Slettet bruker
10.04.2020 kl 10:45 778

Allikevel er dette peanuts og du klarer ikke å rokke nevneverdig ved regnestykket mitt. Jeg bruker tallene oppgitt den datoen jeg sa og om det er 5,3 millioner nordmenn, 6 eller 7000 smittede og 360 eller 750 som har vært innom sykehus så er uansett dette et så lite tall at hytteforbudet framstår like latterlig.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:03 770

Jeg er ikke ute etter å motbevise standpunktet ditt ift. hytteforbudet, jeg vet ikke hva standpunktet ditt er engang, men når du ber om at noen skal bestride et regnestykke hvor alle tallene som benyttes er feil så svarte jeg på det.

Feilene jeg påpekte er heller ikke peanuts, spesielt ikke antall bekreftet smittede VS smittede totalt. Vi snakker ikke 6000 VS 7000. Vi snakker kanskje 6000 VS 600.000, eller 6000 VS 60.000. Poenget er at så lenge ingen testes, selv ikke helsepersonell med klare symptomer, så er egentlig dette tallet VG oppgir bare sprøyt.

Jeg tipper at antall smittede i Norge er nærmere 600.000 enn 60.000. Enkel logikk tilsier det.

Og hvorfor i allverden oppgir de ikke hvor mange som er skrevet ut fra sykehus, det er veldig merkelig, hva er agendaen egentlig her? Hvorfor de sluttet å teste skjønner jeg logikken bak, Partiet beordret å slutte med testing etter at Norge hadde rast opp til tredjeplass på antall smittede pr 100.000 innbyggere, så den skjønner jeg tankegangen bak, men ikke hvorfor de ikke vil oppgi antall utskrevne fra sykehus?

Jeg alene vet om tre som er utskrevet fra sykehus, 2 yngre og 1 eldre person. Hvor mange snakker vi egentlig om her da, er det 500, 1000, eller flere?
Redigert 10.04.2020 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:14 763

Her oppgis Norge å ha 32 friskmeldte.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Hvordan kan da jeg alene vite om 3 stykker som er utskrevet fra sykehus, fire bekreftet smittede personer uten symptomer, og en med milde symptomer. Alle disse ble smittet i utlandet og var blant de første smittede, og er friske nå.

Jeg alene kan da ikke vite om 8 personer, hvis det kun er 32 totalt i et land med 5,3 millioner innbyggere, det er komplett umulig.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:31 758

Vel, så man skal ikke bruke tall fra FHI men stikke fingeren opp i lufta og si at det er ca. 600000 smittede, 400000 innlagt på sykehus og 90000 daue fordi det samsvarer bedre med regjeringens opptreden i denne saken.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:51 751

Nå diskuterer du bare for å diskutere, og du blåser opp tallene til helt urealistiske nivåer bare for å overdrive. Du vet like godt som meg at så lenge man nekter folk å bli testet hvis ikke de er alvorlig syke med pusteproblemer, så er mørketallene enorme. FHI sier også at mørketallene er store.

Jeg har nær familie i helsesektoren som hadde feber, halsvondt, og sterk hodepine som startet i begynnelsen av Mars og varte i 2-3 uker. Alle fikk samme symptomer, inkludert meg. Vi fikk to ukers karantene men ble nektet test. Nå er det pasienter på denne avdelingen som er bekreftet smittet og alvorlig syke, og over halvparten av de ansatte sitter i karantene, vi snakker om rundt 50 ansatte totalt som har/har hatt karantene. Ingen har blitt testet. Vi skulle VELDIG gjerne visst om vi har vært smittet eller ikke. Det er faen meg bare rør alt sammen, så ikke rart at smitten sprer seg som ild i tørt gress.

Logisk sett KAN det være 600.000 smittede i Norge nå, men ingen vet siden nesten ingen blir testet. Det har IKKE vært 400.000 innlagte på sykehus, for disse tallene oppgis daglig, og de alvorlig syke kan ligge der i ukesvis, men det kan likevel ha vært mange som er utskrevet, som ikke oppgis. At det er 90.000 døde er bare tull, men det kan selvsagt være noen flere enn oppgitt, sånn som i andre land...
Redigert 10.04.2020 kl 11:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:52 749

Det som jeg synes er mye verre er at de vil åpne skoler og barnehager igjen. Alle vet at barn er smittebomber og gudene vet hvor mange ganger jeg har blitt smittet av barnehagebarna i familien med snørr og magesjuke. Men, det ser jo ut som regjeringens plan er å utrydde gamlingene i samfunnet enten ved isolasjon, ved hjelp av smittede helsearbeidere og nå skal de bruke barna også;-))
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:55 746

Det var for å overdrive og for å vise at man ikke kan gjette men må forholde seg til de tall som blir oppgitt. Regner med at det er tall fra FHI regjeringen jobber ut i fra? Eller skal vi gå ut i fra at de skjuler sannheten for oss?
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:02 741

Den aller siste jeg stoler på er myndighetene, men jeg er klar over at de færreste nordmenn er som meg der...

Uansett var tallene i regnestykket ditt feil, men det spiller ingen rolle, jeg gidder ikke å diskutere dette fjaset videre med deg. Det begynner å bli for dumt nå.



Redigert 10.04.2020 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:05 743

Nei, jeg brukte de offentlige tallene.....de er de eneste vi har å forholde oss til. At du vil at jeg skal gange med 10 for at du skal bli tilfredsstilt driter jeg i. Hvis du har andre offentlig tall å komme med så skal jeg godt regne på nytt med dem. Men, det har du ikke så da går jeg ut i fra at tallene jeg har brukt på det tidspunktet jeg nevnte er riktige.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:14 739

Antall innbyggere i regnestykket ditt var feil, og antall innlagte var feil (du kan ikke bare plusse sammen dagens innlagte og døde), og antall bekreftede smittede er jo riktig ut fra de som er testet, på det tidspunktet de ble testet, men som FHI selv sier er mørketallene store (hvis du kun vil forholde deg til myndighetenes opplysninger).

Som sagt blir de aller fleste smittede nektet test, selv ansatte i helsesektoren. Noe som forteller meg at det er viktigere for myndighetene å opprettholde fasaden, enn å forhindre at helsearbeidere smitter pasienter.

Som sagt gidder jeg ikke denne fjortis diskusjonen din. Du er kun opptatt av å prøve å motbevise at regnestykket ditt var feil, ved å komme med usakeligheter, selv om tallene dine beviselig var feil, mens jeg er mer opptatt av de litt større tingene rundt dette. Jeg driter i hele regnestykket ditt og hva du måtte mene om hytteforbudet, det er ikke det som betyr noe her.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:53 727

- og hva er det som er viktigere enn fakta? Vås og antagelser som du kommer med?
Redigert 10.04.2020 kl 12:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:16 718

Regnestykket ditt var bygget på feil tall. ALLE tallene i regnestykket ditt var feil. Og så presterte du å skrive et innlegg der du ba om at noen kunne prøve å motbevise regnestykket ditt....

Du brukte 5,0 millioner innbyggere i regnestykket ditt, er det vås at det riktige er 5,3 millioner?

Er det vås at de fleste overlever etter å ha vært innlagt på sykehus med Corona, mens du antok at 100% døde i regnestykket ditt?

Er det vås at mørketallene på antall smittede må være enorme når nesten ingen testes for smitte?

Skjønner ikke hvorfor du ikke bare legger denne ballen død... selv om du nå prøver å bruke mot meg at jeg prøvde å være hyggelig ved å komme med litt utfyllende og personlig informasjon, så kommer du aldri til å vinne denne diskusjonen uansett. Det eneste du oppnår er å fremstå som en dust.

Alle tallene i regnestykket ditt er feil, og dermed er hele regnestykket ditt feil.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:18 714

Altså: det bor 5,368 millioner innbyggere i Norge. (Det er jo et tall som er umulig å holde konstant)

Vi har pr. idag: i følge VG: 6231 bekreftet smittet , 238 innlagt og 109 døde. Hvor mange som har VÆRT på sykehus og er ute igjen er jo totalt uinteressant da de formodentlig ikke belaster helsevesenet lenger. (10/4 ca. kl 1300)

Så regner vi på nytt:

100/5368000 * 6231 = 0,1161 % smittede gitt. Altså lavere enn 0,12 også...
Så var det innlagte:
100/5368000 * 238 = 0,0044 % av befolkningen er innlagt på sykehus.
Så var det døde:
100/5368000 * 109 = 0,0020% av befolkningen som har dødd av viruset.

Så kan vi overføre dette til 20000 i en hyttekommune:

20000/100 * 0,1161 = 23,22 mulig smittede personer

Mulige sykehusinnleggelser av 20000:

20000/100 * 0,0044 = 0,88 personer.

Dødsfall blant de 20000:
20000/100 * 0,0020 = 0,4 døde av 20000.

Du må gjerne putte inn din egne tall i utregningene så kan du komme ut med et resultat som passer deg bedre.
Poenget er at å stenge ned hytte-Norge pga. dette er totalt skivebom og vås.

Og du må gjerne kalle meg fjortis og hva som helst, jeg bruker de fakta som foreligger inntil du presenterer andre offentlig tall å regne med.

I tillegg så kan man vel regne med at så lenge snittalderen på de døde er 84 år så er det vel et fåtall av disse som hadde dratt på hyttetur. Men jeg tar det ikke med da det bygger på antagelser som du baserer innleggene dine på.






Redigert 10.04.2020 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:26 710

Du får regne og holde på. Jeg finner på noe annet nå.
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:31 704

Kanskje lese deg opp på fakta og finne deg et lite matematikkurs å kose deg med?
Rart at facts skal få folk til å bli usaklige og nesten rabiate?
Slettet bruker
11.04.2020 kl 01:24 678

Det her dreier seg ikke om et regnestykke - som kan endres etter som det passer med mange variabler, men om en holdning til hva som skal aksepteres eller ikke.

Og det som ikke passer seg nå er at enkelte som deg, Magoo, kverulerer mot alt og alle med basis i et regnestykke som er helt uinteressant i den sammenhengen.

Hvordan skal du regne på antall helsepersonell dersom en av en familie på fem blir smittet på hytta? Hvor mange behøves på kort varsel da? Skal alle fem reise hjem igjen med den smittede eller må de fire andre reise med egen transport? Eller hva om den smittede må legges inn på sykehus. Hvem skal bli igjen, og hvem skal reise? Og hvordan skal de reise når de fire andre må være i isolat og bilen må stå igjen fordi den kan kun kjøres av den smittede?

Det er mange muligheter og ulike scenarioer over hele landet. Noen kaller dette for fantasi, men prøv å tenk deg ulike årsaker til at det ikke er så greit å returnere samtidig fra Oppdal til Fredrikstad med bil dersom noen blir syke. Er det så vanskelig å bruke fantasien for å komme frem til at det i noen tilfelle behøves opptil tre-fire ganger så mange hjelpere som antall hyttegjester i gitte situasjoner hvor det bryter ut smitte på en hytte.

Slike forhold kan ikke myndighetene se bort fra, og du bør derfor legge ballen død. Du har for lengst tapt mot demokratiet.
Redigert 11.04.2020 kl 01:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 02:24 670

"Hva er det for noe nonsens du serverer, Nethuns!
Forklar deg nærmere når du gir uklare karakteristikker av hele landets ledelse. Er du nasjonalist av den grumsete sorten?"

----------------

Selvsagt er jeg nasjonalist og pokker så stolt av å være det også.

Er du blind Argus? Eller skjønner du rett og slett bare ikke hva merket betyr? https://resett.no/2020/04/09/kronpris-haakons-agenda-2030-pins-vekker-reaksjoner-respekten-for-kongehuset-er-dalende/
Slettet bruker
11.04.2020 kl 11:12 658

Om en familie på fem blir smittet på hytta så kan du bruke regnestykket mitt da vet du. Du har 5 smittede, hvor mange må legges inn og hvor mange dør? Hvor mange er over 80 har disse sjukdom fra før? Du kan stoppe med dommedagsprofetiene dine da de ikke har NOEN virkning på meg, jeg støtter meg på tall mens du støtter deg på skremselspropaganda. Det dør ca. 41000 mennesker i Norge i løpet av et år. Rart du tør å være til.
Slettet bruker
11.04.2020 kl 13:13 647

Ja, herlig, det var en innertier og blink!

Jeg luktet ekstrem nasjonalisme, spurte, og fikk en henvisning til Resett! Verre kan det vel ikke bli.
Diskusjoner mellom Nethuns og undertegnede avsluttes herved brått og plutselig!

Redigert 11.04.2020 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2020 kl 13:14 646


Magoo henviser fortsatt til sitt regnark til tross for at han nå er gjort oppmerksom på at hans tall ikke kan benyttes i slike situasjoner.

Men det bryr meg lite lenger, for solen titter frem og jeg har andre og bedre gjøremål fremover. Kos deg med tallene dine, Magoo!
Slettet bruker
11.04.2020 kl 14:32 639

Statistikk brukes hele tiden og til alt. Hvorfor har vi SSB? Men det er mulig du ringer Snåsamannen og spåkjerringer i stedet. God påske!
Slettet bruker
11.04.2020 kl 18:29 626

"Diskusjoner mellom Nethuns og undertegnede avsluttes herved brått og plutselig! "

-----------------

Det er nok smart av deg, jeg skjønner det må være bittert for deg å bli satt fast på fakta i diskusjoner gang på gang.
Slettet bruker
12.04.2020 kl 17:25 605

Referansen til Resett var også en bortebom!

Her serverer landets mest useriøse nettsted en uttalelse fra en kvinne uten navn som siteres på at oppslutningen om kongehuset er dalende ( fordi kronprinsen gikk med en FN-pin!!! )

Har du noensinne hørt om noe mer latterlig enn dette? Stakkars investorer som deltar i Resett-prosjektet. Det var vel ikke akkurat dette man hadde tenkt seg, eller???

Så lenge man holder seg på det nivået, er det sikkert at kongehusets oppslutning holder seg stabilt og høyt!
Slettet bruker
12.04.2020 kl 19:41 590

"Diskusjoner mellom Nethuns og undertegnede avsluttes herved brått og plutselig!"

-----------------

Ha, ha du var vist en ordholden en du....

Uansett de oppegående hadde sjekket ut hva Agenda 2030 virkelig står for og funnet det pussig at fler regjeringsmedlemmer og kongehus ikke fronter det norske flagget, men en agenda som ønsker å utviske nasjonalstater, men for all del, deg om det.
Redigert 12.04.2020 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
CS_invest
12.04.2020 kl 20:18 584

Ingen av Dere amatører (soussjefer, finansfolk eller oppblåste småbedriftsledere - eller pinger i offentlig forvaltning) som skjønner noe som helst - åpenlyst. Dette med hytter går ikke i det hele tatt på hvor høy risiko JEG ( som åpenbart er ENESTE som er i hodet) har ved at vere i hytten - men hvilken belastning det medfører lokal legevakt. FORDI slike egoister selvsagt ikke kjører tilbake til egen legevakt når fått veldig vondt i en ankel pga vredet litt på skien i trekket, eller at junior plutselig har fått 37,88 i temperatur - og så alle angstneurosene tar fyr. Og når det er 20000 byklyser samlet i felt - så blir det rett og slett for høy konsentrasjon av klyse-tull - til at du har kapasitet til at ta hånd om det som har betydning...

Utrulig at slike dumminger får innvilget lån til hytte....
Slettet bruker
12.04.2020 kl 20:50 576

- kommunen vil ha pengene til hyttefolket da skjønner du, eiendomsavgifter, kommunale avgifter, inntekter på nettleie, betalt for å bruke skiløypene deres og alle kronene de legger igjen på den lokale butikken, på skjenkestedene.....

Håper hyttefolkene tenner i hyttene sine og blir hjemme heretter også.

Redigert 12.04.2020 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
CS_invest
12.04.2020 kl 20:54 574

Ja - håper det og! Slike typer er egentlig ikke det noen samfund som har behov for.

Vet ikke hvor du har tenkt de skal reise? Angola, Sahara??

Slettet bruker
12.04.2020 kl 20:59 567

Vel, turiststeder vil det alltid være og folk vil reise. Men som sagt tenn i hytta og la disse egoistkommunene klare seg sjøl.

Og PS. kommer det nordlendinger forbi så kjeppjag dem tilbake til sitt eget territorium.
CS_invest
12.04.2020 kl 21:03 563

Tviler på at noen nordlendinger vil bevege seg inn i slik ormebol/smittehåle...- hva skulle de der?
Slettet bruker
12.04.2020 kl 21:04 559

Vel, de har jo kommet i alle år...
Slettet bruker
12.04.2020 kl 23:31 547

Egoistkommuner? Det er jo Regjeringen med Høyre i spissen som har fått Stortinget med på forskriften!

Er det korona i Norge eller er det bare noe vi innbiller oss?

Det er ikke til å tro at folk kan ha slike meninger som deg, Magoo!
Slettet bruker
12.04.2020 kl 23:33 544

At jeg stiller spørsmål ved hytteforbudet? Nei, skamme meg...