Nas, kanskje det mest økonomiske flyselskape å

verdensmester
NAS 05.04.2020 kl 22:42 1347

Redde for å opprettholde norsk og nordisk luftfart, SAS ligger ann til å tape fryktelig mye penger på fuel hedging, dollar kurs. Får nas den hjelpen de trenger over kneika så kan det faktisk vise seg å være det mest verdifulle flyselskaper. Tenk hva dette koster sas pr mnd
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 23:01 1269

Vi trenger norsk flyselskap, men la oss starte det på nytt. Fritt for masse unødvendig gjeld, dyre fly, dyr fuel og dyre lånerenter.
Et så virkelig kan suse avgårde. Og suse forbi mange andre.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.04.2020 kl 23:13 1202

Sett i gang!
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
KalleAnka123
05.04.2020 kl 23:18 1182

Grunnen til å stor gjeld er at NAS har fornyet flåten sin. Dyr fuel? Nas har hedget minst av alle konkurrentene og det de har hedget er på et lavere nivå enn konkurrentene. Dyre fly? Nas har bestillt masse fly samtidig, f.eks. alle MAX-ordrene, så kostprisen pr fly blir en del lavere. Kan dog være enig med dyre lånerenter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
hstray
05.04.2020 kl 23:22 1153

https://www.spglobal.com/platts/en/market-insights/latest-news/oil/032020-lufthansa-calls-force-majeure-on-jet-supply-contracts-due-to-covid-19-sources

Alle flyselskaper calls for force majeure på fuel supply og hedge. Det sier seg vel nesten selv så alle fly er på bakken at de ikke kan motta fuel de er kontraktsfestet til å motta. Er da force majeure klausuler slår inn. Se artikkel over hvor Lufthansa erklærer force majeure
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Den nye
06.04.2020 kl 00:10 1018

Spør deg selv, hvorfor er NAS billigere å fly med enn SAS?

Kan du gjenskape det i et NAS2? Å ha råd til å konkurere med lavere priser er ikke kun om EK/gjeld, det er om organisasjonsstruktur.

Så, lag NAS2 og den blir prikk lik SAS og det blir dyre billetter igjen fra begge, hva er da grunnen til at NAS2 har leverett?

NAS er unikt posisjonert og ledet, skal du kun kjøpe fly og leke butikk så tror jeg det ikke går så bra.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 00:38 940

Norge er nødt til å ha eget flyselskap. Dette er like selvsagt som at alle oljeprodusenter utenfor USA nå må kutte
i produksjonen. Hvis Norge roter seg bort her vil det koste flesk/tape masse. Så det skjer ikke.
Enig at nytt selskap må ha en nøysomhetskultur og organisasjonsstruktur.
Satse mer på lønnsomme ruter. Dvs. trafikksterke ruter. Og ikke selge billetter FOR billig heller.
Gatwick - Los Angeles tror jeg hadde unødvendig lave billettpriser. Ikke så mye eksperimentruter. Prøve
å styre unna det.
SAS har holdt på lenge og har en annen kultur.
Det blir tilgang på billige fly, billig fuel og billige lånerenter. Perfekt for å erobre marked.
Bra bookingsystem tror jeg er veldig viktig. Der er NAS bra.

I fremtiden håper jeg booking blir så lett at du bare trykker på en knapp. Det kommer opp
flighter, og du trykker den vil jeg ha. Pang, du har billett. Booking må gjøres superlett og
minst mulig omstendelig. Tenke buss i luften. Deadline bør det søkes kuttet i. Det behøver
ikke å kastes bort en masse tid fra sikkerhetskontroll til ombordstigning. Gjøre noe der.
Minst 2 innganger på flyet er viktig. Fort inn, fort ut.

Kunne de ikke laget et sånt siste 48 timers opplegg. At billetter på de ruller på en skjerm
og du trykker. (Dvs. etter at mange har bestilt på forhånd) Kan godt være flere reiser, bare
pga det opplegget der. Og da få fylt opp flyet bra. Istedenfor 4 ganger så dyr billett i siste liten.

Det er aktuelt for mange å bestemme seg like før.
Redigert 21.01.2021 kl 07:12 Du må logge inn for å svare