Flytter AGM 5 uker frem, fra 04.06.2020 til 30.04.2020

Slettet bruker
HUNT 07.04.2020 kl 21:14 46189

 
Hunter Group meldte i kveld at de flytter ordinær generalforsamling for 2020 fra tidligere meldt 04.06.2020
https://newsweb.oslobors.no/message/492674
frem til 30.04.2020
https://newsweb.oslobors.no/message/500730

Noe på gang?
Vanligvis sendes innkalling til ordinær GF ut ca 3 uker før GF, så innkallingen kommer kanskje før påske?

----- ----- ----- ----- ----- -----

Ingen endringer for rapportering av Q1, Q2 og Q3:
Q1:  28.05.2020
Q2:  27.08.2020
Q3:  26.11.2020

Redigert 21.01.2021 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
Hellboy
02.05.2020 kl 17:14 3244

HUNT har som OET en ekstremt moderne flåte med mindre driftskostnader enn andre. Og ikke minst lengre levetid... Derfor jeg ikke tør investere i ADS som må tjene inn verdien av selskapet på kort sikt, men har satt pengene mine i OET, HUNT og forsåvidt også litt i HAFNIA.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.05.2020 kl 17:02 3274

fair enough. P/E er vel egentlig ikke det mest relevante å se på i tank siden bransjen er så syklisk. ADS har heller ikke den laveste P/E i bransjen. Hafnia ligger på bunn så vidt jeg kan se, men OET som nummer 2 av de norske. Av de utenlandske ligger TNP på 2.0.

Jeg er ute av Hunt akkurat nå, da jeg finner ASD, OET og FRO mer attraktive på dagens pris, men kommer nok tilbake igjen.Slik jeg ser det er Hunt et kjøp med tanke på framtiden, men mindre for å skumme fløten av det ekstreme markedet i q1 og q2. Ser at mange er frustrert over kursutviklingen her, men jeg synes Hunt har klart seg bra sammenlignet med andre tankaksjer som tjener mer på de veldig gode markedet vi har hatt i 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Hellboy
02.05.2020 kl 16:46 3330

I mitt tidligere svar om det samme så skippet jeg ADS ene og alene pga at ADS MÅ ha en lav P/E for å være investerbar siden skipene snart må skrapes. Jeg håper alt går bra for de som er investert der, men tør ikke røre aksjen selv.... Holder meg til OET, HUNT og Hafnia ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Geezer
02.05.2020 kl 16:35 3367

Mange muligheter her, en andel cash og en andel lån kan være en fin mulighet. Jeg ser av linken til Gryllis lenger opp at prisen på 20 år gamle VLCC er verdsatt til $25mill. Med andre ord trenger vi bare å nedbetale $15mill. Det er penger selskapet har på "bok"
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
02.05.2020 kl 16:30 3386

Det er mange tankaksjer som har lavere P/E enn Hunt, blant annet Hafnia, ADS og OET.

Når det gjelder kjøp av båt; er det ikke mer sannsynlig at det finansieres via cashflow på bekostning av utbytte, enn at det settes en emisjon?
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Geezer
02.05.2020 kl 16:20 3420

Ja, det er penger det også, selv om det er peanøtter. Øker jeg kostnadene med $600 pr dag for alle skip så reduseres fortjenesten pr aksje med 2øre i 2020.

Edit; Hunters siste presentasjon oppgir daglig kostnader til $23,255. Her er poolfee inkludert, jeg har benyttet $23,300 i mitt ark.
Jeg har dermed tatt høyde for noen uforutsette utgifter til blandt annet champagne når budene på over 12kr aksjen ticker inn ;)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Geezer
02.05.2020 kl 16:18 3433

Bunga Kasturi er medtatt. Jeg har lagt inn samme break even kost på den som resterende skip selv om det er usikkerhet rundt BE på dette skipet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
kjelleking
02.05.2020 kl 15:27 3548

Kan nok fint stemme tallene dine. Kan vel kanskje trekke fra 600 dollar pr. VLLC i "poolfee" hvis alle skal på TC? Penger det også...
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Hellboy
02.05.2020 kl 15:27 3553

joa, avance og bwlpg samt OET er også på latterlig lav P/E. Nå har jeg mer tro på HUNT/OET enn gassfrakt de nærmeste par årene, men for alle så er jeg glad hver gang jeg får kjøpt litt mer aksjer til en så lav kurs eller P/E :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 15:21 3573

Jeg har vært opptatt av at PE-en i Hunter Group er noe så aldeles lav. Og der fikk vi bekreftet det, på 2,7! Det finnes vel ikke et eneste selskap på Oslo Børs med en så lav PE. Selv med en aksjekurs på 9, vil PE være under 6, det vil si lavere enn de aller, aller fleste selskapene på børsen.

Så hvorfor er ikke aksjekursen betydelig høyere nå?

Jeg kan ikke se andre forklaringer enn at tankmarkedet generelt anses som usikkert, men kanskje at tilliten til Fredly er redusert etter krumspringene til GF.
Håper dette er siste gangen og at han slipper å kalle aksjekursen for ko-ko i fremtiden. Den er for lav og burde minst ha vært det dobbelte allerede i 2020. (Beklager: Skrev 2019 først!)
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Hellboy
02.05.2020 kl 15:11 3607

Takk, Geezer.

Og med tanke på denne delen av innlegget; "Beregningen er da basert på at emisjonen gjennomføres."

Så vil vel fortjenesten sannsynligvis bli høyere, eller har du tatt Bunga Kasturi til inntekt?

2,76 i overskudd i år og neste år er jo relativt pent ifht aksjekursen....
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Geezer
02.05.2020 kl 14:54 3677

Det stemmer nesten. Inntektene på disse 3 skipene utgjør $44 mill. Kostnadene for alle skipene for hele 2020 får jeg til å bli ca $49mill.
Selv antar jeg at vi får se et overskudd på ca 1,5kr/aksje for 2020. Det er ikke mange selskaper på Oslo børs med PE 2,7
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Null
02.05.2020 kl 14:39 3731

Jeg synes å huske at når de tre båtene ble sluttet på 80K så sa de at denne avtalen sikret, Hunt med tanke på kostnader for alle båtene.
DVS av 110K om det blir bekreftet og inntektene fra spotpool gir overskudd i sin helhet.
SÅ kan man dele og regne på det hva det gir pr aksje, i løpet av 2020.
Usikkerheten som ledelsen i selskapet har gitt rundt GF liker jeg ikke, men det er vel slik for oss alle som er i mindretall.

Jeg skal ikke påberope meg fortjeneste på mine aksjer i HUNT ennå, men jeg er sikker på at det blir en flott pluss, etter hvert.
Men som andre her synes jeg ledelsen skal komme med noe konkret med tanke på utbytte( dele ut litt underveis på gode kvartal) , strategi for vekst (nye båter)
Eller salg av alt og tilbake betaling til oss andre også ( ikke bare ledende personer og store aksjonærer) det er noe jeg forventer

Jeg skal gi selskapet tid til Q1 pres 28.05, for vurdering av strategien.
Må vel si at jeg ser positivt på det som skjer som helhet, men …

Null
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Geezer
02.05.2020 kl 14:30 3759

Om jeg legger inn kostnader på $23.300/dag pr skip i regnearket og legger inn ratene det snakkes om over, så kommer jeg til 1,60kr pr aksje i fortjeneste for 2020. Beregningen er da basert på at emisjonen gjennomføres.

Klarer vi $50k for alle skip i 2021 så er beregnet fortjeneste 1,16kr/aksje
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Hellboy
02.05.2020 kl 13:57 3838

Det var vel Reserven som regnet ut at 50k/dag ville gi 1 NOK/utbytte pr år for en tid tilbake. Det var før krona tok et svalestup ifht USD.

Så med disse ratene og valutakursene så kommer utbytteprosenten til å bli "helt ok" :-D
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Grylls
02.05.2020 kl 13:32 3924

He he!

Jeg tror heller ikke skipet tas inn uten at de har en avtale klar som viser en klar profittmargin i overskuelig framtid. Det perfekte scenarioet for meg nå er:

Hunter Kasturi Tinga - 18 mnd TC Trafigura @ $60 000 per dag
Hunter Atla - 6 mnd TC $80 000 per dag
Hunter Laga - 6 mnd TC $80 000 per dag
Hunter Freya - 6 mnd TC $80 000 per dag
Hunter Saga - 11 mnd TC $110 000 per dag
Hunter Disen - I spotmarked

Da er dette riiiimelig de-risket. Kasturi Tinga på $110 000 og Saga + Disen i spotmarkedet er heller ikke feil.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
kelle
02.05.2020 kl 13:29 3939

H. Saga er vel fortsatt i poolen. Kan kanskje være klar for nye oppdrag etter ut lossing i Rotterdam i midten av mai. Dersom HUNT har tatt den ut av poolen og fått en TC for 11 måneder med en dag rate på 110 blir dette en kjempegod nyhet.
Jeg sier det samme: Tør ikke tro det er sant før det blir børsmeldt.
Redigert 21.01.2021 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 13:24 4425

Vow! Som man vil se over, la jeg inn et råtips for det "gamle" skipet som Fredly har kjøpt. Prisen er ikke så gælent, alderen tatt i betraktning. Men husk at dette var ment som et artig tips!!

"Råtipper at det kommer en børsmelding i løpet av kort tid hvor det fremkommer at Fredly har solgt skipet til Hunter Group og at skipet har inngått en avtale om rater på $ 89.000 pr. dag i ni måneder. Med 10% fortjeneste til Fredly.!"
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Grylls
02.05.2020 kl 12:45 4508

mt "HUNTER SAGA" (299,995 DWT/Built 2019 Daewoo) - 11 months $110,000/day

Fra:
https://compassmar.com/reports/Compass%20Maritime%20Weekly%20Market%20Report.pdf

Står også:

"The Period Market was especially busy (although there is the strong possibility that some of these reported fixtures may have failed on
subjects at the end of the day)."

Rapporten er fra i går. Hvis vi får en børsmelding om dette på mandag så må jo kursen respondere. Da vil Hunter ha 3 x $80 000 og 1 x $110 000 daglig. Jeg tør ikke tro på at dette stemmer før det er børsmeldt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 10:49 4692

Tror ikke det bør spekuleres i det, selv i et ATH marked klarte ikke Fredly å cashe inn skipene, som jo var hovedhensikten med opprettelsen.
Kjapt inn på lavt marked, kjapt ut med gevinst i høyt marked.
Lang tid lagring på splitter nye scrubber skip er vel ikke drømmesenarioet, det bevitnes vel med den noe merkelige handelen av den gamle dyre tankeren.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
canarias
02.05.2020 kl 10:34 4726

Stemmer det Freecashflow,
Hunter er ett INNVESTERINGSSELSKAP
og hva vi skal inn i etter vi har solgt tankskipene blir spennende å se.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
02.05.2020 kl 09:46 4819

Det er nærliggende å tro at GF ble fremskyndet for å ha muligheten til å utstede aksjer for kjøp av den båten Fredly nå har avtsle på, eller andre helt nye båter som ferdigstilles nå !.
Vi får vente å se. 3 nye båter skal uansett være ferdig til før sommeren. Blir det spot eller tc eller en kombo. UANSETT så er Hunter et investeringsselskap og ikke et Rederi.....
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Lykkeknotten
02.05.2020 kl 00:04 5170

Kanskje man burde spurt Frydendal om hvorfor det var så viktig å fremskynde gf og få på plass disse verktøyene fem uker tidligere enn først planlagt?
Kan det ha sammenheng med at Fredly overtar båten 1. Juni?
Det er før meg unaturlig å fremskynde gf dersom det ikke finnes noen årsak. Det kan jo ikke være ledelsens bonuser, som også var på dagsorden, som ikke kunne vente.

Dersom Frydendal ikke liker spekulasjoner blant eiere og mener det misforståelser bør han informere om intensjoner og planer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 23:50 5202

Jeg sendte en epost til CEO Erik Frydendal i går, hvor jeg blant annet ga uttrykk for frustrasjon over manglende og utydelig informasjon i det siste, og han svarte (raskt og utfyllende) blant annet som følger:
"Avslutningsvis har jeg bare lyst til å presisere, fordi noen aksjonærer virker å ha misforstått intensjonen bak ønsket om fullmakt til å kjøpe tilbake egne aksjer og fullmakten til å utstede nye aksjer, at dette kun er verktøy vi ønsker å ha tilgjengelig dersom styret og ledelsen mener det er i aksjonærenes beste interesse. Kort fortalt handler det om fleksibilitet, i tillegg til at det er kostnadsbesparende for selskaper og da også for aksjonærene."

Virker ikke som det foreligger konkrete planer for øyeblikket, og jeg tipper også at det kommer til å bli kunngjort spennende ting ifm. kvartalsrapporten 28. mai.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Grylls
01.05.2020 kl 23:39 5237

Jeg tror de venter i det lengste med å børsmelde dette eventuelt. Helt til rett før kvartalsrapport med guidingen for neste kvartal kommer den 28.05.20, perfekt timing for Fredly skal uansett ikke overta skipet før juni.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
kelle
01.05.2020 kl 23:14 5298

Mariner
Det er vel ingen som har sagt at det blir emisjon. men det er nærliggende å tro når de ber om fullmakt til å forhøye aksjekapitalen med et så stort antall aksjer, som tilsvarer kjøpesummen av skipet, er det en stor sannsynlighet for at det kan bli slik.
De kan naturligvis ta de pengene vi skulle hatt i utbytte for 1.kvartal ca. 200.mill og lånefinansiere restbeløpet. Det er vel heller ikke vedtatt å kjøpe noen båt fra Fredly. Så vi for avvente å se hva som skjer. Kommer nok mer ved fremleggelse av 1. kvartalet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
mariner
01.05.2020 kl 22:39 5392

Hvem har sagt at det skal bli en emisjon og hvorfor ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 22:04 5478

Mai er vanligvis en svak måned på børsen. Skal Hunter, les Fredly, gjennomføre emisjonen i mai til en lavere kurs enn dagens, skaper han et enda dårligere forhold til aksjonærene enn han fikk etter GF.

Det betyr: Enten skjerpings med en aksjonærvennlig handling eller mange sinte aksjonærer. Men som mange andre bjellesauer, gir han vel blaffen idet.

Jeg la merke til at Trygve Hegnar var svært negativ til Fredly/Hunter for et par måneder siden. Jeg forstod ikke da hvorfor, men ser nå at han kanskje hadde dårlig erfaring med Fredly. I så fall bør Fredly komme på banen og gjøre noe positivt for aksjonærene. I motsatt fall vil han kunne skadde sitt image for lang tid fremover. Ikke så heldig det, forretningsmessig, når han står foran en emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Grylls
01.05.2020 kl 21:35 5540

Tror også det, hvis han skal fullfinansiere den via rettet emisjon da.

Ganske mye å få lov til å forhøye aksjekapitalen med hele 20%. Mai blir en særs interessant måned.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Lykkeknotten
01.05.2020 kl 21:30 5559

Jeg tror desverre du har rett. Hvor mye av overskuddet går til å kjøpe båt og hvor mye skal hentes med rettet emi? Er vi heldig blir det en rep emi også.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
kelle
01.05.2020 kl 21:12 5617

Grylls skrev: Hva tror vi om børsmelding av tankeren Fredly kjøpte. Må vi vente til juni?
Det må da vel være noen av de som påberoper seg en så voldsomt med innsikt og som kan tenke og regne selv, som kan svare på et slikt spørsmål.

Jeg må si meg enig med Argus, med hensyn til hans betraktninger av hele Generalforsamlingen.

Slik jeg forstår det fikk styret gjennomslag for alle punktene i GF Deriblant fullmakt til å forhøye aksjekapitalen ved å utstede 115.072.402 aksjer.
Hvorvidt eller når de skal benytte denne fullmakten sies det ikke noe om.
Det kan være rimelig å tro at fullmakten blir benyttet i forbindelse med en eventuell overtagelsen av tankeren når det blir aktuelt.

Tror heller ikke dette blir en gavepakke til HUNT GR. uten at Fredly for anledning til å delta i emisjonen og få billige aksjer.
Dersom det blir noe av dette kjøpet vil jeg tro at emikursen settes til et beløp som dekker kjøpesumme. Ca 3,65 Kjøpesum Ca. 420 mill.
Håper det er andre som har synspunkter på dette.
Mulig jeg både regner og tenker feil. Ha en fortsatt fin helg.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Freecashflow
30.04.2020 kl 23:37 6318

Hva med å tenke selv og regne selv !!. De som kjøper aksjer forde Spetalen og andre kjente gjør det uten å tenke og regne selv fortjener kanskje å tape penger sine så de slutter med det og kjøper et index fond i stedet
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Grylls
30.04.2020 kl 21:01 6644

Ser at HAFNIA også utstedte opsjoner i dag, men der har kursen falt tilbake mye så tegningskurs ligger over dagens stengingskurs.

Hva tror vi om børsmelding rundt 2006-tankeren Fredly kjøpte? Må vi vente til juni?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 15:32 7148


Jeg er tilbøyelig til å¨være enig i at dette var litt suspekt, ja!

Hvorvidt Fredly igjen vil velge å kalle aksjekursen for ko-ko, vil veldig mye avhenge av ham selv, ikke markedet.

Nå må Fredly vise at han mener noe med det han uttrykte i Finansavisen om å tilbakeføre fortjenesten til aksjonærene (alle) og ikke bare demonstrerer at han er opptatt av seg selv. Det ender sjelden godt.

Se på Spetalens rykte: Mange vil nå unngå å følge i hans fotspor, slik man gjorde før, nettopp fordi han går inn i et selskap og trekker seg lynraskt ut igjen når han har tjent noen slanter. Slik at det blir liggende endel aksjonærer i grøfta etter ham. Slike såkalte "bjellesauer" blir etter hvert det motsatte; nemlig pytonslanger som ingen tør å nærme seg!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Grylls
30.04.2020 kl 15:22 7217

Har heller ikke mistet troen på Fredly, men må si dette var litt suspekt og dårlig timet. Forventer at det drypper kraftig på aksjonærene etter to gode kvartaler på rad, og en meget sunn start på Q2.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 14:49 7394

Med et så godt marked og et så godt case så er det nesten godt gjort og ikke få til en tydelig og god kommunikasjon som trigger marked og trygger aksjonærer! Dog, jeg har fremdeles troen og blir med på den lange reisen mot forhåpentlig bedre styring og tider. Tror fremdeles på Fredly og hans evner til å skape verdier og penger..
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Lykkeknotten
30.04.2020 kl 14:38 7471

Spot on, bruke overskuddet på aksjekjøp til egene bonuser var så viktig at man måtte fremskynde GF.
Under vekkelsesmøtet gikk jo kursen bra :-)
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 14:16 7624

Hvis du tror meningen med tilbakekjøp av aksjer er for å presse aksjen opp tar du nok grundig feil,det er ikke slik det foregår.
Tilbakekjøp foregår gjerne ved at aksjeplokker for selskpet shorter for å presse ut mest mulig løk, slike tilbakekjøps perioder er odte en mare for en aksjespekulant da kursen ikke stiger.
Tilbakekjøp er jeg ikke tilhenger av, det finnes utallige eksempler på shippingselskaper som har brent seg på det, her bør eventuelt overskudd komme via cash utbytter og ikke ved ytterligere oppgiring via tilbakekjøp.
Dette caset viser seg mer å mer slik jeg hele tiden har forestilt meg, det er kun de som kom inn i første ledd, langt under aksje kurser som menigmann klarte, store investorer med uendelig dype lommer er de eneste som vil tjene nevneverdig her.

Opsjonsdrysset var jo også spennende, spenstig strike vil jeg si, greit å ha sånn tilfelle det skulle komme et oppkjøp så ledelsen tjener enda en slant ekstra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 14:11 7662

Ja, jeg tenkte også den tanken! Styret burde ha informert markedet om sine planer FØR eller samtidig som man vedtar kjøp av opsjoner til seg selv. Ellers virker det som om styret vil berike seg selv først og fremst. At noen ikke lærer!

Nå må Fredly snart gjøre noe positivt her, før noen av oss går lei. Det er aldri bra for et børsnotert selskap at aksjonærer blir sure...... Samme hvordan man vurderer det, så er selskapene avhengig av sine aksjonærer.

Det er på dette stadiet at vi aksjonærer kan stille spørsmålet: Hvorfor er Hunter Group registrert på børsen? Er det for å finansiere skipene, for egen skyld eller en kombinasjon? Jeg er ikke i tvil: For en milliardær er det kun for hans skyld, men han trenger kapitalen som vi aksjonærer skaffer ham.

Storulv tenker anderledes selvom han er blitt steinrik!

For eksempel vil jeg stille et legitimt spørsmål idag som ledende personer har bevilget seg gunstige opsjoner:

Hvorfor skal vi tro på løftet fra Fredly om at all fortjeneste skal gå tilbake til aksjonærene? Nei, selvfølgelig skal vi ikke stole på det når det første vedtaket styret gjør etter den uttalelsen er å berike bare noen få utvalgte personer, uten å dele ut utbytte og uten å føre noen av midlene tilbake til øvrige aksjonærer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
canarias
30.04.2020 kl 13:10 8002

Vi øket selv til kurser under 4 i går og føler oss komfortable fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Nataz
30.04.2020 kl 13:03 7642

Enig, dog fortsatt positivt at Fredly avstår fra honorar etc.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
MD12
30.04.2020 kl 13:01 7680

Ledelse og styre mest opptatt av å berike seg selv. Ingenting å rope hurra for som vanlig aksjonær.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Pizzamel9000
30.04.2020 kl 12:59 7690

Hunter Group ASA: Long Term Incentive Plan Primary Insiders

The board of directors in Hunter Group ASA (the "Company") has following today's
annual general meeting ("AGM") granted certain primary insiders in the Company
options to buy a total of 1,750,000 shares in the company in accordance with the
terms set out in the Company's Long Term Incentive Plan. The LTI options shall
vest on the date falling 12 months following the date of grant, with a strike
price of NOK 3.95 per share.

LTI Options are granted to the following members of senior management:

Sagittarius Capital Ltd., a company owned and controlled by Erik Andreas
Frydendal, CEO of the Company, 1,000,000 LTI options. Following the award of
the LTI options Erik Andreas Frydendal directly (150,000)/indirectly (1,500,000)
controls 1,650,000 shares and 2,000,000 LTI options.

Sujoy Seal, COO 500,000 LTI options. Following the award of the LTI options
Sujoy Seal controls 125,000 shares and 1,000,000 LTI options.

Lars M. Brynildsrud, CFO 250,000 LTI options. Following the award of the LTI
options Lars M. Brynildsrud controls 15,400 shares and 750,000 LTI options.

This stock exchange announcement is made pursuant to section 5-2 of the
Norwegian Securities Trading Act.

Oslo, 30 April 2020

For further information, please contact:

Erik Frydendal, CEO Ph. +47 957 72 947 e-mail: ef@huntergroup.no
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 12:21 7961

Det ville gjort 1. mai helgen ennå litt bedre : )
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Nataz
30.04.2020 kl 12:21 7966

Kommer melding snart om styrevedtak på emisjon for ervervelse av båten...
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 12:19 7989


Råtipper at det kommer en børsmelding i løpet av kort tid hvor det fremkommer at Fredly har solgt skipet til Hunter Group og at skipet har inngått en avtale om rater på $ 89.000 pr. dag i ni måneder. Med 10% fortjeneste til Fredly.!
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 12:19 7993

Savner en litt mer helhetlig uttalelse (fra ledelsen) til markedet om videre strategier og visjoner for Hunter. Håper de fremover klarer å formidle disse på en måte som tar bort litt usikkerhet for meg og sikkert flere andre aksjonærer der ute, og en slik klargjøring av status og planer vil sannsynligvis løfte kursen mot det nivået den bør ligge på i såpass gode tanktider.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
oppturen
30.04.2020 kl 12:05 8134

Punkt 13 åpner for kjøp av den tankeren fra Fredly.
Får han solgt med aksjer i dagen markedsverdi( som er langt under nav) er han sikkert godt fornøyd.
Så starter vel tilbakekjøp for å få aksjekursen opp mot nav.
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
30.04.2020 kl 12:04 8158

Eier hunter fremdeles Hunter Laga og har den ute på spot selv, eller er den solgt/leid ut/fikset på kontrakt?
Redigert 21.01.2021 kl 08:07 Du må logge inn for å svare