- Hvordan å bli kvitt de døde, sa NRKs utsendte til Sverige

brahman
06.04.2020 kl 19:44 534


angående situasjonen på Karolinske sjukehus, i Stockholm, var det vel.

"bli kvitt de døde"...

Hva med å velge sine ord med litt omhu og respekt ?

Slettet bruker
06.04.2020 kl 19:50 524

Som et ytterligere sosialt eksperiment, som svenskene er så glade i, kunne de prøve kanskje å lage kattemat av kroppene, på boks selvsagt.
kokkohill
06.04.2020 kl 21:06 489

Vi har ONDE statsmedier i Noren og dette skal røskes kraftig opp i....

Kristoffer Viita, som er journalist i den svenske statskanalen SVT, er positivt innstill til viruset. Dette ettersom han mener det kan føre til at mange flere leiligheter blir ledige, «når gamlingene dør». Dette uttrykte journalisten i flere Twitter-innlegg tirsdag.

https://resett.no/2020/03/15/svensk-journalist-guds-gave-at-gamlingene-dor-av-korona/

Slettet bruker
07.04.2020 kl 00:18 460

Da blir det vel én ledig journalistjobb etter dette, skulle vi tro...
polemiker
07.04.2020 kl 01:00 447

Uheldig for ham sa han høyt det som er relativt utbredt i sosialistkretser i Sverige. Han er nok beskyttet, og vil ikke miste jobben.

Skal de svenske sosialistpoitikerne våkne må det nok komme noen dødsfall i deres egene rekker. Om en to-tre statsråder eller regjeringsmedlemmer blir lempet inn på et fryselager, vil kanskje noe skje. Kanskje...
Redigert 07.04.2020 kl 01:01 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
07.04.2020 kl 15:14 364

"Mange flere gamlinger dør" og man kan overta de tomme boligene, tja, et argument som bærer en viss relevans.

Men problemet er jo at de som dør som regel er så gamle og syke at de aller fleste hadde vært døde i løpet av året eller til neste år uansett så det blir en minimal virkning slik sett.


Og før noen anklager meg for å "være fæl" kynisk og grusom så er dette et pragmatisk utsagn og selvsagt ikke noe jeg "står for" moralsk sett, men kun en kommentar til kommentaren over.

Antallet døde av corona er uansett lavt relativt sett mot alle som normalt dør i løpet av et år.
Redigert 07.04.2020 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
ladaen7,30
07.04.2020 kl 15:35 351

Det jeg og flere og flere lurer på er at når man hører på nyhetene at alle som dør, dør av korona. Hva med alle som tidligere døde av vanlige årsaker som hjerteinfarkt, vanlig influensa, kols osv, dør de alle av korona for tiden.
Hørte på nyhetene nettopp at en som ble lagt inn på sykehus ble testet som koronafri, men etter et par dager ble han testet med korona så da ble han kanskje smittet på sykehuset?
I samme nyhetssending fikk man også høre at flere som hadde vært inn på sykehus og behandlet for korona, ble utskrevet men ble lagt inn etter en uke eller to med korona.
Så dette at man blir imun etter å hatt det slik svenskene satset på kan umulig stemme.

Underlige tider får man si.
Slettet bruker
07.04.2020 kl 16:27 338

Itte noe tap for menneskeheten å bli kvitt daukjøttet i samfunnet
Slettet bruker
07.04.2020 kl 16:30 335

Høyst relevant spørsmål i byene dette.
CS_invest
07.04.2020 kl 17:54 315

Tjah - i New York planlegger de massegraver i parker...

Kan sikkert gøre det samme i Vikelandsparken...

I mine øyne er ikke dette akkurat "influensa"!
Fluefiskeren
07.04.2020 kl 18:23 303

Har du hørt på nyhetene at alle som dør nå dør av korona sier du?

Hvis du venter at vi skal tro på det tror jeg du undervurderer oss.