NFC-kommunikasjon. Android har gjort det - men i USA (som åpenbart fortsatt trur at de bestemmer over verden) - har Apple ikke gjort det ennå. Det kommer nytt IOS i september. DERSOM dette åpner for direkte NFC-avlesing uten behov for at installere en app (og jeg har problemer med (tross al fjoldseriet hos programmører og designere hos Apple - som engang i fortiden var i teten, nå er vel en simpel Huawei like bra?) at se at de skal feil her også!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
tynnslitt
20.08.2018 kl 21:29 9578

Hvorfor skal Apple åpne for NFC når QR/Barcodes er fremtiden.

https://evrythng.com/as-qr-codes-go-mainstream-brands-must-not-miss-out/
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
CS_invest
20.08.2018 kl 21:40 9521

DETTE er IKKE fremtiden! Vet ikke hvem som presenterer dette som løsningen på IOT - men dette faller LAAANGT under det som (innen minimum behov for antal bits og funksjonalitet) klarer at danne et funksjonelt system! Ser du NOEN som helst forskjell på denne i forhold til en standard strek-kode??? (bortsett fra at denne er firkantet - og strekkoden er mer "horisontal")?

Jeg kan garantere deg for at det er JÆVLIG få bits i denne "fremtidens" løsning - og at den dermed ikke blir det!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
DiggingDeep
13.09.2018 kl 10:07 8951

Jaja, da markerer i alle fall Apple at de har trua på denne teknologien. Da er vi vel to da som tror på dette i følge denne tråden. Apple og meg.
"Tut, tut," sa toget og satte seg i bevegelse.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
hill
13.09.2018 kl 12:27 8709


Digging Deep - Gratulerer med dagen!

Er nok litt flere enn du og Apple som har fått troen på denne teknologien nå,
når en ser på dagens omsetning på hittil mer enn 91 mill kroner!

Når teknologien nå er etablert både på Android- og Apple-telefoner,
kan dette fort bli et nytt standardprogram, slik Adobe's PDF-filer i sin tid ble.

Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Hepp
13.09.2018 kl 13:34 8589

Tja, er vel da nøyaktig like mange uten trua, som selger.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
13.09.2018 kl 13:52 8607

Snart passeres 100M i pos trend.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
OZZY
13.09.2018 kl 15:02 8499

blir det emisjon imorgen ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
CS_invest
13.09.2018 kl 19:30 8314

Ja - så kom så Apple også med NFC, slik alle som nytter iphone nå kan benytte denne form for avlesing - og at brukermarkedet voksede med en milliard eller to.

Dette medfører også at NFC får en fordel i forhold til optisk avleste etiketter (optiske QR-koder) derved at en undgår at skulle aktivere en app+kamera, slik at prisforskjellen lettere kan forsvares.

Det blir spennende at se om det store medisinselskap som har presset på i forhold til Apple (påstått i annen streng) - er GSK!

Dersom så - kan dette gå riktig så vel!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2018 kl 21:26 8136

CS_invest:   "brukermarkedet voksede med en milliard eller to. "

Er dansker verdensmestere i løgn?

Den nye funksjonaliteten - lesing av NFC uten app med iPhone - er UTELUKKENDE mulig med de 3 nye iPhone modellene, som Apple ennå ikke har solgt noen av, men sannsynligvis vil selge ca 200 millioner av i løpet av det neste året. At Apple først fikk til dette 5 år etter Google/Android, viser bare at Apple ikke leder, men dilter etter!

Lesing av Thinfilms egne ustandard PDPS baserte R2R produserte Tag-Talks-First NFC-etiketter støtter Apple fortsatt IKKE.

Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Greatlife
13.09.2018 kl 21:32 8058

Reservern: Du har haft lite dåligt tempo på ditt klipp och klistrande idag, skärpning :-D
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2018 kl 21:38 8015

bakke1111:   "Tror vi stopper godt over 1,3!"

Nedoverbakke1111 trodde feil igjen  :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.09.2018 kl 21:43 7967

Jeg banket inn 800.000 aksjer fra start i dag. Så jeg gråter ikke over at jeg tok litt feil. Tjente fett i dag og det fortsetter i morgen
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
SabelT
13.09.2018 kl 22:01 7911

Reserven - Hvad er det afgørende teknisk set for NFC i de nye Apple mobiler? Er det ikke primært IOS 12 (firmware), der afgør adgangen? Og med din vanlige grundighed måske du kan svare for begge systemers vedkommende ("Uniform" NFC og PDPS TTF NFC)? Tak!

Lige et andet spørgsmål - Nåede du ind? Gætter på NEI NEI NEI NEI NEI :)

Har iøvrigt også moret mig kosteligt over Davor's "Vertically" - Måtte godt nok lige læse den et par gange, men den slags udtryk KAN kun Davor finde på - i den henseende er han helt unik.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
scorn
13.09.2018 kl 22:11 7847

"Ta deg sammen du er hysterisk". Se fremover ikke bakover :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
CS_invest
13.09.2018 kl 23:08 8194

Att Reserven (kopi fra annen streng):

Hardware (antenne og controller) var ombord fra iphone 6!

Hvordan Apple implementerer tilgangen hertil innen ios - DET vet faktisk ikke du en pind om, Reserven - uansett hvor teknologikyndig du påberåper deg at vere!

Og din PÅSTAND om non-standard - som du atter og atter gjentar; den står (som også du tidligere har blitt gjort oppmerksom på) i kontrast til produktspecifikasjonen!

Du burde med din historikk for IKKE at treffe spesielt godt med Thin (og Idex) nokk senke cigarføringen - og fremture med LITT større ydmykhet end Trump!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
CS_invest
13.09.2018 kl 23:14 8152

SabelT: nfc hardware var montert fom iPhone6.

Og -akkurat som du skriver - er det software som nå åpner tilgangen for nfc-funksjonalitet.

Så - sådan er det nå, uansett hva Reserven i sin uendelige og uangripelige visdom lirer av seg...

Forstår godt han bor i Tyskland - passer sikkert fint inn der!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 00:44 8066

SabeIT, hvorfor kun iPhone XS, iPhone XS Max, og iPhone XR kan lese NFC-etiketter uten app vet jeg ikke. Enten er det markedsføring for å selge de 3 nye iPhone, eller fordi NFC-kontrolleren i eldre telefoner ikke gjør det mulig. Tipper at NFC-kontrolleren i eldre iPhone ikke kan generere nødvendig HW-interrupt for å fortelle CPU at lesing av NFC-etikett skal gjøres. Det fordi all NFC-kommunikasjon med eldre iPhone MÅ startes fra en app, inkludert Apple-Pay.

Hadde Apple hatt til hensikt å gjøre det mulig for eldre iPhone å lese NFC-etiketter uten app (hvis det i det hele tatt er mulig med hardwaren/NFC-kontrolleren i de telefonene) hadde det vært naturlig at Apple hadde offentliggjort det samtidig med meldingen om at de 3 nye iPhone kan lese NFC-etiketter uten app. Hvorfor skal Apple vente med det?

Seff tradet jeg Thin i dag, men hadde vært mye bedre å kjøpe på noen-og-åtti øre i går enn å springe etter i åpningsminuttene i dag. Men jeg kan ikke se inn i fremtiden.


Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 00:55 8033

CS_invest:   "Det er software som nå åpner tilgangen for nfc-funksjonalitet."

For noe vås, det vet du ingen ting om. Uansett hvor mye software du har, kan du ikke lese NFC uten en NFC-kontroller. Som jeg svarte SabeIT, kan det være at NFC-kontrolleren i eldre iPhone ikke kan generere nødvendig HW-interrupt for å fortelle CPU at lesing av NFC-etikett skal gjøres. Det fordi all NFC-kommunikasjon med eldre iPhone MÅ startes fra en app, inkludert Apple-Pay.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 00:56 8014

CS_invest, er det noen som har truffet veldig godt med sin årelange kritikk av Thinfilm, spådommer om liten interesse for NFC-etiketter, og at Thinfilm aldri ville gå break-even i 2019, så er det faktisk meg! Og er det en som i årevis har bevist at han har null greie på Thinfilm, så er det deg!

Så langt har Apple sagt at kun iPhone XS, iPhone XS Max, og iPhone XR kan lese NFC-etiketter uten app!
Hadde Apple hatt til hensikt å gjøre det samme mulig for eldre iPhone (hvis det i det hele tatt er mulig med hardwaren i de telefonene) hadde det vært naturlig at Apple hadde offentliggjort det samtidig med meldingen om at de 3 nye iPhone kan lese NFC-etiketter uten app. Hvorfor skal Apple vente med det?

----- ----- ----- ----- ----- -----

CS_invest:   "Denne besluttningen medfører at alle som har iPhone nå direkte kan avlese en NFC uten at må via app etc."
Den påstanden har du null dekning for, Derfor er den ren løgn.

----- ----- ----- ----- ----- -----

I børsmeldingen
https://newsweb.oslobors.no/message/452484
sier Thinfilm eksplisitt at de har levert inn protokollen for sine egenproduserte Tag-Talks-First NFC-etiketter til standardisering.
"Thinfilm has also submitted the protocol associated with its PDPS (printed dopant polysilicon) wireless tags for standardization."

Inntil Thinfilms Tag-Talks-First NFC-etiketter er ratifisert som standard er de ustandard.

Selv om Thinfilms Tag-Talks-First NFC-etiketter skulle bli en standard, er det ingen garanti for at Apple vil støtte lesing av dem. Når Apple i dag støtter lesing av ALLE ANDRE NFC-etiketter enn Thinfims, hvorfor skal da Apple bruke ressurser på å støtte et marginalt produkt fra verdens minste halvlederprodusent som sannsynligvis er konkurs før 2020?
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Almar73
14.09.2018 kl 01:16 7974

Vel, det skal ikke så mye fantasi til å se for seg att dagens Iphone modeller også vil få denne støtten etter oppgradering til iOS12. Så å kalle det vås blir i beste fall ignorant. Eks "...There’s almost certainly no hardware reason why these features were not allowed before so a simple software change is quite possible..." (
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
SabelT
14.09.2018 kl 01:22 7948

Reserven - Jamen, så skal du være velkommen i Thin Film investor gruppen :) - Thin har brug for en med dyb indsigt og ikke mindst argumenteret kritik overfor Davor + øvrige Management + Opstad uanset hvor "Chaotisk" vejret og Thin sejlbåden performer.

Det ville også være rigtig fint, Reserven - hvis du kan/vil angive præcise grunde til at du valgte at gå ind i Thin igen, Tak!

Nu har Davour ...prøvet hvordan det føles at have fået (foræret) en markant stigning i kursen - gad vide om det kan vække ham og teamet op til dåd. Det er nu det gælder og nu de har en chance. FÅ NU FIXET R2R OG SÆLG !!!

HW-interrupt (Hardware Interrupt) - Hmm, ville overraske mig lidt når jeg tænker på Apples valg af hardware elementer - tror nærmere at det er et markedsmæssig incitament. Bemærkede også at Apple people onstage (WWDC 2018 keynote) jo gjorde en del ud af "Reuse, Recycle, Green Principles" - Så derfor vil jeg ikke blive meget overrasket, hvis IOS12 på aktuelle nyere iphones har samme grad af NFC function som de funklende spritnye Apple mobiler.
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.09.2018 kl 23:51 7591

Apple og NFC

SabeIT, på Internett finnes det en rekke artikler som dissekerer NFC-brikken/kontrolleren i alle Apple telefoner, bortsett i fra de 3 nyeste som ble lansert onsdag denne uken.

Det jeg vet i fra disse artiklene, er at NFC-brikken i alle iPhone så langt ikke har vært en standard hyllevare NFC-brikke fra Qualcomm eller Intel, men en Apple spesifisert NFC-brikke laget av Qualcomm og/eller Intel på oppdrag fra Apple, og som kun Apple får lov å bruke. Er alle Apple spesifiserte NFC-brikker i eldre iPhone designet slik at de kun leser (kommuniserer med) en NFC-etikett på ORDRE, ikke hele tiden i bakgrunnen skanner telefonens NFC-felt for NFC-etiketter, forklarer det hvorfor alle eldre iPhone med NFC ikke har mulighet for å lese NFC-etiketter i bakgrunnen uten app! Og at det er UMULIG å endre med software.

2 grunner for en slik løsning i alle eldre iPhone med NFC-brikke:
1: Spare batteriet/strøm
2: 100% sikkert forhindre at ingen kunne lage en betalings app som benyttet telefonens NFC-brikke.

En ting er at Apple ikke tillater andre betalingsapper enn ApplePay å bruke iPhones NFC-brikke. Om det er i strid med noen konkurranselov vurderes av EUs konkurransekommisær Margrethe Vestager og hennes stab.

Noen annet ville vært hvis iPhone 6 (første iPhone med NFC-brikke) - som ble lansert sammen med ApplePay i september 2014 - eller en senere iPhone, hadde kunnet lese NFC-etiketter i bakgrunnen uten app, og noen vha den funksjonaliteten hadde funnet et smutthull som tillot en annen betalings app å bruke iPhone sin NFC-brikke. Hadde Apple så i ettertid stengt det smutthullet, ville Margrethe Vestager ha smekket Tim Cook over fingrene med historiens desidert største milliard bot for monopolistisk konkurransehindring. Siste milliardboten til Google ville i forhold vært frimerkepenger fra portokassen til et 20 grams brev.

Etterhvert som Apple over årene har samlet erfaring med NFC og ApplePay, og ingen så langt har klart å bruke NFC-brikken for en egen betalingsapp, kan Apple sakte men sikkert åpne NFC-brikken for annen funksjonalitet enn ApplePay. Selv om Apple har noen av verdens beste ingeniører, er ikke de hverken feilfrie eller kan forutse ethvert smutthull i software eller hardware som tusenvis av hackere prøver å finne, og har klart å finne noen av.


Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
scorn
15.09.2018 kl 00:07 7558

Davor > Reserven

https://blog.thinfilmnfc.com/nfc-user-experience-just-got-simpler-latest-iphone

God helg :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare
CS_invest
15.09.2018 kl 00:17 7533

Høres jo fornuftig ut av Apple at betale for en propriær chips - med redusert funksjonalitet i forhold til hyllevare...NOT!

Argument i forhold til batteri - kanskje? Men i bunn og grunn lite som er endret innen batteriteknologi siste 5 år. Prosessor har blitt mer økonomiske - men spises opp av høyere hastighet (og større skjerm).

At hindre andre- høres mer logisk ut. Og typisk Apple - du skal ikke engang kunne skifte batteri eller sette inn et minnekort.

Det vil være sannsynlig at viktigste forskjellen mellom hyllevare-kontroller og Apple-specifisert - er at Apple via IOs kan ha fuld kontroll over hvem som får lov til hva!

Det i seg selv - er et konkurransehindrene grep - så det kunne bli spennende om EU følger med på dette! Apple er så pass arrogante at de med fordel kunne bli tatt litt ned!
Redigert 21.01.2021 kl 07:16 Du må logge inn for å svare