Softox hvor åpner vi og hvor høyt går den i morgen?

Kruttgubben
SOFTOX 07.04.2020 kl 21:44 33152

Det er liten tvil om at morgendagen lommer til å bli mørkegrønn for Softox. Noen som har gjort seg opp tanker om hvor vi åpner/ender?
Tror vi åpner over 100kr og ender vel over 110.
Redigert 21.01.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
09.04.2020 kl 12:21 2813

Hvorfor skal SoftOx få dritt for å ha truffet planken perfekt?
Skulle ledelsen ventet med lansering av SafeDes til corona er over, slik at de ikke blir tatt i å utnytte situasjonen? Makan til idioti...

Londonmannen
09.04.2020 kl 12:23 2799

Hammers
Hva er det i denne artikkelen som høres leit ut for aksjonærene? Her må du nesten gi meg litt mer å bite i. Faktum er vel at det ville vært en langt større brøler og feil, dersom selskapet hadde valgt å IKKE gå ut med den informasjonen i børsmeldinger. Alt som er børsmeldt er informasjon som enhver SoftOx aksjonær burde få. Og basert på reaksjonen fra markedet, så var dette absolutt informasjon selskapet måtte gå IT med til markedsaktørene. Og som ledelsen selv uttaler, så har dette blitt behandlet som kurssensitiv info internt i selskapet og insidere har derfor ikke hatt anledning å handle på informasjonen.

Artikkelen kommer ikke med noe info som tilsier negativ reaksjon fra markedet. Snarere tvert imot. Her har vi å gjøre med en ledelse som er åpen og som ønsker å holde aksjonærene oppdatert.

At kursen har gått mye anser jeg som en naturlig reaksjon på den informasjonen som er delt. Det som overrasker meg er at markedsaktørene ikke har priset SoftOx anta høyere. For man skal ikke være professor i matematikk eller økonomi for å skjønne at selskapet fortsatt prises lavt forhold til den inntjeningen selskapet vil få med en produksjon på 45k flasker fra slutten av mai. Men dersom man evner å se en smule frem i tiden og man er oppdatert på hvor mange mennesker som bor i Norden og hvor mange som bor i EU, så er det enkelt å se at en produksjon på 45k flasker er alt for liten til å kunne dekke markedet når EU åpner opp. Faktisk må produksjonen økes med flere hundre prosenter for å komme i nærheten av å dekke EU. Dette forutsetter en etterspørsel i EU tilsvarende den selskapet nå har i Norden.

Blir spennende å se hvilke kursmål kommende analyser vil komme med.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 12:25 2785

det er mange innen dette segmentet. det softox produserer er ikke noe spesielt. eventyrlige marginer kan man bare glemme. de store aktørene kommer til å skvise ut softox

bare lurte på om Softox har overtatt tronen som den mektigste menighet her på HO hvor alle kritikerne blir slått hardt ned på LOL
man kan bare se på reaksjonen til enkelte sektmedlemmer som angriper budbringeren hehe

greit at noen kommer med objektive meninger slik at ikke wollmilchsauene blir lurt inn til slakterhuset ref. NAS

btw håper du ler sist win-win for oss begge :-)
Springer
09.04.2020 kl 12:28 2765

BackCliff har gjort seg opp en mening om SoftOx kun basert på en misvisende overskrift hvor innholdet er bak betalingsmur.
Han er nok ikke den eneste som gjør denne feilen. Det bil sikkert også enkelte småaksjonærer gjøre og selge på tirsdag.
Altså: En ekstremt provoserende, feilaktig og manipulerende artikkel fra E24. Hvor klager man inn slikt??
Kruttgubben
09.04.2020 kl 12:29 2750

Om meldingene hadde vert merket riktig kunne det godt ha hent kursen ville gått mer. Så innholdet i meldingene er riktig det er det ingen tvil om.
Mange som blir furtne når andre lykkes, kalles misunnelse og er en av de 7 dødssyndene.
bj111
09.04.2020 kl 12:30 2738

Hva er det jeg ikke skjønner her? De meldte som ikke sensitiv info men det skulle vært klassifisert som innsideinformasjon. Det betyr da at det er meldepliktig eller betyr det at det ikke skulle vært meldt. Fint om en annen enn en baisse skalle kan svare på dette da de har null troverdighet i mine øyne.

Vil og gjerne ha svar på hva i informasjonen som ikke stemmer. Det må gjerne de ikke troverdige baisse skallene svare på.
Lazz
09.04.2020 kl 12:38 2695

Det betyr at det skulle være meldt som det ble, men at det ikke skulle vært klassifisert som "ikke-sensitiv" informasjon. Det er veldig få som egentlig bryr seg. Meldingen er jo den samme uansett.. Det går på lover og regler hva som er standardisert som "innsideinformasjon". All informasjon de har gått ut med er helt korrekt. Jf innlegget over:Geir: Når vi la ut meldingene har vi brukt «ikke-informasjonspliktig pressemelding»-taggen ved en feil. Etter å ha snakket med Børsen nærmere fant vi det riktigere å bruke kategorien som heter «Innsideinformasjon». Det er blitt rettet opp i. Vi er et lite selskap og det har vært et stort trykk hos oss de siste månedene for å komme oss opp og stå. Akkurat der glapp litt for oss rett og slett. Det beklager vi.
Aaleby
09.04.2020 kl 12:42 2675

Hvilke aktører er større enn antibac på disse breddegrader? For å skvise ut Softox må aktørene først nedkjempe antibac som det foretrukne varemerket. Lykke til 👍

Ps; påstanden: "det softox produserer er ikke noe spesielt" ville vært korrekt dersom norovirus ikke var en evigvarende trussel mot liv og helse i lukkede institusjoner eller problemer med uttørking av huden og eksem som følge av hyppig bruk av alkoholholdige desinfeksjonsmidler ikke var et problem. Så er IKKE tilfelle.
Londonmannen
09.04.2020 kl 12:43 2664

Dessverre tror jeg ikke du skal ha for store forhåpninger om svar. Tydelig at baisserne ikke bare har coroa-panikk, men nå er de tydeligvis livredde for at Sverige skal komme med en godkjennelse rett over Påsken. I så tilfelle står de igjen som måpende mehe’er og lurer på hva det var som traff dem.

Jeg skulle gjerne hørt baisserne sin kritikk dersom ledelsen i SoftOx hadde vært så syndige at de hadde holdt tilbake den informasjonen de valgte å gå ut med.

Det er også forunderlig å høre denne gjengen korgutter med ring over hodet, forsøke å fremstille informasjonen som oppkonstruert info kun med hensikt å blåse opp aksjekursen. De hevder at der finnes « masse tilsvarende selskaper i Sverige». Vel jeg venter spent på svar hva disse bilagene heter og hvilke alkoholfrie desinfeksjonsprodukter de kan stille med. I så tilfelle pussig at WHO valgte lille, ukjente SoftOx til å sitte ved sitt bord. Men for alt hva jeg vet sitter den en masse svenske selskaper også i det gode selskap.

Nyt påskefri! Blir spennende å være SoftOx aksjonær utover våre og sommeren.
bj111
09.04.2020 kl 12:47 2643

Nettopp og hva er da problemet til enkelte her inne tro? Blir litt for åpenbart at de forsøker å manipulere noen mindre erfarne investorer til å lempe ut sine aksjer fra Softox i håp om at kursen går ned og de selv kan kjøpe seg inn. De vil selvsagt komme på banen å rope ut at de ikke skal inn i denne opphausede aksjen og bla bla bla. Alle som skriver om Softox kanskje unntatt Hammers som ligger på psykeatrisk, hvis avdelingen hans er åpen, har en interesse av kursen. Jeg har aksjer i Softox men bryr meg egentlig ikke om kursen daler da jeg har gjort mine kalkyler og uansett hvor negativ jeg er så peker det en vei. Andre får gjøre sine. Feilen i meldingene er en sak uten betydning.
Londonmannen
09.04.2020 kl 12:47 2637

Som min salige fysikklærer lærte oss uskyldige gymnasiaster: « det er menneskelig å falle, men umenneskelig å bli liggende!»
At et lite nytt selskap kan gjøre feil burde være forståelig. Men ledelsen har samtidig vist at de er villige til å ta lærdom av sine feil. Vi får håpe baisserne her på FA forum kan være like ydmyke. Da er det håp for et liv etter Corona.
Londonmannen
09.04.2020 kl 12:49 2626

Da er vi to! Historien vil vise at Softaox er kraftig underpriset på dagens nivå. Og det før EU markedet åpner seg og tre godkjente produkter er kommet i salg.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 13:01 2572

Utrolig mye svada som skriver her... Si meg, er det innholdet i en børsmelding eller kategoriseringen av den som driver kurser? Svaret bør være åpenbart.

Det er kun Gundersen som har solgt og han har attpåtil solgt rett før to veldig positive meldinger.
focuss
09.04.2020 kl 13:06 2555

Må si jeg liker ledergrupper hvor det er folk med PhD. Det gir et bilde av seriøsitet. Har man PHD i disse fagområdene så er man flink. Punktum.
ymsokk
09.04.2020 kl 13:08 2544

Resultatene fra testene fra det tyske laboratoriet Institute for Hygiene and Microbiology, viser at SoftOxs hånddesinfeksjon har effekt på alle typer virus, inkludert norovirus. Til informasjon dør over 200.000 mennesker av norovirus hvert år, mens i skrivende stund er det registrert ca. 90.000 døde av Covid-19. SoftOxs største utfordring fremover vil helt klart være å mette etterspørselen når produktene etter hvert blir godkjent i Sverige og EU.
Londonmannen
09.04.2020 kl 13:15 2507

Nei, det sier seg selv at de ikke vil evne å dekke den økende etterspørselen selv. Og det skulle ikke forundre meg om de allerede er i prosess med å sondere terrenget for hvilke aktører som kan være aktuelle som produsenter av produktene.

Og jeg kan vanskelig se for meg at dette stanser i Europa. Men viktig at de tar et steg om gangen slik at de får en kontrollert vekst.
Slettet bruker
09.04.2020 kl 13:26 2462

SoftOx har uten tvil tatt over plassen på tronen som mest haussede aksje på OB. 95% av dagens disipler hadde ikke hørt om selskapet før godt uti Mars/starten av April, men nå vet de at selskapet er uten risiko og det bare er snakk om hvor mange ganger kursen skal dobles.
Du burde melde deg inn i Facebook-gruppen. Lenge siden jeg har sett makan til haussing og useriøse investorer. En haug med kortsiktige spekulanter som kjøper og selger på tekniske signal fra sekund til sekund som sitter delvis ved rattet nå.

Ingen som annerkjenner et eneste risikoelement ved caset, selv om det er flere betydelige røde flagg.

Får se hvor lenge det finnes en «Greater fool», men det kan gå lang tid før det er tomt for fools her, for å si det sånn.

Nå er vi på punktet hvor venner, bekjente og bestemor lurer på om man burde hoppe på SoftOx, tolk det som en vil, men det har sjelden vært et bull-tegn i min erfaring. Håper bare ikke for mange uvitende stuper med hode først uten noe anelse om risiko.
fabian2
09.04.2020 kl 13:43 2566

Om det nå viser seg at produktet er så bra som man håper på , er det jo bare hyggelig for alle. Skjønner dårlig at så mange er misunnelige.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 13:46 2557

Jeg blir helt oppgitt over sånne som deg. Har du lest om selskapet i det hele tatt? Vet du hvilket produkter de har? Gjerne fortell

Og hvorfor skriver du på tråden om du ikke er aksjonær. Hva er hensikten med det? Du føyer deg inn i rekkene av uvitende med meningsløse kommentarer, .

Kortsiktige ja. Tror de fleste har planer om å sitte lenge i denne. Hvilken aksjer har du?

Ufattelig at ingen kan unne et norsk selskap å komme med noe unikt, som hele verden kan trenge.



Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 13:54 2526

Jeg unner norske investorer og norske selskap alt godt, men liker dårlig når case pushes på uvitende som garantert mangedobling av investert beløp. Bare vær ærlig om risiko og ikke haus hodeløst, så bryr jeg meg ikke.

Jeg har lest det meste av informasjon som finnes om selskapet, ja. Det er ikke mye som selskapet utleverer og det meste er typisk biotek med et «verdensledende selskap», «unikt produkt», «skyhøye marginer» osv. Dette har jeg sett så mange ganger at jeg ikke kan gjøre annet enn å le. At uerfarne investorer ser dette og blir helt revet med av at selskapet sier at markedet er enormt, kan ikke jeg noe for.

Nå er det enormt mye kortsiktig spekulasjon i aksjen. Hver dag ser jeg minst 2-3 spørsmål eller meldinger om hvor man tror kursen går intradag. Det er et sykdomstegn. At du påstår at de fleste her er langsiktig, får være din påstand. Det kjøper jeg ikke et sekund.

Om du synes at folk som ikke hodeløst hausser aksjer og lever i ekkokammeret dere lager skal få si hva de mener, så lykke til videre. Jeg har ingen interesse i selskapet personlig, men jeg er lei av slike case som ender opp i gambling hvor ofte mannen på gaten som hev seg på i siste liten blir rævkjørt.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Aaleby
09.04.2020 kl 13:59 2502

Det har ikke slått deg at det er en grunn til at de har fått Antibac på laget? Til at de er en av 20 deltakere i WHO sitt panel for bekjemping av antibiotikaresistens?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:01 2492

Utifra hvordan du skriver, og at du selv ikke er aksjonær, så høres det ut som om du opptil flere ganger har blitt rævkjørt av biotekselskap oppigjennom. Det er selvfølgelig beklagelig.

Hvorfor har du lest så mye om Softox i utgangspunktet, om du ikke har noe interesse av selskapet? Underlig.

Underlig også at du kommentere nå som E24 kom med en misvisende artikkel. Du kunne jo kommentert tidligere?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
focuss
09.04.2020 kl 14:06 2463

TobbeR
Hvem er du som mener at investorer i Softox er uerfarene amatører og haussere? Hva er din erfaring med bioteck bransjen? Hva er din kompetanse om dette? Hva har du å vise til? Når jeg ser på hva du har drevet med tidligere så fremkommer det at du er en som har satset på feil bransje. Ikke bare det, men feil selskap i feil bransje. I min bok så er det der vi finner de aller største naive amatører og de aller dårligste investorer.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:11 2440

Du antyder mye, det skal du ha.

Har aldri blitt rævkjørt av biotek/andre jallaselskap, men ser gang på gang dette skje med andre. Holder meg unna slike binære case.

Har lest masse om selskapet. Jeg syns selskapet og patenten er spennende. Den kan gjøre verden til et bedre sted. Når vi snakker om dette som en investering er det kritisk at man anerkjenner risiko og ser på bear-argumentene, ellers er kan man like gjerne "investere" på Norsk Tipping. Når man har lest en del fra denne typen selskap blir man vant til de store fine ordene, haussingen og måten de rapporterer på. Feks IDEX har vært verdensledende innen sitt felt i 20 år, men har adri gjort et salg av betydning. Dette er bare en gjenganger. Selskapet esitmerer inntjening og inntekt på en så banal måte at jeg blir oppgitt.

E24 sin artikkel bryr jeg meg lite om. Om man skal ta noe fra den kan den indikere hvor erfaren/kompetent ledelsen er. De har gjort en feil, og må tåle litt negativ omtale uten at dere hvite riddere skal komme inn og fylle innboksen til journalist med hat og galge. Det sier også noe om hvor skjør investorbasen er når en enkel overskrift er nok til å tippe enkelte over i raseri og videre komplott om at media har egeninteresser i å skyte ned denne ballongen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.04.2020 kl 14:13 2429

TobbeR
At det er mange nybegynnere og naive investorer der ute er ingen stor nyhet. Og at disse ofte blir tiltrukket av caser som går godt og som får mye oppmerksomhet, er nok riktig, men slett ikke overraskende. Dog er der i gen regel som tilsier at alle disse casene er luftbobler. Opticom var en slik.
Du har også rett i at ingen selskap på børsen er uten risiko. Den leksen burde de fleste fått med seg de siste fire fem ukene.

Når det kommer til SoftOx spesielt, så er der heller ingen tvil om at coronakrisen har gjort oss alle mer oppmerksom på desinfeksjon. Vi spriter oss og vasker hendene langt oftere enn vi noensinne har gjort. Men gjennom det har vi også fått erfare hva alkohol gjør med huden. Følgelig blir vi desto mer oppmerksom på et selskap som kan tilby effektive desinfeksjonsprodukter som samtidig er skånsomme mot huden. Og at et selskap som kan fremvise et slikt produkt, vil få stor oppmerksomhet og interesse, kan da ikke overraske noen. For her opplever vi at flyselskaper sliter, hoteller sliter, oljeprisen stuper og forbruket blant folk går kraftig ned, bortsett fra selskaper som handler med mat og ting folk virkelig trenger i disse dager.
Når store deler av aktørene i aksjemarkedet taper store penger og kvitter seg med aksjer relatert til shipping, fisk, olje og finans da sier det seg selv at selskaper som produserer noe det er rift om, slik som Orkla, Kahoot og SoftOx får økt interesse og derved stigende aksjekurser.

InSoftOx sitt tilfelle er det kun 7,7 mill aksjer og store deler av disse er bundet opp av insidere. Det gjør at antall frie aksjer er relativt lavt. Og når antall feia aksjer er lavt og interessen er økende, da resulterer det gjerne i stigende kurser. Situasjonen blir ikke bedre av at selskapet melder om at produksjonen av SafeDes vil øke fra 5000 flasker i dag til 45000 flasker i slutten av mai, eller at EU markedet kan åpne når tid som helst, samt at de kommer på det amerikanske markedet i løpet av 2021. At interessen rundt SoftOx er økende finner jeg helt naturlig. Det er tross alt ikke luft vi snakker om, men noe som er konkret og som vil gi inntekter. Og vi snakker ikke om inntekter to til fem år frem i tid, men om uker. Ser du forskjellen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:15 2427

Godt at du har lest deg opp på meg, selv om det i praksis er nada å finne på dette forum som representerer hva jeg putter penger i.

Jeg har selvsagt gjort en del dårlige investeringer, sett i etterkant, men jeg har gjort en haug gode også. Summen er jeg godt fornøyd med. Jeg er selvsagt ikke allvitende og har ingen doktorgrad. En ting jeg aldri har gjort er å være uærlig om risiko. Når jeg putter penger i noe vet jeg godt at dette kan gå til helvette, men rewarden veier opp for risken. På lang sikt er dette en metode som fungerer, selv om man selvfølgelig ikke treffer blink hver gang.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
09.04.2020 kl 14:16 2426

Sammenligner du Idex med SoftOx? Kjære vene, spar meg. Aktørene i Idex er ikke del av SoftOx og takk for det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
ToffeeMan
09.04.2020 kl 14:16 2421

Jeg har noen grønne flagg...
• Ingen emisjon på lang tid
• Støtte fra Innovasjon Norge
• Samarbeid med WHO
• Unikt produkt SafeDes ute i markedet. Det tjenes penger i Q2
•overflatedesinfisering godkjent av Statens legemiddelverk straks på markedet.
• Sårbehandling for dyr EffectVet straks på markedet gjennom VESO, Norges ledende distributør av medisin til dyr
• Sårbehandling på mennesker uten antibiotika SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) and SoftOx Biofilm Eradicator (BE) går etter planen og er forhåpentligvis ute på markedet i 2021
• Et mulig rødt flagg kan være forskning nylig startet opp ved universitetet i København. Kan SoftOx produkter ha effekt på infeksjon i luftveier og lunger? Denne forskningen kan bli dyr, men også særdeles lønnsom...
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Lazz
09.04.2020 kl 14:17 2418

Du er lei av at at mannen på gaten blir rævkjørt? Eneste som føler seg rævkjørt i caset her er vel de som aldri får ut fingeren å kjøper. Uavhengig av hva du føler, tror og mener du kan, så er denne aksjen fortsatt veldig lavt priset. Jeg respekterer dog de som vil se bekreftelse i form av marginer, ordrer også videre. Helt naturlig, men da går man ofte glipp av mye av oppgangen...
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:21 2413

Selvsagt ser jeg forskjellen.

Det er mye betydelig langsiktig risiko her også, så å si at dette ender med kjempebusiness om 3-5 år er bare spekulasjon.

Du nevner fordelene med hånd desinfeksjon uten alkohol som et overlegent produkt siden det har en del fordeler. Slike produkt har vært på markedet i en årrekke. Det er ikke noe nytt med hånd desinfeksjon uten alkohol som markedsføres til sykehus og lignende spesielt. Det er også relativt billig for sykehusene, da slik håndrens uten alkohol "skummes" når den tas ut fra beholder, slik at volum per vask er ganske lite.

Jeg etterspør mer åpenhet om risiko, men jeg skal selvsagt være første person til å si at selskapet/patenten har potensiale. Det er ikke noe jeg føler er nødvendig å si, da det bankes inn i hodet på alle på finansforum 24/7 av hausserne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:27 2380


Bare rart at du og flere må skyte inn kommentarer på Softoxtråder. Og det skjer når det er en børsmelding som tolkes feil av alle ting, og medieoppslag som er misvisende, og drar noe negativt ut av det. Hvorfor kommentere dere ikke ved positive nyheter? Du er en typisk baisser som smetter frem ed slike ting, og det er så synlig for alle.

Tror de fleste hadde steila litt om de fikk sitt investeringsselskap i et oppslag der det virker som om feilmerking av børsmeldinger er det som har drevet prisen opp.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:27 2376

Du har ikke lest et fnugg om selskapet skjønner jeg. Kom tilbake når du har gjort det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:34 2348

Fin liste!
Kan ta med noen åpenbare bear-points, slik at det blir litt nyansert:

* Patent-risiko, en patent er aldri 100% sikker. Denne risikoen kan være betydelig, men jeg har ikke innsikt til å vurdere den spesifikke patenten.
* Konkurranse-risiko, betydelig risko, da dette er asset-light business som man på kort tid kan lage et like godt produkt og skalere produksjonen noe voldsomt.
* Negativt etterspørselssjokk etter Corona, dette vil skje, omfanget kan spekuleres i.
* Ukjente marginer/volum, gjør det umulig å estimere verdi
* Ukjente kostnader knyttet til mellomledd og distribusjon, kan være omfattende kostnader knyttet til denne delen, som kan knuse marginene
* Ingen bevist kommersiell verdi
* Dagens etterspørsel er ikke en markedssituasjon som vil vedvare, det at man uten å løfte en finger får solgt alt av produserte varer innen smittevern i dag er ingen garanti for at produktet er noe som kunder i fremtiden vil velge
* De har aldri tjent en krone og har liten operasjonell erfaring, jeg har sett en haug med selskap med ekstremt gode produkter/patenter, men som enten ikke klarer å selge dem på en god måte eller på en annen måte ikke klarer å drive businessen på en god måte. Dette er alltid en risiko, men det gjelder spesielt selskap som SoftOx.
* Innside-salg fra innsideren med mest innsikt i teknologi/produkt/patent (Glenn), vet ikke om denne trengs å kommenteres, men bør åpenbart tolkes negativt, til hvilken grad kan diskuters.
* Utøvd en rekke kjøpsopsjoner, som kan føre til gevinstsikring og salgspress.
* De har en cashburn som må finansieres, dersom kontantstrømmen fra salg av SafeDes skulle skuffe. Kan føre til en emisjon på sikt, men er lite sannsynlig og vits å tenke på det i dag.
* Dagens nyhet med bommert fra ledelsen. Er nok det minst viktige bear-argumentet, men kan si noe om hvor erfaren/kompetent ledelsen er. Hadde ikke lagt mye vekt på dette.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:38 2327

Jeg kan godt la deg være i ekkokammeret deres. Der er det nok varmt og komfortabelt. Så kan dere sitte i runke-ring og fortelle hvordan dette er uten risiko og kommer til å mangedobles, og at dere er så smarte som putter sparepengene her. Alt her er bare roser og champis. Hipp hurra for eventyrland.

Som sagt, så har jeg ingen interesse her personlig, utover å skape en balansert diskusjon, samt at jeg liker å diskutere case.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Lazz
09.04.2020 kl 14:42 2310

Må si det er utrolig deilig å lese alle disse åpenbare bear-points, og ikke bli det minste nervøs når jeg ser på dagens Mcap.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:47 2288

Det er bra. For nesten 1mrd er jo bare småpenger;) Det vet alle.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.04.2020 kl 14:51 2278

Alle aksjer er risiko, så du trenger ikke fortelle oss det. Den klipp og lim lista de var flott.

Om du vil bruke masse tid på en aksje som du ikke har noe interesse av for være din sak. Ville heller brukt tiden min på de aksjene man eier selv eller leita etter nye aksjer og investere i. Du svarer jo ikke på noen av de tingene som jeg spør om? Hvorfor kommer du bare når det er noe som tolkes negativt? Hvorfor kommenterer du ikke ved de positive nyhetene. De har du vel fått med deg siden du leser så mye om selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare
Dalon
09.04.2020 kl 14:51 2279

Selv om jeg er aksjonær er det ikke noe problem for meg å gi "TobbeR" rett i at også jeg syntes det kan bli i meste laget med haussing.
Softox er en veldig spennende aksje, men som i alle aksjer er det risiko. Vi burde være flinkere til også å fremheve og påpeke risikoene og hva som kan gå galt. Og ofte kan det være det ukjente som plutselig duker opp som er umulig å forutse. Saklige argumenter for og imot er et sunnhetstegn, men her inne syntes jeg det blir så som så med sakligheten fra en god del av de som skriver her....
Redigert 21.01.2021 kl 01:23 Du må logge inn for å svare