VOW - Tenk om..........?

Hammers
VOW 06.04.2020 kl 15:10 16012

Like før Q4/19 lå VOW på mellom kr 35-36.
Resultatet ble presentert - det skuffet og kursen falt tungt. Korona kom og cruiseskipene ble dokket - kursrasen økte i tyngde.
Ja, det stoppet ikke før kr 12! Kursen hadde mao falt til ca 1/3 av de opprinnelige 36.
66% av verdiene hadde blitt barbert bort ila KORT tid, men var det en REELL grunn til dette?

Tenk om.....;
- Resultatfallet hadde en NATURLIG forklaring?
* Til DNB M sier Badin; Vi skuffet noe, men vi inntektsfører etter IFRS 15 (Cost to cost). Hovedinntektene kommer i fm SLUTTLEVERING.
* Flere større leveringer kommer nå i Q1/20. Vi kommer til å levere en MARKANT VEKST inn i det nye året.
* ALTSÅ; Kun en forskyvning av de inntektene analytikerne trodde skulle komme i Q4. 👍

- Dokking av cruiseskip er et GODE for VOW - ikke en katastrofe;
* I børsmelding ca en ukes tid før Q1 gikk ut het det. Ordrene strømmer på. Ca 16 nye bare ila de siste par ukene.
* Rederne benytter dokkingen til å få utført nødvendig vedlikehold og ettersyn. Klargjør skipene til tiden ETTER Korona.
* ALTSÅ; Ingen katastrofe. Snarere det motsatte. 👍

- NÅ begynner den KRITISKE å bli irritert; Hva med KRONA da. NOK har gått i dass, så DET må vel fanken ta svekke resultatet?
* Tja, man kunne kanskje tro det, men VOW selger i €/$ og har sine inntekter i NOK. Dess svakere NOK dess mere peng i kassa.
* For HVER % krona faller vil verdien av betalingen for godt utført jobb stige ca tilsvarende i verdi. 👍

- IRRITASJONEN tiltar; Hva med KORONA. Møntørene får da for fan ikke reist nå til dags? ALT stanser!
* Ikke noe problem. VOW står ikke for selve produksjonen, men benytter LOKALE aktører til dette. Man outsourcher arbeidet til stedet det utføres.
* Den nevnte børsmeldingen forteller også at selskapet ikke ser noen spesielle problemer med Korona. Kun små finjusteringer.
* Justeringer som f.eks at skip som skal vedlikeholdes må dokke i en nabohavn til der jobben opprinnelig skulle utføres. 👍

- Nå må du FAN TA MEG gi deg - din helvetes HAUSSER! Hvorfor falt kursen som den gjorde? Vet du DET, din Helv.... dritt?
* Endelig ble det stille fra min kant!
* NEI, egentlig er det ingen som helt skjønner hvorfor! Kursen bare falt til 1/3 av det opprinnelige. Akkurat som resten av børsen falt.
* En FLOTT kjøpsmulighet som de nervøse skapte. For mange selskaper kom fallet HELT uten grunn. VOW er et av dem.
* Men kjære kritiker; Kursen må FORTSATT stige med 50% for å komme tilbake til utgangspunktet.👍

Hilsen Hammers


Redigert 21.01.2021 kl 05:22 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.04.2020 kl 22:38 1547

Jo lengre vi nærmer oss mai jo større sjans til helvete er løs.
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
Hammers
16.04.2020 kl 23:30 1496

Hva mener du egentlig med det?
Personlig tror jeg det blir gode tall. Ref det jeg tidligere har skrevet.

Hilsen Hammers
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare
anca
21.04.2020 kl 06:49 1225

Mulig vi skal ned å teste noen støtter i følge Haugen i bua i analysen i FA TV 20 /4.
Satser på rekyl etter dette....
Redigert 20.01.2021 kl 20:57 Du må logge inn for å svare