PHO-Vil Ipsen kjøpe Photocure?

focuss
PHO 19.08.2018 kl 12:35 11558

Ipsen er et svært Pharma selskap som har lisens avtale for markedsføring av Cysview i store deler av verden. Det aller viktigste markedet , USA, har imidlertid Photocure beholdt for eget salg og markedsføring.


Ipsen solgte for ca 2 mrd EUR i 2017 og målet er å vokse til 2,5 mrd EUR i 2020.Ipsen er i utgangspunktet en suksess historie med flott vekst og utvikling. i 2017 økte salget i USA med hele 75%. Selskapet har over 5000 ansatte. Selskapets vekst har kommet fra en kombinasjon av egen utviklede produkter og oppkjøp av selskap som har passet inn i deres strategi.

Photocures guiding er for tiden til god hjelp for de selskap som måtte være interessert i å kjøpe opp Photocure og selskapet bør komme med en mer ambisiøs guiding så snart som overhodet mulig. Det er heller ikke bra at selskapet er uten en permanent CEO og prosessen med å få dette på plass burde faktisk begynne å haste.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
21.08.2018 kl 21:26 2553

Dr.S
Den var under beltestedet!;-))
Joda, Brann har hatt to merkverdige arbeidsuhell. Faktisk har Molde scoret 9 av de 17 mål Brann har sluppet inn. Skulle ikke være mulig, men det var det. Glade over å være ferdige med Molde for i år. Hevnen neste sesong blir grusom.
Durable
Takk for det. Så gjenstår det å se om dagens Brann lag står distansen helt inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.08.2018 kl 20:41 2596

Kanskje det er "Bjørnson" som vil inn?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
ITinvest
21.08.2018 kl 07:38 2695

ser det er en del desperat som har solgt og vil inn i gjen
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
20.08.2018 kl 23:59 4653

Molde kunne ha vunnet serien hvis det hadde vært lagt inn mange flere kamper mot Brann. Det er det dessverre ikke :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 21:50 4803

-Vil Ipsen kjøpe Photocure-?

Om de aldri så mye vil hjelper det så lite..
Etter pres av Q3 er det nesten ingen som vil selge, og før Q3 er det utelukket med dagens kurs.
Oppkjøpspremie i overtagelser på børs ligger mellom 20 og 70%, og derfor er det ikke så merkelig at vi ikke ser noe bud.

Mulig noen vil prøve seg når vi passerer kurs 300 kr.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 21:07 4860

Rene dramaet dette, vet ikke om det er en SÅ stor sak. Ipsen vil vel ikke kjøpe hele Photocure?
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Computum
20.08.2018 kl 20:44 4902

Alltid saklig og aldri personfokusert i det hele tatt. Du er et eksempel til etterfølgelse, MM. :-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Medisinmannen
20.08.2018 kl 19:06 5016

Komiske Ali( Merlin, hvis noen skulle lure..??) er desperat etter ny inngang. Luringen selger alltid på bunn når han forsøker å manipulere kursen gjennom elendig bløffing og dårlig baissing.

Den eneste som nlir lurt er Komiske Ali.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Durable
20.08.2018 kl 19:01 5028

Jeg har virkelig store vanskeligheter med å se nedsiden i dette caset.
For all del, det finnes selvsagt alltid risiko og man bør etter min mening alltid tilstrebe å ivareta en god dose ydmykhet, men likevel, dagens situasjon i PHO er tilsynelatende noe av det nærmeste man kan komme et risikofritt bet.

Hva er nedsiden? At salgs-organisasjonen i USA mislykkes? Hva da? Vil vi «kun» se en dobling eller tripling av aksjekursen?

Risiko? Tja, at det på sikt skulle dukke opp ny og bedre teknologi/konkurrenter. At man mister refusjon?
Men igjen, den potensielle nedsiden fra dagens markedsposisjon vil jo likevel være begrenset.

Omtrent ikke-eksisterende nedside og en potensiell oppside på flere tusen kroner per aksje.
Jeg liker risk-reward meget godt her, for å si det mildt.

Forresten gratulerer med Brann i går, Londonmannen. :-)
Gullet går nå neppe til Østfold (som uansett var et laaaangskudd), så da håper jeg virkelig at «gullet skal hem». (og for all del ikke til Trøndelag!)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 16:20 5171

Eg ser kjøpere kan få et annet problem, lite tilgjengelige aksjer ... Heldigvis ikke mitt problem;)
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.08.2018 kl 15:23 5263

Akkurat det problemet burde være overkommelig. Men, ja dersom etterspørselen eksploderer utover høsten så kan man ikke se bort fra at det kan bli utfordringer med logistikken. Ikke bare levering av flexiscope men også mhp opplæring i bruk av utstyret.
Uansett, en slik utvikling vil bare bekrefte de flere av oss forventer vil skje i tiden fremover, dog ikke nødvendigvis allerede høsten 2018.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 14:11 5374

Det eneste jeg kan se som en malurt i utviklingen framover er et luksusproblem, men det blir forhåpentligvis ikke en realitet.
Det måtte være at Stortz ikke klarer å produsere nok nye fexiscope.
Men man må gå ut fra att de har tatt høyde for escaleringen, og klarer nok å følge opp etterspørselen etter nye scope.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 13:48 5425

Merlin

Selv om jeg ble aksjonær i PHO så sent som i begynnelsen av juni 2018, så har jeg da fulgt med litt i øyekroken.

Du sier:
-Jeg tenker på manglende salgsøkning-.

- 1 - Det var ingen aksjonærer som forventet noe som helst ved Q1 -2018.
- 2 - Det var nesten ingen aksjonærer som forventet noe særlig i Q2.
- 3 - Nå venter de fleste oppegående aksjonærer seg et kvantesprang i Q3, og det er lett å se på Cysview.com som bare hadde 4 scope notert i Q2, og så ble fasiten 15 nye scope.

Pr den 17.08.2018 var det notert 7 nye scope hittil i Q3, og når vi ser den eskalerende økningen i Q3, så er det all grunn til å tro at dette akselererer hele tiden i stadig større tempo til det til slutt når en topp hvor et blir kjøpt inn scope i et jevnere temo..
Derfor har jeg et anslag på 40 nye scope for Q3, og selv om jeg har tippet 60 scope for Q4 tidligere, så tror jeg vi faktisk kan komme opp i 70-80 scope i Q4 hvis den eskalerende økningen fortsetter, noe det er all grunn til å tro.

That`s the game just now.
Redigert 21.01.2021 kl 01:21 Du må logge inn for å svare
Legoland
20.08.2018 kl 11:56 6935

Tror Ipsen blir for puslete skulle de forsöke aa overta Pho. Skulle de forsöke seg vil det komme andre aktörer med mer muskler paa banen.
Londonmannen
20.08.2018 kl 11:39 6988

Focuss
Interessant tanke. Men dersom IPSEN sitt manglende salg i Europa er basert på en kynisk holdning til å holde kursen på PHO lav, så kan vi ikke utelukke at et press fra ledelsen mot IPSEN for å få opp salget i Europa også kan medvirke til at et eventuelt bud på hele PHO blir fremskyndet. Jeg vil også tro at IPSEN i så tilfelle følger svært godt med hvordan salget i USA tar seg opp i etterkant av introduksjon av flexiscope, FDA sitt bidra for adgang til et betydelig utvidet marked, samt forbedret refusjonsordning fra 1 Jan 19.

Joda, kan bli en artig høst dette. Uansett vil jeg tro at PHO sine fremtidsutsikter kan komme til å trigge interessen fra flere enn IPSEN.
dr. Stockman
20.08.2018 kl 11:38 7000

"Man kan rett og slett ikke utelukke at Ipsens manglende innsats i Europa har med selskapets strategi om oppkjøp å gjøre."

Hvis potensialet er i nærheten av det du hevder så burde Ibsen være blant de første til å forstå det og ta det inn over seg. Og da virker det lite troverdig at de ikke skulle være interessert i et oppkjøp.
focuss
20.08.2018 kl 11:19 7059

At Hexvix/Cysview blir for puslete for IPSEN er jeg helt uenig i. Ipsen omsatte for ca 19 mrd i fjor og markedet til Cysview i USA alene er på 15 mrd. At det skulle ligge utenfor Ipsens interesseområde gir ingen mening for meg. Ipsen har som mål å øke salget til ca 25 mrd i 2020. PHO burde passe som hånd i hanske for dem og ledelsen bør anstrenge seg for og bedre reflektere selskapets potensiale i markedet. Man kan rett og slett ikke utelukke at Ipsens manglende innsats i Europa har med selskapets strategi om oppkjøp å gjøre.
Mental Mania
20.08.2018 kl 11:16 7072

Merlin
Du skriver at PHO ikke har lykkes i Europa.
Ser man til Tyskland, Danmark og Norden som er land med temmelig oppegående helsesystemer,
Hva sier da kalkulatoren deg hvis omsetningen under US satsningen mislykkes i samme grad som di nevnte land?
Redigert 20.08.2018 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
focuss
20.08.2018 kl 11:09 7106

Merlin skrev

"Skråsikkerhet uten dokumentasjon har ofte en tendens til å slå feil."

Er det PHO's fase3 studie med konklusjoner med p<0,0001 og USA sitt største blærekreftstudie i historien du mener mangler dokumentasjon og som ikke gir grunnlag for skråsikkerhet eller tenker du mer på dine egne skråsikre vurderinger i Nano. Dersom det er det siste så er det fint at du nå har lært noe.
Merlin
20.08.2018 kl 10:43 7162

Lykke til selv! Det var allerede i april i år gjort ca. 100 laser+flexiscopbehandlinger i Danmark+Aker sykehus med svært gode resultater. Man venter for å se om tilbakefallseffekten er tilsvarende bra, og ikke dårligere enn med TURBT. Det vil ta 3-6 mndr før det kan avleses om laserbehandling gir like god effekt. Og man startet forsøkene lenger tilbake enn det. Det burde derfor allerede nå være si 50-60 avlesninger man kan analysere for tilbakefall. At det trengs full ny FDA-behandling for laservarianten i USA er tidkrevende og gir mer ventetid. Photocure burde få en dispensasjon i USA. Men jobber noen med det? Det vet vi ikke.

Jeg vil ikke være overoptimist på forhånd. Det har vært utrolig mange skuffelser i Photocure, og jeg vil gjerne se håndfaste resultater før jeg tror de lykkes. Er Erik Dahl noe å høre på, vil dette ta lenger tid enn focuss forespeiler. Skråsikkerhet uten dokumentasjon har ofte en tendens til å slå feil. Jeg har min beholdning Photocureaksjer, men har på sikt større tro på Nano/PCIB.

Ellers har Snøffelen en god forklaring på hvorfor Ipsen ikke satser på Hexvix. Ipsen har tydeligvis enorm suksess, med store volumer på mange områder. Hexvix blir for puslete, selv om Ipsen burde ta frem forstørrelsesglasset og se at de kan tjene gode penger også på Hexvix. Den lave/manglende refusjonen i Europa virker å være en sperre.
Redigert 20.08.2018 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.08.2018 kl 10:16 7244

Merlin
Enig at ting snur fort i aksjemarkedet, også investorers holdning til et selskap.
Hva angår spørsmålet om hvorfor PHO skal lykkes bedre i USA enn de historisk sett har gjort i Europa tror jeg Nor96 sitt innlegg gir mye av svaret på.
Fase III resultatene vil gi effekt, ikke bare i USA men også i Europa. Overgang fra regide skop, der undersøkelsene måtte gjøress på operasjonssaler til flexiscope der man kan gjøre undersøkelsen utenfor operasjonssalen(poliklinkisk) gjør adgangen til BLC langt lettere. FDA sin utvidelese til også å gjelde surveillancemarkedet øker markedet voldsomt, men ettersom dette ikke var mulig før fra midten av mai 2018, så ser vi liten eller begrenset effekt av dette på Q2 presentasjonen. I tillegg synes jeg Bellete gav et solid inntrykk på Q2 presentasjonen.

Joda, jeg velger å ha troen på at PHO vil lykkes langt bedre i USA enn det de hittil har gjort i Europa. Men jeg tror også at ting vil bedre seg markant i Europa og at vi utover også vil erobre nye markeder.

Men still gjerne spørsmål og vær gjerne kritisk til PHO, som til alle andre farmasiselskaper. Det er bare sunt.

Lykke til Merlin! Hadde forøvrig en aldeles utmerket aften på Brann stadion i går kveld!
Slettet bruker
20.08.2018 kl 10:09 7276

Eg sier bare en ting, ligg unna oppkjøp tanker til kursen er over minst 4-500.


Vi burde uansett no ligge på minst 100kr på litt forventninger.

Men sakte og rolig bygger også kontoen så lenge en ikke selger.
focuss
20.08.2018 kl 10:03 7308

Merlin
For øvrig er det ikke særlig viktig hva du tror. Det som er viktig er hva FDA, Medicare, sykehus, leger, professorer, pasienter og pasientorganisasjoner i USA tror på. Fase 3 studiet er så overbevisende at diskusjon er unødvendig.
Slettet bruker
20.08.2018 kl 10:01 7320

De nye flexiscope med Cysview® blir definitivt en vinner; med Cysview® og blålys får man den beste diagnostikk på markedet i dag og behandling/ enklere kirurgi kan gjøres poliklinisk i samme seanse. Med flexiscopene kan det taes HD video/ bilder innvendig av blæren og dette kan brukes seinere for å sammenligne ved etterkontroller/ oppfølging. Ved sammenligning og oppfølging er det helt klart at bruk av Cysview® også blir standard prosedyre. Som mange har nevnt tidligere ser myndighetene store gevinster ved poliklinisk behandling ( pas. trenger ikke sykehusinnleggelse og belaster derfor ikke sykehusene med narkose, flere døgn på sykehus mm.) og det er her fremtiden ligger i behandlingen av enklere kasus av cancer i urinblære og ikke minst ved oppfølging/ etterkontroller som nevnt over.
dr. Stockman
20.08.2018 kl 09:58 7345

"Det finnes ikke en promilles sjans for at konklusjonen er feil."
Vi er mange som har mange nok aksjer til å håpe at focuss får rett, men mitt utgangspunkt er uansett at dette tegner til å kunne bli en svært bra investering (mangedobling fra 22 kr) og så får resten komme som en bonus.
focuss
20.08.2018 kl 09:53 7376

Merlin skrev
"Hvorfor skal vi ta det som en selvfølge at det likevel skal skje i USA? Det er jo det vi ikke vet svaret på. "

Merlin , snakk for deg selv. Vi begynner faktisk å bli mange som ser at ikke amerikanere ønsker å miste liv eller blære og heller ikke så hyppige tilbakefall ved å ikke benytte Photocures teknologi. Det finnes ikke en promilles sjans for at konklusjonen er feil. At du ikke vet svaret får du ta på din kappe.

Flottesen
20.08.2018 kl 09:46 7413

Haudemann er forøvrig inne i BerGenBio, men kom inn før IPO tror jeg. Han har nok veldig lavt snitt og god gevinst.
Å kjøpe aksjer med rabatt(før IPO) er vel klassisk for venture-kapitalister, noe som ikke er mulig for oss andre.
Merlin
20.08.2018 kl 09:44 7426

Londonmannen:

Tenkte jeg skulle vise hvor fort ting forandrer seg! Når så mange viser til hva man har sagt og ikke sagt, og hvor fort det kan snu både for selskap og investorer. Flaks er uansett hovedingrediens. lillemalmen har et godt poeng. Selv om det har tatt av på forumet, er det jo ikke dumt å fortsatt kunne sett noen spørsmålstegn. Jeg er mest spent på om kundene også tar av når det gjelder Photocure. Europa har hatt muligheten lenge, uten at det har skjedd. Hvorfor skal vi ta det som en selvfølge at det likevel skal skje i USA? Det er jo det vi ikke vet svaret på.
dr. Stockman
20.08.2018 kl 09:37 7458

Argumentasjonen fra enkelte kan nok være preget av at de kanskje gjorde samme tabbe som jeg gjorde da PCIB meldte gode nyheter, og solgte på 36 kr. Disse midlene gikk riktignok til å kjøpe PHO til 22 kr, så helt ille ble det uansett ikke, men kunne jo unngått å kjøpe flere NANO til 78 kr et par dager før svalestupet i NANO startet. Nå har jeg ihvertfall bestemt meg for å gi PHO sjansen til å bevise at de kan erobre det amerikanske markedet (tross Medisinmannens tidligere mening om at alt kjøp over 5 kr var galskap). Først og fremst tror jeg NANO vil befinne seg et helt annet sted ved årsskiftet. Aksjen er helt ufortjent glemt av markedet (kanskje glemt av Londonmannen også, men om han ikke fortsatt er skipper på skuta så regner jeg med at han befinner seg ombord). Langsiktighet skaper verdiene, og å hoippe av i svingen kan vise seg å være kostbart. Det har ikke minst vist seg å være riktig i min hovedsatsing, et unotert selskap, hvor man nå slåss om å komme inn til sjudobbel kurs. Men de som ønsker seg inn skjønner at selv fra den kursen kan de regne med minst en tyvedobling de nærmeste årene.
Redigert 20.08.2018 kl 09:37 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.08.2018 kl 09:15 7511

Snøffelen
Og når denne typen investorer, meg egne rådgivere og et bredt og godt kontaktnett innen miljøet, bommer på farmasiaksjer, så kan man jo bare tenke seg hva stoda er blant allmuen.
Men dette gir andre muligheten i en tid der mulighetene og oppsiden for PHO aksjonærer synes å være rimelig tilsløret og ukjent for de aller, aller fleste.

Men vil denne situasjonen vedvare? Kanskje enda et par måneder, men når gjennomslaget i USA virkelig synes på bunnlinjen og media begynner å fokusere hva som er i ferd med å skje i PHO, da vil også allmuen, inkludert Haudemann og Spetalen våkne. Så kan man jo spekulere i hva det vil ha å si for et selskap med såpass få aksjer. ;-))
Snøffelen
20.08.2018 kl 08:48 7624

Lillemalmen, at Ipsen ikke kjøper Photocure-aksjer eller har noe særlig fokus på Hexvix kommer trolig av at de har andre saker som de mener er viktigere å fokusere på. Ser på på 1H18-rapporten, feks på side 15 av 53

https://www.ipsen.com/websites/IPSENCOM-PROD/wp-content/uploads/2018/07/26164229/IPSEN-Half-Year-2018-Financial-Report-Final1.pdf

Så ser man at Other Oncology hadde 13.3 m€ i 1H2017, mens den var på 13,0 m€ i 1H2018.

Andre onkologiske produkter:
Somatuline: 340,4 m€ (1H17) og 402,6 m€ (1H18)
Decapetyl: 171,0 m€ (1H17) og 183,3 m€ (1H18)
Cabometyx: 16,9 m€ (1H17) og 62,0 m€ (1H18)
Onivyde: 19,3 m€ (1H17) og 48,9 m€ (1H18)

Selv om Ipsen hadde klart 50% på Hexvix, ville ikke de bidratt på bunnlinja på samme måte som for de andre produktene. Ipsen har fokus sitt et annet sted.

Når det gjelder spørsmålet om hvorfor Spetalen og Haudemann ikke er investert så kommer det nok av at de ikke skjønner biotek godt nok. Og før salget tar av så er det andre saker en økonomiske analyser man må forstå.
Trolig har ikke deres rådgivere heller noe særlig peiling heller. Ser man på Haudeman så var vel han inne i Targovax, men tok aldri noe lodd i PCIB.
2 bom der så vidt jeg kan bedømme.


focuss
20.08.2018 kl 08:37 7691

Lillemalmen
Ser du er undrende til hvorfor PHO selger så dårlig når produktet er så unikt.

I Photocure sine etablerte markeder i Europa , Tyskland og Norden, så har BLC Cysview en markedsandel på +40%.
Dette er oppnådd selv før det store fase 3 studiet som viser det er uforsvarlig å ikke bruke BLC Cysview.

I USA er PHO i gang med å bygge organisasjon med mål om store markedsandeler i USA. På kort tid har Pho doblet sin markedsandel i USA fra 2,5 % til ca 5 % i TURBT markedet for den delen av USA satser i første omgang. BLC Cysview ble nylig godkjent i USA for et marked som er 3-4 ganger større enn markedet de har vokst i frem til nå.
Redigert 20.08.2018 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 08:24 7753

Londonmannen

Nok et flott innlegg fra deg.
Du har så rett, og risikoen er i hvertfall mindre, betydelig mindre enn i utviklingsselskap innenfor farmasektoren som ikke har et produkt å selge.

Photocure har ikke bare et produkt å selge, men dette produktet er verdens beste sammen med BLC og flexiscope med video i HD-kvalitet.
I tillegg har selskapet flere gode muligheter i store prosjekter som har gått gjennom fase IIb.
Londonmannen
20.08.2018 kl 08:08 7806

Merlin
Dersom vi skal lage en konkurranse om hvem som motsier seg selv mest, så er det vel heller ingen stor kunst å finne frem til innlegg signert deg der du den ene dagen er over deg av entusiasme, mens du noe senere uttrykker din største bekymring for utviklingen i samme selskap. I min naivitet så antar jeg at slike endringer i holdning til et selskap skyldes at en eller annen faktor har endret seg. Det kan være at selskapet har endret ledelse, endret strategi, eller kanskje så enkelt at man selv har gått fra å være aksjonær til å sitte på utsiden av selskapet. Verre er ikke den saken.

Når jeg ser enkelte uttrykke seg skeptisk til en del heftige kursmål som er fremsatt av diverse skribenter, så skjønner jeg at det kan være vanskelig å ta slike anslag seriøst. Det er nok noe av grunnen til at meglerhus aldri kommer med kursmål som ligger himmelhøyt over siste omsatte kurs. Dersom de kommer til en slik kurs, holder de den klokelig for seg selv og heller justerer opp analysen og kursmålet etterhvert som kursen beveger seg oppover.

Men jeg tror at man begynner i feil ende når man kaster seg over et fremsatt kursmål, uten at man samtidig setter seg ned og vurderer beregningene som ligger bak, vel å merke dersom det ligger noen som helst beregning bak, og kursmålet ikke bare er tatt ut av luften.
For dersom man istedet for å starte med et kursmål, begynner med å se på status til Cysview BLC og de resultatene blått lys oppnår sammenlignet med hvitt lys. Og da blir det vanskelig, for ikke å si umulig, å benekte at bruk av BLC gir en langt større mulighet for å oppdage blærekreft, enn ved kun bruk av hvitt lys. Følgelig er det også nærliggende å tro at en lege/ behandler/ klinikk, som har som oppgave å undersøke/ diagnostisere personer med mistanke om blærekreft, vil bli overbevist og påvirket til å gå over til å benytte BLC. For dersom man kjenner til resultatene som Cysview BLC gir, i forhold til kun bruk av hvitt lys, så vil jeg tro det oppstår et etisk dilemma om man skal undersøke en pasient med kun hvitt lys. For med kjennskap til hva Cysview BLC vil man vite at det er en relativt stor mulighet for at du som lege/ behandler overser bladder cancer. Hvor mange pasienter vil akseptere/holde kjeft med at behandleren bevisst benyttet kun hvitt lys, vel vitende om Cysview BLC kunne påvist den kreften, som senere ble påvist med nettopp Cysview BLC?

På samme måte kan man spørre seg om hvor mange pasienter, forutsatt at de kjenner til Cysview BLC oppnådde resultater sammenlignet med de oppnådde med hvitt lys, vil tørrre å la seg underkaste en blærekreft undersøkelse foretatt med bruk av kun hvitt lys?

Når man har reflektert litt over dette, så kan man spørre seg i hvilke grad det er sannsynlig/realistisk at PHO vil kunne evne å oppnå samme markedsandel i USA, som på denne siden av dammen. Og om man da mener at det er sannsynlig, så kan man jo, bare for å være på den sikre siden, starte med å beregne hvor mye PHO kan omsette for med 20% markedsandel. Det vil jo gi deg en viss indikasjon på hva PHO kan bli verdt. Så kan man jo utvide markedet til Australia, Canada, New Zealand m.fl.

Deretter kan man gå tilbake til de kursmål enkelte har presentert og vurdere hva forskjellen er på det de har kommet til og det du selv kommer til. Jeg vil ikke bli overrasket om du også kommer til en konklusjon om at PHO på dagens prising er kraftig undervurdert. For vi må ikke glemme at vi snakker om et produkt som er FDA godkjent, som har oppnådd refusjon og der salgsorganisasjonen i USA jobber intenst dag ut og dag inn for å selge inn Cysview BLC til behandlere/klinikker i USA og at Fase III resultatene nå tydeligvis gir effekt i markedsføringen. Glem historien om hva PHO oppnådde i 2016/17. Jo raskere du innser at PHO i dag og i 2017 er to vidt forskjellige historier, jo raskere vil du komme til erkjennelse om at du sitter og vurderer et selskap som har potensiale til å bli tidenes børsrakett på OSE. Men valget er ditt!

Ha en flott børsdag!

PS. Glem dog ikke at enhver investering på børsen er beheftet med risiko og dersom det mot formodning skulle gå åt skogen, så er du alene om ansvaret og du må ha ryggrad sterk nok til å tåle tapet.
Redigert 20.08.2018 kl 08:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.08.2018 kl 00:10 8047

Merlin

He-he, etter det innlegget har jo den største frustrasjonen til MM sluppet taket i skuta, og da er caset et helt annet, både for han og mange andre aksjonærer.
Så vidt jeg har fått med meg har vel MM ønsket Hestdal så langt vekk fra Photocure som det går an å komme i flere år nå, og det må være befriende å bli kvitt en CEO som for MM fremsto som en `rød klut` ;-)).

God natt
Redigert 20.08.2018 kl 00:12 Du må logge inn for å svare
Merlin
19.08.2018 kl 23:42 8113

Godt innlegg lillemalmen. Det er mange spørsmål om hvorfor salget er så utrolig lavt. Her forresten et innlegg fra en av dagens største haussere fra for ikke så veldig lenge siden, snakker om steady fyr:

Medisinmannen
24.05.2018 kl 12:12
2382
Dahl tror utenlandske fond vil kjøpe aksjer i Photocure. Jeg ler enda. Ingen ved sine fulle fem kjøper aksjer i Photocure over kr. 5 hvis de er edru og ikke går på sterke psykedeliske medikament.

Pompel og Pilt har sørget for at kursen vil holde seg godt under kr. 30 i lang tid fremover. Det er godt de er 100% ærlig og ikke lurer noen til å tro at de kan få til noe som helst i 2018. De er også svært usikker på om de kan få til noe i 2019, men det de er sikker på er at de vil bruke mer penger i USA. De er også sikker på at de gir faen i Lumacan.

Det er godt vi har de to luringene til å lede selskapet. De ser godt ut i dress og slips :D
repsol
19.08.2018 kl 23:40 8135

Har tatt litt gevinst i Smoltek som gjør at jeg skal laste enda mer i Pho I morgen , må øke litt her , ser ut til at det endelig løsner og at prisingen av den gode Fase III endelig kommer . håper vi kan få et stort Pharma selskap i Norge igjen , det trenger vi for det skaper og gir håp og utvikling av flere bio/farma selskaper fremover .
Veldig høyt nivå på PHO innleggene syntes jeg , stå på MM og dere andre som skriver gode innlegg .

Mvh repsol
Redigert 19.08.2018 kl 23:46 Du må logge inn for å svare
hkirk
19.08.2018 kl 23:17 8197

Lillemalmen.
Jeg har steintro på PHO, men takk alikevel for en liten dash kaldt vann i Cysview-mixturen. Det er greit med synspunkter fra flere vinkler.

Mental mania.
Useriøst.