?George Soros investerer tungt i sosiale medier

Slettet bruker
19.08.2018 kl 01:38 1154

George Soros investerer tungt i sosiale medier

Av Pål Steigan - 18. august 20186

Multimilliardæren George Soros har bestemt seg for å flytte en del av sine investeringer inn i Facebook, Apple og Twitter. Dette skjer gjennom investeringsfondet hans, Soros Fund Management. Han har også valgt å kjøpe seg kraftig opp i BlackRock, som er verdens største kapitalforvalter. I annet kvartal 2018 økte Soros sine investeringer der med 60 prosent.

Fondet til Soros kjøpte også en betydelig aksjepost i Spotify, den ikke helt ukjente strømmetjenesten for musikk, og i Pandora.

Som enhver annen milliardær kjøper Soros aksjer for å tjene penger og bli enda rikere, men i langt større grad enn de aller fleste milliardærer er Soros opptatt av investeringer som kan øke hans politiske innflytelse.

Ifølge Forbes er George Soros den 20. rikeste personen i verden med en personlig formue på 8 milliarder dollar. Investeringsfondet hans har en kapital på 26 milliarder. Sine politiske eventyr foretar han gjennom stiftelsen Open Society Foundation, som har brukt 14 milliarder dollar på påvirkningsprosjekter i over 70 land verden rundt.

Ingen andre har som ham etablert NGOer og kjøpt seg inn i sosiale bevegelser for å påvirke den politiske utviklinga i verden. Han skryter sjøl av at han har bidratt til å påvirke valg og gjennomføre en rekke «fargerevolusjoner».

Blant de mest kjente fargerevolusjonene som Soros har finansiert og støttet er roserevolusjonen i Georgia (2003, oransjerevolusjonen i Ukraina (2004) og maidankuppet i Ukraina i 2014. I 2017 overførte Soros 18 milliarder dollar til Open Society Foundation. Dette gjør den til den nest rikeste filantropiske stiftelsen i USA nest etter Bill & Melinda Gates Foundation, og OSF har en enda mer aggressiv politisk agenda enn ekteparet Gates. Gjennom dette har han ikke bare sikret seg svært gunstige skattebetingelser, men han har etablert ei politisk «krigskasse» som ingen annen milliarder i verden er i nærheten av å ha maken til.

I alle de fargerevolusjonene Soros har vært aktiv i det siste tiåret og mer, har sosiale medier spilt en stor og økende rolle. At han nå investerer så tungt i selskaper som Facebook og Twitter må derfor sees som ikke bare en pengeplassering, men enda mer som investering i politiske redskaper.

Facebook, Twitter og andre sosiale medier har i den seinere tida vært aktive når det gjelder sensur av meninger og personer, og det blir det neppe mindre av med Soros som en av de største eierne.


https://steigan.no/2018/08/george-soros-investerer-tungt-i-sosiale-medier/
Slettet bruker
19.08.2018 kl 12:37 1105

Steigan er del av waking-up - Bekte er del av covering-up!

George Soros er vel det beste beviset på at det finnes en globalistisk elite hvis mission er å destruere menneskeheten ved hjelp av menneskehandel og finansiell grusing. Hans onde hensikter er han helt åpen om: søk video! ???

Når Soros en gang dør, står hans sønn Alex klar i sine røde sko til å ta over farens overstatlige imperium.

Det beste bevis på at verdenssamfunnet styres av en like selfserving ond elite, er at CIA og FBI aldri har gjort noe forsøk på å få mannen stoppet for åpenlyse kriminelle handlinger, men tvert imot samarbeider åpenlyst med han.

Til og med satanisten Soros rykker Bekte ut for å forsvare. Man får spørre seg hva&hvem Bekte representerer!
Redigert 19.08.2018 kl 12:41 Du må logge inn for å svare
artig
19.08.2018 kl 12:48 1096

Fyren har en liste han jobber etter.
Slettet bruker
19.08.2018 kl 16:54 1065

Innlegget er slettet
Du har ikke noe annet å fare med enn å projisere din egen psyke på andre når det de sier ikke passer ditt eget narrativ, Bekte! Mirroring: What you accuse, you are "guilty" of!

Du angriper meg fordi jeg er farlig for ditt forkvaklete sosialistiske antirasistiske verdenssyn! Mennesker er ikke rasistiske, Bekte, men enhver har rett til å forsvare sin frihet mot andres overgrep. Virkeligheten er det den er, og du kan ikke plukke det du liker og forkaste det du ikke liker slik du plukker mat fra et koldtbord. Som voksen har du et ansvar for å akseptere det du har rundt deg, enten det passer hva du mener er politisk korrekt eller ikke.

Du er en fordømmende og fordomsfull dritt, Bekte. Dine kunnskapsløse, uetiske og useriøse diagnoser er ingen interessert i - slutt å diskutere person, begynn å diskutere sak hvis du vil bli tatt seriøst!
artig
19.08.2018 kl 23:09 1041

Ser at Bekte sletter innleggene sine fortløpende.
Skal begynne å svare vedkommende sine innlegg. Ved først å lime de inn i svarlinken min, slik at folk får se hva fyren skriver.
Oppfordre alle til å gjøre det.
Load
22.08.2018 kl 13:37 1009

artig

Ja, gjør det.
Jeg registrerer at den venstreradikale razzisten Bekte enten selv sletter sine egne innlegg, eller om det er admin som har han på razzistlisten og sletter de for ham.
Fysj for en fyr!
artig
22.08.2018 kl 13:58 1003

Har ikke sett mye til kasuset de siste dagene.
På kurs, kanskje?
Slettet bruker
22.08.2018 kl 14:51 996

Jeg tror Admin har kastet han ut. Fint for forumet!

George Soros kjøper seg stadig opp i FB som nå skal begynne å måle din sosiale verdi mot en algoritme av sine egne aksepterte verdier. Kina kjører tilsvarende, og har du ikke "de rette verdier" så kan du se for deg en fremtid med jobbnekt og store sosiale vanskeligheter.

Vesten er inne på en livsfarlig utvikling med sin "politiske korrekthet" - totalitær fullblomst fascisme! Nå kan altså private selskaper avgjøre om du er et akseptert samfunnsmedlem, alt mens minoriteter dreper og gjør som de vil - etter Soros' diktat!
Redigert 22.08.2018 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
artig
22.08.2018 kl 14:56 994

Jeg vet at du har rett.
Har ikke vært på fb på over ett år.
Så, min verdi er under null.
Slettet bruker
22.08.2018 kl 15:11 987

"I en mediedebatt under Arendal-dagene nylig stod avtroppende Klassekampen-redaktør Bjørgulv Braanen oppsiktsvekkende fram som et vitnesbyrd om det politisk korrekte meningspresset som råder så steinhardt i norsk journalistikk. Å bryte med vedtatte sannheter i det norske kommentariatet, er farlig, påpekte han.

Braanens uttalelser kom etter at redaktør og førstelektor ved Høyskolen i Oslo, Elin Ørjasæter, hadde sagt at norske kommentarjournalister skriver for hverandre, og etter at hun hadde gitt eksempler på hvilket press man utsettes for dersom man har meninger som avviker fra standarden hos norske kommentarjournalister.

Ørjasæter tilhører den kontroversielle delen av det norske kommentariatet, og er en som kan skrive politisk ukorrekt om for eksempel innvandringsspørsmål. – Jeg vet hva det koster å skrive noe annet enn kommentariatet. Drapstruslene hagler, men akkurat det gjør meg ingenting, for de kommer fra gærne og ensomme folk. Det er når folk i samfunnet som betyr noe og som betyr noe i jobbsammenheng – når de begynner å sammenligne deg med Anders Behring Breivik – det er da du blir redd – når du får høre det fra folk som betyr noe, slik som profilerte NRK- og VG-journalister, sa Ørjasæter."

https://www.document.no/2018/08/21/klassekampen-redaktor-uhyggelig-journalistisk-meningspress/

Nå skal altså vanlige folk som uttaler seg i sosiale medier, bli utsatt for det samme som journalistene må underkaste seg!
artig
22.08.2018 kl 15:16 983

Veldig bra!
Er det en endring vi ser?
Klassekampen er vel den eneste msm jeg har respekt for.
Det virker som msm er ferdig, når deres "egne" taler dem midt imot:)
Slettet bruker
22.08.2018 kl 15:17 982

"– Vi som skriver kommentarer, vet nøyaktig når vi utsetter oss for fare, ikke for drapstrusler, men hvor vi på en måte føler at dette er farlig å skrive, fordi vi utfordrer noen vedtatte og oppleste sannheter, sa Braanen.

– Og dette er noe annet enn når du skriver en kommentar hvor du har alle venner (på venstresiden, red.anm.) med deg og får motstand fra «The usual suspects» (høyresiden, red.anm.) Det er en helt annen følelse, og det er det ingen som er redd for å gjøre, var uttalelsen fra en mann som aldri har beveget seg utenfor politiske korrekte betraktninger. "
Slettet bruker
22.08.2018 kl 16:44 970

Med oppløsning av vestlig kultur og dermed språk, er vi kommet inn på en farlig vei:

"Enda mer intrikat blir forbindelsen mellom språk og virkelighet når ulike mennesker legger ulik betydning inn i ordene selv der ingen ytre omstendigheter tyder på at slikt er rimelig eller kanskje ens mulig.

Typisk styres slik praksis av hva som ønskes oppnådd med det man sier. Charles Lutwidge Dodgson (uforlignelige Lewis Carroll) beskrev forholdet med innsikt og eleganse (i «Through the Looking Glass»):

“When I use a word,’ Humpty Dumpty said in rather a scornful tone, ‘it means just what I choose it to mean — neither more nor less.’ ’The question is,’ said Alice, ‘whether you can make words mean so many different things.’ ’The question is,’ said Humpty Dumpty, ‘which is to be master — that’s all.'

Sitatet rant meg i hu da jeg 22. juli på tv så omtalt noen av de mange minnemarkeringene i anledning Anders Behring Breiviks mordorgie for sju år siden. Misforstå meg ikke, det finnes all grunn til å minnes ofrene med andakt og tenke gjennom hva det var for handlinger som ble begått den fryktelige sommerdagen, hvorfor det skjedde, samt helst også reflektere over hvordan det norske samfunnet responderte. Likevel var det noe ved vinklingen av omtalen og refleksjonen som denne gang slo meg som mer markant enn før – om jeg har rett i inntrykket, vet jeg av gode grunner ikke, men sterkt var det – nemlig at «hatet mot Arbeiderpartiet» ble løftet frem som en viktig – den viktigste? – bakenforliggende grunn til myrderiene.

I forlengelsen av dette ble advarsler gjentatt av den ene etter den andre, fra statsminister Erna Solberg, Ap-leder Jonas Gahr Støre og nedover: Hatet mot Arbeiderpartiet måtte bekjempes på alle de måter som står til samfunnets disposisjon, for emosjonen er like farlig som uberettiget.

Kausalsammenhengen ble fremholdt som selvklar: Hatet hadde vært den emosjonelle grobunnen for Behring Breiviks tanker, og tankene hadde ledet til gjerningene. Aller verst: Det samme hatet er i dag enda sterkere enn før, så nå måtte alle gode krefter ta tak mot de hatefulle og få dem til å tenke annerledes!

Jeg ble litt trett der jeg satt i lenestolen og kjente etter enda en gang: Var også jeg en av disse fæle haterne som alvorstunge journalister og politikere snakket om? Var min årelange, sterke uvilje mot Arbeiderpartiet og det meste av dets vesen lite mer enn irrasjonelt hat, en skammelig følelse som skulle bort, vekk, fjernes så grundig at den aldri dukket opp igjen?

Følelsen gikk fort over; jeg er tross alt blitt grundig lutret med årene, og klarer fint å sortere bakgrunnen for egen partianimositet uten å rammes av hysteri. Selv en meget kort gjennomgang av brennbart stoff fra vårt lands moderne historie kan bidra til realitetsorientering, inklusive en pekepinn om hva den politiske uviljen beror på. …

… jeg nekter å la det tiltagende venstreemokratiet avgjøre hvordan vær og vind skal skiftes innen offentlig ordskifte.”

https://www.document.no/2018/08/18/hat-3/
artig
22.08.2018 kl 16:51 963

Sagt på en annen måte.
Legg følelser til side, og la fornuften styre:)