Softox hvor åpner vi og hvor høyt går den i morgen?

Kruttgubben
SOFTOX 07.04.2020 kl 21:44 33125

Det er liten tvil om at morgendagen lommer til å bli mørkegrønn for Softox. Noen som har gjort seg opp tanker om hvor vi åpner/ender?
Tror vi åpner over 100kr og ender vel over 110.
Redigert 21.01.2021 kl 07:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 15:48 4291

Hehe du skulle bare visst;)

Så på caset fordi jeg syntes det er interessant og veldig mye hype rundt det om dagen. Jeg har gjort research slik at jeg føler at jeg har et min foreløpige conviction på caset. Sånn sett er jeg happy med det. Selvom jeg har brukt noen timer på å lese meg opp på caset, gjør det ikke at jeg føler at jeg må kjøpe. Det er lett å havne i den fellen. Jeg holder meg generelt langt unna biotek, så det skal en del til for å "selge" et slikt case, av mangel på bedre uttrykk. Det er heller ikke mulig praksis (så vidt jeg vet) å gå short SoftOx nå, uansett driver jeg ikke med shorting på generell basis.

Virker som du har stålkontroll og din conviction på plass, da burde alle være happy. At alle ikke er enig tar jeg for gitt, noe annet hadde jo vært kjedelig. Jeg mener verken at selskapet er overpriset eller underpriset, men kommer bestemor og spør om hun skal gå all-in i SoftOx, så sier jeg nok nei;) Anser det som mer sannsynlig at aksjen stiger på kort sikt i alle fall. Segmentet er der. På sikt er jeg mer usikker.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
ymsokk
10.04.2020 kl 15:38 4293

Første innlegget ditt i SoftOx? Regner med du har lest deg opp? HAdde du giddet å lese litt om selskapet ser du fort at det ikke er snakk om klorsyre.
Hånddesinfeksjonen er testet i laboratoriet Institute for Hygiene and Microbiology og resultatene har effekt på alle typer virus, tillegg til at den er skånsom mot huden.

Slutt å sleng ut uriktige kommentarer bare fordi du ikke kom deg inn i SoftOx tidligere!


Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Aaleby
10.04.2020 kl 15:31 4314

Så mange ord, absolutt nada argumentasjon. Søtt.

Mener du kanskje at det faktiske salget, som gjør at pengene renner inn i kassen as we speak, også er svindel? Eller handler børsverdi ikke lengre om inntjeningspotensialet til et selskap?

Ps; Softox har det svart på hvitt fra et anerkjent laboratorium i Tyskland at SafeDes har full effekt (i sterk kontrast til alkoholholdig desinfeksjonsmiddel) på ALLE kjente virus, inklusivt Covid 19:

"Etter vellykkede tester med de tre ovennevnte såkalte nakne virus, er testproduktet også effektivt mot de såkalte blodbårne virus inkludert HBV, HCV og HIV så vel som mot medlemmer av andre virusfamilier som Ortomyxoviridae (inklusiv alle influensavirus i menneske og dyr som H5N1 og H1N1), Coronaviridae (som MERS-CoV, SARS-CoV-1 og SARS-CoV-2) og Filoviridae (inklusiv Ebolavirus)"
https://newsweb.oslobors.no/message/500719
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 15:26 4323

Alltid noen som elsker selskaper som er "castles in the sky".
SoftOx er overpriset så det holder.

Ved hver boble så er det viktig å nevne de rette ordene:
DotCom - Internet i selskapsnavnet ga +100% stigning. Boble
Kryptovaluta - spekulative selskap med krypto ideer, gjerne egen valuta ;). Boble
Corona - SoftOx er en boble. Lett å se for de som gidder.

Synd for de som sitter igjen som tapere. Ren svindel fra selskapet som selger Klorsyre.

https://www.businessinsider.com/coronavirus-people-buying-alcohol-free-hand-sanitizer-doesnt-work-2020-3?r=US&IR=T
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Aaleby
10.04.2020 kl 15:23 4329

Vil kalle det et intellektuelt havari når man ikke kan knytte et inside-salg oppimot logikk som forklaring på hvorfor det i et spesifikt tilfelle skal være negativt utover at at det skaper midlertidig uro blant de som ikke evner å tenke selvstendig. Bryr meg faktisk katta om at det i svært mange tenkte tilfeller åpenbart vil være negativt. Mitt anliggende er Softox, ikke alt annet.

Som mange andre, jmf kursen før Corona, har Softox kun vært et case som jeg har snust på, men vært uaktuelt av mange grunner. Også grunnet den daglige omsetningen, som tidigere har vært tilnærmet ikke-eksisterende. Har et ok snitt på 50, som vil si at jeg hverken var blant de første, heller ikke av de siste.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
gms025
10.04.2020 kl 15:19 4339

Halloen der! Ja det er ikkje så godt og forstå seg på ein del her inne som sitte i Jean Paul genser og sandaler til langt på natt og sipper til caffe moccaen sin og berre skrive og skrive om synsing her og synsing der og rakke ned på alt mulig, utan mål og meining. Veddar ein springskalle på at dette er teoretikarar utan like som aldri har hatt nokon form for skitt under negla. Eg har gjennom ei lang arbeidskarriere både fysisk og teoretisk arbeid, gjort meg opp mange dyrbare erfaringar, som eg og nyttar når eg inveserar på børsen. Eg har halveis vore nedi septiktank med hodet først og tau rundt livet; totalrenovert eit hus heilt aleine; skrur bil; underviser; graver med gravemaskin; bært sand i bøtter så sveitten renn;måkt SNØ i mengder; og ja u name it. Ein kan aldri bli utlært og det er mange måtat å tjene og tape pengar på. Det som er viktig er å setje seg ein god investeringsstategi; research på kva selskapa driv med og nytteverdien i samfunnet. Så må ein sjølvsagt sjå på tala som vert produsert høve inntjening. Ein ting her er klinkende klart: Dei som ikkje forstår potensiale for Safedes hånddesinfeksjon, dei har ikkje sjølv prøvd å bruke det slik fks helsepersonell eksponerer huda si. Til alle som lurer er det bare å prøve sjølv: 1. Kjøp nokon flasker med antibac/m 85%alkohol. 2. Vask deg GRUNDIG med dette 1 gong i timen i 3 dagar(ei halv arbeidsveke). Viktig å ikkje bruke nokon som helst hudkrem i denne perioden, så får du full effekt til det solbrune tryne ditt. Du vil no sjå kva alkohol gjer med huda di. Lykke til. Beklager men blir litt lei av alle dei useriøse innlegga som blir posta her, og som nærmast går til personangrep for at ein har god tru på eit selskap. Selskapet har ikkje komme med tall enno, så gi dere å krangle om hva den ene og den andre tror. Produksjonen er iallefall eit faktum og produkta blir no lervert med rekordfart til forbrukarar rundt omskring. Etter Q1 og Q2 vil vi sitte med fasit, og fram til dess kan vi bare smøre med tolmdighet og kose oss med mange og gode kursdrivende nyheter. Det er sikkert at dette selskapet har ein solid ledelse som har planlagt godt og ingen store feil til no. Eg for min del blir sittende med i aksjen ei god stund til. Aksjer er risiko uansett korleis ein ser på det, men her er det stort potensiale heilt klart.
Lykke til og takk for meg!
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.04.2020 kl 15:16 4357

Sier du det. Kjenner du CEO sin privatøkonomi så godt? Skal si du har brukt påskedagene godt. Den slags innsikt har ikke jeg. Får krysse fingrene for at den holder noen uker til da. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 15:12 4362

Kjenner ikke Glenn, så ikke vits å spekulere, men et inside-salg er sjeldent positivt, for å si det mildt.

Hvor lenge har du vært investor i SoftOx?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.04.2020 kl 15:11 4352

TobbeR
Der er sunt å være skeptisk. Så fortsett med det. Aksjemarkedet er også avhengig at aktørene i markedet legger vekt på forskjellige faktorer, samt vektlegger de samme faktorene forskjellig. Kun på den måten er det mulig å ende på forskjellig konklusjon og derigjennom ende opp med både kjøpere og selgere til samme selskap og omtrent på samme verdisetting. Og for at aksjemarkedet skal fungere må det nødvendigvis være en kjøperside og en selgersiden til hvert enkelt papir.

Personlig er jeg kommet til den konklusjon at produktet er salgbart, spesielt i dagens situasjon. Og basert på salgsvolum i Norden og antall beboere i EU, mener jeg selskapet kan oppskaler produksjonen betydelig og selge betydelig større kvanta den dagen EU markedet åpnnes. Og såvidt jeg skjønner kan det skje når tid som helst. Og skjer det, da vil aksjen handles til betydelig høyere kurser enn det hi har sett hittil.

Så må andre få lov til å mene at selskapet nå er overpriset og at nedsiden er større enn oppsiden. Er man aksjonær med en slik holdning så vil man naturligvis selge de aksjene man har og eventuelt shorte SoftOx.

Det er kun fremtiden og den alene som vil vise oss fasit. Jeg innser at det er risiko i SoftOx, på samme måte som det er risiko i PHO og andre selskaper jeg er investert i. Men derfor er min kapital for tiden delt opp i en greit pott med cash og ellers satt i fire selskaper. Jeg har ingen belåning og har såpass solid egenkapital i eiendom at min økonomi ikke er truet selv om samtlige av mine aksjer skulle gå i null. Men akkurat det har jeg ingen tro på vil skje.

Og at det finnes aktører i markedet som er skeptiske til de aksjene jeg er investert i, det er bare slik det skal være. Vi er ansvarlige for våre egne valg og jeg kan ikke skylde på noen andre enn meg selv om en eller flere av mine investeringer skulle gå åt skogen. Samtidig skylder jeg focuss stor takk den dagen PHO blir en suksess. SoftOx snublet jeg nok over rent tilfeldig.

Så lykke til videre med dine investeringer. Det finnes mange alternativ til SoftOx, så i den grad du er skeptisk, så ville jeg enten satt en short eller funnet meg noe annet å bruke energien min på. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Rickjay
10.04.2020 kl 15:10 4346

Denne inneholder kun vann og HOCI. Dreper neppe ALLE virus. SoftOx har en unik blanding av HOCI og Eddiksyre, dette har de klart å stabilisere. Denne løsningen har full virucidal effekt, dreper 100% av virus og er sirkel patentert med ca 20 patenter som gjør det veldig vanskelig å kopiere.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Aaleby
10.04.2020 kl 15:01 4356

Spør deg heller dette; opprinnelig skulle SafeDes bare være et sideprodukt med relativt usle 5000 enheter produsert per dag. Softox handler om kampen mot antibiotikaresistens først og fremst og det er her ambisjonene til selskapet virkelig skal komme til sin rett. Hvorfor skulle Glenn miste troen på selskapet når boostingen av SafeDes kun er som en bonus å regne? Og hva skulle fallgruven(e) egentlig være? Salget vet vi at går strålende og ved konsesjon til å selge i EU, som kan komme når som helst, vil kun fantasien sette grenser for hvor mye som i beste fall kan selges det kommende året. Oppå alt dette blir altså sårrenseproduktet for dyr, hvor Softox har knyttet til seg Norges største distributør på laget etter oppskrift med Antibac, lansert til sommeren.

Det gir ganske enkelt ikke mening at selskapet skal være overpriset på nåværende nivå. Og om denne Glenn kun var en kyniker som ville profittere mens kursen fortsatt var kunstig høy, hvorfor selge rett før to børsmeldinger som fikk kursen til å gå til ATH? Tipper vi nok bare snakker om en børs-amatør som har sett kursen gå til himmels og som hadde sine private grunner for å ha et ønske om å sitte med likvider.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
sardinen
10.04.2020 kl 14:59 4362

Etter det jeg forstår fikk Glenn Gundersen 30.06.17 utstedt 2400 tegningsretter til innløsningskurs 300.
De utløper 31.12.20.
49770 registrerte aksjer i selskapet 31.12.17.

Kanskje rettighetene skal betales med de 720 000?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 14:51 4395

Det er en mulighet:)) Får håpe ikke vaskemaskinen ryker hos CEO, da blir det inside-salg;)

Får også se hva dem som utøvde kjøpsopsjon tenker å gjøre med aksjene
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.04.2020 kl 14:46 4420

Liten båt da. Hadde han ment at SoftOx var overpriset og ikke hadde noen fremtid ville han, med sin gode kunnskap, selvfølgelig prioritert større båt og solgt alle aksjene. Så kan vi jo fundere på hvorfor han valgte å beholde 1/3 av aksjene i SoftOx. Samtidig vil jeg tro at han ikke er alene blant insiderne om å kjenne til SoftOx og eventuelle konkurrenter. Og da kan vi jo undre oss over at han var den eneste som valgte å selge, mensresten valgte å bli sittende. Vel, det kan jo hende at alle de andre allerede har båter de er fornøyd med. ;-))
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 14:33 4451

Har lest litt om teamet, ikke noe omfattende. Poenget mitt er at selskapet er i starten av den kommersielle/operasjonelle fasen.

Skal jeg kommentere teamet, så er nok Glenn Gundersen den personen med mest kunnskap om denne prosessen og delen av businessen. Han har lang erfaring og sterk kompetanse på dette. Litt rart at han solgte mesteparten av aksjene, men kanskje han hadde lyst på ny båt til norge-sommeren?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:57 4502

Her kan du kjøpe en 15-liter dunk med et av to virkestoffer i SafeDes. Hva var det andre virkestoffet igjen?

https://pureandclean.us/surface-cleanser-pro-1-cases-total-4-gallons-500-ppm-hocl/
Virker som oppskriften er ganske lik som SafeDes. Både HOCI og en acetic acid.

Pure&Clean has a large vision - to change global healthcare. Yes, it's a large undertaking, but the world needs change. Infections in the U.S. alone cost billions of dollars each year - C.Diff alone cost acute care facilities $4.9B in 2015 according to the CDC. More significant are the 29,000 deaths from more than 453,000 infections. Post-surgical infections are too common as 1 in 20 patients will likely have an infection. Antibiotic resistant infections affect 2,000,000 people in the U.S. every year with 23,000 deaths (CDC, 2013). According to the World Health Organization "Antibiotic resistance leads to higher medical costs, prolonged hospital stays, and increased mortality" (Nov 2017 www.who.int), and the problem is growing. Although the developed world constantly exposes us to antibiotics, hormones, and hazardous chemicals through our food, medicine, and household chemicals, we were created with the answers inside of us - Hypochlorous Acid (HOCl). Based out of Nixa, Missouri, Pure&Clean offers a number of health, personal care, and infection control products that do not jeopardize human or environmental safety for effectiveness.



The foundation of Pure&Clean solutions is a naturally occurring compound internally produced by humans and mammals. White blood cells use this compound (HOCl) to fight bacteria and inflammation after infection or trauma. The unmatched quality of Pure&Clean products is recognized by our HOCl industry-best 24-month shelf life on all of our FDA cleared products. These products are non-cytoxic and safe for use around the eyes, mucous membranes and sensitive areas.

Pure&Clean Disinfectant / Sanitizer products are hospital grade and EPA registered to kill all labeled pathogens including what many other products cannot kill: C. Diff, MRSA, Noro and Rhino virus as viricide, germicide, tuberculocide, bactericide, and anti-microbial. Although the effectiveness of Pure&Clean Disinfectant / Sanitizer products are impressive, the most important value to the health of our consumers is the move away from highly toxic and dangerous chemicals that are so prevalent today. Pure&Clean products are the next generation of healthcare solutions.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:47 4530

Om jeg husker rett så het selskapet Clarcon. Er ganske lenge siden. Til og med antibac med alkohol kan bli kontaminert, dersom alkoholprosenten er for lav.

Veldig vanskelig å ha en konstruktiv diskusjon med deg. Virker som om du har utpekt meg som en fiende. "Devils advocate" kan være ganske verdifult. Skjønner ikke hvorfor du føler deg så truet om du er sikker i din sak.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:43 2526

Det er sant, men det varierer hvor lett det er å omgå patenten.
SoftOx sin patent virker å være en spesifikk blanding av HOCI og acetic acid. Begge er kjente stoffer som har blitt brukt lenge. Den spesifikke kombinasjonen er SafeDes. Om denne patenten er vanntett vet ikke jeg, men man får håpe på det. Regulerer man litt på blandingen, kan man potensielt unngå patenten.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:37 2543

Du har helt rett. Enig.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:22 2581

Fader, jeg glemte at du har lest det som er å lese om selskapet. Sorry, det glemte jeg. Da regner jeg med at du har lest om de, og dermed er den setningen kun for å skape støy som resten av dine i innlegg.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 13:12 2596

Dersom du orker å lese litt, så kan du jo lese om teamet til Softox. Så tenker jeg du ser at den siste setningen sin blir bare vås.




Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:46 2638

Bakterier og virus hopper oppi flaskene og blir værende i et miljø som bekjemper dem. Glimrende kommentar.

Kan ikke du henvise til dette selskap som måtte trekke tilbake. Spennende å se hva slags produkt de lagde.

Paranoid ja. Gjengir kun det du har uttalt tidligere. Bare å lese kommentarene dine. Står sort på hvitt.



Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.04.2020 kl 12:43 2643

Noe spesielt du tenker på i så måte?
En patentsøknad får man ikke innvilget dersom søknaden ikke overbeviser at dette e en nyhet som ingen andre har kommet opp med tidligere. Patentet er jo en beskyttelse mot at noen andre skal kunne ta teknologien/produktet og begynne å selge en kopi i konkurranse med ditt produkt. Så i den grad du ikke har noe unikt å komme med, så får du heller ikke patentet godkjent. Men du må sikre deg patentet i flere markeder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Aaleby
10.04.2020 kl 12:32 2683

Selvsagt er det masse info som hadde vært nødvendig om man absolutt må være 100% sikker i sin vurdering. Problemet, som vi alle vet, er at når slik informasjon foreligger vil alle kunne ta opp en kalkulator og regne seg frem til tallene. Som vil si at vinduet for å tjene gode penger mer eller mindre vil være forbi.

Noen er fornøyd med å skumme fløten med visshet om at risikoen er lav. Andre er villig til å ta litt større sjanser, uten at det er overilt av den grunn.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:29 2685

Lykke til med inngang når kvartallsrapporten foreligger !
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:20 2668

Sant. Blir spennende å se detaljene rundt solgt volum, pris, marginer osv. Det er masse info som hadde vært nødvendig for å vurdere dagens verdi.

De har aldri drevet operasjonelt eller kommersielt heller, så blir spennende å se hvordan de takler det.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Aaleby
10.04.2020 kl 12:13 2675

Hva kan bli mer fundamentalt enn faktisk inntjening (potensiell 9-dobling innen 01.06 fra opprinnelig plan) som grunnmur for tredoblingen? Andre vekstselskaper er gjerne priset på overoptimistiske forhåpninger for fremtiden, Softox har en prising som mer enn kan forsvares basert på inntekter fra og med to måneder frem i tid og har i tillegg flust av andre kommende inntektskilder i pipelinen de kommende årene.

Ingen snarlig emisjonsfare i et selskap som fremover vil finansiere sin egen forskning gjennom løpende inntekter. Rett og slett et fantastisk case, selv om man åpenbart ikke har noen garanti for at det kun blir solskinn fremover. Her, som i alle andre børsnoterte selskaper.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 12:01 2691

Mulig at selskapet var underpriset på 30kr ja, uten tvil, men de har levert dårlige rapporter og det er lite fundamentalt som bygger under kursen.

Hele caset virker som en kupong på en patent. Patenten/produktet er dog spennende, så håper det går veien.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:59 2697

Hele poenget mitt er at det å bruke størrelsen på markedet som et bull-point er meningsløst. Det kan være bear at markedet er stort, da det kan være mye konkurranse = lave marginer = høy entry. Osv Osv
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:40 2760

Takk for link, fant noe der som var litt mer relevant enn sokker, noen synspunkter ?



https://www.grandviewresearch.com/industry-analysis/veterinary-anti-infectives-market


Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Aaleby
10.04.2020 kl 11:29 2784

Hvorfor skulle ikke snarlige inntekter på over 10 mill i uken forsvare en børsverdi på i underkant av 800 millioner når Softox samtidig har et svært spennende sårrenseprodukt i det kommende arsenalet?

Eller er kanskje saken at Softox var kraftig underpriset før børsmeldingene?
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:17 2819

Børsmeldingene har vært bra dem, men ingenting som, i mine øyne, rettferdiggjør en 3-ganger i markedsverdi. Det kritiske er jo at man får patent og godkjent produktet, alt annet kommer i andre rekke. Har du lest gjennom patentene til SoftOx? Hva syns du?

God påske til deg også! Og god helse
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 11:13 2811

Det med sokker var bare for å latterliggjøre salgspitchen rundt å fortelle hvor stort markedet er. Om du synes eksempelet ble for useriøst, så skjønner jeg det.

Du sier at alkohor-frie produkter er overlegne, men det er noen innlysende fordeler med å ha alkohol i desinfeksjonsmiddel. Feks så vil det gjør at det med en ekstremt lav sannsynlighet kan bli kontaminert. Har man ikke alkohol er det en større sjanse for at innholdet blir kontaminert og hele produktet er ubrukelig. Husker et eksempel fra noen år tilbake hvor en produsent av alkohol-fri hånddesinfeksjon måtte tilbakekalle enorme mengde produkt på grunn av dette.
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
10.04.2020 kl 10:02 2894

«Det jeg sliter litt med å skjønne er hva som endret seg siden Januar, sett bort fra Corona og et lisens-godkjennelse (som virket å være ganske forventet).»

Nå vet ikke jeg i hvilken grad du har fått med deg børsmeldingene som er kommet de siste ukene. Men i disse står det en del som er nytt. Blant annet at de er ferdige med testproduksjonen, og at de nå har levert de første produktene. Der står det også at de innen kort tid øker fra 5000 flasker PR dag til 15000 flasker PR dag, samt at de har bestilt og vil få i gang enda en produksjonslinje på 30000 flasker PR dag fra mai.

I disse meldingene meldes det også om at de har fått godkjent 3 nye produkter for salg i Norge. I tillegg vet vi at der foreligger søknad hos de svenske myndighetene og at en godkjennelse vil åpne opp for salg av SafeDes i EU. De er også i samtaler med internasjonale distributører.

Personlig finner jeg at det har skjedd mye, og skjer fortsatt mye, siden januar.

Så jeg får ønske deg lykke til med søk etter informasjon. Den ligger såpass lett tilgjengelig at det burde være mulig å finne den, gitt at man er interessert.

Fortsatt god Påske!
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2020 kl 09:13 2970

Enig det. Men som investor i et selskap må det være lov å være litt gira når man sammenlagt ser et potensialet.

Risiko har alle vurdert før dem trykker på kjøp knappe. Underveis kan det selvfølgelig dukke opp problemstillinger som man kan lufte og diskuterer.

Problemet er at de som ikke eier aksjer og ikke har noe interesse av selskapet kommer på banen og lufter tanker om ting som i utgangspunktet ikke er vits å dra opp. Det er fler eksempler på blant annet i denne tråden. Og det er måten de entrer trådene på som er svært spesielt. Det er gjerne deres første kommentar på Softox i tillegg. Formuleringene er lagt opp til å sette tvil til hele selskapet. De har mest sannsynlig ikke lest noe spesielt om selskapet. Det er fult mulig å ordlegge seg på en mer ydmyk måte enn det som blir gjort.

De beste eksemplene på dette er nok Hammers, HP17, Backcliff og titleist. TobbeR har nok forsøkt et litt annen variant. Prøver å skape en viss status med hans enorme kunnskap der han får spørsmål fra bekjente som ikke har peiling på aksjer om de burde gå inn i Softox. Han endrer forklaring på hvorfor han er her og ender til slutt opp med å si det selv imot. Fra å ha ingen personlige interesse i selskapet, og han sa vel på et tidspunkt at han holdt seg langt unna biotekseslskap. Til etterhvert å kanskje kunne gå inn i selskapet etterhvert dersom noen overbeviste han. Ref HP17 som var i ekstase, men etter meldingen på mandag så ville han vente og kanskje kjøpe seg inn senere. Han la ut børsmeldingen 3-4 ganger og vinklet den til det negative.

Ingen ting er lettere enn å gjennomskue en virkelig baisser. Tok litt lengre tid med TobbeR, men den siste kommentarer satt spikeren i kista.



Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare
Domus
10.04.2020 kl 07:37 3076

TobbeR - en sunn skepsis er alltid fornuftig. Dog skal det nå sies at argumenteringen din nå begynner å bli tynn - ref sokker osv

Re patenter så har selskapet fått godkjent et knippe patenter som biter hverandre i halen. Det skal i følge eksperter styrke patentet og sikre det bedre enn hvis det bare hadde vært ett patent.

Og så snakker du om ettermarkedet etter korona. Sannheten er nok at verden ikke blir som før mtp både hånd- og overflatedesinfeksjon. Sannsynligvis vil folk, butikker, institusjoner osv ha et helt annet fokus på dette framover etter korona og dermed skape et enormt behov.
Softox har med sine produkter en stor mulighet til å kapre andeler i dette store behovet.
Ikke alkoholholdige produkter vil sannsynligvis vinne andeler pga sine fordeler framfor alkoholholdige. Markedsføringen får man nærmest gratis i dag da myndigheter tråler markedet etter produkter som kan hjelpe i kampen mot korona.

Jeg skal si meg enig i at uvettig haussing med dertil fantastiske kursmål kan virke mot sin hensikt. Derfor er kritiske/skeptiske stemmer viktig for å balansere. Dog skal det påpekes viktigheten av at disse stemmene holder seg saklige. Ellers blir de bare sett på som dårlig baissing og ignorert.
Inntjening pr enhet, markedsandeler, produksjonskostnader etc er interessante diskusjonstemaer...
Redigert 21.01.2021 kl 06:43 Du må logge inn for å svare