Nas, +12.6%, idag, 7.4.20... det skjer noe?
-
«
- 1
- 2 »
Strategi
07.04.2020 kl 10:24
5268
Her kommer det positive nyheter fra Bondholders eller annet.
Nå skal vi tilbake over 10-12 kroner kanskje mer.
Nå skal vi tilbake over 10-12 kroner kanskje mer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Strategi
07.04.2020 kl 10:43
5085
Short som er tilbakekalt ??
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Hvis utlandet skulle kjøpe opp NAS, må vi vrake NAS.
Bare for å ha sagt det.
Da kommer det Tine Melk boikott av NAS.
Norges hovedflyselskap må være norskkontrollert.
Det er en god del av vitsen med NAS.
Bare for å ha sagt det.
Da kommer det Tine Melk boikott av NAS.
Norges hovedflyselskap må være norskkontrollert.
Det er en god del av vitsen med NAS.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
EliotS
07.04.2020 kl 11:01
4843
Se på de andre fly-selskaper
Easy-jet oppe med 25 %
Ryanair oppe med 8 %
Lufthansa oppe med 3 %
IAG oppe med 15 %
Dette er en sektor ting og ikke specifikt for NAS
Easy-jet oppe med 25 %
Ryanair oppe med 8 %
Lufthansa oppe med 3 %
IAG oppe med 15 %
Dette er en sektor ting og ikke specifikt for NAS
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Den nye
07.04.2020 kl 11:02
4819
Nei, vitsen med NAS er at den tilbyr lave priser til destinasjoner vi ønsker oss til, uten å tukle med ansatt-sikkerhet.
Hvis den da skatter til Sverige eller Irland er jo trist, men i det store hele irrelevant for dess brukere, oss som flyr.
Det er opp til staten norge å behandle NAS så som andre nasjoner behandler sine flyselskap, det kommer nye kriser og hvis ikke en har staten i ryggen i Norge, men ville hatt i tyskland, så..
Enkelt og greit, egentligen.
Hvis den da skatter til Sverige eller Irland er jo trist, men i det store hele irrelevant for dess brukere, oss som flyr.
Det er opp til staten norge å behandle NAS så som andre nasjoner behandler sine flyselskap, det kommer nye kriser og hvis ikke en har staten i ryggen i Norge, men ville hatt i tyskland, så..
Enkelt og greit, egentligen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Den nye,
Nei, det funker ikke sånn i praksis over tid.
NAS må være under norsk kontroll. Det er HELT avgjørende. Det er hele vitsen med NAS det.
Og det er samtidig avgjørende at NAS flyr ved siden av et skandinaviskkontrollert SAS.
Oppfylles ikke disse tingene blir det regjeringskrise. Og partier innvolvert vil tape valget så
det suser.
Dette behøver ikke å koste staten en krone. Kun at staten om nødvendig medvirker på
konstruktiv måte.
Dagens krise er foreløbig helt unik.
Nei, det funker ikke sånn i praksis over tid.
NAS må være under norsk kontroll. Det er HELT avgjørende. Det er hele vitsen med NAS det.
Og det er samtidig avgjørende at NAS flyr ved siden av et skandinaviskkontrollert SAS.
Oppfylles ikke disse tingene blir det regjeringskrise. Og partier innvolvert vil tape valget så
det suser.
Dette behøver ikke å koste staten en krone. Kun at staten om nødvendig medvirker på
konstruktiv måte.
Dagens krise er foreløbig helt unik.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Den nye driver med naiv ønsketenkning.
Galskap å høre på.
Det er ingen ikke-skandinaviske flyselskap som kommer til å
gjøre noe annet enn å melke Ola og Kari for fulle mugger, og styrke
sine posisjoner i sine hjemland og sin totalstrategi, om de får sjansen.
Suge ut mest mulig og berike seg selv.
Galskap å høre på.
Det er ingen ikke-skandinaviske flyselskap som kommer til å
gjøre noe annet enn å melke Ola og Kari for fulle mugger, og styrke
sine posisjoner i sine hjemland og sin totalstrategi, om de får sjansen.
Suge ut mest mulig og berike seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Kantarell
07.04.2020 kl 12:43
4493
Hold på aksjer folkens ;)
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
Den nye
07.04.2020 kl 13:21
4355
Du kan fly Ryanair, Wizzair, Lufthansa, SAS, Norwegian..endeløst antall selskaper som flyr ut og inn Norge.
Norwegian har klart best kvalitet av alle lavt prisede selskapene. Derfor Norwegian.
Om NAS er eid av russere driter jo jeg i, så lenge tilbudet til meg som en kunde er lik som før.
Men, for staten norge, så er det jo lukrativt med et selskap som tilfører store inntekter og kan brukes i å evakuere nordmenn fra utenlands.
Hvis staten ikke bidrar for å bevare NAS i coronakrisen, så går den under og det er helt uvesentlig om den hadde norske eiere, eller om dem var russere, NAS er da borte og det er flere selskap som tar dess plass.
Enkelt og greit, NAS2 skjer ikke, det er enten NAS eller ikke noe
Norwegian har klart best kvalitet av alle lavt prisede selskapene. Derfor Norwegian.
Om NAS er eid av russere driter jo jeg i, så lenge tilbudet til meg som en kunde er lik som før.
Men, for staten norge, så er det jo lukrativt med et selskap som tilfører store inntekter og kan brukes i å evakuere nordmenn fra utenlands.
Hvis staten ikke bidrar for å bevare NAS i coronakrisen, så går den under og det er helt uvesentlig om den hadde norske eiere, eller om dem var russere, NAS er da borte og det er flere selskap som tar dess plass.
Enkelt og greit, NAS2 skjer ikke, det er enten NAS eller ikke noe
Redigert 21.01.2021 kl 08:03
Du må logge inn for å svare
EliotS
07.04.2020 kl 14:12
4473
Lufthansa overvejer fortsat at lukke Germanwings. Hvis det skulle ske bliver der litt mere plads på low-cost markeder for de andre nordeuropæiske operetører. Men beslutning er ikke truffet endnu og det drejer sig sikkert om at banke fagforeningene på plads.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-lufthansa-germanwi/lufthansa-to-discuss-permanently-grounding-germanwings-sources-idUSKBN21O2UC
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-lufthansa-germanwi/lufthansa-to-discuss-permanently-grounding-germanwings-sources-idUSKBN21O2UC
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
"Om NAS er eid av russere driter jo jeg i, så lenge tilbudet til meg som en kunde er lik som før."
Det er her du bommer fullstendig Den nye. Tilbudet blir raskt alt annet enn likt som før. Om det
er Lufthansa, russere eller briter. De vil etterhvert berike seg selv og melke oss så det holder,
om de får sjansen. Se hva som skjer når politikere gir blanke blaffen. 2500 kroner for en drosjetur
fra Gardermoen til Oslo. Det er bare norske politikere som klarer å sette en slik verdensrekord.
Norske politikere må passes på som barnehagebarn. Handle like eggs. De har opparbeidet seg
et renommé som er på nivå med barnehagebarn. (Pga. fraværet av folkegodkjent valglov).
NAS2 kommer om NAS1 bukker under. Og NAS2/newco må da selvfølgelig være norskkontrollert.
Det er omtrent hele vitsen med et norsk flyselskap.
Uten NAS som katta på plass. Så vil det komme en haug med mus som danser på bordet.
Det er her du bommer fullstendig Den nye. Tilbudet blir raskt alt annet enn likt som før. Om det
er Lufthansa, russere eller briter. De vil etterhvert berike seg selv og melke oss så det holder,
om de får sjansen. Se hva som skjer når politikere gir blanke blaffen. 2500 kroner for en drosjetur
fra Gardermoen til Oslo. Det er bare norske politikere som klarer å sette en slik verdensrekord.
Norske politikere må passes på som barnehagebarn. Handle like eggs. De har opparbeidet seg
et renommé som er på nivå med barnehagebarn. (Pga. fraværet av folkegodkjent valglov).
NAS2 kommer om NAS1 bukker under. Og NAS2/newco må da selvfølgelig være norskkontrollert.
Det er omtrent hele vitsen med et norsk flyselskap.
Uten NAS som katta på plass. Så vil det komme en haug med mus som danser på bordet.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Den nye
07.04.2020 kl 14:33
4377
Hvis polske bedrifter fikk lov å kjøre drosje Oslo-Gardermoen, hva pris og tilbud tror du at du ville ha fått da?
Det er ikke så veldig mye verdi i "norsk" som du tror, men NAS har et verdi i at den kan prise seg lavere OG tjene penger UTEN å dra ned på kvalitet, det er forretningsmodellen dems.
Hvis det er så enkelt å lage i NAS2, hvorfor har ikke SAS fått til å levere sitt produkt til så lave priser?
Det er ikke så veldig mye verdi i "norsk" som du tror, men NAS har et verdi i at den kan prise seg lavere OG tjene penger UTEN å dra ned på kvalitet, det er forretningsmodellen dems.
Hvis det er så enkelt å lage i NAS2, hvorfor har ikke SAS fått til å levere sitt produkt til så lave priser?
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
verdensmester
07.04.2020 kl 21:53
3936
Ble han utestengt?
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Vet ikke, men ble fint og oversiktlig i dag.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
china
07.04.2020 kl 22:04
3878
De e garantert konkurs, Bare på Flesland er 15 boing 737 fjernparkert. De skjer ikke en ting, og de blør penger hver dag.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Det er fint å se at karer er i sving. Blir det for vanskelig, så starter vi et NAS2 karer.
Norsk flyselskap må vi ha okke som.
Norsk flyselskap må vi ha okke som.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Epona
07.04.2020 kl 22:22
3778
Interessant. Får håpe de er i stand til å redde selskapet. Hvis ikke lar den norske stat et helnorsk flyselskap gå dukken der staten i stedet spytter penger inn i et ikke-norsk selskap. Snakker om å gå baklengs inn i fuglekassa ...
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Du er en liten djevel Den nye.
Myndighetene har ikke evnet å legge forholdene til rette for moderat drosjepriser i Norge.
Det er en udugelighet og kapitulasjon som ligger bak fiaskoen.
NAS er lavprisselskap, og dyrker det. Vi skal ha mer fordeler i fremtiden. Utlandet får betale mer.
Særlig når hele reisen er utenfor Norge.
SAS er et eldgammelt selskap, men sin kultur over lang tid. Det er mye skandinaviske ruter i SAS.
Nå er det historisk ekstraordinært gunstige forhold for å starte NAS2, om caset havner der. Slett
ikke dagligdags.
Myndighetene har ikke evnet å legge forholdene til rette for moderat drosjepriser i Norge.
Det er en udugelighet og kapitulasjon som ligger bak fiaskoen.
NAS er lavprisselskap, og dyrker det. Vi skal ha mer fordeler i fremtiden. Utlandet får betale mer.
Særlig når hele reisen er utenfor Norge.
SAS er et eldgammelt selskap, men sin kultur over lang tid. Det er mye skandinaviske ruter i SAS.
Nå er det historisk ekstraordinært gunstige forhold for å starte NAS2, om caset havner der. Slett
ikke dagligdags.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
1013
07.04.2020 kl 22:24
3752
konkurs som jeg har skrevet den sidste uge
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Det kan være vi får med staten på NAS2. Og andre norske storkapitalister. Pluss mange fler.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
1013 skrev konkurs som jeg har skrevet den sidste uge
Et NAS2 kan bli et glitrende foretagende. Med masse egenkapital vil flyutleiere
stå i kø for å leie ut fly billig til selskapet. Og superbillig fuel skal vi sikre for flere
år fremover. Norske særfordeler her skal vi få anrettet.
stå i kø for å leie ut fly billig til selskapet. Og superbillig fuel skal vi sikre for flere
år fremover. Norske særfordeler her skal vi få anrettet.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Hvorfor ikke 20kr?
8kr = konkurs
20kr = -60% i verdi/ og passasjerfall
8kr = konkurs
20kr = -60% i verdi/ og passasjerfall
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
08.04.2020 kl 00:41
3511
Enig. I den situasjon Norge og verden er i idag, vil det være meget hodeløst å ofre Norwegian . Staten er nok klar over dette. Bare tenk for et baluba det blir når flyprisene dobler seg over natta. Både innenriks og utenriks
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Er bare å registrere et AS og sette i gang. Tolker deg som at du mener det er 1-2-3 start. En ildsjel som deg burde ta ledelsen
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Jamen det e jo ikje rart når 95% av trafikken er gone.
Skal du til et annet land må du 14 dager i karantene når du kommer frem og kommer hjem. Derfor er det ingen som reiser.
Når dette er over så reiser folk.
Skal du til et annet land må du 14 dager i karantene når du kommer frem og kommer hjem. Derfor er det ingen som reiser.
Når dette er over så reiser folk.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
hvorfor i allverden skal staten bry seg med å redde norwegian,når deres eiere ikke er intresert,aksjonærene i nas mener alle andre skal redde selskapet,men selv skal dei ikke gjøre noe
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Strategi
08.04.2020 kl 09:09
3123
Satser på 9 kr før børsslutt.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
08.04.2020 kl 09:30
3036
Aksjonærene har skutt inn penger utallige ganger, så står ikke på oss. Vi er gjerne med å spleiser vi i en emi om staten er med på laget-
3 milliarder fra staten(gjerne aksjekjøp) 3 milliarder fra oss aksjonærer, 0 i rente i 3 mndr. og 3-5 milliarder fra Boeing+ staten dekker løpende utgifter som for alle andre selskap i Norge som er stengt ned.
Med mitt forslag er vi på 50,- igjen i løpet av sommeren.
Da er ALT løst og når trafikken tar seg opp går vi mot 100,-
3 milliarder fra staten(gjerne aksjekjøp) 3 milliarder fra oss aksjonærer, 0 i rente i 3 mndr. og 3-5 milliarder fra Boeing+ staten dekker løpende utgifter som for alle andre selskap i Norge som er stengt ned.
Med mitt forslag er vi på 50,- igjen i løpet av sommeren.
Da er ALT løst og når trafikken tar seg opp går vi mot 100,-
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
synes det er fint at noen har drømmer.lykke til
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
08.04.2020 kl 09:42
2981
I Know, aaaahh
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Kantarell
08.04.2020 kl 09:51
2931
Er det din tur å predikere Bear Marve F?
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
sier bare det jeg mener, å det er det vist ikke mange som godtar her inne
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
netrom84
08.04.2020 kl 10:39
2831
Så etter å hente 6 milliarder i ny EK så mener du kursen skal opp til 50 kroner i løpet av sommeren?
La oss si man henter 6 milliarder med 1 milliard nye aksjer til 6 kroner (kursen vil nok bli lavere) for å gjøre det enkelt. Etter ny EK har da Norwegian ca 1.150.000.000 aksjer. En kurs på 50 kroner vil da verdsette Norwegian til over 55 milliarder kroner. Det er selvsagt ikke noe som skjer med den korona-sommeren vi har foran oss. Man kan selvsagt få noe kursoppgang om man får avklart situasjonen ved en slik emisjon, men det er jo ikke snakk om slike kurser som du her snakker om.
La oss si man henter 6 milliarder med 1 milliard nye aksjer til 6 kroner (kursen vil nok bli lavere) for å gjøre det enkelt. Etter ny EK har da Norwegian ca 1.150.000.000 aksjer. En kurs på 50 kroner vil da verdsette Norwegian til over 55 milliarder kroner. Det er selvsagt ikke noe som skjer med den korona-sommeren vi har foran oss. Man kan selvsagt få noe kursoppgang om man får avklart situasjonen ved en slik emisjon, men det er jo ikke snakk om slike kurser som du her snakker om.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
hahaha hvorfor tror du staten satte di kravene di gjorde mot nas,kun pga staten har overhode ikke tro på selskapet.desuten har staten sagt at det er støtter sunne og gode selskaper det er overhode ikke nas
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Innlegget er slettet
ser jo det,når staten heller velger Dat til evakueringsflyging
https://check-in.dk/dat-paa-afrika-mission-for-den-norske-regering/
https://check-in.dk/dat-paa-afrika-mission-for-den-norske-regering/
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Zaih
08.04.2020 kl 11:44
2682
Han fikk pga coraoa viruset en flybilett med mellomlanding i Stokcholm med overnatting for videre til Roma med ny mellomlanding og overnatting for endelig reisemål New York
Så mulig han blir liggende stille en stund
Så mulig han blir liggende stille en stund
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
Mest sannsynlig fordi Hareide så muligheten til å endre noe han har hatt lyst til å gjøre lenge. Maktkåt fyr.
Redigert 20.01.2021 kl 18:57
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »