HSBC levner ikke NAS en sjanse til å overleve

Slettet bruker
NAS 06.04.2020 kl 20:36 2590

HSBC believes all of the airlines it covers bar Norwegian will survive, and estimates “70% lease holidays to June, 60% in the September quarter and 50% in the December quarter”. Norwegian’s weak financial position “will, we think, make lease companies reluctant to offer lease holidays”, adds the bank.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 20:43 2561

De prøver seg. Poenget er at de må bidra med leielettelser.
Hvor skal utleierne henvende seg ellers ? De må delta i dugnaden.

Alternativet med nytt flyselskap utvikles og styrkes hver dag. Mye
mulig at staten deltar skikkelig der også. Fordi det vil være samfunnsøkonomisk lønnsomt.
HSBC kan risikere å tape mer enn de har tenkt seg. De må være med å svelge kameler
i covid-krisen. De er i samme båt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
seismicrec
06.04.2020 kl 20:44 2544

Bra ber om konkursbeskyttelse i Sverige og fryser all virksomhet ut mai.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 20:46 2525

Ja, hvor blir støtte til BRA av ?
Skal Sverige eller Norge støtte BRA ?
Sverige burde jo støtte BRA.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
06.04.2020 kl 20:51 2469

Du fortsetter å spy ut tråder.
Believe= tro.
Altså de tror
Snart 16 timer med konstant nedsnakking av et selskap du ettersigende har lånt penger .
Ser også at du anbefaler folk å shorte aksjen.
Går ikke kursen fort nok ned ?
Feiler du i ditt oppdrag?
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 20:57 2430

knock knock whos there...

China Construction Bank
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
OleR77
06.04.2020 kl 21:05 2395

Sa det tidligere i dag, det kommer en omstrukturering. Og det vil blidgjøre regjeringen. Videre så vil det komme kontantstøtte som vil dekke det meste av utgiftene til flyselskapene.
Norwegian kommer ikke til å gå konkurs
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 21:06 2382

Syns at det jobbes godt nå. På bare to uker har de greid å få låne 30 millioner, satt de fleste flyene på bakken, rigget booking systemet fra 1. mai, sagt opp alle i Sverige og permittert resten. Snart er det på tide å ta en runde å fyre maskinene så systemene ikke går kalde. Skjønner godt at de ikke har hatt tid til obligasjonseiermøte eller legge fram en storemisjon. Blir godt med påskeferie nå.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
06.04.2020 kl 21:07 2371

Ja. Har vært manco på fly i Asia. Lang leveringstid.
Vet ikke hvordan krisen påvirker dette i det lange løp
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
06.04.2020 kl 21:09 2350

Ja og du stakkars har hatt kveldsskift i 3 uker i strekk.
God påske
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 21:53 2248

Delta prepares for possible 90% revenue drop in Q2 while JetBlue loses $10M per day

https://finance.yahoo.com/video/delta-prepares-possible-90-revenue-193859662.html
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
skerptiker
06.04.2020 kl 21:55 2231

HSCB har vel aldri vært positiv til NAS! Hvilken agenda har de?
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
skerptiker
06.04.2020 kl 21:59 2209

Hvorfor kan ikke NAS heve kontrakten med Boing, og kreve erstatning i størrelsesorden NOK 5 milliarder +, og samtidig reduserer de gjeldsbelastningen vesentlig.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
MASTERCLASS
06.04.2020 kl 21:59 2204

Burde gjøre emisjon på 30 MILLIARDER!

https://www.dn.no/kreditt/koronaviruset/kreditt/private-equity/innlegg-kron-eierne-vinner-mynt-staten-taper/2-1-787489

Forsøket på å redde Norwegian har fått så mye oppmerksomhet den senere tid at jeg tar med en figur som viser utviklingen i selskapets soliditet. Skal selskapet ha en egenkapitalandel på linje med Southwest Airlines og Ryanair, behøves en aksjeemisjon på minst 30 milliarder kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.04.2020 kl 22:05 2182

Sant nok, men virker som om både aksjonærene og ledelsen har gitt opp, da de er svært passive.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Hockeymonkey
07.04.2020 kl 16:09 1910

https://www.flightglobal.com/strategy/hsbc-expects-european-airline-consolidation-amid-covid-19-crisis/137774.article


Except for (ref. "bar")
"his kids were all gone now, bar one""
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2020 kl 16:30 1856

Coronavirus-krisen vil øke hastigheten på konsolidering av flyindustrien i hele Europa etter hvert som mindre lønnsomme transportører mislykkes eller blir overtatt av slankere konkurrenter, ifølge en analyse fra HSBC.

"Vi forventer at økonomisk svake flyselskaper som overlever å være ... betydelig mindre når de går ut av utbruddet," skriver banken i en oppdatering av sektordekningen. "Når disse virksomhetene har strategisk relevante markedsposisjoner, vil vi forvente at de blir absorbert av de sterkere enhetene."

HSBCs analyse dekker Aegean Airlines , Air France-KLM, EasyJet, Finnair , IAG , Lufthansa , Norwegian , Ryanair , SAS og Wizz Air . Banken opplever at disse transportørene gjør en bedre jobb med å kutte kostnader enn den forventet som en del av sin siste sektoranalyse i mars, men advarer om at dette ikke vil være nok til å forhindre "ekstraordinære tap" for året.

HSBC legger merke til at statlig støtte til arbeidsmarkedene gjennom overordnede ordninger har vært større enn antatt, og HSBC sier at de forventer at disse flyselskapene vil klare å redusere personaletallet med rundt 50% for perioden juni-desember. Dette sammenlignes med estimater på rundt 30% i sine tidligere modeller, som gikk til slutten av juni.

Banken trekker også fram mer optimistiske nyheter om leasing. Tilbake i mars regnet det med at flyselskapene bare skulle forhandle frem moderat leiekraftsreduksjon, slik at transportører med eide flåter var i bedre økonomisk stilling enn de som er avhengige av leide fly. Nå fremhever det kommentarer som ble gitt under IAGs helbredsresultat i løpet av 2019, hvor gruppen sa at utleiere støtter "vinnere" som de forventet å overleve krisen, og tilby dem muligheten til å utsette betaling.

HSBC tror alle flyselskapene det dekker utenom Norwegian vil overleve, og anslår "70% leieperiode til juni, 60% i septemberkvartalet og 50% i desemberkvartalet". Norwegians svake økonomiske stilling "vil, tror vi, gjøre leasingfirmaer motvillige til å tilby leieperiode", legger banken til.

Europas flyselskaper viser også sterkere enn forventet arbeidskapitalytelse. Dette fordi de i stedet holder tilbake refusjon fra kunder gjennom utstedelse av bilag - en praksis som imidlertid ikke er i samsvar med EUs regler. "Hvis europeiske forskrifter ikke utvikler seg for å tillate denne oppførselen, vil kontantutsiktene for flyselskapene bli dårligere."

På capex bemerker HSBC: "Vår forståelse er at flyselskapene ikke tar levering av fly på dette tidspunktet, så endelige leveringsbetalinger skjer ikke."

Den observerer at "statlig støtte og konstruktivt fagforeningsengasjement reduserer arbeidskraftskostnadene, arbeidskapitalen forsvares assertivt, de fleste flyselskaper har forhandlet lettelser på leiekostnader og capex er nesten suspendert".

Likevel advarer banken mot å se sektorens økonomi er sunne, og bemerker at selv om den ser lavere kontantforbrenning, er resultatene i forhold til pre-Covid 19-estimater “fortsatt veldig dårlige”. Tidligere prognoser for en meningsfull bedring som tar tak i april / mai ser nå optimistiske ut "og ideen om at denne krisen skal løses innen juni ser like håpefull ut".

Sikring av drivstoff er et område som er beregnet til å forårsake betydelig smerte resten av 2020, med europeiske flyselskaper som vanligvis sikrer 25-90% av deres behov, en langt større andel enn andre områder i verden, sier banken.

Den advarer også om svak trafikkvekst som strekker seg dypt inn i det kommende tiåret. "Det vil ta til 2022 eller kanskje 2023 å gjenopprette trafikknivået sett i 2019, siden luftfart volumene er direkte relatert til økonomisk aktivitet og verdensøkonomien vil krympe gjennom dette utbruddet," spår HSBC. "Oppbyggingen av gjeld som vil oppstå fra flyselskaper som overlever grunnstøtningen, vil tynge virksomhetene og sannsynligvis kreve at virksomhetene rekapitaliseres på et tidspunkt.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.04.2020 kl 16:31 1849

Hvis vi skal følge dette, må enten NAS2 startes, eller Norge må kjøpe seg inn i SAS igjen.
Det klart beste er da å gå for NAS2 ved siden av SAS.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Den nye
07.04.2020 kl 17:32 1688

NAS2 vil ikke klare å konkurere mot NAS3, NAS3 blir som kjent den beste NAS versjonen helt uten gjeld, ufattelig mange fly og nesten gratis reiser samtidig som den vil få trillioner av kroner i inntekter av å leie fly til dem som mangler det.

Glem NAS2, la oss gå direkte på NAS3 isteden..
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Epona
07.04.2020 kl 17:44 1650

Hopp like godt til NAS8 med en gang, - bare tull å begynne på 1. NAS overlever.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Pirlo21
07.04.2020 kl 17:46 1639

Det store spørsmålet i dag er likevel: har Mr. Burgundy fått innvilget påskeferie?
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Den nye
07.04.2020 kl 17:56 1586

NAS8 høres fint ut.

NAS2 føles så gammelt og utdatert ut nå om dagen.


Mer seriøst, jeg har vært i mange, mange forumer men ble litt overasket av å finne ut at et forum innen finans har mer dumme innlegg og kommentarer enn du finner i andre steder.

Selv et forum om oppdrett av fisk vil ha mer inteligent, faktabasert debatt.

Har nok mye å gjøre med at troll har en faktisk økonomisk gevinst av å komme med lavpanneutsagn om bedrifter dem shorter.

NAS2 er nok mer det, enn et faktiskt reelt forslag.

Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Epona
07.04.2020 kl 18:19 1506

Dette er ikke et finansforum men et forum innen transport. Og det er take it or leave it. Ingen mellomting.
Redigert 20.01.2021 kl 19:37 Du må logge inn for å svare