Norwegian ber om nåde hos kreditorene

Slettet bruker
NAS 06.04.2020 kl 09:07 2521

Dagens børsmelding i fra NAS gjør det ikke lettere for kreditorer å utsette forfall.

En jungel av banker, investorer og anonyme truster i land som USA, Japan, Caymen Islands, Irland og Singapore osv. må akseptere en utsettelse.

Ved sist årsskifte hadde Norwegian 156 fly, hvorav 91 var leasede.

Finansieringen av disse flyene er kommet istand igjennom et konglomerat av diverse pant som i beste fall kan karakteriseres som en jungel.

Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
1013
06.04.2020 kl 09:34 2394

konkurs om få timer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
ODD
06.04.2020 kl 09:36 2378

TS er avgjort ikke helt «i lodd».......
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 10:26 2177

Staten kompenserer
Selskapet har også sikret seg inntekter fra staten i forbindelse med flere avtaler. Blant annet har selskapet fraktet hjem nordmenn som har sittet fast i utlandet.

– I samarbeid med myndighetene gjennomførte vi en rekke ekstra flyginger for å hente hjem tusenvis av skandinaviske reisende. Jeg vil rette en stor takk til alle våre dedikerte kolleger og kunder for all støtte de siste ukene, sier Schram mandag.

I tillegg er det inngått avtaler med flyselskapene som skal sikre at det opprettholdes drift på enkelte ruter som anses som samfunnskritiske, men som nå ikke er lønnsomme.

Den norske staten har gitt Norwegian ansvaret for å drifte 210 ukentlige avganger i denne ordningen. Myndighetene har varslet at de vil kompensere merkostnadene selskapene har for å drifte disse.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 10:27 2171

P.t. har de visstnok 146 fly. Bare til opplysning.
Trafikken var altså ned 61 % i mars. Omtrent som ventet.
Trafikkneddragning har økt og økt i drøyt siste halvdel av måneden.

Om det blir for tøft eller uhensiktsmessig å videreføre NAS, bør nytt
norsk flyselskap stiftes i tiden frem mot 30 Juni en gang.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
rischioso
06.04.2020 kl 10:31 2133

Ikke om timer - kanskje ikke i det hele tatt, MEN da på bekostning av at eksisterende aksjonærer blir mer eller mindre nullet ut gjennom en milliard emisjon …

Bomben kan bli sluppet rett i forkant av påsken - mao i løpet de nærmeste dager ...
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 11:52 1914

I det at staten dekker merkostnadene til Norwegian, mener jeg Norwegian indirekte får dekket en stor andel av fuel hedge tapet. Er det riktig ?
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 12:00 1881

Det at NAS får brukt noe av drivstoffet gjør jo at tapet blir mindre
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Hockeymonkey
06.04.2020 kl 12:56 1790

Staten sette folk i arbeide; ... løsninger, eks. lagre drivstoff for NAS, SAS, Widerøe, Militæret.
Mulig allerede lagringskapasitet rundt på flyplassene og andre steder?
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
omac
06.04.2020 kl 13:02 1738

Der gikk Burgundy i kill filteret, nok mas nå om igjen og om igjen på det samme
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 13:08 1701

Det staten har brukt NAS til kan de få ordnet med SAS når NAS går konkurs. At staten bruker NAS nå er ikke det samme som at de redder NAS. Sist jeg så et flyseskap i så deep shit som NAS var vel da SAS måtte bruke bønneteppe daglig men de hadde tre stater som eide selskapet fra en gammel planøkonomisk modell. En vesentlig forskjell.
NAS aksjen kan kjøpes etter en emisjon dersom den er tilstrekkelig til å drive selskapet med dagens passasjertall frem til jul. Ellers er det jo bare tull så mange andre solide eller fremtidsrettede selskaper som en kan tjene penger på nå. At noen kjøper NAS i dag er med undring å observere. Lurer på hvem disse risikoperverse menneskene er? Sikkert hyggelige folk men børs er kanskje ikke helt tingen for de.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Hockeymonkey
06.04.2020 kl 13:17 1653

Karlsen har sagt at de går rett på Transje 3. Det betyr at det ikke blir et eget steg med Transje 2 . Da vet man hva man kan forvente at kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Strategi
06.04.2020 kl 13:24 1617

Rischioso

Da er vel du ute av aksjen for godt, takk for dine bidrag her på forumet.

Virker som ikke alle er enige i dine synspunkter.

Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 13:30 1581

Snart er vel alle ute av NAS aksjen for godt enten de vil eller ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Strategi
06.04.2020 kl 13:32 1555

bj111

Skjønner da ikke hvorfor du og resten av mafian tilbringer mange timer om dagen her på forumet.

Kan du utdype????
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Strategi
06.04.2020 kl 13:34 1533

Blir interessant å å se på shotandelen, har på følelsen at den er meget svekket før børsslutt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
bj111
06.04.2020 kl 13:42 1484

Det tror jeg du har rett i. Short bør dekkes før konkursmelding kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
Kantarell
06.04.2020 kl 13:45 1454

Nei, den er økt noe siden forrige uka..
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.04.2020 kl 17:11 1217

Fjas. Aksjonærer ble ikke nullet ut sist emisjon, der Norwegian fikk inn 1.5 milliard. Aksjekursen holdt seg mer eller mindre lik etter emisjonen...
Redigert 20.01.2021 kl 22:05 Du må logge inn for å svare