Spent på hvilket tilbud Smedegaard kommer med på TELCO på mandag
Obligasjonseiere er invitert med i en telefonkonferanse med Norwegian-ledelsen og rådgivere i Wikborg Rein mandag klokken 12.00.
Når forslag til løsning er klar, skal det innkalles til obligasjonseiermøte med 14 dagers varsel, og det trengs to tredjedels flertall.
Når forslag til løsning er klar, skal det innkalles til obligasjonseiermøte med 14 dagers varsel, og det trengs to tredjedels flertall.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 11:54
2475
Finnes det noen obligasjonseiere som har noe å tjene på å ikke være med på en deal? At de tjener mer på konkurs?
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Kan det bli en massiv konvertering av gjeld til aksjer? Har det noen gang vært noen eksisterende aksjonærer som har tjent på det?
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Sikkert flere som er positive til en god deal, forventer en økt innløsningskurs og en høyere rente for å utsette forfall, if not 👎🏻
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 12:21
2373
66% godkjennelse bør jo være grei skuring å få gjennom da.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Serboss
05.04.2020 kl 12:33
2309
Det skrives lite om erstatning fra Boing og RR i det siste og ingen nyheter fra Nas om dette. Er det noen andre eller kun Norwegien som ikke har faat erstatning ? Det er naa den trenges mest..
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Hanveg
05.04.2020 kl 12:40
2282
Tipper innen Onsdag er erstatning fra Boeing på konto hos NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Fått med deg at MAX var på vingene igjen i går, nu er fokuset vridd til hvordan NAS skal klare å opprettholde sin kjøpsforpliktelse.
Uansett ville nok en eventuell erstatning blitt gjort opp mot fremtidige deler og leveranser.
Uansett ville nok en eventuell erstatning blitt gjort opp mot fremtidige deler og leveranser.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
lilleborg33
05.04.2020 kl 12:52
2217
Eg la merke til at Flybookninger til long distans tur er på god bettrigs vei,,,,
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
TomW
05.04.2020 kl 12:53
2213
Hadde max vært godkjent for kommersiell drift igjen hadde dette vært førsteside material i samtlige aviser. Det vil nok komme, men med stengte fabrikker og store etterslep i sine leveranser at det er nok ikke Nas som er problemet her.
"Uansett ville nok en eventuell erstatning blitt gjort opp mot fremtidige deler og leveranser."
Du har null peiling på hvordan en avtale blir og tidligere avtaler Boeing har inngått strider med den påstanden
"Uansett ville nok en eventuell erstatning blitt gjort opp mot fremtidige deler og leveranser."
Du har null peiling på hvordan en avtale blir og tidligere avtaler Boeing har inngått strider med den påstanden
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 13:48
2098
Det kan hende de allerede har fått i boks erstatningen fra Boeing, men vil først få slettet renter og avbetalinger på lån i 3 mnd og få 1.2 Mrd i lån fra staten. SÅ annonserer de erstatningen. Og så får de enda 1.5 Mrd fra staten.
Plutselig har de masse penger
Plutselig har de masse penger
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 13:52
2085
Turkish Airlines var de siste tror jeg, Desember i fjor. 2 Mrd i erstatning. Norwegian ligger an til å få en god del mer.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Kantarell
05.04.2020 kl 13:57
2061
Slik det er blitt snakk om i mange tidligere tråder kan Boeing avtale innebære både cash og tjenester (serviser, leveranser..). Men, det vil nok være bedre med likviditet enn tjeneste. Er må ledelsen i begge selskapene bli enige etterhvert. Men, ja, alt handler om timing.
Når vil det passe best å motta kompensasjoner fra Boeing?
I tillegg, er det også blitt diskutert at avtaler endres etter brudd for leveranser? Boeing er stått på bakken over 1 år allerede.
At Max er tilbake i lufta kan nok forhandles. Dette vil ikke være en problem denne gangen.
Ja fra obligasjonseiere til utsettelse av renter/avdrag er nok den beste løsningen for alle parter!
Når vil det passe best å motta kompensasjoner fra Boeing?
I tillegg, er det også blitt diskutert at avtaler endres etter brudd for leveranser? Boeing er stått på bakken over 1 år allerede.
At Max er tilbake i lufta kan nok forhandles. Dette vil ikke være en problem denne gangen.
Ja fra obligasjonseiere til utsettelse av renter/avdrag er nok den beste løsningen for alle parter!
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Virker som om mange av NAS sine aksjonærer tror en hel masse, tro er noe man bedriver i religiøse foreningen.
I forretningslivet handler det om levedyktighet og profitt, to ting som er totalt fraværende i NAS.
De ekstraordinære lånene AS Norge tilbyr til det skakkjørte NAS fordrer at eierene spytter inn svært mange milliarder, får å klare å komme seg igjennom Q2. Sommersesongen er avlyst og en ny kraftig emisjon må forventes i Q3.
Hele det internasjonale finansmarkedet og næringslivet bedriver brannslukking for å overleve, det er innlysende at INGEN eksterne vil bidra med tiltak før aksjonærene i NAS hoster opp friske milliarder i ny egenkapital.
I forretningslivet handler det om levedyktighet og profitt, to ting som er totalt fraværende i NAS.
De ekstraordinære lånene AS Norge tilbyr til det skakkjørte NAS fordrer at eierene spytter inn svært mange milliarder, får å klare å komme seg igjennom Q2. Sommersesongen er avlyst og en ny kraftig emisjon må forventes i Q3.
Hele det internasjonale finansmarkedet og næringslivet bedriver brannslukking for å overleve, det er innlysende at INGEN eksterne vil bidra med tiltak før aksjonærene i NAS hoster opp friske milliarder i ny egenkapital.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Kantarell
05.04.2020 kl 14:10
2001
Hele "verden din" kollapser.
Du høres ut som en apokalyptisk profet.
Alt du sier kan skje men det vil ikke si at det vil skje i virkelighet.
Best at du sier at du vil stemme nei til Nas-dealen og at du håper at mange andre ikke vil stemme ja fordi det vil lønne seg bedre for "deg og andre" on Nas går konkurs. Du sier at du ønsker ekstra betaling på renter men det handler ikke kun om deg.
Hele verden er i fult krise pga corona. Wake up man!
Du høres ut som en apokalyptisk profet.
Alt du sier kan skje men det vil ikke si at det vil skje i virkelighet.
Best at du sier at du vil stemme nei til Nas-dealen og at du håper at mange andre ikke vil stemme ja fordi det vil lønne seg bedre for "deg og andre" on Nas går konkurs. Du sier at du ønsker ekstra betaling på renter men det handler ikke kun om deg.
Hele verden er i fult krise pga corona. Wake up man!
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 14:11
1992
Feil.
Norwegian lå an til MANGE år med profitabel drift etter omstruktureringen av rutene. 2020 skulle bli et særdeles profitabelt år. Det er en grunn til at Kjos veddet at kursen skulle gå oppover.
Det eneste elementet her til at Norwegian nå er i fare er viruset og tvangstengte flyplasser. Det er ikke noe Norwegian kan noe for og derfor er det politikernes plikt å redde Norwegian på lik linje med SAS. Går Norwegian under så kan det tenkes det vil komme søksmål mot staten
Norwegian lå an til MANGE år med profitabel drift etter omstruktureringen av rutene. 2020 skulle bli et særdeles profitabelt år. Det er en grunn til at Kjos veddet at kursen skulle gå oppover.
Det eneste elementet her til at Norwegian nå er i fare er viruset og tvangstengte flyplasser. Det er ikke noe Norwegian kan noe for og derfor er det politikernes plikt å redde Norwegian på lik linje med SAS. Går Norwegian under så kan det tenkes det vil komme søksmål mot staten
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Kantarell
05.04.2020 kl 14:15
1969
Meget fornuftig svar: Søksmål mot Det norske staten.
Vi hadde nok tjent mye på dette. Hva var kursen før de "stengte" flyplasser?
Vi hadde nok tjent mye på dette. Hva var kursen før de "stengte" flyplasser?
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Hvordan kan en konkurs gagne en kreditor 🤣 våkne folkens. Fyren er schizofren.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
lilleborg33
05.04.2020 kl 14:23
1941
Kursen på NAS kan sprette opp på god news mådag,,,,i XXL stil (dobling )
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Norwegian kjemper nå en innbitt kamp for å overleve. Statlige lånegarantier kan redde selskapet fra en snarlig konkurs.
Overlever selskapet denne krisen, vil selskapet fremstå betydelig forandret.
Det ligger i kortene at Norwegian blir nedeskalert om selskapet reddes, som igjen medfører store nedskrivinger av assets.
Om Norwegian overlever med dagens oppbygging, vil det sitte igjen med alt for store flybestillinger og en forretningsmodell på langdistanse som har bevist at selskapet brenner penger.
Det betyr at langdistanse fra alle destinasjoner i Europa, men unntak av London Gatwick, legges ned. Muligheten for at Gatwick faller også er tilstede. Der har Norwegian verdifulle slots som forøvrig obligasjonseierene har pant i.
LOs 1. nestleder Peggy Hessen Følsvik vil stille tøffe krav for ytterligere hjelp til flyselskapene, etter at regjeringen allerede har lagt fram en krisepakke på seks milliarder kroner på grunn av corona-krisen.
- Det må en større restrukturering til, hvis de skal komme ut på den andre siden, sier Følsvik
Overlever selskapet denne krisen, vil selskapet fremstå betydelig forandret.
Det ligger i kortene at Norwegian blir nedeskalert om selskapet reddes, som igjen medfører store nedskrivinger av assets.
Om Norwegian overlever med dagens oppbygging, vil det sitte igjen med alt for store flybestillinger og en forretningsmodell på langdistanse som har bevist at selskapet brenner penger.
Det betyr at langdistanse fra alle destinasjoner i Europa, men unntak av London Gatwick, legges ned. Muligheten for at Gatwick faller også er tilstede. Der har Norwegian verdifulle slots som forøvrig obligasjonseierene har pant i.
LOs 1. nestleder Peggy Hessen Følsvik vil stille tøffe krav for ytterligere hjelp til flyselskapene, etter at regjeringen allerede har lagt fram en krisepakke på seks milliarder kroner på grunn av corona-krisen.
- Det må en større restrukturering til, hvis de skal komme ut på den andre siden, sier Følsvik
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 14:40
1876
Det er ikke bare Norwegian som vil komme etter Staten etter slike vanskelige betingelser, men kreditorer m.m.
Transje 2 er fornuftig i forhold til at Norwegian skal lykkes, men transje 3 er direkte urettferdig.
«Vi skal bare hjelpe de med mye penger». Dette setter en presedens som jeg tviler på er fair i forhold til konkurranse.
Kursen lå på 14 NOK ca før de stengte flyplassene. 40 NOK før koronakrisen.
Transje 2 er fornuftig i forhold til at Norwegian skal lykkes, men transje 3 er direkte urettferdig.
«Vi skal bare hjelpe de med mye penger». Dette setter en presedens som jeg tviler på er fair i forhold til konkurranse.
Kursen lå på 14 NOK ca før de stengte flyplassene. 40 NOK før koronakrisen.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 14:43
1858
Jepp, tror møtet i morgen blir ganske positivt. Får håpe vi slipper nå drama slik at kursen går bananas
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Hvilke flyplasser som NAS flyr på er stengt? Fått med deg at Widerøe flyr hver dag!
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
05.04.2020 kl 21:30
1612
Husk. Du nullet ut alle dine innlegg på en annen tråd 😉😉
Du har ikke prøvd å forsvare deg en gang. Skjønner jeg godt, for det var helt umulig.
Du har ikke prøvd å forsvare deg en gang. Skjønner jeg godt, for det var helt umulig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:47
Du må logge inn for å svare