NAS - 90% utvanning uunngåelig
Det kommer trolig til å ordne seg med bondholderne. De vil gå med på kravene i transje 2: Det konvertible lånet kan bli konvertert til aksjer og det er ikke usannsynlig at også andre bondholdere vil gå med på å konvertere til aksjer. Konverteringen vil bedre balansen (økt egenkaptial), men gir ikke kontanter i kassen, noe NAS må ha for å overleve. Styrking av egenkapitalen med minst 2,7 milliarder må til for å np 8% EK, men alle skjønner at det blir for lite nå som hele sommersesongen ser ut til å ryke. Spania vil ikke bli åpnet før til høsten tidligst og unntakstilstenden vil vedvare i månedsvis.
Derfor må NAS klinke til en gang for alle og det betyr en enorm emisjon.
Jeg ser for meg 1.503.000.000 nye aksjer til 3,00, hvorav noe er konverterte lån, mens resten er frisk kapital fra aksjonærene og andre som stiller opp og tegner seg i emisjonen. Jeg regner med at man må tegne seg for 100.000 EURO for å være med, da de ikke har tid til å lage et prospekt.
Dette, eller noe tilsvarende, må til om NAS skal overleve. Noe jeg tror og håper selskapet vil gjøre. Vi trenger NAS og NAS trenger penger.
Dropp maset om penger fra Boeing, salg av fly og andre mirakler. Det skjer rett og slett ikke i den situasjonen verden er i for tiden.
PS: Fikk en ganske hyggelig mail fra Norwegian i dag. De skal på vingene igjen skriver de. Det satser vi på.
Derfor må NAS klinke til en gang for alle og det betyr en enorm emisjon.
Jeg ser for meg 1.503.000.000 nye aksjer til 3,00, hvorav noe er konverterte lån, mens resten er frisk kapital fra aksjonærene og andre som stiller opp og tegner seg i emisjonen. Jeg regner med at man må tegne seg for 100.000 EURO for å være med, da de ikke har tid til å lage et prospekt.
Dette, eller noe tilsvarende, må til om NAS skal overleve. Noe jeg tror og håper selskapet vil gjøre. Vi trenger NAS og NAS trenger penger.
Dropp maset om penger fra Boeing, salg av fly og andre mirakler. Det skjer rett og slett ikke i den situasjonen verden er i for tiden.
PS: Fikk en ganske hyggelig mail fra Norwegian i dag. De skal på vingene igjen skriver de. Det satser vi på.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
fastinvest
05.04.2020 kl 16:13
5116
Jeg har ikke aksjer og kommer ikke til å kjøpe aksjer med det første men jeg håper de knaller til med en emisjon som gjør at de klarer seg i 5år.
Viktigste er jo å redde selskapet slik at vi har våres eget her i Norge. Er jo litt stolthet i det :)
Viktigste er jo å redde selskapet slik at vi har våres eget her i Norge. Er jo litt stolthet i det :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
De må nok få flyutleiere, flypanthavere og bondholdere med på en dugnad. Det først.
Norge kan komme til å starte et nytt flyselskap, om NAS går dukken.
Norge kan komme til å starte et nytt flyselskap, om NAS går dukken.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Eksterne stakeholders avventer den kommende milliardemisjonen før de tar stilling til om de skal bidra i prosessen, ingen ønsker å øke risikoen ved å putte pengene i et sort hull.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Nataz
05.04.2020 kl 16:43
4948
Noen som kan gi meg en liten pekepinn på hva som er hovedproblemet med langdistanse forretningsplanen til NAS? Sliter de med å fylle flyene? Eller er det at de ikke lar seg kombinere med lavpris?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Er det egentlig noen grunn til å la eksisterende aksjonærer sitte igjen med hele 10%? Det er jo opplagt for alle at egenkapitalen er fullstendig tapt og vel så det. Med flere milliarder i minus hvis vi legger markedsverdi på flyflåten til grunn. Og det må vi vel?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
skerptiker
05.04.2020 kl 16:51
4899
Ingen her har svaret, verken hva gjelder emisjon eller utviklingen videre. Se på flyindustrien internationalt. Alle trenger hjelp av staten, i USA, Frankrike, Tyskland, England osv. Skal alle disse selskapene gå konkurs, eller skal de hjelpes ut av krisen? Husk at flyvingene blir stanset etter vedtak av regjeringene rundt omkring i verden. Dette rammer alle flyselskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
En vesentlig forskjell er at de fleste andre flyselskaper har positiv egenkapital og tjente penger før Covid-19
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 17:33
4754
Her ser dere ladies and gentlemen, en taper som sitter og skadefryder seg over at aksjeeiere kan miste penger. Det var hele basisen for at han lagde denne tråden. For en patetisk mann. Fysj.
Ikke skjønner han at usettelse av lån vil gi 1.2 milliarder, og erstatning fra Boeing vil gi flere milliarder. Altså det kan være nok til å holde ut før man kan fly igjen og tjene penger....
Ikke skjønner han at usettelse av lån vil gi 1.2 milliarder, og erstatning fra Boeing vil gi flere milliarder. Altså det kan være nok til å holde ut før man kan fly igjen og tjene penger....
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Erstatning fra Boeing, de ble vel utbetalt i desember i 2019! Eller var det vare trolling fra Karlsen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Akhillevs
05.04.2020 kl 17:50
4661
DN-Journalist (i permisjon) lanserer ideen om Norwegian 2.0 hvor dagens NAS-aksjer blir verdiløse. Er åpenbart skribent på dette forumet også!
https://www.linkedin.com/pulse/derfor-b%25C3%25B8r-norge-redde-norwegian-fredrick-chr-ekeseth/?trackingId=zE0zOq1rR5C%2B%2FZVJpVXg2A%3D%3D
https://www.linkedin.com/pulse/derfor-b%25C3%25B8r-norge-redde-norwegian-fredrick-chr-ekeseth/?trackingId=zE0zOq1rR5C%2B%2FZVJpVXg2A%3D%3D
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Ikke kaste penger i sort hull, men redusere på krav.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
NAS sin plan var at MAX-fly skulle fylle en viktig rolle her. De kan fly over Atlanteren om de
er sertifisert for å kunne fly.
Akkurat nå er jo verden nærmest stengt ned. Og langdistanse lite aktuelt av den grunn.
NAS er verdens mest populære på langdistanse lavpris vanligvis.
er sertifisert for å kunne fly.
Akkurat nå er jo verden nærmest stengt ned. Og langdistanse lite aktuelt av den grunn.
NAS er verdens mest populære på langdistanse lavpris vanligvis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Den nye
05.04.2020 kl 17:59
4593
90% bort av 8.5 kr gir 85 øre.
Hvis kursen blir 3 kr som du sier, så er det en nedgang på ca 65%.
Du bommer på ditt eget regnestykke med et par hundre prosent (85 øre - 3 kroner).
Og så er du skråsikker på at det ikke blir noe fra Boeing, at transe 2 ikke gir 1.2 miljarder og at alle andre løsninger utgår, at staten ikke kjøper seg inn, at ikke oljefondet investerer i NAS eller at Lufthansa som har fått sikret hundretal miljarder NOK fra sin stat rett og slett ikke kjøper opp NAS, den eier jo allerede både swiss og belgian airlines, å legge inn norwegian airlines nærmest gratis nå i krisetider er jo også en løsning som gir mer for aksjonærene enn en emisjon.
Det lukter panikk fra dere trollene nå om dagen, fordi hvordan går det med deres investeringer hvis NAS aksjen dobler seg i tilfelle fase 2 og 3 løser seg på en pen måte?
Alle tegn peker på at dette ordner seg for NAS og at kursen vil nok være på et stabilt 20-25 ved utgangen av coronakrisen, vi ser nok ikke 40 før om noen år, men vi ser nok aldrig 3 kroner heller.
Hvis kursen blir 3 kr som du sier, så er det en nedgang på ca 65%.
Du bommer på ditt eget regnestykke med et par hundre prosent (85 øre - 3 kroner).
Og så er du skråsikker på at det ikke blir noe fra Boeing, at transe 2 ikke gir 1.2 miljarder og at alle andre løsninger utgår, at staten ikke kjøper seg inn, at ikke oljefondet investerer i NAS eller at Lufthansa som har fått sikret hundretal miljarder NOK fra sin stat rett og slett ikke kjøper opp NAS, den eier jo allerede både swiss og belgian airlines, å legge inn norwegian airlines nærmest gratis nå i krisetider er jo også en løsning som gir mer for aksjonærene enn en emisjon.
Det lukter panikk fra dere trollene nå om dagen, fordi hvordan går det med deres investeringer hvis NAS aksjen dobler seg i tilfelle fase 2 og 3 løser seg på en pen måte?
Alle tegn peker på at dette ordner seg for NAS og at kursen vil nok være på et stabilt 20-25 ved utgangen av coronakrisen, vi ser nok ikke 40 før om noen år, men vi ser nok aldrig 3 kroner heller.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Finnes ikke et selskap som vil ta i NAS med en ildtang engang med den balansen de har, nei her bærer det nok strake vegen til Malmskriverveien 2.
Forøvrig er det en kjent sak at oljefondet ikke har mandat til å investere i Norge.
Forøvrig er det en kjent sak at oljefondet ikke har mandat til å investere i Norge.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Den nye
05.04.2020 kl 18:17
4494
Jeg har litt vanskelig å se en NAS2 ved at staten tvinger NAS i konkurs ved å frata den inntektsgivende drift, og så frata verdiene fra aksjonærer og andre.
Å sammenligne det med en bankkrise skapt av bankene blir feil, fordi der var det rett og rimelig å unngå å belønne feil valg, mens med NAS så er dem uten skyld i dagens situasjon, SAS sliter like mye, samme med Widerøe og dem sliter fordi staten har lagt ned et forbud mot å fly.
Hoteller er enda verre stilt og det er kjeder med flere hundre bygninger som vil gå i konkurs hvis ikke staten bidrar, eller ser vi for oss en Choise2 løsning der staten overtar og nuller ut aksjonærene?
Hvorfor kun NAS? Ser man på dette forumet så skrikes det mot å bruke skattebetalernes penger på NAS, mens ingen føler det som problematiskt å støtte barnehager, frisører og annet.
Hvis Norge skal bevare sin økonomiske kapasitet ved slutten av corona krisen, så må den bevare bedriftene og isolere dem fra effektene av pandemien, fordi hvis ikke så har staten stått og lagt ned/tatt over konkurransedyktige private selskaper og vil helt sikkert ende opp i en multimiljards rettsak som den da vil tape.
Men, man vet jo aldri, enkelte her er skråsikre på at NAS reddes via en emisjon, så... 😁✌
Å sammenligne det med en bankkrise skapt av bankene blir feil, fordi der var det rett og rimelig å unngå å belønne feil valg, mens med NAS så er dem uten skyld i dagens situasjon, SAS sliter like mye, samme med Widerøe og dem sliter fordi staten har lagt ned et forbud mot å fly.
Hoteller er enda verre stilt og det er kjeder med flere hundre bygninger som vil gå i konkurs hvis ikke staten bidrar, eller ser vi for oss en Choise2 løsning der staten overtar og nuller ut aksjonærene?
Hvorfor kun NAS? Ser man på dette forumet så skrikes det mot å bruke skattebetalernes penger på NAS, mens ingen føler det som problematiskt å støtte barnehager, frisører og annet.
Hvis Norge skal bevare sin økonomiske kapasitet ved slutten av corona krisen, så må den bevare bedriftene og isolere dem fra effektene av pandemien, fordi hvis ikke så har staten stått og lagt ned/tatt over konkurransedyktige private selskaper og vil helt sikkert ende opp i en multimiljards rettsak som den da vil tape.
Men, man vet jo aldri, enkelte her er skråsikre på at NAS reddes via en emisjon, så... 😁✌
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Møkki
05.04.2020 kl 18:17
4488
Svada, svada og atter svada.
For oss som elsker NAS; følg linken og kos dere. De flyr hver dag !
https://flightaware.com/live/fleet/NAX
Ting kommer til å ordne seg, noe som selvfølgelig er i alles interesser.
Normale tilstander kommer også tilbake, og den som venter på noe godt, venter ikke... (ikke sant)
For oss som elsker NAS; følg linken og kos dere. De flyr hver dag !
https://flightaware.com/live/fleet/NAX
Ting kommer til å ordne seg, noe som selvfølgelig er i alles interesser.
Normale tilstander kommer også tilbake, og den som venter på noe godt, venter ikke... (ikke sant)
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Den nye
05.04.2020 kl 18:18
4474
Det er en kjent sak at det diskuteres nettopp om å la oljefondet investere i Norge som et krisetiltak..
Det er derfor jeg skrev det, har ikke du fått med deg at nå brytes det med mange regler for å bevare industrier i norge og rundt om i verden.
Det er derfor jeg skrev det, har ikke du fått med deg at nå brytes det med mange regler for å bevare industrier i norge og rundt om i verden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Ingen tvinger noen, hvilke flyplasser er det som er stengt som NAS flyr til fra?
Er det staten og / eller kreditores skyld at eierene, ledelsen og styret i NAS ikke eier magemål og har belånt driften til nivåer som savner sidestykke i Europeisk næringsliv?
Choice eier ikke hotellene, de har kun leieavtaler, hadde de eid eiendom hadde nok krisen hær vært håndterbar.
Vi kan ikke redde alle, må prioritere de som har en fremtid etter Covid-19.
Fint om du kan legge ut link der det fremkommer at Oljefondet kan investere i NAS eller norske virksomheter.
Er det staten og / eller kreditores skyld at eierene, ledelsen og styret i NAS ikke eier magemål og har belånt driften til nivåer som savner sidestykke i Europeisk næringsliv?
Choice eier ikke hotellene, de har kun leieavtaler, hadde de eid eiendom hadde nok krisen hær vært håndterbar.
Vi kan ikke redde alle, må prioritere de som har en fremtid etter Covid-19.
Fint om du kan legge ut link der det fremkommer at Oljefondet kan investere i NAS eller norske virksomheter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Det er antall nye aksjer som avgjør utvanningen. Dagskursen har ingen betydning. Trådstarter har derfor rett i beregningen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 18:25
4423
De har ikke fått erstatning enda. De gikk ut i Desember og sa at Norwegian og Boeing var svært nære å fullføre forhandlingene og utbetale erstatning.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Så det Karlsen sa i desember at de kun var noen uker unna stemte ikke.
Hva jobbet de med i Q1?
Hva jobbet de med i Q1?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Er det ikke bedre å få bort gjelda og få bort ledelsen ? Forsøke starte noe i asken med en annen kultur ( jordnær)?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Den nye
05.04.2020 kl 18:40
4329
Husker ikke hvor jeg leste det og fant ikke tilbake til rett artikkel, men denne er vel på lik nivå med en spans avis, tenker jeg.
https://karmoynytt.no/bruk-oljeformuen-paa-investeringer-i-norge/22.03-08:09
Der jeg leste om det først så var det mer detaljert og mer aktuelt.
Din tur, kan du vedlegge en link til at NAS vurderer emisjon som en eneste løsning?
https://karmoynytt.no/bruk-oljeformuen-paa-investeringer-i-norge/22.03-08:09
Der jeg leste om det først så var det mer detaljert og mer aktuelt.
Din tur, kan du vedlegge en link til at NAS vurderer emisjon som en eneste løsning?
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
seismicrec
05.04.2020 kl 18:43
4309
Klarer noen corporatefolk å få inn ek , er de kunstnere.
Kommer noen med penger kan de stille alle betingelsene.
Eksisterende aksjonærer har ingen innflytelse på det som nå skjer,tror ingen rådspørres.
Aksjonærene har valgt Smedegaard og han styrer hele prossessen sammen med Schram.
De kommer garantert ikke til å tøye aksjeloven en millimeter.
Kravet fra Staten for å bidra er absolutt.
« kødder» bondholdere ,eller andre kreditorer hiver de inn handkle umiddelbart.
Kommer noen med penger kan de stille alle betingelsene.
Eksisterende aksjonærer har ingen innflytelse på det som nå skjer,tror ingen rådspørres.
Aksjonærene har valgt Smedegaard og han styrer hele prossessen sammen med Schram.
De kommer garantert ikke til å tøye aksjeloven en millimeter.
Kravet fra Staten for å bidra er absolutt.
« kødder» bondholdere ,eller andre kreditorer hiver de inn handkle umiddelbart.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Regner med at du vet at det er Stortinget som vedtar mandatet til Oljefondet, der har det aldri vært diskutert å endre investeringsmandatet.
Legge ved link til at NAS vurderer emisjon bør være unødvendig, er et krav i fra Staten for at de skal få utbetalt kriselånene.
Legge ved link til at NAS vurderer emisjon bør være unødvendig, er et krav i fra Staten for at de skal få utbetalt kriselånene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Aksjonærene finns ikke lenger.
Trygden er størst ,men blander seg aldri inn i stridstemaer, de er kun aktive når det gjelder kjønnrepresentasjon,ESG , klima og slike viktige ting.
Trygden er størst ,men blander seg aldri inn i stridstemaer, de er kun aktive når det gjelder kjønnrepresentasjon,ESG , klima og slike viktige ting.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
TomW
05.04.2020 kl 18:50
4266
Mener du virkelig nå at kompensasjonen ble utbetalt i Desember? Ser at den nye taktikken din er å gjøre seg dum i spørsmålene.
Du må gjerne sitte her inne dag ut og dag inn, gjerne gjennom hele påsken, å tro at du har noen påvirkningskraft på utfallet. Du er nok for lengst avslørt, men selv om folk faktisk hadde tatt deg seriøst så er ditt arbeid her inne ubetydelig
Du må gjerne sitte her inne dag ut og dag inn, gjerne gjennom hele påsken, å tro at du har noen påvirkningskraft på utfallet. Du er nok for lengst avslørt, men selv om folk faktisk hadde tatt deg seriøst så er ditt arbeid her inne ubetydelig
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Tom W.
La os si det sånn,ingen,absolutt ingenher på HO har noensomhelst påvirkning på utfallet.
Jeg er bondholder og stemmer for waveren, men jeg er ikke så stor at jeg kan tilte noe som helst.
Jeg går og long og short ( så lenge jeg får låneaksjer ...men det er vanskelig nå) alt etter som ,for aksjekuresen er eventstyrt og frakoblet realitetene .
La os si det sånn,ingen,absolutt ingenher på HO har noensomhelst påvirkning på utfallet.
Jeg er bondholder og stemmer for waveren, men jeg er ikke så stor at jeg kan tilte noe som helst.
Jeg går og long og short ( så lenge jeg får låneaksjer ...men det er vanskelig nå) alt etter som ,for aksjekuresen er eventstyrt og frakoblet realitetene .
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
TomW
05.04.2020 kl 19:00
4215
Ja jeg tror de fleste av oss her inne forstår dette, men det ser ut til at det finnes noen unntak.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Den nye
05.04.2020 kl 19:00
4213
Enig med deg.
Men jeg tar litt for gitt at dem har Boeing avtalen i boks allerede, sammen med at par andre kilder for økning av EK.
Jeg tror at det er en svært kort tid mellom fase 2 og 3 løses av NAS og en emisjon "Kan" definitivt være en del av det, men ikke på hele utestående for å nå opp til 8%, fordi med Boeing og annet, så vil dem være nesten helt i mål.
Dem kan jo ta en emisjon først, så erstattning fra Boeing etter dem har EK på plass og får utbetalt 1.2 + 1.5 miljarder og har da noe mer i kassen til krisen er over, det kan hende.
Men dem kan også få Boeing i land først, så 1.2 + 1.5 miljarder, så et mye høyere aksjekurs og så, hvis behov en emisjon fra et høyere kurs hvis behovet oppstår.
Alle kan jo se at det sistnevnte gir mest utbytte, unntatt for trollene som maser om emisjon fra 1-3 kroner.
Er kursen på 20-25 og konkursfaren grunnet forhold lån/EK borte så får dem mye mer ut av å utstede nye aksjer, hvis det i hele tatt blir nødvendig.
Men jeg tar litt for gitt at dem har Boeing avtalen i boks allerede, sammen med at par andre kilder for økning av EK.
Jeg tror at det er en svært kort tid mellom fase 2 og 3 løses av NAS og en emisjon "Kan" definitivt være en del av det, men ikke på hele utestående for å nå opp til 8%, fordi med Boeing og annet, så vil dem være nesten helt i mål.
Dem kan jo ta en emisjon først, så erstattning fra Boeing etter dem har EK på plass og får utbetalt 1.2 + 1.5 miljarder og har da noe mer i kassen til krisen er over, det kan hende.
Men dem kan også få Boeing i land først, så 1.2 + 1.5 miljarder, så et mye høyere aksjekurs og så, hvis behov en emisjon fra et høyere kurs hvis behovet oppstår.
Alle kan jo se at det sistnevnte gir mest utbytte, unntatt for trollene som maser om emisjon fra 1-3 kroner.
Er kursen på 20-25 og konkursfaren grunnet forhold lån/EK borte så får dem mye mer ut av å utstede nye aksjer, hvis det i hele tatt blir nødvendig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
At et sylferskt brukernavn (30. mars) setter seg til dommer over andre på forumet er jo mer patetisk enn noe annet her på tråden.
Ellers ser jeg at det mangler en god del hva gjelder kunnskapsnivå. Pinlig.
Ellers ser jeg at det mangler en god del hva gjelder kunnskapsnivå. Pinlig.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
hstray
05.04.2020 kl 19:24
4117
Så Nas hadde negativ EK før Corona. Feil, anbefaler deg å ta en titt på Q4 rapporten
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Vi er i Q2 nu.
Oljehedgen og svekkelsen av NOK i Q1 overstiger nok EK pr. 31.12.2019, blir spennende å se hvor mye de tapte på driften i Q1.
Oljehedgen og svekkelsen av NOK i Q1 overstiger nok EK pr. 31.12.2019, blir spennende å se hvor mye de tapte på driften i Q1.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
OleR77
05.04.2020 kl 19:35
4046
Det er snakk om nedlegging av langdistanseruter som Kjos startet og mer fokus på ruter fra Norge og Europa som er mer profitabelt. Blir nok forandring på Norwegian til det bedre etter at røyken har lagt seg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
hstray
05.04.2020 kl 19:57
3962
Og før alle disse øvelsene må staten Norge komme opp med en bærekraftig kompensasjon modell gjerne etter amerikansk modell. Emisjon kan ikke gjennomføres før Nas har klargjort status rundt erstatning og kompensasjon fra Boeing.
Da må ev emisjon være rettet mot den norsk stat.
Man kan ikke låne seg ut av Covid 19 skal man være bærekraftig på andre siden.
Det staten kom opp med for 2-3 uker siden er allerde utdatert, da var worst case scenario at våren røyk.
Da må ev emisjon være rettet mot den norsk stat.
Man kan ikke låne seg ut av Covid 19 skal man være bærekraftig på andre siden.
Det staten kom opp med for 2-3 uker siden er allerde utdatert, da var worst case scenario at våren røyk.
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
hstray
05.04.2020 kl 20:01
3945
Den lille olje hedgen Nas har er med stor sannsynlighet erklært force majure på tilsvarende som lufthansa gjorde denne uka.
EK er svekket fra Q1 til Q2 noe annet ville vært rart med alle flyene på bakken og null inntjening.
Du er nok heller short enn obligasjonseiere mr Burgundy
EK er svekket fra Q1 til Q2 noe annet ville vært rart med alle flyene på bakken og null inntjening.
Du er nok heller short enn obligasjonseiere mr Burgundy
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
Strategi
05.04.2020 kl 20:02
3933
På 3 timer på en søndag er det 33 svar på denne tråden som i utgangspunktet krever, påstår, konkluderer med emisjon.
For aksjonærer som meg selv er emisjon den verst tenkelige løsning , aksjonærene blir utvannet så det holder og står i fare for å tape masse.
Her er det småsparere som har investert sine sparepenger i et selskap de kjenner og flyr med stadig vekk, selskapet bærer navnet Norwegian som blir sett på som et varemerke for oss nordmenn.
Det ble fulltegnet emisjon på 40 kr og reperasjons emisjonen på samme beløp 40 kr er jeg sikker på at ville blitt fulltegnet.
Jeg mener Sissner nærmest har ødelagt selskapet og burde vært saksøkt av Norwegian .
Sissner startet på vårparten 2019 med sine drittpakker i media, hursen lå da på 33-37 kr, Sissner spådde kursen til konkurs, han var og er samtidig betydelig bonholder på lån til Nas.
Han deltok senere i emisjonen på 40 og bondholderne gav utsettelse.
Men Sissner & sønn fortsatte angrepene mot Norwegian.
Nå har det vært stille en kort periode fra disse 2.
Isteden har vi fått en haug med nye nick som dømmer Norwegian konkurs og kommer med bastante påstander om emisjoner på 0.75 øre, dette angrepet ble vel startet for ca.3 måneder siden.
Målet er å gruse kursen fullstendig.
Kursen er nå nede på 8 tallet, men det holder ikke for dere som ikke er interessert i aksjen, dere kjører bare mer massivt på med stadig flere nick.
Dere kjemper for full grusing.
Dette er ikke greit.
Dere burde skamme dere, og ikke minst oppdragsgiveren deres.
Jeg håper at det en dag kommer frem hvem som står bak.
Selv så tåler jeg dette, selv om jeg ser at dere får kursen videre ne.
Men jeg tror at dette plager mange småaksjonærer som ikke er her på trådene og ser eller forstår dette.
SKAM DERE
For aksjonærer som meg selv er emisjon den verst tenkelige løsning , aksjonærene blir utvannet så det holder og står i fare for å tape masse.
Her er det småsparere som har investert sine sparepenger i et selskap de kjenner og flyr med stadig vekk, selskapet bærer navnet Norwegian som blir sett på som et varemerke for oss nordmenn.
Det ble fulltegnet emisjon på 40 kr og reperasjons emisjonen på samme beløp 40 kr er jeg sikker på at ville blitt fulltegnet.
Jeg mener Sissner nærmest har ødelagt selskapet og burde vært saksøkt av Norwegian .
Sissner startet på vårparten 2019 med sine drittpakker i media, hursen lå da på 33-37 kr, Sissner spådde kursen til konkurs, han var og er samtidig betydelig bonholder på lån til Nas.
Han deltok senere i emisjonen på 40 og bondholderne gav utsettelse.
Men Sissner & sønn fortsatte angrepene mot Norwegian.
Nå har det vært stille en kort periode fra disse 2.
Isteden har vi fått en haug med nye nick som dømmer Norwegian konkurs og kommer med bastante påstander om emisjoner på 0.75 øre, dette angrepet ble vel startet for ca.3 måneder siden.
Målet er å gruse kursen fullstendig.
Kursen er nå nede på 8 tallet, men det holder ikke for dere som ikke er interessert i aksjen, dere kjører bare mer massivt på med stadig flere nick.
Dere kjemper for full grusing.
Dette er ikke greit.
Dere burde skamme dere, og ikke minst oppdragsgiveren deres.
Jeg håper at det en dag kommer frem hvem som står bak.
Selv så tåler jeg dette, selv om jeg ser at dere får kursen videre ne.
Men jeg tror at dette plager mange småaksjonærer som ikke er her på trådene og ser eller forstår dette.
SKAM DERE
Redigert 21.01.2021 kl 07:13
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »