Hydrogen tar sakte men sikkert over markedet.

Liffe1952
NEL 19.08.2018 kl 09:58 6371

Freightwaves.com 180818: Truck driver on Toyota’s hydrogen truck: “I don’t ever see going back to a diesel truck after this”
Redigert 21.01.2021 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Nå gir vi gass
19.08.2018 kl 11:02 6162

Nei, hvorfor skulle man det? Finnes det grunner?
Drivstoffprisen vil bli samme eller lavere.
Ikke forurensning, hverken fra fremstilling eller i bruk.
Elektrisk drift er gir redusert støynivå for fører og omgivelser.
Ikke avhengig av oljekilder, men alltid tilstedeværende sol, vind, hav eller bio.
Samme påfyllingsmuligheter og kjørelengde/tyngde som diesel.
daffyduck
19.08.2018 kl 11:06 6132

Nikola hevder at innkjøpsprisen for hydrogenlastebiler er lavere enn tilsvarende diesel, i tillegg er bilens vekt vesentlig lavere.
Furuen
19.08.2018 kl 11:57 5958

Trevor Milton twitter igjen:
Trevor Milton
@nikolatrevor
11 timer siden
It's bittersweet closing down our facility in SLC in exchange for our new 200,000 Sq. Ft. HQ in Phoenix, AZ. I took this picture as we left a few minutes ago. It's been a great 5 years SLC. Now off to Arizona! #teamnikola #emissionsgameover #hydrogen
oppvigår
19.08.2018 kl 14:11 5573

Det er på tide å innse at fremtiden er " hydrogenisk " . Hvordan vil verden takle denne omstillingen, som tvinger seg mye raskere frem enn det man hadde regnet med? Ta da også med utviklingen med elbiler.
Hva med når etterspørselen etter oljeprodukter avtar drastisk? Enorme tap for de som har deltatt i dette eventyret, vil komme. På verdens basis snakker vi om millioner av arbeidsplasser, som blir overflødig.
Hvordan vil reaksjonen bli når enhver begynner å innse hva som egentlig skjer, og hvordan dette påvirker en??
Utviklingen som vi er vitne til, kan aldri reverseres. Den blir en del av den historiske utviklingen. Se bare på utviklingen fra seil/ roing til dampmaskin osv.

I denne fantastiske utviklingen, som virkelig skjer, er det et lite norsk selskap, som du og jeg er med på. Tenk på det !
Det dreier seg altså om Nel. Stor kontrakt med Nikola har vi vært vitne til.
Hva med utviklingen? Var det bare med denne? Tror ikke det. Nel vil motta mer, men da må det det utvides betraktelig. Om det blir i egen regi, eller under andre, kan det være delte meninger om. Selv håper jeg at Nel får utvikle seg til noe virkelig stort, der vi som aksjonærer kan motta et saftig utbytte vært år. Men det er en vei å gå. Vi får bare ønske lykke til på den spennende ferden !
Nikko
19.08.2018 kl 15:01 5421

Amen
oppvigår
19.08.2018 kl 15:03 5396

http://www.koreatimes.co.kr/www/tech/2018/08/419_253964.html

Denne er noe alle burde få med seg. Spesielt burde denne være en vekker for dem som mener at elbilene er så miljøvennlig. Noe til ettertanke for enhver.
kreinh
19.08.2018 kl 15:43 5260

Opplysning: Duracell Lorden ligger til lading i helga...
Redigert 19.08.2018 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
daffyduck
19.08.2018 kl 15:56 5211

Oppvigår

Ser artikkelen tar for seg problemer knyttet til håndtering av brukte bilbatterier i EV. Forstår det som at det skal være et mindre problem for FCEV... ?
oppvigår
19.08.2018 kl 16:40 5063


Let's say China raises its EV rate to over 50 percent in 2030 as it plans. We can assume that at least hundreds of millions of EVs will be on the road, meaning a massive volume of batteries will become litter. How can we take care of those batteries? I think it is a luxury to think about the source of electricity," he said.
"If there's a visible way of recycling or safe disposal of those batteries, I would dedicate myself to it. To be honest, however, I don't see any feasible way."
Dette sier altså Hyundai Motor Senior Vice President Lee Ki-sang. Tolker artikkelen dithen at batteriene fra EV vil være den neste miljøbombe.
Han påpeker vel også at politisk sett , så går den japanske regjering inn forhydrogen, mens den koreanske er litt mer i tvil om hva de skal satse på.
really
19.08.2018 kl 17:50 4878

Om noen betaler for å bli kvitt dem, Montér på styringselektronikk og selg men sammen med solcelleanlegg.
kaliber
19.08.2018 kl 19:31 4662

TS, Fortsatt oljeinsk i flere 10 år enda!
really
19.08.2018 kl 21:44 4288

Foreløpig er H2 så smått at det knapt synes på kartet og det vil det nok være en del år til. Men det har potensiale til å bli stort. Mange i bilbransjen tror hydrogen blir det neste store, mest fordi det ligner en forretningsmodell de kjenner.
Slettet bruker
19.08.2018 kl 21:56 4227

Potentialen inom hydrogen är stor. Men man måste skynda på. Jag läste en intressant artikel om fördubbla räckvidd på batterier.

https://www.nyteknik.se/fordon/ny-upptackt-kan-ge-elbilar-dubbel-rackvidd-6926518

Det är svårt att fördubbla räckvidden på hydrogen. Hydrogen är hydrogen liksom. Man kan förstås höja trycket i tanken, från 700 bar, till 1500 bar. Men då måste nog hela bilen designas om.
oppvigår
19.08.2018 kl 23:10 3958

https://www.freightwaves.com/news/fuel/toyota-announces-updates-to-hydrogen-electric-truck
Nikola Motor has made plenty of headlines as it develops a hydrogen-electric truck, but it is not the only company working on such as Class 8 vehicle. In fact, there is another company that not only is building one, but is about to introduce its second-generation model to real-world operation in the Ports of Long Beach and Los Angeles.
Lurer på hva Trevor Milton tenker om denne?
Skalleknarp
20.08.2018 kl 08:34 3483

Se på denne linken. Her måtte man da kunne laget Hydrogen i stedet for å kaste strøm? Dette har lenge vært et argument, men man påstår at det ikke finnes ledig kapasitet...? https://www.msn.com/nb-no/okonomi/virksomhet/topproduksjon-av-solenergi-har-f%c3%b8rt-til-at-str%c3%b8m-kastes/ar-BBM9pUS?ocid=spartanntp
Slettet bruker
20.08.2018 kl 09:22 3330

Torsdag er det Q3 presentasjon. Mange venter spent.
Oppmerksomheten for hydrogen drar seg til måned for måned med stadig flere annonseringer om nasjoner og selskaper som vil satse stort på H2.
Nel er i front både med teknologi for miljøvennlig produksjon og smarte løsninger for distribusjon via sine fyllestasjoner. Selskapet har allerede landet verdens største ordre innen nettopp fyllestasjoner med stedlig hydrogenproduksjon. Dette blir lagt merke til innen hydrogenmiljøet verden over, og jeg vil tro at omtrent nesten alle som vurderer hydrogenstasjoner og miljøvennlig hydrogenproduksjon, har Nel med i sine vurderinger.

Jeg mener å huske at Lykke opererte med en backlog ved en tidligere presentasjon, og den kan ha økt betydelig i Q2.